Auteur Topic: [Aflevering 6] Opdracht 1 - groundhog day  (gelezen 4066 keer)

Offline Betonmol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] Opdracht 1 - groundhog day
« Reactie #20 Gepost op: 25-04-2022, 11:18:51 »
Yens met mol in het groot op zijn hoofd geschreven deze opdracht.

Online Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 6] Opdracht 1 - groundhog day
« Reactie #21 Gepost op: 25-04-2022, 11:22:14 »
Zeker, maar eigenlijk al sinds de nieuwe Mol gekozen is. Speelt hij met zijn imago van slimme manipulator als kandidaat die verdenkingen op zich wil laden of als Mol? Dat is de grote vraag.

Offline Betonmol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] Opdracht 1 - groundhog day
« Reactie #22 Gepost op: 25-04-2022, 11:25:41 »
Zeker, maar eigenlijk al sinds de nieuwe Mol gekozen is. Speelt hij met zijn imago van slimme manipulator als kandidaat die verdenkingen op zich wil laden of als Mol? Dat is de grote vraag.
Het is sowieso Sven of Yens waarbij de ene er plezier uit haalt assistent mol te zijn.
Maar ik denk gewoon Yens die een (eerder zwakke) mol is met niet te veel scrupules. Een beetje de omgekeerde Philippe.

Online Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 6] Opdracht 1 - groundhog day
« Reactie #23 Gepost op: 25-04-2022, 11:36:50 »
Als Yens de Mol is zou ik 'm zeker geen zwakke Mol vinden, helemaal niet onder de omstandigheden waaronder hij het geworden is, maar vooralsnog hou ik het erop dat hij het niet is omdat het er dan toch te dik op zou liggen. Iets wat bij De Mol (zoals ik het ervaar) eigenlijk zelden het geval is.

Sven is natuurlijk ook niet héél verrassend als Mol, dan zou je eerder aan Uma of zelfs Emanuelle moeten denken.

Maar nu dwaal ik helemaal van het topic af. Ontopic nog een opmerking dan: het vormen van de groepjes was wel heel interessant. Sven geeft het ene na het andere argument waarom hij niet in het groepje wil komen dat wel wat kan incasseren. Verdacht. Maar Yens die heel stilletjes is en ook niet in het groepje wil is minstens zo opmerkelijk. (Eigenlijk even terugkijken in welke mate Yens en Sven zich bij eerdere opdrachten met de indeling van groepjes bemoeiden.)

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] Opdracht 1 - groundhog day
« Reactie #24 Gepost op: 25-04-2022, 11:47:03 »
Yens lijkt als eerste zijn mond open te trekken nadat Emanuelle zich aanmeldt, maar dan komt opeens toch Sven als eerste in beeld die niet wil. En wordt er gezegd: 'Maar mannen toch...', o.i.d. Dus blijkbaar heeft Yens toch wel al aangegeven niet te willen, maar was dat niet in beeld.

Online Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 6] Opdracht 1 - groundhog day
« Reactie #25 Gepost op: 25-04-2022, 11:54:26 »
Dat zou goed kunnen ja. Hij zegt ook "schrik te hebben". Moeilijk hier conclusies aan te verbinden wie van de twee verdachter is. Beter maar niet doen dus. ;)

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] Opdracht 1 - groundhog day
« Reactie #26 Gepost op: 25-04-2022, 12:09:57 »
Ik ga er wel van uit dat 1 van de twee de mol is, maar het is natuurlijk ook zo, als zij elkaar verdenken (en dat doen ze wel volgens mij) zullen ze ook hun best doen bij elkaar in een groepje te blijven.

Offline AggieMol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] Opdracht 1 - groundhog day
« Reactie #27 Gepost op: 25-04-2022, 12:33:34 »
Deze opdracht doet zoals de naam al zegt inderdaad denken aan de film "Groundhog Day", waarin hoofdpersoon Phil ook vastzit in een tijdlus en daardoor een dag steeds opnieuw beleeft. Alleen kon hier de situatie met een simpele druk op een knop worden stopgezet om geld te verdienen.

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] Opdracht 1 - groundhog day
« Reactie #28 Gepost op: 25-04-2022, 12:40:47 »
Wat ik me ineens afvraag: Zou Philippe op 2 februari jarig zijn? Zou wel een goede hint zijn geweest naar de oorspronkelijke mol!
Wit is ook een kleur!

