Auteur Topic: [Aflevering 5] Opdracht 2 - Vertrouwen  (gelezen 5679 keer)

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
[Aflevering 5] Opdracht 2 - Vertrouwen
« Gepost op: 17-04-2022, 17:34:02 »
Bespreek hier opdracht 2
« Laatst bewerkt op: 17-04-2022, 22:39:45 door Pac »
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Supermol1994

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] Opdracht 2
« Reactie #1 Gepost op: 17-04-2022, 22:13:37 »
2 uitblinkers hier wat mij betreft:
- Anke met haar rake schoten
- Manu die alle 5 kandidaten goed inschat

Wat viel verder op?
- Manu geeft aan Sven het minste te verdenken, maar toch wordt hij gemiddeld het meest verdacht. Bij de andere kandidaten zal hij dan wel hoog op het verdachtenlijstje staan.
- Pasvragen kiezen betekent 0 euro in de pot. Geld kiezen ook de kans dat het geld eruit gaat. Dus een mol met lef kiest wellicht toch voor geld. En in de molbiecht aan het einde van de aflevering vond ik dat er wel een beetje vanaf stralen.

Offline keesisdemol

  • winnaar WIDM-pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] Opdracht 2
« Reactie #2 Gepost op: 17-04-2022, 22:24:28 »
Ik ga voor Yens. Vooral het feit dat hij een heel uitgedachte techniek had (iedereen voor het geld gaan, zodat er toch wel iemand wordt afgeschoten).

Lijkt me echt een typisch Belgisch Briefing momentje.

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] Opdracht 2
« Reactie #3 Gepost op: 17-04-2022, 22:27:09 »
Ik snap Yens qua strategie als mol niet helemaal maar vond t gedrag wel opvallend (en hij dacht misschien: 'Manu vertrouwt me toch al niet').
Zou eventueel ook in lijn van vorige Mol kunnen zijn qua 'Amai, iedereen kiest maar voor zichzelf ipv voor de pot!!!'

Offline VK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollenvanger, soms met succes.
Re: [Aflevering 5] Opdracht 2
« Reactie #4 Gepost op: 17-04-2022, 22:29:56 »
Was het geld ook nog uit de pot gegaan zijn als ze af zouden worden geschoten (dat heb ik dan even gemist) of zou het enkel niet verdiend worden?
Er zijn veel tunnels die naar verdoemenis leiden

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 5] Opdracht 2
« Reactie #5 Gepost op: 17-04-2022, 22:31:10 »
Mol kan denken: sowieso geel geld meenemen, kans dat het toch in de pot komt, en pasvragen pakken komt kandidaats over.

Offline Cool Cat_86

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] Opdracht 2
« Reactie #6 Gepost op: 17-04-2022, 22:32:19 »
Was het geld ook nog uit de pot gegaan zijn als ze af zouden worden geschoten (dat heb ik dan even gemist) of zou het enkel niet verdiend worden?

Ja, dat geld ging ook uit de pot dan.

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] Opdracht 2
« Reactie #7 Gepost op: 17-04-2022, 22:34:34 »
Maar echt in de min? Want dan was geld pakken ineens weer heel mols

Offline VK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollenvanger, soms met succes.
Re: [Aflevering 5] Opdracht 2
« Reactie #8 Gepost op: 17-04-2022, 22:35:02 »
Ja, dat geld ging ook uit de pot dan.

OK, dat veranderd de zaak. Dan maar eens kijken hoe lang Anke met Manu gepraat heeft daar hebben we ws niet veel van gezien. Een iets minder dikke streep door Anke dus, maar gezien het feit dat de mol in de briefing aangaf het leuk te vinden blijft de streep wel staan.
Er zijn veel tunnels die naar verdoemenis leiden

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 5] Opdracht 2
« Reactie #9 Gepost op: 17-04-2022, 22:37:34 »
Anke kon als mol toch juist heel erg genieten van deze opdracht, al die wachters uitschakelen, kwam dat even goed uit zeg, en dan de valse boosheid na het spel?  ;D
« Laatst bewerkt op: 21-04-2022, 11:48:51 door Mollem »

Offline Martje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] Opdracht 2
« Reactie #10 Gepost op: 17-04-2022, 22:38:05 »
OK, dat veranderd de zaak. Dan maar eens kijken hoe lang Anke met Manu gepraat heeft daar hebben we ws niet veel van gezien. Een iets minder dikke streep door Anke dus, maar gezien het feit dat de mol in de briefing aangaf het leuk te vinden blijft de streep wel staan.
Ze begon op ruim 10 minuten en stak over met 5 minuten. Dus 5 minuten!

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] Opdracht 2 - Vertrouwen
« Reactie #11 Gepost op: 17-04-2022, 22:43:44 »
De mol weet of die hoog op het vertrouwenslijstje van Manu stond, en kan daarop inspelen. We weten dat Sven bovenaan stond, dus wat dat betreft ligt het in de lijn der verwachting dat hij in elk geval niet voor het geld zou spelen als hij de mol is. Logischerwijs stond de rest lager, maar hoe laag/hoog?
...óf niet!

