Auteur Topic: [Aflevering 6] Opdracht 2 - bananenplantage  (gelezen 4231 keer)

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
[Aflevering 6] Opdracht 2 - bananenplantage
« Gepost op: 24-04-2022, 16:10:32 »
Bespreek hier alles over de tweede opdracht van aflevering 6.
« Laatst bewerkt op: 24-04-2022, 22:06:09 door Heinz »

Offline Allalin

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] Opdracht 2 - ...
« Reactie #1 Gepost op: 24-04-2022, 21:45:58 »
Het overzicht van de bananenplantage.
« Laatst bewerkt op: 24-04-2022, 22:22:52 door Allalin »

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 6] Opdracht 2 - ...
« Reactie #2 Gepost op: 24-04-2022, 22:00:28 »
Hmm bij de muziek waren dat Manu en Uma samen? Die de juiste groep kozen, want als je duopartner geen idee heeft, ga je als mol dan de juiste keuze maken ? 
Als het inderdaad hier Manu en Uma waren dan streep ik Uma door als mol
« Laatst bewerkt op: 24-04-2022, 22:21:14 door Tarbozan »

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] Opdracht 2 - ...
« Reactie #3 Gepost op: 24-04-2022, 22:06:23 »
Zowel de tv als wetenschap vraag kosten het meeste tijd om te geraken. Evenwel wisten Sven/Yens wel terug te komen. Maar Uma/Anke waren wel heel vastberaden: het is Bert! Wie gokte daar het eerst op? Was dat niet Uma? Als mol had je evenwel voor Ernie kunnen gaan en net te laat finishen. Was meer de mol als de held geweest.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 6] Opdracht 2 - ...
« Reactie #4 Gepost op: 24-04-2022, 22:14:54 »
Zowel de tv als wetenschap vraag kosten het meeste tijd om te geraken. Evenwel wisten Sven/Yens wel terug te komen. Maar Uma/Anke waren wel heel vastberaden: het is Bert! Wie gokte daar het eerst op? Was dat niet Uma? Als mol had je evenwel voor Ernie kunnen gaan en net te laat finishen. Was meer de mol als de held geweest.
Ja maar als je als mol bij de vraag staat en het goede antwoord kiest en je hebt pech dat er drie bananen in vliegen dan komt er geld bij, dan kun je beter het verkeerde antwoord gokken , toch ?

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] Opdracht 2 - ...
« Reactie #5 Gepost op: 24-04-2022, 22:17:10 »
Ja maar als je als mol bij de vraag staat en het goede antwoord kiest en je hebt pech dat er drie bananen in vliegen dan komt er geld bij, dan kun je beter het verkeerde antwoord gokken , toch ?

Even als Uma als mol. Bij de makkelijkste vragen was het al een heel gepruts (ik kreeg bal in doel katapulteren van het laatste WIDM seizoen) om doeltreffend te zijn met een banaan. Dus wat is de kans? We zagen niet voor niets een stuk of drie op de rand afketsen.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] Opdracht 2 - bananenplantage
« Reactie #6 Gepost op: 24-04-2022, 22:23:04 »
Wie gaf hier de aanzet om de vraag eerst te beantwoorden dat bananen maar het licht groeien? Was dat yens of Sven?

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 6] Opdracht 2 - bananenplantage
« Reactie #7 Gepost op: 24-04-2022, 22:24:30 »
Wie gaf hier de aanzet om de vraag eerst te beantwoorden dat bananen maar het licht groeien? Was dat yens of Sven?
Sven zegt dat als eerste en yens spreekt het niet tegen

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] Opdracht 2 - bananenplantage
« Reactie #8 Gepost op: 24-04-2022, 22:26:01 »
Maar iedereen weet toch dat bananen naar de zon toe groeien...  ::hypocriet::

al is dat kennelijk een fabeltje...

Wit is ook een kleur!

