Auteur Topic: [Aflevering 5] Opdracht 1 - Bezoek aan Aqualand  (gelezen 5286 keer)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 5] Opdracht 1 - Bezoek aan Aqualand
« Reactie #20 Gepost op: 18-04-2022, 00:00:27 »
Volgens mij is dit dezelfde locatie

Partner Anke vindt m op de grond

Partner Yens vindt m later op de 1000

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 5] Opdracht 1 - Bezoek aan Aqualand
« Reactie #21 Gepost op: 18-04-2022, 00:08:35 »
Nogmaals dat deze beelden later getoond worden in de aflevering , zegt niets over tijdsvolgorde van de beelden .  En volgens mij is het wel effectief dezelfde plek waar deze twee bezoekers staan .

Maar misschien was het echte tijdsverloop wel, partner yens vindt de koker op 1000, denkt oei dat is wat veel, en mept hem op de grond en verlaat de plek. Waarna partner Anke daar de koker op de grond vindt .


Offline Lotje00

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 5] Opdracht 1 - Bezoek aan Aqualand
« Reactie #22 Gepost op: 18-04-2022, 00:09:50 »
Of misschien heeft de partner van Anke de koker op de 1000 gezet in de hoop dat er eigenlijk 10 inzat ::vergroot::

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] Opdracht 1 - Bezoek aan Aqualand
« Reactie #23 Gepost op: 18-04-2022, 00:58:01 »
Hoe dan ook er is gefoefeld met den kokers >:D En waarom zou je als partner/familie de bankroet koker vastpakken? Vond dat nog aparter. Er staat duidelijk een camera op gericht en dan toch weifelend die vast pakken.

Bij de glijbanen is het makkelijk te snel wegroetsen, of juist op het laatste te langzaam in het zichtveld van de camera geraken. En dan Manu die de koker van 500e alvast inspecteert. Het kan een valide moltactiek zijn maar als Gilles vrijwel direct namen en rugnummers noemt sta je wel in de spot lights bij de anderen.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Aflevering 5] Opdracht 1 - Bezoek aan Aqualand
« Reactie #24 Gepost op: 18-04-2022, 01:11:52 »
Ik zou als kandidaat tegen m'n partner zeggen: "Doe even gek met de bankroet-koker, maar laat hem wel staan". In de hoop dat je partner op beeld wordt herkend en jij zou verdacht wordt bij je mede-kandidaten.
« Laatst bewerkt op: 18-04-2022, 11:21:00 door Tunnelgraver »
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Lotje00

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 5] Opdracht 1 - Bezoek aan Aqualand
« Reactie #25 Gepost op: 18-04-2022, 01:48:54 »
Maar een kandidaat weet toch niet van tevoren wat er gaat gebeuren? En ze hoorden pas over die bankroet koker toen de bezoekers al door het park liepen en ze niet meer konden overleggen. Indien ze wel wisten dat de bezoekers mee gingen doen kan je natuurlijk wel aan je bezoeker vragen om iets verdachts te doen

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Aflevering 5] Opdracht 1 - Bezoek aan Aqualand
« Reactie #26 Gepost op: 18-04-2022, 11:22:08 »
De Mol weet toch van te voren wél hoe een opdracht in elkaar steekt?
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Lotje00

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 5] Opdracht 1 - Bezoek aan Aqualand
« Reactie #27 Gepost op: 18-04-2022, 11:27:16 »
Ja, maar als mol zou ik mijn partner niet per se heel opzichtig iets op camera met die bankroet laten doen

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: [Aflevering 5] Opdracht 1 - Bezoek aan Aqualand
« Reactie #28 Gepost op: 18-04-2022, 11:48:36 »
Manu lijkt me sowieso niet de Mol na die airsoft-opdracht.
Mogelijk was Clemens hier gewoon zelf een beetje gek aan het doen.
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] Opdracht 1 - Bezoek aan Aqualand
« Reactie #29 Gepost op: 18-04-2022, 12:36:34 »
Het tafeltje met de 500-kokers is na de geslaagde opdracht van Yens verhuisd naar de opdracht van Manu. Of wat ook kan: daar staat een ander tafeltje klaar. Maar waarom staan daar weer drie kokers op? Dat zouden er nu toch twee moeten zijn?

Yens kiest voor de linker koker
Manu kiest voor de middelste koker

Zou iemand na de opdracht van Yens het tafeltje weer hebben aangevuld met een 10 euro koker? Meest verdacht dan lijkt me Yens zelf. Mogelijk een mislukte molactie, want Manu pakt de middelste, en die is 500 euro waard.

