Auteur Topic: [Aflevering 8] Opdracht 1 - De bom in Paleis 12  (gelezen 1824 keer)

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
[Aflevering 8] Opdracht 1 - De bom in Paleis 12
« Gepost op: 8-05-2022, 15:01:32 »
Bespreek hier alles over opdracht 1
« Laatst bewerkt op: 8-05-2022, 21:55:37 door Heinz »
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline eilandgek

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] Opdracht 1 - De bom in Paleis 12
« Reactie #1 Gepost op: 8-05-2022, 23:06:38 »
Weer een superleuk De Mol-idee. De opdracht zelf was wel enorm moeilijk en eigenlijk niet te halen. Bij de Nederlandse WIDM-(boog)schietopdrachten raakt daar altijd álle tijd mee op van de deelnemers. En hier moeten ze 5 (dat was het toch?) keer achter elkaar raak schieten! Niet gek dat de pot dan al zakt tot de helft.
De overgang van het "bomgedeelte" van het eiland naar live kwam niet helemaal goed uit de verf. Weer een superidee op zich om het eiland-gedeelte en het live-gedeelte aan elkaar te breien, maar de kandidaten vroegen zich allemaal af wat dat nou was met die 10.000 mensen, en toen ging de bom gewoon af in Brussel, en hun reactie/verwondering misten we daardoor.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 8] Opdracht 1 - De bom in Paleis 12
« Reactie #2 Gepost op: 8-05-2022, 23:19:23 »
Ik vind het een mooi gebaar dat ze het spel op de canarische eilanden wilden verbinden met Paleis 12. Blijf je zitten dat het deel op het eiland vijf maanden geleden is opgenomen en Paleis 12 live is.

Maar inderdaad vijf maal raak schieten op de juiste volgorde maakt het gemakkelijk om te mollen bij elke miskleun. En nu Yens daar zo in bedreven was twijfelde ik aan Uma. Maar toen die daarop de bom liet afgaan weliswaar op ingeving van Sven maar toch: nul euro in de pot.

Leuk om dan die confetti op me te krijgen In Paleis 12 (ik had een verf/yoghurt of rookbom in kleur verwacht dus het viel me nog mee :P) Dan vond ik de opdracht om live te performed beter geslaagd.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Online annebeestje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] Opdracht 1 - De bom in Paleis 12
« Reactie #3 Gepost op: 8-05-2022, 23:42:59 »
Wat leuk om een echt live live mee te maken.

Wat jullie niet zagen is dat de eerste beelden van de opkomst van Gilles niet live waren, maar van de repetitie een half uurtje eerder. De bom werd na de repetitie al binnen gereden. En dus werden jullie niet vanaf het begin ge-bom-spoilered ;-)

Het was nu zonder edits wel echt duidelijk te zien dat Uma expres foutjes maakte bij het drummen. Sven nailed it, en Yens zag je al enorm verslagen hangen op het einde, hij gaf het bijna op…

Ook ik heb op het allerlaatst de blauwe button nog opgespeld. Ingefluisterd door een vogeltje ;-)

Ik denk dat eenmalige uitzondering deze live finale heel sterk was. Maar hoop stiekem dat het echt alleen voor het jubileum was. Ik zou niet weten hoe je dit nog kunt overtreffen.


Online MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: [Aflevering 8] Opdracht 1 - De bom in Paleis 12
« Reactie #4 Gepost op: 9-05-2022, 08:52:40 »


Ik denk dat eenmalige uitzondering deze live finale heel sterk was. Maar hoop stiekem dat het echt alleen voor het jubileum was. Ik zou niet weten hoe je dit nog kunt overtreffen.

Ik ben echt geen voorstander van een Live-finale, maar op deze manier vond ik het top. Het zal net zo grandioos moeten zijn of weer op de oude manier.

En de ik zou niet weten hoe je dit nog kunt overtreffen, heb ik al meerdere malen gebruikt na een seizoen van de Mol en dat lukt ze toch regelmatig ::bravo::

Offline Joff

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] Opdracht 1 - De bom in Paleis 12
« Reactie #5 Gepost op: 9-05-2022, 14:58:39 »
De opdracht met die pijlen was wel echt onmogelijk. Beetje jammer. De bom vond ik ook teleurstellend

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 8] Opdracht 1 - De bom in Paleis 12
« Reactie #6 Gepost op: 9-05-2022, 21:23:51 »
Ik vond dit een geweldige zet om de opnames van eind november te verbinden met live! "Zaal mag ik u voorstellen aan ... de bom..." Heel leuk, en groots, gedaan, hulde. Wat een techniek bij zo'n show komt kijken, je wilt het niet weten, niet verrassend dat het een paar keer mis ging. Echt enorm knap staaltje live tv.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Aflevering 8] Opdracht 1 - De bom in Paleis 12
« Reactie #7 Gepost op: 9-05-2022, 22:59:29 »
Het paste wel ook bij mijn verwachtingen, een bom laten afgaan in de zaal, gezien hun voorliefde voor bommen ;D.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: [Aflevering 8] Opdracht 1 - De bom in Paleis 12
« Reactie #8 Gepost op: 9-05-2022, 23:01:20 »
De bom was top  ::bravo::

