Ik zit nu al keihard in een tunnel op Connie en wel om deze redenen:
- Verantwoordelijk voor het kiezen van de zandloper bij de eerste opdracht.
- Talmt samen met Samya te lang bij "Mensenkennis" door te discussïeren of het nu al dan niet Matteo Simoni is of niet terwijl de opdracht is om de uitspraken bij de juiste mensen te hangen.
- Blijft daarna talmen bij "Mensenkennis" als de andere groep doorgelopen is tot ze worden achtergelaten.
- Heeft een sleutelpositie voor de mol bij 'Linedance': maakt hierbij 2 fouten waardoor ongeacht of Thomas een fout zou gemaakt hebben de opdracht toch mislukt zou zijn. Maakt die twee fouten dan ook nog eens later in het liedje (als de kandidaat met een grotere waarschijnlijkheid bij het varkentje staat, waardoor dat ding dus opschuift)
- Legt er van bij het begin de nadruk op dat het weldegelijk Matteo Simoni is, breekt hem uiteindelijk waardoor € 2000 in rook opgaat.
- Als iedereen doorheeft dat de sleutel in de klok zit, "vindt ze die uiteindelijk", waardoor Lieselot rapper gevonden wordt (en er dus minder geld in de pot komt. Hiervoor zat ze de hele tijd in de zetel te niksen.
En dan heb je ook nog wat ik als een mogelijke hint beschouw:
Op de klok in het begin staat geen 30 maar ...29 boven de wijzers. Dit kan niet anders dan een hint zijn.
Ik schrijf dit getal toe als een aanwijzing naar Connie die wiskunde doceert, gezien dit getal nogal veel wiskundige toevalligheden bevat, een directe link is naar Connie haar leeftijd en ga hieronder mijn theorie trachten uit te leggen.
- Connie is als enige 58 jaar: de helft van 58 is 29. Er staat wel bij elke groep zo'n klok. 2X 29 is dus 58.
- Connie heeft het in haar voorstelling ook over kwadraten. Op een bepaald moment zegt ze "ik geef als 36 jaar les en woon ook op huisnummer 36. Dat is 6²...Maar dat gaat over hé." Nu is 29 ook de som van 2 kwadraten (5²+2²). Het voldoet daarmee aan de Stelling van Fermat.
- 29 is ten slotte ook een Sophie Germainpriemgetal, ook wel een veilig priemgetal genoemd. De mol is altijd veilig. Die gaat nooit naar huis.