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Aflevering 6] Opdracht 2 - bananenplantage
« Reactie #9 Gepost op: 24-04-2022, 22:28:22 »
Het is ook een beetje een flauwe vraag. Want de banaan groeit naar de zon toe, alleen doordat de zwaartekracht niet dezelfde kant opgaat, wordt de banaan krom.

dusja, als je de zwaartekracht als vanzelf sprekend neemt, is de banaan eigenlijk krom omdat hij naar het licht toegroeit.
Neem je het naar het licht groeien vanzelfsprekend, dan is hij krom vanwege de zwaartekracht.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 6] Opdracht 2 - bananenplantage
« Reactie #10 Gepost op: 24-04-2022, 22:29:29 »
Het stomme is dat het juiste antwoord door de heren genoemd wordt, alleen pakken ze een ander bordje

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] Opdracht 2 - bananenplantage
« Reactie #11 Gepost op: 24-04-2022, 22:29:49 »
Maar iedereen weet toch dat bananen naar de zon toe groeien...  ::hypocriet::

al is dat kennelijk een fabeltje...

Dat is een goed onthouden fabeltje. Dat flapte ik er ook direct uit. Niet dus. En precies daarom denk ik dat de mol ermee heeft gespeeld. Maar opper je dan een wijdverspreid bekend fabeltje of ga je ermee mee akkoord? Het kan allebei.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 6] Opdracht 2 - bananenplantage
« Reactie #12 Gepost op: 24-04-2022, 22:31:52 »
Ik moet het straks nog terug kijken maar ik meen dat yens zei de zwaartekracht.  Dan stukje later hoor je Sven opperen ze groeien naar het licht waar yens dan in mee gaat.

De vraag is ga je als mol voorzichtig het juiste antwoord gooien om reactie te peilen ? Of ga je wachten en geef je san een verkeerd voorzet om te kijken wat er gebeurt ?

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 6] Opdracht 2 - bananenplantage
« Reactie #13 Gepost op: 24-04-2022, 22:36:38 »
Yens zei inderdaad zwaartekracht maar ik denk dat hij dit oplas van het bord, dat hij het eerste antwoord opnoemde dat hij zag, niet omdat hij dat het juiste antwoord vond. Sven zegt inderdaad overtuigd het foute antwoord en Yens gaat er makkelijk in mee.

Online joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] Opdracht 2 - bananenplantage
« Reactie #14 Gepost op: 24-04-2022, 22:47:03 »
Als Nederlander vond ik Uma’s imitatie van Bert en Ernie echt hilarisch, wat een fout Nederlands accent!

Opvallende zaken:
- Yens in zijn outfit, alsof hij het erom doet
- Uma die de verkeerde banaan kiest bij de laatste opdracht
- de goede keuze om de eerste banaan niet te scannen, ik moet de opdracht terugkijken om te zien wie hier bepalend in was. Ik meen me te herinneren dat Sven het foute antwoord duidelijk afkeurt
- Sven die het logische raadsel oplost en niet wil zeggen waarom. Dat zou een mol toch niet doen?

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 6] Opdracht 2 - bananenplantage
« Reactie #15 Gepost op: 24-04-2022, 22:49:46 »
- de goede keuze om de eerste banaan niet te scannen, ik moet de opdracht terugkijken om te zien wie hier bepalend in was. Ik meen me te herinneren dat Sven het foute antwoord duidelijk afkeurt
- Sven die het logische raadsel oplost en niet wil zeggen waarom. Dat zou een mol toch niet doen?

Sven deed deze dingen inderdaad goed, maar kleine bedragen binnenhalen doet de Mol eigenlijk elke reeks wel. Misschien is het tunnelpraat maar ik vind het eerder verdacht dat Sven kleine bedragen goed deed en de mist in ging bij het grote bedrag van de categorie wetenschap.

Komt nog bij dat Sven vorige aflevering als meest verdachte kandidaat uit de bus kwam.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] Opdracht 2 - bananenplantage
« Reactie #16 Gepost op: 24-04-2022, 22:53:32 »
Sven  ;D

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] Opdracht 2 - bananenplantage
« Reactie #17 Gepost op: 24-04-2022, 23:12:17 »
Sven  ;D

En Manu ook: waar is die nu terecht gekomen? Sven meteen: ah kom aan, nog eens proberen. Busted smile you are on candid camera in Banana Split  :P
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] Opdracht 2 - bananenplantage
« Reactie #18 Gepost op: 24-04-2022, 23:21:25 »
 ::rofl::

Case closed  8)

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [Aflevering 6] Opdracht 2 - bananenplantage
« Reactie #19 Gepost op: 24-04-2022, 23:22:15 »
Hahaha Sven Sluitstuk….we zijn er!
Meer L