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 5] Opdracht 2
« Reactie #12 Gepost op: 17-04-2022, 22:53:30 »
Anke kon als mol toch juist heel erg genieten van deze opdracht, al die wachters uitschakelen, kwam dat even goed uit zeg, en van de valse boosheid na het spel?  ;D

Precies. Ik zag echt MOL op haar voorhoofd komen staan deze opdracht en ik had gedacht lang niet de enige te zijn maar dat lijkt nog mee te vallen? Anke zou dit als kandidaat toch veel minder gespannen en emotioneel aangepakt hebben? Ze komt aanrennen, wil bijna meteen doorrennen, roept terwijl ze beweert te denken dat Uma geld heeft dat Manu Uma best mag afschieten(?) maar haar zeker niet en blijft zich vervolgens zenuwachtig en daarmee onberekenbaar en onbetrouwbaar gedragen. Dat Manu haar niet afschoot vind ik een wonder. En Anke leek ook geen moment blij maar wel teleurgesteld wat ze vervolgens slim zelf benoemt in een poging niet door de mand te vallen?

Ik vind het wat té duidelijk dus alleen dat doet me momenteel twijfelen. ::rofl::

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 5] Opdracht 2 - Vertrouwen
« Reactie #13 Gepost op: 17-04-2022, 22:56:20 »
Het ligt er dik bovenop .. maar dat betekent niet dat t niet zo is

Offline Jordyep

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] Opdracht 2
« Reactie #14 Gepost op: 17-04-2022, 22:56:43 »
Precies. Ik zag echt MOL op haar voorhoofd komen staan deze opdracht en ik had gedacht lang niet de enige te zijn maar dat lijkt nog mee te vallen? Anke zou dit als kandidaat toch veel minder gespannen en emotioneel aangepakt hebben? Ze komt aanrennen, wil bijna meteen doorrennen, roept terwijl ze beweert te denken dat Uma geld heeft dat Manu Uma best mag afschieten(?) maar haar zeker niet en blijft zich vervolgens zenuwachtig en daarmee onberekenbaar en onbetrouwbaar gedragen. Dat Manu haar niet afschoot vind ik een wonder. En Anke leek ook geen moment blij maar wel teleurgesteld wat ze vervolgens slim zelf benoemt in een poging niet door de mand te vallen?

Ik vind het wat té duidelijk dus alleen dat doet me momenteel twijfelen. ::rofl::

Ze is al vaker vrij neurotisch geweest. De scene op het strand nadat er geen geld was verdiend met het schatzoeken past precies met haar gedrag na deze opdracht. Of denk aan haar reactie na de eerste opdracht wanneer Nele de ‘vrijstelling’ pakt.
« Laatst bewerkt op: 17-04-2022, 22:58:42 door Jordyep »

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 5] Opdracht 2 - Vertrouwen
« Reactie #15 Gepost op: 17-04-2022, 22:58:17 »
Maar dat was ná een opdracht. Tijdens een opdracht pakt ze het meestal rustig en intelligent aan toch?

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 5] Opdracht 2
« Reactie #16 Gepost op: 17-04-2022, 22:59:48 »
[...]
 Dat Manu haar niet afschoot vind ik een wonder. [...]
Ik vind het wat té duidelijk dus alleen dat doet me momenteel twijfelen. ::rofl::

Dat zegt alles over de intuitie van Emanuelle, wat enorm goed heeft uitgepakt.
Als Manu de mol is is het wel precies het totaal andere uiterste.

Maar dat was ná een opdracht. Tijdens een opdracht pakt ze het meestal rustig en intelligent aan toch?
Het is dat, dat ze tijdens deze opdracht mijns inziens totaal in control was wat betreft haar trefzekerheid, knap staaltje wachters uitschakelen, dat kan alleen als je rustig bent volgens mij. Dat staat in schril contrast met haar emoties erna.
« Laatst bewerkt op: 17-04-2022, 23:03:17 door Mollem »

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] Opdracht 2 - Vertrouwen
« Reactie #17 Gepost op: 17-04-2022, 23:01:35 »
Overigens wat betreft Emanuelle: stel dat ze de mol zou zijn, zou ze dan doorkrijgen wie er geld in t koffertje heeft? Want t kan ook op eigen kracht volkomen fout zijn ingeschat..

Offline Jordyep

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] Opdracht 2 - Vertrouwen
« Reactie #18 Gepost op: 17-04-2022, 23:06:13 »
Maar dat was ná een opdracht. Tijdens een opdracht pakt ze het meestal rustig en intelligent aan toch?

Misschien, maar ik zou als productie het niet aandurven om iemand met zulke episodes als mol te kiezen. Of het nu tijdens of na een opdracht is.

Offline Van Zwam

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] Opdracht 2 - Vertrouwen
« Reactie #19 Gepost op: 17-04-2022, 23:06:41 »
Weer een opdracht waar je aan ziet dat de ploeg haar best doet om de keuze voor pasvragen moeilijk te maken. Hier pakt het ook een keer goed uit, door goede intuïtie van Manu (of geknipte stukken van gesprekken). Had evengoed een catastrofe kunnen worden en dan was het moeilijk geweest daarvoor een verantwoordelijke aan te duiden. Lekker gelaagde en herbekijkbare opdracht.