Was een mooie aflevering. Zoals een reünie hoort te zijn. Geen hele live aflvering, maar wel aan het eind een stukje van het live event in beeld gebracht, lijkt mij een prima manier om het te doen.
Naar mijn gevoel was het stukje "molacties" wel korter dan anders. In mijn herinnering was dat altijd de bulk van de aflevering, maar naar mijn idee duurde het langer voordat dat begon dan in voorgaande jaren, en was het ook eerder afgelopen. En we hebben naar mijn idee ook een paar opdrachten niet gezien. Maar waarschijnlijk klopt dat idee niet: we zagen niet zo veel opdrachten simpelweg omdat veel afleveringen maar 2 opdrachten hadden... en bovendien De Mol een aflevering minder heeft dan WIDM Nederland.
Heel fijn dat we de verdenkingen kregen, en uitleg wanneer iedereen nu precies op welk spoor zat.
Wat altijd een wat lastige combinatie is, is aflevering 9 en vroege afvallers. En in mijn ervaring is het vooral de tweede afvaller die we heel weinig zien. De eerste afvaller krijgt altijd wat extra aandacht, maar Samya hebben we heel weinig gezien naar mijn idee. Wat ik een minpunt vond in aflevering 9, was dat bij de daadwerkelijke reünie, de finalisten bij elkaar stonden. Die hadden ze beter kunnen verdelen over de tafeltjes, zodat er automatisch meer interactie komt met afvallers en de afvallers automatisch meer in beeld komen. Als je bijvoorbeeld Comfort bij Samya zet, Lancelot bij Matteo en Toos bij Conny, dan heb je de eerste 3 afvallers automatisch dicht bij waar de meeste cameratijd heen gaat. Interactie tussen de 3 finalisten hadden we al in aflevering 8
Dan kun je nog steeds de verdeling aanhouden die was bedacht op basis van de kliks tussen de kandidaten (Matteo-Ruben, Conny-Thomas, Samya-Leila-Lieselot), maar dan met een finalist erbij per tafeltje.