Een aantal dingen zou ik al uitsluiten (zoals meerderen hier ook doen)
- een kandidaat met fysieke of mentale beperking (want die zouden ze prima meenemen, maar daar geen groot spektakel van maken lijkt me)
- een oudkandidaat (want dat is wel al eerder gedaan)
- een oudmol (niet eerder gedaan denk ik, maar ik zie geen toegevoegde waarde daar?)
- een opdracht waarbij het nog niet zeker is of het echt kandidaat 10 is (want er wordt duidelijk tegen één persoon gezegd "jij bent onze 10e kandidaat" en niet "jij zou het kunnen worden als..."
Waar ik wel aan zou denken:
- de 10e kandidaat heeft een speciale positie in het spel, een soort regisseursrol? Dat zou dan iets te maken kunnen hebben met die pijlen op de pakken ook, waarvan we ook geen idee nog hebben of en zo ja wat het te betekenen heeft) - hier zou voorkennis voor nodig zijn dus dan is het de vraag wat hier mee moet verder (zie ook tweede optie)
- de 10e kandidaat krijgt net als de mol voorkennis? Een soort "mollenmoller"? Dan zou je wel de vraag moeten stellen of dat het waard is. Want dat is voor ons als kijker in elk geval al één persoon minder om op te letten. Voor het verloop van de opdrachten kan het eventueel interessante twists opleveren
- de 10e kandidaat kiest wie de mol is (maar hier zie ik geen voordelen van nog
)
- de 10e kandidaat is tóch een BV en heeft in de eerste opdracht daar een rol in (dat de anderen hem moeten vinden ofzo