Auteur Topic: [Aflevering 5] Opdracht 1 - Bezoek aan Aqualand  (gelezen 5283 keer)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 5] Opdracht 1 - Bezoek aan Aqualand
« Reactie #80 Gepost op: 21-04-2022, 13:16:17 »
Degene die t minst opvalt is Uma. Haar partner zien we ook amper. Ik zou haar zeker gekozen hebben als ik zou mogen kiezen. Ze wordt ook niet echt mega verdacht door de groep. Hebben ze mss in hun keuze ook rekening mee gehouden.
Misschien toch op safe gespeeld met de pasvragen 🤷🏼‍♀️

Offline mocemole

  • winnaar De Mol pool 2024
  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] Opdracht 1 - Bezoek aan Aqualand
« Reactie #81 Gepost op: 21-04-2022, 13:24:50 »
Is eigenlijk bekend hoeveel er maximaal met deze opdracht verdiend kon worden? De opbrengst is 1.040 euro, Gilles zegt dat dat minder dan een kwart is. Waarschijnlijk waren er dus 3 of 4 kokers van 1.000 euro in het spel (meer dan 2, anders kom je maar tot maximaal 4.000 euro).
Nee, dat wordt niet gezegd. Maar er waren 6 kokers van 500euro. Als die allemaal zouden gewonnen worden is dat al 3000euro. Daarbij nog eens 2 kokers, waar we zeker van zijn, van 1000euro, geeft max 4000. Als Gilles zegt "minder dan een kwart" waren er zeker 3 kokers van 1000euro in het park.
1 is gevonden door de vriendin van Yens. Als de bezoeker van de mol er 2 onschadelijk heeft gemaakt, heeft die waarschijnlijk 2 kokers van 1000euro in handen, maar die worden bij de 10tjes gelegd.
De gesaboteerde 500 van Yens, daar kan van alles mee gebeurd zijn. Er zal wel iets afgesproken zijn met de bezoeker van de mol, een teken dat die kokers ook vervangen zijn. Of Yens heeft het samen met zijn vriendin zelf gedaan. Maar dan valt hij wel erg op.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] Opdracht 1 - Bezoek aan Aqualand
« Reactie #82 Gepost op: 21-04-2022, 13:54:09 »
Maar dit ligt er toch wel erg dik op om dit met de (hulp)mol te doen zo'n suggestieve edit? Onder het shot van de koker in het water zit ook nog een let-op-verdacht!-geluidje.

Dat er shots van het vinden van kokers opnieuw gedraaid zijn vind ik trouwens maar logisch, zo werkt tv.
Zo dik ligt dit er volgens mij niet op. De argeloze kijker zal zeggen, hè daar ligt een koker in het water als Marie-Sofie hier aankomt. Een ander iemand zal die erin hebben gegooid. En als de argeloze kijker de overdreven woorden van MS niet opvallen dan is er weinig reden om te denken dat zij die erin heeft gegooid. Mij viel dit overigens ook pas op toen ik alleen wilden kijken naar beelden die we te zien krijgen van de kokers. Omdat je soms kokers allemaal met de sticker naar voren ziet en soms niet. Was benieuwd of we daaruit op zouden kunnen maken welke kokers zijn verplaatst.
« Laatst bewerkt op: 21-04-2022, 13:57:31 door MartinJ »

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 5] Opdracht 1 - Bezoek aan Aqualand
« Reactie #83 Gepost op: 21-04-2022, 13:57:30 »
Het is juist andersom.. je ziet haar eerst aankomen.. dan koker pakken en daarna wordt er ingezoomd op de drijvende. Erg dik bovenop dus

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] Opdracht 1 - Bezoek aan Aqualand
« Reactie #84 Gepost op: 21-04-2022, 16:56:51 »
En waarom zou Marie-Sofie zo enthousiast zijn als daar een koker staat van €1000 en die van €10 al weg is? Zou die van €1000 dan niet al eerder zijn meegenomen i.p.v. die van €10?

