Auteur Topic: [Aflevering 6] Opdracht 1 - groundhog day  (gelezen 4067 keer)

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
[Aflevering 6] Opdracht 1 - groundhog day
« Gepost op: 24-04-2022, 16:09:55 »
Bespreek hier alles over de eerste opdracht van aflevering 6.
« Laatst bewerkt op: 24-04-2022, 22:05:24 door Heinz »

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] Opdracht 1 - ...
« Reactie #1 Gepost op: 24-04-2022, 21:31:44 »
Groundhog day  ::bravo:: ::bravo:: ::bravo::
Wit is ook een kleur!

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Aflevering 6] Opdracht 1 - ...
« Reactie #2 Gepost op: 24-04-2022, 21:48:49 »
JAA, ik zit al heel lang te wachten op een opdracht als deze!  ::bravo::
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline yfpyfke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] Opdracht 1 - ...
« Reactie #3 Gepost op: 24-04-2022, 21:50:20 »
Dit was echt een geweldige opdracht
En dan waren de 3 die perse niet naar ruimte wilden het meest verdacht.
Anke is het niet dus 1 van de 2 anderen.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 6] Opdracht 1 - ...
« Reactie #4 Gepost op: 24-04-2022, 21:55:23 »
Hmm normaal zou Ik me als mol inderdaad in de grootste groep stoppen en dan zo lang mogelijk niet met zinvolle bijdragen komen .   Maar zowel yens als Sven komen op het laatst wel met goede oplossingen, het zien van de prijslijst van de glazen en het vermelden van 7-2.

Blijft een lastige, voorlopig denk ik dat de mol inderdaad op het plein staat.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] Opdracht 1 - ...
« Reactie #5 Gepost op: 24-04-2022, 22:04:05 »
Zowel Sven als Yens waren in de auto wel zeer rap met de vrouwen naar het front sturen zoals Gilles opmerkte. Nu Anke er uit ligt zoek ik het dus ook tussen beide heren.

Nu verdacht ik Uma ook nog een poos maar als zij de mol zou zijn geweest had je wel meer gesputter verwacht toch? Het is niet de ideale mol positie in die opdracht. Wel nam ze de Bert en Ernie vraag meteen voor haar rekening foutief en al. Maargoed dat is voor een ander topic. Puur op basis van deze fantastische opdracht (geen van de kandidaten wierp nog een blik op Gilles die voor de derde/vierde keer zijn tekst gaf aan de kandidaten was echt zalig)
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline AstridM

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] Opdracht 1 - ...
« Reactie #6 Gepost op: 24-04-2022, 22:16:05 »
Nu verdacht ik Uma ook nog een poos maar als zij de mol zou zijn geweest had je wel meer gesputter verwacht toch? Het is niet de ideale mol positie in die opdracht.

Het is wel de positie waar de aanwijzingen vandaan moeten komen, dus wel degelijk ook een molpositie. Op het plein liepen ze ook maar rond als een stelletje kippen zonder kop.


(geen van de kandidaten wierp nog een blik op Gilles die voor de derde/vierde keer zijn tekst gaf aan de kandidaten was echt zalig)

Daar moest ik erg hard om  ::tandpastasmiley::

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] Opdracht 1 - groundhog day
« Reactie #7 Gepost op: 24-04-2022, 22:17:39 »
Echt een geweldige opdracht, veel WTF momenten.

En dat kuchje van Gilles, zal daar nog een aanwijzing in zitten? ;D
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] Opdracht 1 - groundhog day
« Reactie #8 Gepost op: 24-04-2022, 22:18:40 »
Vond vooral Sven zich in de auto heel snel in de grootste groep plaatsen. Krijg t gevoel ‘de mol wilde in die groep, en de anderen wilden ws bij de mol in de buurt blijven?’

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] Opdracht 1 - ...
« Reactie #9 Gepost op: 24-04-2022, 22:19:12 »
Het is wel de positie waar de aanwijzingen vandaan moeten komen, dus wel degelijk ook een molpositie. Op het plein liepen ze ook maar rond als een stelletje kippen zonder kop.


Daar moest ik erg hard om  ::tandpastasmiley::

Dat wel. Maar het kwam pas erg laat op gang. Nu is het een valide tactiek maar als ik als mol gebriefd zou worden over deze opdracht vind ik het iets te vantevoren bedacht tegensputteren van Yens en Sven in de auto om je op het plein te plaatsen.

