Auteur Topic: Aflevering 6 - opdracht 1 - decorbouwen  (gelezen 30939 keer)

Offline Christie

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 - opdracht 1 - decorbouwen
« Reactie #60 Gepost op: 8-02-2016, 01:17:20 »
Ik denk dat alles, op de boeketten na dan, wit is, omdat dat desorientatie in de hand werkt.
Alleen de vaas met bloemen, een vrouwelijk tintje, had kleur. Waarom geen nep bloemen wit gespoten? De vaas is wellicht een verdacht iets. Verwijst naar een vrouwelijke mol? Of een zeeeer attente man 😉

Offline jumper

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6 - opdracht 1 - decorbouwen
« Reactie #61 Gepost op: 8-02-2016, 01:49:48 »
De baard en het paard van Sinter Klaas  ;D
Holy shit ::rofl::

Offline evelienh1986

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6 - opdracht 1 - decorbouwen
« Reactie #62 Gepost op: 8-02-2016, 09:49:54 »
Ik vond klaas lekker mollen bij deze opdracht. Nam het voortouw, creëerde chaos, deed dingen verkeerd. En tja, dat zetje met zn kont

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Aflevering 6 - opdracht 1 - decorbouwen
« Reactie #63 Gepost op: 8-02-2016, 10:45:25 »
Het zint me nog steeds niet dat die boeketten niet waren wit gespoten. Als je goed naar die bloemen kijkt, zie je namelijk dat ze niet elkaars spiegelbeeld zijn, maar elkaars kopie. En nog steeds denk ik dat het een functie had, dat die boeketten niet ''gespiegeld'' waren.

En dan ga ik ervan uit dat de rest ook niet gespiegeld moet worden. Dan wil ik dus graag weten wie van de zes het voortouw nam om de boel te gaan spiegelen. Het zijn nou eenmaal twee begrippen met verschillende betekenissen. Daarom denk ik dat we in deze opdracht verder moeten kunnen komen, als we weten wie hiervoor verantwoordelijk was.

Offline m0ll0m

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6 - opdracht 1 - decorbouwen
« Reactie #64 Gepost op: 8-02-2016, 11:02:12 »
En dan ga ik ervan uit dat de rest ook niet gespiegeld moet worden.
Ga er maar vanuit dat dat wel de bedoeling was. De lampen, die niet door kandidaten waren opgehangen, waren vanaf het begin aan al gespiegeld. Er is, bij mijn weten, niets over gezegd, dus ik gok dat dit een offscreen aanwijzing is geweest.

Er is nog een reden om te spiegelen: er is geen muur aan de zijkant van de set. Daarmee verlies je een ijkpunt, wat (voor ons) rechts 10 cm uit de muur is, is links 10 cm uit... ja uit wat.

m0ll0m

Offline jumper

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6 - opdracht 1 - decorbouwen
« Reactie #65 Gepost op: 8-02-2016, 12:30:57 »
Het zint me nog steeds niet dat die boeketten niet waren wit gespoten.
Een associatie die bij me opkomt bij bloemen: Tim's tuintje. Nog meer suggesties?

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6 - opdracht 1 - decorbouwen
« Reactie #66 Gepost op: 8-02-2016, 21:35:57 »
Ik vond klaas lekker mollen bij deze opdracht. Nam het voortouw, creëerde chaos, deed dingen verkeerd. En tja, dat zetje met zn kont

Die 2 mm hadden echt het verschil niet gemaakt lijkt me...  ::ohno::

Offline WiWaaz

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 - opdracht 1 - decorbouwen
« Reactie #67 Gepost op: 8-02-2016, 21:45:12 »
Die 2 mm hadden echt het verschil niet gemaakt lijkt me...  ::ohno::

Waarschijnlijk niet, maar daar gaat het ook niet om. Klaas kon op dat moment niet weten of het wel of niet goed was. Hij kon de andere kamer immers niet zien.
Wel weet hij dat de tafel (als enige) met het meetlint opgemeten is. Daarvan weet je daarom als enige zéker dat hij goed staat.
Dus als Mol verplaatsen die hap.

Bovendien is elke kandidaat (dit jaar extreem?) bezig zichzelf verdacht te maken. Dus fouten maken als iedereen oplet.
Klaas maakt hier een fout terwijl niemand kijkt.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6 - opdracht 1 - decorbouwen
« Reactie #68 Gepost op: 8-02-2016, 22:50:08 »
Die 2 mm hadden echt het verschil niet gemaakt lijkt me...  ::ohno::

Het gaat er niet om of het uiteindelijk iets uit gemaakt had... Het gaat erom dat hij het doet... zonder dat iemand het ziet..
Wat is die motivatie van m dan...?