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] Opdracht 1 - groundhog day
« Reactie #29 Gepost op: 25-04-2022, 14:49:03 »
In het boekje van de toeristen vinden ze de formule HUISNUMMER = X2 + 2Y2 + Z.
Sven tegen Anke: "Als ze bellen neem je op en vraag je of ze iets weten over X, Y en Z ... Wat is X, wat is Y, wat is Z."
Anke neemt de telefoon op en eindigt met: "We hebben een code X , Y en Z. Maar we hebben maar een paar seconden. Zeg snel nog alles wat jullie weten."
Uma en Manu vinden de aanwijzing voor X en voor Z op 2 beelden en hebben door dat ze dit moeten doorgeven.
Even later zegt Sven: als ze bellen moeten we toch wat meer informatie krijgen uit dat gesprek. De telefoon gaat en Yens neemt op.
Yens: "Hola, we zoeken een huisnummer, een sleutel en een straat. Om het huisnummer te vinden hebben we een X, een Y en een Z nodig (...) We kunnen dat huisnummer alleen vinden als we informatie  krijgen van jullie."
Anke: "Wel de X is...".
Yens: "Jullie hebben ook niks?". Bom gaat af en verbinding verbroken.
Yens mopperend: "Ze werken ook weer niet mee."

Ze weten dat ze maar een heel korte tijd kunnen spreken. Die inleidende zinnen van Yens zijn nergens voor nodig en misschien heeft hij wel meer gezegd wat de montage niet heeft gehaald. Waarom vraagt hij niet gewoon of ze weten wat die X, Y en Z kunnen zijn, zoals eerder al gesuggereerd door Sven.

Als ze de 3 zinnetjes van de X, Y en Z weten zegt Yens over de Z: "Hoeveel goals scoort Ronaldo meer. Maar ze weten geen andere speler. Ronaldo is de enigste die een goal maakt. Dus ik denk dat dat 1 is."

Yens spreekt Spaans en hij heeft nu Ronaldo al tig keren horen roepen "7-2" wanneer hij scoort. Is Yens onbekend met het begrip doelsaldo? Hoeveel goals scoort Ronaldo meer. Dan ben je toch wel erg dom als je dan niet meteen tot het juiste antwoord van 5 komt.
Yens komt op het idee om de prijslijst te bekijken voor de vraag over de wijn die gevallen is. Nadat ze al een keer naar het verkeerde huis zijn gelopen komt Yens (eindelijk) met: Ronaldo roept iets als "siete dos". Eindelijk hebben ze het juiste antwoord maar er wordt maar €1000 verdiend. Goed gedaan mol Yens.
« Laatst bewerkt op: 25-04-2022, 14:51:12 door MartinJ »

Online joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] Opdracht 1 - groundhog day
« Reactie #30 Gepost op: 25-04-2022, 15:07:40 »
Mooie analyse Martin. Yens is veruit de verdachtste in deze opdracht, veel verdachter dan Sven in ieder geval. Het enige waar ik nog mee zit: zou het niet kunnen dat de mol in een verkeerde positie laat manoeuvreren door de groep en dat het toch Uma is? Emanuelle meldt zich meteen aan; de boys zoeken het ene na het andere excuus om niet gekozen te worden. Uma als stoere vrouw die geen uitdaging in de weg gaat zou zich nodeloos verdacht hebben gemaakt als ze zich niet had opgeofferd, toch? Ja dit is een mindere molpositie, maar tegelijkertijd kunnen ook Uma en Manu lang traineren (door de hints niet te vinden en niet goed door te geven).

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] Opdracht 1 - groundhog day
« Reactie #31 Gepost op: 25-04-2022, 15:16:45 »
Zonder de vondst van Manu had heel de opdracht nooit gaan lopen dus misschien handig om de mol daar te zetten?
Ze had trouwens na de bananenopdracht chiquita bananen oorbellen in (de kleuren van t logo dan)
Verder kan ik haar niet als mol zien

Offline Rinusoide

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] Opdracht 1 - groundhog day
« Reactie #32 Gepost op: 25-04-2022, 18:48:21 »
Ze weten dat ze maar een heel korte tijd kunnen spreken. Die inleidende zinnen van Yens zijn nergens voor nodig en misschien heeft hij wel meer gezegd wat de montage niet heeft gehaald. Waarom vraagt hij niet gewoon of ze weten wat die X, Y en Z kunnen zijn, zoals eerder al gesuggereerd door Sven.

Als ze de 3 zinnetjes van de X, Y en Z weten zegt Yens over de Z: "Hoeveel goals scoort Ronaldo meer. Maar ze weten geen andere speler. Ronaldo is de enigste die een goal maakt. Dus ik denk dat dat 1 is."

Yens spreekt Spaans en hij heeft nu Ronaldo al tig keren horen roepen "7-2" wanneer hij scoort. Is Yens onbekend met het begrip doelsaldo? Hoeveel goals scoort Ronaldo meer. Dan ben je toch wel erg dom als je dan niet meteen tot het juiste antwoord van 5 komt.
Yens komt op het idee om de prijslijst te bekijken voor de vraag over de wijn die gevallen is. Nadat ze al een keer naar het verkeerde huis zijn gelopen komt Yens (eindelijk) met: Ronaldo roept iets als "siete dos". Eindelijk hebben ze het juiste antwoord maar er wordt maar €1000 verdiend. Goed gedaan mol Yens.

