Mijn hoofdverdachte is er helaas uit. Dus toch een gelijkenis met
.
Na mijn analyse van aflevering 1, is dit mijn verdachtenlijstje:
1. Conny
2. Ruben
3. Lancelot
4. Comfort
ad 1: Heb wel met een flinke dosis twijfel, want heb vibes bij Conny. Daar ging ik vorig jaar de mist mee in. Maar knoeien met afrondingsverschillen, waardoor je al onmogelijk op de goede tijd komt, is voor een lerares wiskunde toch wel erg verdacht.
ad 2: In de eerste opdracht verdacht door twee kandidaten achter te laten, en te vroeg op de knop drukken. Later in de klifopdracht ook verdacht, hij had als laatste moeten gaan, met zijn lengte.
ad 3: In de eerste opdracht verdacht door twee kandidaten achter te laten, en te vroeg op de knop drukken. Hij maakt in het linedancen een fout in een dans.
ad 4: Haar actie met het varkentje was wel erg kostbaar. En het leek toch even dat ze het touw goed vast had, en er toch wel bij kon, al suggereerde ze dat er niet goed bij kon. En het leek alsof ze glimlachend hing, toen ze van het touw was gevallen. Wel maar 1 actie, dus goed bekijken in aflevering 2.
Stand na aflevering 2:
1. Conny
2. Ruben
3. Thomas
4. Lancelot
ad 1: Conny zegt bij het bevrijden van Harry "leg maar gewoon iets neer". Zo duurt het langer. Ook is zij en Thomas betrokken bij een onstevig bouwwerk. Met de pushups komt ze ook niet ver. Ze verdient steeds molpunten.
ad 2: Het testen van de bouwwerken is op zich slim, maar kan je ook gebruiken om tijd te verliezen met goed bouwen.
ad 3: Thomas discussieert veel over de pijpsleutel, die goed lag. En verspilde kostbare tijd. Ook is hij en Conny betrokken bij een onstevig bouwwerk.
ad 4: Hij was in aflevering 2 een beetje afzijdig. Hij wilde wel na de waarschuwing van Samya en Lieselot toch geschilde aardappels gaan schieten. Maar veel meer zag ik niet.
Stand na aflevering 3:
1. Lancelot
2. Ruben
3. Commy
4. Toos
Thomas zie ik soms onmolse dingen doen, zoals goede acties bij de hoefijzers (Amika en Merel de Ridder, en het blauwe hoefijzer, wel beiden samen met Toos). En geen echte molse dingen.
In Leïla en Lieselot zie ik geen mol, hoewel ik Leïla als schot voor de boeg had, maar in de afleveringen zie ik haar niks mols doen. En in Lieselot heb ik het nooit gezien. Plus in aflevering 1 buiten spel gestaan.
Ad 1: Alles wat al genoemd is in de eerste 2 afleveringen. Daar komt bij: betrokken bij het kiezen voor Jolly Jumping, Goedweervandaag fout koppelen aan Pipi, zijn rode ei kwijt (misschien zelf gedaan?) en het rode ei van Ruben saboteren. Best een aardig lijstje acties inmiddels.
Ad 2: Alles wat al genoemd is in de eerste 2 afleveringen. Daar komt bij: mogelijk te onduidelijk witje gezegd (al zou de fout ook bij Toos kunnen liggen), het kan ook dat hij te dicht op Lancelot is gaan staan, en dat daardoor zijn rode ei werd geraakt. Hij scoort net iets minder punten dan Lancelot.
Ad 3: Vooral het spaarvarken vond ik verdacht bij haar. Daar komt bij: betrokken bij het kiezen voor Jolly Jumping, te vroeg een hoefijzer aanraken, zodat de cowboy in actie komt, waardoor ze gevangen wordt en haar rode ei gaat onderweg kapot, zonder dat we zien hoe dat gegaan is. Als ze de mol is, kiest ze wel haar momenten. In andere momenten is ze wat onzichtbaar.
Ad 4: Toos komt een beetje bovendrijven nu. Wat Heinz zegt, een beetje de Toos show deze aflevering. Feit blijft dat het kiezen voor geen vrijstelling wel erg vreemd is, en dus ook verdacht.
Edit: En toch denk ik dat Ruben minder obvious is dan Lancelot. Dus in de poll ga ik voor Ruben.