Auteur Topic: Aflevering 5  (gelezen 3198 keer)

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Aflevering 5
« Gepost op: 17-04-2022, 17:32:53 »
Bespreek hier alles wat je niet in de opdrachttopics kwijt kan
« Laatst bewerkt op: 18-04-2022, 11:41:09 door Lucy »
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5
« Reactie #1 Gepost op: 17-04-2022, 22:11:21 »
Wat voor speciaals gaan ze doen tijdens de finale? ::oink::
Wit is ook een kleur!

Offline Yrien

  • Winnaar WIDM-pool 2023
  • Forumlid
Re: Aflevering 5
« Reactie #2 Gepost op: 17-04-2022, 22:12:31 »
Hopelijk niet een gevalletje ‘dat ziet u volgende week’  :-X

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: Aflevering 5
« Reactie #3 Gepost op: 17-04-2022, 22:13:35 »
Die wordt live, dacht ik meteen...



Wat een aflevering weer. Ongelooflijk knap. Meteen chaos creeren met twee mollen en een hoop geldbuisjes, om daarna een lesje te geven in 'hoe maak je een lasergame opdracht -het waren geen lasers. allee, soit. Wow wow wow. Ze zijn er in geslaagd precies op het juiste moment -nieuwe mol- een enorme hoeveelheid  mist op te laten trekken, echt ontzettend knap!
 ::respect::
« Laatst bewerkt op: 17-04-2022, 22:17:41 door Mollem »

Offline Supermol1994

  • Forumlid
Re: Aflevering 5
« Reactie #4 Gepost op: 17-04-2022, 22:15:36 »
Die wordt live, dacht ik meteen...

Klopt. Staat op instagram.

---

Over de executie:
Er is hier al vaker genoemd dat Anke soms wat overdreven lijkt te acteren. Haar zenuwen bij de executie vond ik wel heel echt overkomen. Dus ik ga haar denk ik met potlood doorstrepen van mijn lijstje.

Offline VK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollenvanger, soms met succes.
Re: Aflevering 5
« Reactie #5 Gepost op: 17-04-2022, 22:17:54 »
Heerlijke aflevering weer!
Er zijn veel tunnels die naar verdoemenis leiden

Online Van Zwam

  • Forumlid
Re: Aflevering 5
« Reactie #6 Gepost op: 17-04-2022, 22:19:45 »
Jammer dat je hier na de reset van het spel naar een eliminatie moet quasi alsof het de eerste aflevering was maar dan met maar 3,5 concurrent... maar dat kon moeilijk anders. Het lagere aantal kandidaten maakt het wel wat overzichtelijker wie er eventueel zou gemold hebben natuurlijk, maar het blijft hard.

Exit van een mooie kandidaat, na een domme beslissing uit zelfbehoud bij de kaartenhuisjes wel, maar zo zien we toch ineens bevestigd dat hij kandidaat bleef tot het bittere eind. Bravo Bert.


Offline Yrien

  • Winnaar WIDM-pool 2023
  • Forumlid
Re: Aflevering 5
« Reactie #7 Gepost op: 17-04-2022, 22:27:45 »
Die wordt live, dacht ik meteen...


Aan de aankondiging op Instagram te zien wordt dit wel een ander kaliber live finale dan dat we uit Nederland kennen. Ik heb er vertrouwen in dat ze hier weer iets fantastisch van gaan maken.

Offline AnnabelN

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5
« Reactie #8 Gepost op: 17-04-2022, 22:28:59 »
Mooie aflevering, als vanouds spannend, en het element van de nieuwe mol wordt gewoon ten goede ingezet.

Offline Eva88ab

  • winnaar WIDM-pool 2020 Renaissance
  • Forumlid
Re: Aflevering 5
« Reactie #9 Gepost op: 17-04-2022, 22:30:26 »
Wat een heerlijke aflevering!