Motivatie is: hij de mol.. Geen andere conclusie uit te trekken..

En nee ik geloof niet in de theorie dat hij het expres deed als kandidaat .. in de hoop dat de vloer geluid zou maken en dat iemand het dan gezien zou hebben... Die zag ik ook voorbij komen nl..

Hij is gewoon de mol... ik wou dat ik het anders kon zien  :-\\

Offline Sanne97

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • molerige mollooten mollen meer
Re: Aflevering 6 - opdracht 1 - decorbouwen
« Reactie #69 Gepost op: 8-02-2016, 23:20:45 »
de enige reden waarom ik klaas zou kunnen zien als verdacht is omdat ik hem vind lijken op kees tol. en wat was hij ook al weer... De MOL.

het is inderdaad knap lastig de mol te spotten dit jaar, omdat het hele zootje er een complete chaos van maakt. met name op het onderdeel communicatie via apparaten (of zoals ellie zo mooi zij: etherdicipline).

de beste tactiek is dit jaar daarom ook zoek de kanidaat en niet de mol. de mol opereert immers altijd in het duister.

onthoud de tip van de oud-mollen: 
een opvallende mol is vaak een bange kanidaat (denk aan bv marjolein)
"niets is wat het lijkt"

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 - opdracht 1 - decorbouwen
« Reactie #70 Gepost op: 8-02-2016, 23:22:47 »
Een associatie die bij me opkomt bij bloemen: Tim's tuintje. Nog meer suggesties?

Is er een expert die kan zien om welke bloemen het precies gaat?
Vorig jaar hadden de bloemen wel degelijk een betekenis.

Offline Sanne97

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • molerige mollooten mollen meer
Re: Aflevering 6 - opdracht 1 - decorbouwen
« Reactie #71 Gepost op: 8-02-2016, 23:31:08 »
Is er een expert die kan zien om welke bloemen het precies gaat?
Vorig jaar hadden de bloemen wel degelijk een betekenis.

kunstbloemen van het soort volkstuin.  ::rofl::
de reden dat bloemen de andere keer een rol speelde was omdat dit afleidbaar was aan da naam van de mol (margriet). de namen van de personen nu (of een gedeelte ervan) komt niet voor in een bloem.

mochten we elke aflevering de zelfde soort bloemen spotten (niet in de natuurlijke omgeving) zou het slim zijn dit voor de zekerheid na te trekken

"niets is wat het lijkt"
"niets is wat het lijkt"

Offline jumper

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6 - opdracht 1 - decorbouwen
« Reactie #72 Gepost op: 8-02-2016, 23:37:22 »
de namen van de personen nu (of een gedeelte ervan) komt niet voor in een bloem
De broer van Roos ::jaja::

Is er een expert die kan zien om welke bloemen het precies gaat?
Vorig jaar hadden de bloemen wel degelijk een betekenis.
Expert niet. Maar ik zie zonnebloemen -girasol in t Spaans. De andere bloemen ken ik niet.

Het zint me nog steeds niet dat die boeketten niet waren wit gespoten.
Zou ook nog op Annemieke kunnen slaan. Ik las net op haar pagina dat je haar geen kleurstoffen moet geven. Daarom was misschien alles wit, behalve de bloemen, want die zijn niet kunstmatig gekleurd.
« Laatst bewerkt op: 9-02-2016, 07:03:34 door Bakkertje, Reden: meerdere berichten samengevoegd »

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6 - opdracht 1 - decorbouwen
« Reactie #73 Gepost op: 8-02-2016, 23:45:13 »
Ik denk dat ze in kleur waren voor het zicht voor de kijker. Gaf het beeld allemaal wat meer dimensie..Anders wordt het zo'n vlak gezicht allemaal...als alles wit is

Offline Sanne97

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • molerige mollooten mollen meer
Re: Aflevering 6 - opdracht 1 - decorbouwen
« Reactie #74 Gepost op: 8-02-2016, 23:50:12 »
De broer van Roos ::jaja::

Zou ook nog op Annemieke kunnen slaan. Ik las net op haar pagina dat je haar geen kleurstoffen moet geven. Daarom was misschien alles wit, behalve de bloemen, want die zijn niet kunstmatig gekleurd.