Offline Lotje00

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 5] Opdracht 1 - Bezoek aan Aqualand
« Reactie #30 Gepost op: 18-04-2022, 12:49:26 »
Ik denk niet dat het tafeltje verplaatst is. Nadat er eindelijk een 4-letterwoord gemaakt was en Manu en haar partner die extra opdracht gingen doen probeerde de rest nog snel een goed woord te maken, want er was weer een nieuwe droedel, die ze nog probeerden te halen. Denk dat als ze dat gehaald hadden ze daar uit 2 kokers hadden kunnen kiezen. Waarschijnlijk konden ze die beide opdrachten 3x doen als ze heel snel en goed woorden hadden gevormd, alleen is dat mislukt

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: [Aflevering 5] Opdracht 1 - Bezoek aan Aqualand
« Reactie #31 Gepost op: 18-04-2022, 13:55:14 »
Het tafeltje met de 500-kokers is na de geslaagde opdracht van Yens verhuisd naar de opdracht van Manu. Of wat ook kan: daar staat een ander tafeltje klaar. Maar waarom staan daar weer drie kokers op? Dat zouden er nu toch twee moeten zijn?

Yens kiest voor de linker koker
Manu kiest voor de middelste koker

Zou iemand na de opdracht van Yens het tafeltje weer hebben aangevuld met een 10 euro koker? Meest verdacht dan lijkt me Yens zelf. Mogelijk een mislukte molactie, want Manu pakt de middelste, en die is 500 euro waard.

Bij elke 500-opdracht stond toch een ander tafeltje?

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 5] Opdracht 1 - Bezoek aan Aqualand
« Reactie #32 Gepost op: 18-04-2022, 13:56:13 »
De banen waren niet allemaal even lang, waardoor de timing lastig was. Maar als ze de middelste vier banen hadden gebruikt was de timing een stuk makkelijker geweest. De enige die ik iets over de banen heb horen zeggen was Uma - steeds dezelfde - en Yens dacht ik die dat bevestigde. Doordat ze de verkeerde banen gebruikten kon de mol hier met een beetje klooien zonder problemen veel pogingen doen. Uma en Yens ook veel in beeld omdat ze bleven hangen op een baan in het midden.

De koker van Yens van 500 euro lag tussen de tientjes of is weggegooid, want die van Manu was geopend ingeleverd. Met 500 euro, dat kan heel goed ook nepmollen zijn geweest. Dat Yens en vriendin zoveel kokers hadden maakt ze mijns inziens minder verdacht. De hulpmol hoeft niet veel kokers te pakken, als je die van 1000 maar ergens weggooit. De partner van Anke had twee kokers, de partner van Uma drie en de broer van Sven ook drie kokers bij de tientjes.

Als mol leg je misschien ook de nadruk op de bewaking van de kokers, maar ga je dat niet zelf doen, omdat je veel beter het glijden kan manipuleren. Sven stuurt Emanuelle naar de tweede opdracht voor 500 euro, in de hoop dat het mislukt? Dit nadat zijn broer een poging voor vier letters had doen slagen.

De broer van Sven coordineert de goede poging voor vier letters en zegt "Hoe lang kan iets duren". Is dat de eerste hulpmolbiecht ooit? Een hulpmol die verdenkingen van zich afschud?

Ze konden 3,4,5,6,7,8 letterige woorden scoren. Dat zijn zes opdrachten van 500 euro. Twee tafeltjes van drie kokers, dus moest bij een 5 letterig woord weer dezelfde extra opdracht nog een keer gedaan worden?
« Laatst bewerkt op: 18-04-2022, 13:59:56 door foxhunter »

Offline Lotje00

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 5] Opdracht 1 - Bezoek aan Aqualand
« Reactie #33 Gepost op: 18-04-2022, 14:35:55 »
Ze konden 3,4,5,6,7,8 letterige woorden scoren. Dat zijn zes opdrachten van 500 euro. Twee tafeltjes van drie kokers, dus moest bij een 5 letterig woord weer dezelfde extra opdracht nog een keer gedaan worden?

Denk het wel, er is in ieder geval in beeld geweest dat er een 2e droedel was, toen de kandidaten nog snel met 1 poging een nieuw woord probeerde te vormen om nog een opdracht te kunnen doen. Dus die opdracht kwam in ieder geval 2x

Offline Martje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] Opdracht 1 - Bezoek aan Aqualand
« Reactie #34 Gepost op: 18-04-2022, 16:11:15 »
Ik vind het niet zo vreemd dat de bezoeker het bankroet kokertje inspecteerde. Ik zou zelf ook kijken of hij er echt 100% hetzelfde uit zou zien als de originele (zodat je later iemand kon betrappen) --> wel echt een kandidatenactie in dat geval. 