Edit: er zijn trouwens meer plekken waar nog maar één van de twee kokers staat, maar wel op de plek van €1000. Vreemd.
« Laatst bewerkt op: 21-04-2022, 17:23:55 door MartinJ »

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 5] Opdracht 1 - Bezoek aan Aqualand
« Reactie #85 Gepost op: 21-04-2022, 17:33:02 »
En waarom zou Marie-Sofie zo enthousiast zijn als daar een koker staat van €1000 en die van €10 al weg is? Zou die van €1000 dan niet al eerder zijn meegenomen i.p.v. die van €10?

Edit: er zijn trouwens meer plekken waar nog maar één van de twee kokers staat, maar wel op de plek van €1000. Vreemd.

Huh een van de twee kokers?  Er staat er toch normaal overal maar 1 , of op de plek van 10 of op de plek van 1000

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Aflevering 5] Opdracht 1 - Bezoek aan Aqualand
« Reactie #86 Gepost op: 21-04-2022, 18:07:13 »
Maandagavond de aflevering gezien op NPO Start. Bij de eerste keer kijken zie ik meestal chaos. ;D
Gisteravond heb ik de aflevering teruggekeken en toen spatte het molschap van Yens en zijn vriendin er vanaf. Yens is zeker mols deze aflevering maar ik vertrouw de montage rondom zijn vriendin ook niet.
Er is ook een moment op de hotelkamer waarbij ze naar Yens wijst en heel verbaasd beide wenkbrauwen omhoog trekt. Suggereert dit dat ze verbaasd is dat hij als mol aangewezen is of was ze verbaasd dat hij gevraagd is.


Offline Mollenjager-DT

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] Opdracht 1 - Bezoek aan Aqualand
« Reactie #87 Gepost op: 21-04-2022, 18:20:15 »
Huh een van de twee kokers?  Er staat er toch normaal overal maar 1 , of op de plek van 10 of op de plek van 1000
Dat klopt inderdaad. De opdracht was net dat er maar op 1 plaats geld stond: ofwel bij €10, ofwel bij €100.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 5] Opdracht 1 - Bezoek aan Aqualand
« Reactie #88 Gepost op: 21-04-2022, 22:02:07 »
Die Nils. Hij kan het tempo van zijn Anke alleen maar volgen.

Offline VK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollenvanger, soms met succes.
Re: [Aflevering 5] Opdracht 1 - Bezoek aan Aqualand
« Reactie #89 Gepost op: 21-04-2022, 23:10:45 »
Een still op het moment dat Gilles net verteld heeft dat het bezoek van de mol gebrieft is. De mol wist dat natuurlijk al. Wat opvalt is dat Manu spontaan reageert, maar ook Uma’s verbaasde glimlach lijkt erg naturel. Onzin of niet? In de uitzending op ca 13.50.
« Laatst bewerkt op: 22-04-2022, 00:06:35 door VK »
Er zijn veel tunnels die naar verdoemenis leiden

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] Opdracht 1 - Bezoek aan Aqualand
« Reactie #90 Gepost op: 22-04-2022, 00:31:17 »
Die still is handig om een potloodstreep door Manu en Uma te zetten. Maar het is handig om ook nog even naar het bewegend beeld te kijken. Want precies op dat moment draait Yens met een grijns op z'n gezicht zijn hoofd naar Anke, die hier op reageert als iemand die net betrapt is. Bert draait zijn hoofd ook richting Anke. Of dit komt omdat hij Yens dat zag doen, of verdacht hij haar ook? In zijn laatste biecht heeft hij het er over dat Anke loeiend kwaad was dat de rest pasvragen had binnengebracht. Is hij geswitcht van mol en moest hij daarom naar huis? Toch maar even goed in de gaten houden die Anke.
« Laatst bewerkt op: 22-04-2022, 00:33:56 door MartinJ »

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] Opdracht 1 - Bezoek aan Aqualand
« Reactie #91 Gepost op: 22-04-2022, 07:46:52 »
De vraag is, wie kiest het deel waar de 1000euro kokers zitten of dicht bij de 500euro kokers van de deelproeven.
Nog voordat het bezoek het park ingaat, komen er snelle shots voorbij. Daarbij zien we twee kokers op 1.000 euro staan, die dus (vrij zeker) ook echt 1.000 euro waard zijn. In totaal moeten er drie of vier zijn, dus dit is al een aanzienlijk deel ervan.
 