Precies dit. En zodra ze op het juiste getal 5 komen bij het voetbal, maakt hij er eerst nog 65 van i.p.v. 64. En die twee huizen lijken op google maps een eindje uit elkaar te liggen met andere huizen ertussen, wat het zoeken een stuk moeilijker maakt. Als ze 65 hadden aangehouden, was de bom denk ik sowieso nog een keer ontploft.

Zonder de vondst van Manu had heel de opdracht nooit gaan lopen dus misschien handig om de mol daar te zetten?
Ze had trouwens na de bananenopdracht chiquita bananen oorbellen in (de kleuren van t logo dan)
Verder kan ik haar niet als mol zien

Beide groepen hadden een cruciale rol voor de opdracht. De drie op het plein die alle aanwijzingen moesten vinden en combineren en de twee afwassers die de X, Y en Z moesten vinden en doorgeven. En bij het afwassen zit je naast elkaar en word je dus altijd door de ander in de gaten gehouden, terwijl je op het plein kunt tijdrekken met de telefoon, aanwijzingen niet vinden of aanwijzingen verkeerd interpreteren. Daar liggen veel meer mogelijkheden voor de mol. Ik denk daarom dat de mol op het plein rondliep.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 6] Opdracht 1 - groundhog day
« Reactie #33 Gepost op: 25-04-2022, 20:55:08 »
Uma roept ‘ik heb iets’. Manu schrikt. Ging dat te snel? Manu verliest even de controle.
Ze was iets aan het poetsen en zet dat snel weer neer.

Offline suuuus

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] Opdracht 1 - groundhog day
« Reactie #34 Gepost op: 25-04-2022, 23:16:47 »
Favoriete opdracht tot nu toe ::bravo:: 

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] Opdracht 1 - groundhog day
« Reactie #35 Gepost op: 25-04-2022, 23:39:33 »
Wat een ontzettend leuke opdracht ::bravo::
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Aflevering 6] Opdracht 1 - groundhog day
« Reactie #36 Gepost op: 26-04-2022, 10:26:34 »
Gilles had voorafgaand aan het seizoen al aangekondigd dat ze hun record aan bommen zouden gaan verbreken. Tijdens deze opdracht viel het kwartje ::rofl::
...óf niet!

Online Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 6] Opdracht 1 - groundhog day
« Reactie #37 Gepost op: 26-04-2022, 10:28:24 »
Haha. En die quote van Ruth ook aan het begin van de aflevering. ;D

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] Opdracht 1 - groundhog day
« Reactie #38 Gepost op: 26-04-2022, 12:01:24 »
Uma roept ‘ik heb iets’. Manu schrikt. Ging dat te snel? Manu verliest even de controle.
Ze was iets aan het poetsen en zet dat snel weer neer.
Uma vindt de kelk met de aanwijzing voor de straatnaam. Manu is een zilveren kelk aan het poetsen. Op het moment dat haar aandacht door Uma wordt getrokken laat ze een zilveren kelk in het afwasteiltje vallen. Hier staat geen aanwijzing op. De laatste aanwijzing (voor de sleutel in de boom) staat op een bord. Ik zie hier absoluut niets verdacht in.

Ik zie eerder een min of meer kandidaatse actie van Uma, als ze zegt dat ze nog niet die zinnetjes hebben doorgegeven die ze inmiddels hebben ontdekt en waarvan ze op hun klompen kunnen aanvoelen dat die z.s.m. moeten worden doorgegeven in het korte tijdslot dat ze telkens hebben.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 6] Opdracht 1 - groundhog day
« Reactie #39 Gepost op: 26-04-2022, 13:36:29 »
A) Wat ook opvalt is 1) poetsen, 2)schrobben, 3) te hard geschrobd, Hazard is verdwenen, het laatste woord van de zin.
B) En bij de sleutel valt op dat Manu alles heeft geschrobd wat er maar te schrobben viel, de kast is zog goed als leeg, maar dat Uma het bordje schoon schrobt waar de sleutel op staat.
C) En bij de aanwijzing voor de straatnaam die Uma vond, daar schrikt Manu en lijkt ze het niet leuk te vinden dat Uma dat vindt.
D) Dan nog Anke over Manu en Uma: We hadden maar tien seconden en ze vroegen altijd: Wat zijn jullie aan het doen?

Per saldo heeft Manu de opdracht wel in gang getrokken, maar toen te hard geschrobd en daarna niks meer gevonden, terwijl ze wel zo'n beetje de hele kosterlijke afwas heeft gedaan. Na afloop wijst Manu ook naar de andere groep met 7 keer de bom af laten gaan? Tot slot haar reactie op Gilles die zegt "beste vrienden" in het plaatje.