Zo knap de vloeiende omschakeling naar de nieuwe mol, zoveel verwarring, verdachte acties, de bezoeker die mee mocht mollen met de mol, heel goed bedacht.
Genoeg om te speuren deze week ☺️
Sowieso weer gelaagde top opdrachten!

En ook belangrijk een mol die het echt naar zijn zin heeft.

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: Aflevering 5
« Reactie #10 Gepost op: 17-04-2022, 22:33:58 »
Wel benieuwd of er nog dingen (zoals de bankroet/mollende bezoeker) zijn toegevoegd na de onverwachtte wending.
Hoe dan ook voelde t gewoon als vanouds.

Offline VK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollenvanger, soms met succes.
Re: Aflevering 5
« Reactie #11 Gepost op: 17-04-2022, 22:43:00 »
De zondagavonden zijn toch anders met een mol in het spel  :)
Er zijn veel tunnels die naar verdoemenis leiden

Online Mollenjager-DT

  • Forumlid
Re: Aflevering 5
« Reactie #12 Gepost op: 17-04-2022, 22:46:11 »
Hopelijk niet een gevalletje ‘dat ziet u volgende week’  :-X
Dat kan sowieso al niet, aangezien de 8ste aflevering/finale op 8 mei plaatsvindt en het live-evenement in Paleis 12 ook. De reünie-aflevering is pas een week later op 15 mei.

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: Aflevering 5
« Reactie #13 Gepost op: 17-04-2022, 22:47:39 »
Benieuwd of die reunie dan eerder is gefilmd of pas achteraf, want dat is dan hoe dan ook anders dan we gewend zijn

Offline Poekie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5
« Reactie #14 Gepost op: 17-04-2022, 22:47:55 »
Ik was me, tussen het paaseieren eten door, al de hele dag aan het verheugen op aflevering vijf, en terecht... Jee, wat een ijzersterke aflevering weer  ::bravo:: ::bravo:: ::bravo::

Geweldig al die verschillende lagen in beide opdrachten, en knap hoe het ze steeds weer lukt om ondanks al die lagen, het spel toch duidelijk uit te leggen (voor mij als kijker in ieder geval).
« Laatst bewerkt op: 17-04-2022, 23:19:43 door Poekie »

Online Lotje00

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5
« Reactie #15 Gepost op: 17-04-2022, 23:08:24 »
Wat een goeie aflevering weer ::bravo:: ::bravo::

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 5
« Reactie #16 Gepost op: 17-04-2022, 23:13:20 »
Absoluut! Ook wel fijn dat de nieuwe Mol meteen even hulp kreeg om erin te komen. Kwam goed uit zo.

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: Aflevering 5
« Reactie #17 Gepost op: 17-04-2022, 23:28:24 »
Op en top genoten van deze aflevering. Heerlijke groep en kon de harde onderhandelingsstijl en zeer goede intuïtie van Emanuelle echt waarderen (of is ze de mol en wist ze hoe en wat?). Ga er niet vanuit dat de makers molacties van de nieuwe mol volop prime time in beeld hebben gebracht, dus de aflevering later nog maar een keer opnieuw bekijken, en speuren naar subtiele edits.

Offline Miss Marvel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5
« Reactie #18 Gepost op: 17-04-2022, 23:41:47 »
Wat een aflevering  ::bravo::
Ma how, zeg!

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5
« Reactie #19 Gepost op: 18-04-2022, 00:51:45 »
Zoals Gilles terecht zei: ik ben jaloers op jullie. Dat waterpark daar ben ik ook wel voor te porren.  :P En dus geen molactie van de afvaller daar. We zullen zien hoe de kersverse mol met de kokers heeft lopen te foefelen.

En dan lasergamen in een paintball parcours. Met mooie twist: de te vertrouwen kandidaat die voor eigen gewin mag spelen. Ik had als Manu iedereen neer gemaaid. Er gaan altijd kandidaten zijn die de pasvragen niet kunnen negeren. En die ene of twee bonafide geldkoffers zou ik als collateral damage beschouwen. Zie het als 3k uit de pot voor X pasvragen.

Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan