Auteur Topic: Aflevering 6 - opdracht 1 - decorbouwen  (gelezen 30932 keer)

Offline Lepmik

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 - opdracht 1 - decorbouwen
« Reactie #80 Gepost op: 9-02-2016, 11:16:40 »
Eerste post, ondanks dat ik de serie en dit forum al jaren volg. Maar vind de Klaas-discussie van dit jaar toch zo interessant dat ik ook mijn steentje bij wil dragen.

Naar mijn mening is het feit dat je Klaas de tafel achteruit ziet ''duwen'' meer een aanwijzing dat hij het niet is dan wel. Het doet mij behoorlijk denken aan het Ajouad-tikt-de-camera-weg momentje van vorig jaar. Lijkt me gewoon niet dat zoiets duidelijk er in monteren.
Bovendien lijkt het me niet dat alles met een centimeter is nagemeten en zal dat tikje van 2-3 cm niet zoveel uitgemaakt hebben voor de uiteindelijke beoordeling, wat hij als mol geweten zou hebben.

Mijn geld staat nog steeds (sinds afl. 1) op Tim. Hij is het, en anders wilt de productie misschien dat de mol ook ontdekt moet kunnen worden door jonge kinderen. Maar ik blijf hopen dat Klaas de zogenoemde 'red herring' van dit seizoen is.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6 - opdracht 1 - decorbouwen
« Reactie #81 Gepost op: 9-02-2016, 11:23:29 »

Ik denk het laatste... het is een stofwolk, een dwaalspoor, een bliksemafleider. Klaas valt voor mij juist definitief af, door het uitzenden van deze actie.

Ik hoop dat je gelijk hebt..

Offline Thiago

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 - opdracht 1 - decorbouwen
« Reactie #82 Gepost op: 9-02-2016, 11:34:28 »
Jullie vergeten 1 ding!

Er is een hele kleine groep, ik noem ze voor het gemak ONS, en er is een gigantische grote groep Kijkers.
ONS zitten op oa twitter en fora's alles over WIDM te lezen en te bespreken.
De Kijkers schakelen enkel iedere zaterdavond om 20.30 uur in op Ned 1 en kijken wellicht ook even Moltalk, waar je ook niets wijzer van wordt.

Die zien heel veel hints en aanwijzingen doodgewoon niet!
Die kijken WIDM als amusement en wij zijn gewoon echte Molhunters.

En WIDM is ook voor het grote publiek gemaakt, als amusement.
Het spel moet niet TE moeilijk gemaakt worden voor 2 miljoen Kijkers.

Bv mijn collega kijkt ook al jaren WIDM.
Ik vertelde hem vanmorgen over Klaas en het weg duwen van de tafel.
Hij had niet gezien op tv...niet opgevallen.
Wist ook niet dat dit was ontdekt.
Een fanatieke Kijker dus...maar geen fanatieken Molhunter.

En geldt voor 95% van de kijkers van WIDM.



Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6 - opdracht 1 - decorbouwen
« Reactie #83 Gepost op: 9-02-2016, 12:00:01 »
Jullie vergeten 1 ding!

Er is een hele kleine groep, ik noem ze voor het gemak ONS, en er is een gigantische grote groep Kijkers.
ONS zitten op oa twitter en fora's alles over WIDM te lezen en te bespreken.
De Kijkers schakelen enkel iedere zaterdavond om 20.30 uur in op Ned 1 en kijken wellicht ook even Moltalk, waar je ook niets wijzer van wordt.

Die zien heel veel hints en aanwijzingen doodgewoon niet!
Die kijken WIDM als amusement en wij zijn gewoon echte Molhunters.

En WIDM is ook voor het grote publiek gemaakt, als amusement.
Het spel moet niet TE moeilijk gemaakt worden voor 2 miljoen Kijkers.

Bv mijn collega kijkt ook al jaren WIDM.
Ik vertelde hem vanmorgen over Klaas en het weg duwen van de tafel.
Hij had niet gezien op tv...niet opgevallen.
Wist ook niet dat dit was ontdekt.
Een fanatieke Kijker dus...maar geen fanatieken Molhunter.

En geldt voor 95% van de kijkers van WIDM.




Inderdaad.

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: Aflevering 6 - opdracht 1 - decorbouwen
« Reactie #84 Gepost op: 9-02-2016, 12:38:08 »
En toch snap ik dat wegduwen van de tafel niet al molhint naar Klaas. Want waarom zou je dat doen?
Heeft geen effect, die paar centimeter. Ik krijg eerder het idee dat hij het gewoon aan het opschuiven is.}

Wat ik veel meer een mollenactie vind hier is die boekenkast. Kaften, en de boeken, verkeerd plaatsen, chaos creëren en er doorheen brullen. En dan die gekke hamer. Hoezo leg je een hamer op tafel? En dan die verwarrende indicaties. Juist hierdoor denk ik: Klaas mol....
Meer L

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 - opdracht 1 - decorbouwen
« Reactie #85 Gepost op: 9-02-2016, 14:49:24 »
En toch snap ik dat wegduwen van de tafel niet al molhint naar Klaas. Want waarom zou je dat doen?
Heeft geen effect, die paar centimeter. Ik krijg eerder het idee dat hij het gewoon aan het opschuiven is.}

Wat ik veel meer een mollenactie vind hier is die boekenkast. Kaften, en de boeken, verkeerd plaatsen, chaos creëren en er doorheen brullen. En dan die gekke hamer. Hoezo leg je een hamer op tafel? En dan die verwarrende indicaties. Juist hierdoor denk ik: Klaas mol....

Was toch allemaal niet nodig als je de MOL bent. De opdracht had geen kans van slagen, was te lastig. Waarom zou Klaas, als hij de MOL is, onnodig risico nemen. Het wegschuiven van de tafel werd niet opgemerkt door de groep maar men kon wel het verplaatsen van de boeken e.d. zien. Het programma is niet alleen voor de groep gemaakt maar ook voor de kijkers. Ook als men niet op het Forum zit, maar slechts kijkt zijn er genoeg mensen die de MOL proberen te ontmaskeren.

Offline evelienh1986

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6 - opdracht 1 - decorbouwen
« Reactie #86 Gepost op: 9-02-2016, 19:28:44 »
Ze kunnen niet alle molacties pas in de laatste aflevering laten zien. Ze moeten toch ook echt wat gedurende de serie laten zien

Offline Martinietje

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 - opdracht 1 - decorbouwen
« Reactie #87 Gepost op: 9-02-2016, 19:46:10 »
Ik denk juist dat men heel veel mensen de kant van Klaas op willen sturen.
Het komt mijns inziens te duidelijk in beeld.
Wat heel kort in beeld komt is dat de ezel met het tafeltje in beide kamers juist ook fout is. Het ene tafeltje is niet gelijk aan de andere (fotolijst en waxineiichthouder verkeerd om).

En juist dit subtiele shot tussendoor zet mij meer op Taeke/Tim.

Kan het wellicht zijn dat men juist in de montage Klaas verdacht maakt/houdt zodat men minder op de aanwijzingen naar de echte mol let......

Just a thought..

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 - opdracht 1 - decorbouwen
« Reactie #88 Gepost op: 9-02-2016, 23:39:59 »


Just a thought..

Het denken waard!

Offline molhunter17

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 - opdracht 1 - decorbouwen
« Reactie #89 Gepost op: 10-02-2016, 15:43:35 »
Ook mooi om te zien dat klaas iets op de grond gooit en Tim het opruimd  ::jaja::

Offline Sanne97

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • molerige mollooten mollen meer
Re: Aflevering 6 - opdracht 1 - decorbouwen
« Reactie #90 Gepost op: 10-02-2016, 16:21:34 »
Ook mooi om te zien dat klaas iets op de grond gooit en Tim het opruimd  ::jaja::

echt n mollenactie  ::rofl::
"niets is wat het lijkt"

Offline taytay13

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 - opdracht 1 - decorbouwen
« Reactie #91 Gepost op: 12-02-2016, 01:26:32 »


er stonden volgens mij geen rozen...
wel goed bedacht btw maar niet iedereen weet of kan weten dat hij zo heet op social media
van annemieke ook goed gevonden maar zelfde verhaal (kan niet iedereen weten). daarnaast is alles wit GESPOTEN met een kleurstof dus...

Ik weet niet of het er verder nog toe doet, maar Tim schrijft onder het pseudoniem 'de broer van Roos'. Het is dus niet alleen zijn naam op social media.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 - opdracht 1 - decorbouwen
« Reactie #92 Gepost op: 12-02-2016, 23:38:19 »
Er stonden zonnebloemen, lelies, gladiolen, nog een soort bloem, en wat onkruid.
Weet niet of hier een aanwijzing in zit.

Offline Malou

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 - opdracht 1 - decorbouwen
« Reactie #93 Gepost op: 13-02-2016, 00:35:18 »
Er stonden zonnebloemen, lelies, gladiolen, nog een soort bloem, en wat onkruid.
Weet niet of hier een aanwijzing in zit.

Onkruid stond er niet..  ::rofl::

Om precies te zijn: zonnebloemen (Helianthus), anjers (Dianthus), gladiolen (Gladiolus), gulden roede (Solidago), incalelie (Alstroemeria) en een paarse violier; de Matthiola 'Purple'.

Purple kan een verwijzing zijn naar Rop; cabaretgroep Purper.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 - opdracht 1 - decorbouwen
« Reactie #94 Gepost op: 13-02-2016, 01:45:15 »
Er stonden zonnebloemen, lelies, gladiolen, nog een soort bloem, en wat onkruid.
Weet niet of hier een aanwijzing in zit.

Toch naar Tim, op een andere manier dan zijn pseudoniem.
Een hof = een tuin, een hofman is iemand die de (bloemen)tuin verzorgt?

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: Aflevering 6 - opdracht 1 - decorbouwen
« Reactie #95 Gepost op: 13-02-2016, 09:00:28 »
Goed gevonden Tureluurs en Malou. Blijft inderdaad gek dat ze die bloemen zo laten, maar ja kan natuurlijk ook zijn om ergens een accent te leggen, wat stilistisch mooier is.
Meer L

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 - opdracht 1 - decorbouwen
« Reactie #96 Gepost op: 13-02-2016, 11:21:38 »
Onkruid stond er niet..  ::rofl::

Om precies te zijn: zonnebloemen (Helianthus), anjers (Dianthus), gladiolen (Gladiolus), gulden roede (Solidago), incalelie (Alstroemeria) en een paarse violier; de Matthiola 'Purple'.

Purple kan een verwijzing zijn naar Rop; cabaretgroep Purper.

Dankjewel! En sorry voor het onkruid!

Zou best naar Rop kunnen verwijzen. Vaak zitten er van die subtiele hints in.