En eens: ik ging stuk om Gilles zijn performance daar  ;D
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] Opdracht 1 - groundhog day
« Reactie #10 Gepost op: 24-04-2022, 22:20:34 »
Haha geweldig hoe Gilles daar tegen niemand stond te praten 🤣🤣
Yens toch weer verdacht met zijn telefoontje, onwijs rekken en geen tijd voor de dames om nog te reageren.

Genieten!

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] Opdracht 1 - groundhog day
« Reactie #11 Gepost op: 24-04-2022, 22:26:31 »
Dat Manu de eerste aanwijzing/code vindt leek bijna een “waar in kiev zitten jullie” momentje

Geweldige opdracht  ::bravo::

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] Opdracht 1 - groundhog day
« Reactie #12 Gepost op: 24-04-2022, 22:43:25 »
Hele mooie opdracht. Briljant gespeeld dat de kandidaten lucht zijn voor iedereen op dat plein. Ik denk dat het de mol om het even is waar hij zit. De bomkamer kan extreem vertragen met het doorgeven van de clubs (iets wat ze ook doen), de pleingasten kunnen slecht communiceren met de bomkamer, de opdracht slecht uitvoeren, fouten maken in de rekensom etc. De ene groep kan niet zonder de andere.

Emanuelle is de eerste die een club vindt, Uma communiceert duidelijker. Sven en Yens zijn beiden nogal passief, waarbij Sven wel erg lang vasthoudt aan die 1 in de rekensom. Yens komt uiteindelijk op het juiste antwoord (zonder teruglopen, dus zorgt daarmee indirect voor het geld).

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 6] Opdracht 1 - groundhog day
« Reactie #13 Gepost op: 24-04-2022, 22:47:57 »
Sven en Yens zijn beiden nogal passief, waarbij Sven wel erg lang vasthoudt aan die 1 in de rekensom. Yens komt uiteindelijk op het juiste antwoord (zonder teruglopen, dus zorgt daarmee indirect voor het geld).

Yens lijkt het balletje op te gooien "siete, dos" maar het lijkt Sven die doordrukt: "betekent dat 7-2, is het verschil 5?", Yens: "Ja, ja" Sven: "Wat is siete?" Yens: "Vijf meer dus dan is het 65".

Het zal inderdaad dankzij Yens' kennis van het Spaans zijn dat dit antwoord uiteindelijk toch gevonden wordt.

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: [Aflevering 6] Opdracht 1 - groundhog day
« Reactie #14 Gepost op: 24-04-2022, 23:07:46 »
Hmm ik dacht dat dit antwoord puur vanuit Sven kwam. Toch maar even terugkijken dan want dat zet Sven op mijn radar en haalt Yens er weer wat vanaf.

Uma leek niet uit vrije wil naar de afwasploeg te gaan. Dus te snel voor een streep.
You'll never walk alone

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [Aflevering 6] Opdracht 1 - groundhog day
« Reactie #15 Gepost op: 24-04-2022, 23:12:34 »
Hmm ik dacht dat dit antwoord puur vanuit Sven kwam. Toch maar even terugkijken dan want dat zet Sven op mijn radar en haalt Yens er weer wat vanaf.

Uma leek niet uit vrije wil naar de afwasploeg te gaan. Dus te snel voor een streep.

Nee, Heinz heeft gelijk volgens mij. Yens bevestigde het tot twee keer toe, terwijl Sven tamelijk opzichtig begon te twijfelen.

Wat een wederom ontzettend genietbare televisie trouwens. ::jaja:: ::bravo::
Woosie down?

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [Aflevering 6] Opdracht 1 - groundhog day
« Reactie #16 Gepost op: 25-04-2022, 00:05:33 »
Yens lijkt het balletje op te gooien "siete, dos" maar het lijkt Sven die doordrukt: "betekent dat 7-2, is het verschil 5?", Yens: "Ja, ja" Sven: "Wat is siete?" Yens: "Vijf meer dus dan is het 65".

Het zal inderdaad dankzij Yens' kennis van het Spaans zijn dat dit antwoord uiteindelijk toch gevonden wordt.