Misschien is na te gaan in wiens deel van het park dit was, of wie in de buurt zijn geweest?

Offline VK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollenvanger, soms met succes.
Re: [Aflevering 5] Opdracht 1 - Bezoek aan Aqualand
« Reactie #92 Gepost op: 22-04-2022, 10:59:56 »
Die still is handig om een potloodstreep door Manu en Uma te zetten. Maar het is handig om ook nog even naar het bewegend beeld te kijken.

Mee eens. Het is een van de interessantste 30 sec van aflevering 5. :-)
Er zijn veel tunnels die naar verdoemenis leiden

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 5] Opdracht 1 - Bezoek aan Aqualand
« Reactie #93 Gepost op: 22-04-2022, 12:38:41 »
Manu's reactie lijkt mij prima te faken. Het is allemaal niet subtiel wat ze doet.

We weten dat ze een beetje kan acteren. Meer is daar m.i. niet voor nodig.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] Opdracht 1 - Bezoek aan Aqualand
« Reactie #94 Gepost op: 22-04-2022, 12:49:28 »
Geld dat niet voor alles. Kunnen we net zo goed stoppen met speuren.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 5] Opdracht 1 - Bezoek aan Aqualand
« Reactie #95 Gepost op: 22-04-2022, 13:00:17 »
Als we enkel op die still afgaan,  ben ik mee eens dat de reactie van Manu en Uma het natuurlijkst overkomt voor iemand die van niks zou weten.  Die van Anke lijkt eerder een reactie van grr waarom zeggen ze dat nu, ik wilde dat geheim houden ( betrapt )

Die van yens en Bert zijn eerder wat zoekende naar reactie bij anderen en Sven is gewoon weer typisch Sven, gezicht op strak en weinig laten merken .

Maar ik ga hier niet teveel aan ophangen omdat je elk van deze reacties makkelijk kan spelen ,

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 5] Opdracht 1 - Bezoek aan Aqualand
« Reactie #96 Gepost op: 23-04-2022, 09:07:12 »
Geld dat niet voor alles. Kunnen we net zo goed stoppen met speuren.

Ik ben het grotendeels met jullie eens. Kijk alleen anders tegen Manu aan.

Uma's kandidaatse reactie lijkt me moeilijk te acteren. Ze heeft een makkelijk te lezen hoofd met al die micro-expressies, vind ik. Als Uma dit als mol laat zien vind ik het Oscarwaardig.

Ik haal er ook uit dat Bert waarschijnlijk (vol) op Anke zat. Hoe hij naar haar keek.

Gisterochtend was ik naar Manu geswitcht (in pool, poll vul ik niet meer in) vanwege verspreking vriendje van Manu en haar reactie daarop. 2 opeenvolgende red flags die ik maar moeilijk kan negeren.

Misschien dat ik met die bias Manu's spontane reacties niet zie. Sven vertrouwt het ook niet. (Ik zie in hem geen mol.)  Dat versterkt het nog bij mij.

Offline VK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollenvanger, soms met succes.
Re: [Aflevering 5] Opdracht 1 - Bezoek aan Aqualand
« Reactie #97 Gepost op: 23-04-2022, 12:16:10 »
Even voor mijn administratie:

R Anke/Yens?
O Sven
E Bert

R Uma
O Marie Sophie
E Manu
S Anke

Klopt dit of heb ik het verkeerd gezien?
Er zijn veel tunnels die naar verdoemenis leiden

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 5] Opdracht 1 - Bezoek aan Aqualand
« Reactie #98 Gepost op: 23-04-2022, 13:51:44 »
Roe: Anke, Sven, Bert
Roes: Uma, vriendin Yens, vriendin Bert, Anke


Oh nee.. de E in roes: Manu
« Laatst bewerkt op: 23-04-2022, 13:54:47 door FS »

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] Opdracht 1 - Bezoek aan Aqualand
« Reactie #99 Gepost op: 23-04-2022, 15:16:26 »
Even voor mijn administratie:
Ojee wat zal jij een boekwerk hebben  ::rofl:: ::)
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)