Als het duidelijk was dat degene met het rode scherm de mol niet meer kan zijn, zou ze toch zeggen: 'ze weten dat ik de mol niet ben, dus het wordt een pak moeilijker voor me om te winnen' of iets dergelijks? Maar Comfort zegt juist dat ze nog gewoon de mol kan zijn, omdat ze nog in het spel zit. Ze verplaatst zich in het perspectief van de anderen. Dus zo zal de proef dan ook wel zijn uitgelegd, vermoed ik. Voorgekauwde zinnetjes zijn ook meestal voor de mol, en niet voor een kandidaat.
Ik ben het eens met de opmerkingen in het opdracht topic dat ze wel erg snel op de woorden 'kippen' en vooral 'ham' kwam. Goed voor een paar kleine bedragjes, 2 x 200 euro. De mol en zijn bezoek mochten het allicht rustig aan doen. In het geval van Comfort begrijpelijk na de megaprestatie met het rode scherm.
Je grootste verdenker Thomas zo om de tuin leiden vind ik dan weer een heel fraaie actie. Iedereen weet dat hij de dominantste is in de andere groep. Hij kan inschatten dat je in jouw groep weinig invloed hebt op het geld, terwijl je er toch zelf voor koos. Dan moet hij bijna wel gaan denken dat je voor de kick van het vliegen bent gegaan.
Was haar bezoek ook niet de enige die 'ja' zei op de vraag of ze de mol kon zijn?