Maar wel nadat Yens heel lang had volgehouden dat het verschil 1 was, waardoor het ze lang het foute huisnummer hadden. In de montage lijkt het inderdaad dat Yens als eerste met "Siete, dos" op de proppen komt, maar wie weet is daarvóór de discussie al door iemand anders (Sven?) begonnen met de wellicht vraag "Wat zei Ronaldo?". Als Yens met zijn Spaanse kennis dit niet had geweten zou dat heel erg in de gaten lopen, denk ik, als hij zou zeggen dat hij de betekenis van "Siete, dos" niet wist.
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [Aflevering 6] Opdracht 1 - groundhog day
« Reactie #17 Gepost op: 25-04-2022, 00:42:32 »
Hele leuke opdracht. Denk dat de mol in het groepje van 3 wil zitten. Vanuit m'n Yens-tunnel viel het op dat hij wel behulpzaam lijkt en met dat doelpuntensaldo komt, maar deze eerst wel fout was. Yens zei dat Ronaldo maar 1x scoorde. Dit leverde een verkeerde som op, een verkeerd huisnummer en tijdverlies. Ze waren al aan het klimmen en rondzoeken naar dat huisnummer toen ze de fout inzagen en corrigeerden (moest 5 zijn). En net toen Uma aan de telefoon begon tegen Yens over waar de X voor stond, kapte hij haar af en zei 'Ah jullie hebben ook niks', waarna de bom afging en het gesprek beëindigd was. En toen nog klagen direct daarna ook, dat Uma en Manu niet aan het meewerken waren ;D Al had Yens de straatnaam wel goed.

Maar Sven liep aanvankelijk ook heel lang rond zonder er iets van te snappen. En hij zocht het nummer van X eerst verkeerd in de nummer van de fles op tafel. (Leverde ook vertraging op). Maar Sven stelde wel al heel vroeg voor om Uma en Manu te vragen aan de telefoon over X, Y en Z.

Wellicht was de moltactiek hier om gewoon flink te vertragen, er een keer een verkeerde oplossing in te gooien en het te winnen bedrag gewoon veel lager maken dan nodig.

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 6] Opdracht 1 - groundhog day
« Reactie #18 Gepost op: 25-04-2022, 07:53:34 »
Maar wel nadat Yens heel lang had volgehouden dat het verschil 1 was, waardoor het ze lang het foute huisnummer hadden. In de montage lijkt het inderdaad dat Yens als eerste met "Siete, dos" op de proppen komt, maar wie weet is daarvóór de discussie al door iemand anders (Sven?) begonnen met de wellicht vraag "Wat zei Ronaldo?". Als Yens met zijn Spaanse kennis dit niet had geweten zou dat heel erg in de gaten lopen, denk ik, als hij zou zeggen dat hij de betekenis van "Siete, dos" niet wist.

Mee eens, beiden zijn verdacht hier en Yens misschien wel het meest.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] Opdracht 1 - groundhog day
« Reactie #19 Gepost op: 25-04-2022, 10:24:34 »
Er is gefoefeld met de Y en de Z. Uma en Manu geven door:

X: Geschonken, maar nooit gedronken (3)
Y: Zoveel scoort Ronaldo meer dan... (5)
Z: Zoveel vonk zonder vlam (5)

Dit klopt. Yens staat aan de telefoon, en moet dat dus doorgeven aan de anderen. Dat doorgeven komt niet in beeld.
Aan tafel lijkt Sven een soort samenvatting te geven van een voorafgaande discussie. 'Dus bij X hebben ze gezegd geschonken maar niet gedronken. Dat is die fles water waar 5 op staat want die 2 personen drinken daar niet van'. Anke: 'Ja'. Sven weer: 'Dan Y: vonken maar geen vuur'. Yens: 'Ja, hoe vaak hij het gaat proberen'. Sven: 'En dan het laatste is…'. Yens: 'Hoeveel goals scoort Ronaldo meer, maar ze weten geen andere speler'.

De Y en de Z zijn nu dus omgedraaid. De regie volgt, want we krijgen opeens mee dat de Z voor het doelpuntenverschil staat. Ze hebben dezelfde waarde dus voor een goed of fout antwoord maakt het niet uit, maar ik vind het toch opvallend. Kan zijn dat Sven ze verwisselt, maar dan is het gek dat Anke en Yens dat niet door hebben. Andere mogelijkheid: Yens heeft de Y en Z heeft omgedraaid toen hij de telefoon in handen had. In beide gevallen een nogal suffe molactie, maar ja we hebben een onvoorbereide mol dus niet alles zal even effectief zijn.