Toen Uma t draadje doorknipte was t wel zeker dat ze de mol was. Dat ding moet afgaan natuurlijk
You'll never walk alone

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [Aflevering 8] Opdracht 1 - De bom in Paleis 12
« Reactie #9 Gepost op: 10-05-2022, 00:21:54 »
 ::jaja::

Misschien dat het wel een verf- of stofbom was geweest als de opdracht op de een of andere manier toch geslaagd was en hij toch niet af zou gaan ;D

Al denk ik ook dat dat misschien voor gevaarlijke situaties had kunnen zorgen (mensen die ineens weg proberen te rennen oid). Nu werd het publiek nog voor de live-uitzending (toen het eerste stuk met Gilles al opgenomen was) gerustgesteld dat er alleen confetti uit zou komen.
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 8] Opdracht 1 - De bom in Paleis 12
« Reactie #10 Gepost op: 10-05-2022, 07:50:06 »
De opdracht met die pijlen was wel echt onmogelijk. Beetje jammer. De bom vond ik ook teleurstellend

Op zich is dit onderdeel wel te doen. 5 meter is niet zo ver.

Zoals elk seizoen zijn er wel enkele opdrachten die een factor hebben dat het onmogelijk was het volle bedrag binnen te halen.  dan denk ik vooral aan de time loop opdracht.
« Laatst bewerkt op: 10-05-2022, 07:57:56 door reaver »

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Aflevering 8] Opdracht 1 - De bom in Paleis 12
« Reactie #11 Gepost op: 11-05-2022, 10:13:25 »
De bom was top  ::bravo::

Toen Uma t draadje doorknipte was t wel zeker dat ze de mol was. Dat ding moet afgaan natuurlijk

 ::jaja::
Dat was wel de bevestiging, denk ik. Yens deed dat laatste stuk te goed en riep al dat het blauw moest zijn. Eigenlijk zat Sven op hetzelfde spoor, maar hij twijfelde.
Als Mol heb je de meeste invloed met de kniptang.  ;D Dat heeft Uma supergoed gedaan door even mee te gaan met blauw en daarna aansturen op een ander draadje.  ::ok::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline AggieMol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] Opdracht 1 - De bom in Paleis 12
« Reactie #12 Gepost op: 11-05-2022, 14:07:17 »
De bom moest en zou afgaan omdat deze juist de opening vormde van de finale in Paleis 12. Wat is er mooier om dat te doen dan met een confettibom!!! Daarom zou er waarschijnlijk met opzet een deelopdracht in zijn verwerkt die onmogelijk was, zodat ze één van de tips zeker niet zouden krijgen. De Mol was natuurlijk hierover uitgebreid geïnformeerd, die wist natuurlijk al dat de bom af zou gaan voor 10.000 mensen. Zij moest expres het verkeerde draadje doorknippen. Hiermee "opende" ze dus op gepaste wijze de live-finale. Dat was natuurlijk veel leuker dan dat ze met deze opdracht veel geld zouden verdienen.

Offline AggieMol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] Opdracht 1 - De bom in Paleis 12
« Reactie #13 Gepost op: 12-05-2022, 13:08:29 »
Wat leuk om een echt live live mee te maken.

Wat jullie niet zagen is dat de eerste beelden van de opkomst van Gilles niet live waren, maar van de repetitie een half uurtje eerder. De bom werd na de repetitie al binnen gereden. En dus werden jullie niet vanaf het begin ge-bom-spoilered ;-)

Het was nu zonder edits wel echt duidelijk te zien dat Uma expres foutjes maakte bij het drummen. Sven nailed it, en Yens zag je al enorm verslagen hangen op het einde, hij gaf het bijna op…

Ook ik heb op het allerlaatst de blauwe button nog opgespeld. Ingefluisterd door een vogeltje ;-)


Ik denk dat eenmalige uitzondering deze live finale heel sterk was. Maar hoop stiekem dat het echt alleen voor het jubileum was. Ik zou niet weten hoe je dit nog kunt overtreffen.

Slim gedaan om de beelden van de repetitie te gebruiken voor de opkomst van Gilles, zo was voor de kijkers inderdaad niet al van tevoren de bom te zien die voor het publiek af zou gaan en heel knap hoe ze deze hebben gekoppeld aan de laatste opdracht op de Canarische Eilanden.

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] Opdracht 1 - De bom in Paleis 12
« Reactie #14 Gepost op: 12-05-2022, 20:13:26 »
Als je een finale met publiek doet, doe het dan zo. Honderd malen beter dan obligate gesprekjes met voor iedereen een verdenking, ellenlang gepraat over afvallers en zo meer. Misschien niet honderd procent uitgevoerd, maar het idee is subliem.