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] Opdracht 1 - Bezoek aan Aqualand
« Reactie #35 Gepost op: 18-04-2022, 16:49:17 »
bij beide opdrachten stond een tafeltje met 3x500

de droedels moesten dan denk ik gedaan worden bij het 3-5-7 letterwoord en de floche bij 4-6-8.
uiteindelijk wordt de 500 van Manu geopend ingeleverd en telt dus niet... als mol is dit veel te opzichtig lijkt me
de andere 500 wordt niet ingeleverd... Die is ergens verwisseld met een 10.

Daarvoor zijn 4 opties:

- op het verzamelpunt gaat het mis
- onderweg tussen opdracht en verzamelpunt worden de kokers verwisseld door Yens en partner
- Yens en partner wisselen bij de opdracht de kokers om, waardoor ook bij het 5 letterwoord geen 500 maar 10 gepakt gaat worden
- de mol (of partner) heeft voor de opdracht daar al kokers omgewisseld
Wit is ook een kleur!

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 5] Opdracht 1 - Bezoek aan Aqualand
« Reactie #36 Gepost op: 18-04-2022, 17:20:06 »
Ik ga met volle overtuiging voor de laatste optie in het rijtje van de witte.
De bezoeker van de mol heeft de eerste koker van het tafeltje bij de anaconda verwisseld , nog voordat yens en zijn vriendin daar de droedel op gaan lossen .

Verder ga ik ook voor de piste dat er bij bij beide waterbanen een tafeltje staat met drie kokers.  3 letters droedel ( donderwolk ) , 4 letters flosj, 5 letters droedel ( glinstering even in beeld geweest ), 6 letters weer flosj,  7 letters droedel en 8 letters flosj.  Dit zijn dus exact  maximaal 6 extra opdrachten, voor beide banen 3 kokers dus .

De eerste droedel en de eerste flosj worden gehaald dus zou er twee keer 500 euro zeker bij de 6 kokers moeten zitten. Echter we zien dat er maar 1 koker van de 6 500 euro bevat en dat is die Manu geopend heeft ( opzichtige nepmol actie ).  Dus die andere 500 was op het moment van pakken al geen koker meer van 500, maar op slinkse wijze door een bezoeker verwisseld ( en volgens mij hebben we daarvan een beeld in de uitzending gezien ).

Offline Van Zwam

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] Opdracht 1 - Bezoek aan Aqualand
« Reactie #37 Gepost op: 18-04-2022, 18:02:42 »
Ik kan weinig met de gebeurtenissen in Aqualand. Dankzij de handlanger en het feit dat je enkel maar wat met de kokers hoeft te prutsen is dit wel heel comfortabel mollen. Mag ook hoor, die nieuwe mol zal het al moeilijk genoeg hebben.

Het meest informatieve eraan vind ik nog dat je kunt zien dat er al flink wat spanning hing tussen Manu en Anke vóór de vertrouwen-opdracht.

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 5] Opdracht 1 - Bezoek aan Aqualand
« Reactie #38 Gepost op: 18-04-2022, 18:04:58 »
Mee eens, ook met die laatste zin. En dat maakt het voor me minder waarschijnlijk dat Anke de Mol is. Waarom zou ze als net beginnende Mol zo uit haar slof schieten op dat moment met die kokers? Ik kan er geen logische verklaring voor bedenken en het komt op mij over als gewone kandidaat die zich gewoon echt ergert aan Emanuelle op dat moment.

Offline Polenis

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] Opdracht 1 - Bezoek aan Aqualand
« Reactie #39 Gepost op: 18-04-2022, 18:52:05 »
Ik ga met volle overtuiging voor de laatste optie in het rijtje van de witte.
De bezoeker van de mol heeft de eerste koker van het tafeltje bij de anaconda verwisseld , nog voordat yens en zijn vriendin daar de droedel op gaan lossen .

Verder ga ik ook voor de piste dat er bij bij beide waterbanen een tafeltje staat met drie kokers.  3 letters droedel ( donderwolk ) , 4 letters flosj, 5 letters droedel ( glinstering even in beeld geweest ), 6 letters weer flosj,  7 letters droedel en 8 letters flosj.  Dit zijn dus exact  maximaal 6 extra opdrachten, voor beide banen 3 kokers dus .

De eerste droedel en de eerste flosj worden gehaald dus zou er twee keer 500 euro zeker bij de 6 kokers moeten zitten. Echter we zien dat er maar 1 koker van de 6 500 euro bevat en dat is die Manu geopend heeft ( opzichtige nepmol actie ).  Dus die andere 500 was op het moment van pakken al geen koker meer van 500, maar op slinkse wijze door een bezoeker verwisseld ( en volgens mij hebben we daarvan een beeld in de uitzending gezien ).

Wie is het dan waarvan we een beeld tijdens de uitzending hebben gezien?