er stonden volgens mij geen rozen...
wel goed bedacht btw maar niet iedereen weet of kan weten dat hij zo heet op social media
van annemieke ook goed gevonden maar zelfde verhaal (kan niet iedereen weten). daarnaast is alles wit GESPOTEN met een kleurstof dus...
« Laatst bewerkt op: 8-02-2016, 23:53:53 door Sanne97 »
"niets is wat het lijkt"

Offline jumper

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6 - opdracht 1 - decorbouwen
« Reactie #75 Gepost op: 9-02-2016, 00:03:05 »
niet iedereen weet of kan weten dat hij zo heet op social media
Tik maar Tim Hofman in op Google en het springt onmiddellijk in beeld. Annemieke is een ander verhaal, al is haar pagina ook vrij makkelijk op te zoeken. Maar maakt niet uit, ik denk ook dat dit allemaal niks te betekenen heeft hoor.  Ik probeer gewoon "hardop" mee  te denken, vooral om aanwijzingen te vinden tegen Klaas als mol. Tot nu toe zonder veel resultaat   :-\\

Offline Sanne97

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • molerige mollooten mollen meer
Re: Aflevering 6 - opdracht 1 - decorbouwen
« Reactie #76 Gepost op: 9-02-2016, 00:25:53 »
Tik maar Tim Hofman in op Google en het springt onmiddellijk in beeld. Annemieke is een ander verhaal, al is haar pagina ook vrij makkelijk op te zoeken. Maar maakt niet uit, ik denk ook dat dit allemaal niks te betekenen heeft hoor.  Ik probeer gewoon "hardop" mee  te denken, vooral om aanwijzingen te vinden tegen Klaas als mol. Tot nu toe zonder veel resultaat   :-\\


als je iemans perce als mol wil zien gaat t uiteindelijk in je hoofs zitten en voordat je het weet zie je in elke beweging of ademhaling die de persoon doet een mollenactie.
zolang geen logisch zichtbaar (of onzichtbaar vanaf persoon zelf) bewijs is de deelnemer geen mol. de namen van de afleveringen moet het op te zien zijn. ik heb er nog geen tijd voor gehad maar ben van plan elke aflevering te analyseren op de titel en wat elk persoon voorzich daarmee te maken heeft...
"niets is wat het lijkt"

Offline Tin

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6 - opdracht 1 - decorbouwen
« Reactie #77 Gepost op: 9-02-2016, 08:27:16 »
Het gaat er niet om of het uiteindelijk iets uit gemaakt had... Het gaat erom dat hij het doet... zonder dat iemand het ziet..
Wat is die motivatie van m dan...?

Motivatie is: hij de mol.. Geen andere conclusie uit te trekken..

En nee ik geloof niet in de theorie dat hij het expres deed als kandidaat .. in de hoop dat de vloer geluid zou maken en dat iemand het dan gezien zou hebben... Die zag ik ook voorbij komen nl..

Hij is gewoon de mol... ik wou dat ik het anders kon zien  :-\\


Ook over nagedacht, dat Klaas dit niet doet zonder dat iemand het ziet?  WIJ zien dit allemaal en kunnen op die basis maar één conclusie trekken: Klaas is de Mol. Zouden ze in de montagekamer van WIDM werkelijk gedacht hebben: "Zo, nu gaan we de oplossing duidelijk in beeld brengen, dan hoeft niemand meer te twijfelen..."

Of zouden ze zo'n "overduidelijke Mollen-actie" bewaard hebben voor de laatste aflevering om ons te kunnen laten zien, wat de Mol allemaal heeft uitgehaald?

Ik denk het laatste... het is een stofwolk, een dwaalspoor, een bliksemafleider. Klaas valt voor mij juist definitief af, door het uitzenden van deze actie.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 - opdracht 1 - decorbouwen
« Reactie #78 Gepost op: 9-02-2016, 10:12:24 »
Ook over nagedacht, dat Klaas dit niet doet zonder dat iemand het ziet?  WIJ zien dit allemaal en kunnen op die basis maar één conclusie trekken: Klaas is de Mol. Zouden ze in de montagekamer van WIDM werkelijk gedacht hebben: "Zo, nu gaan we de oplossing duidelijk in beeld brengen, dan hoeft niemand meer te twijfelen..."

Of zouden ze zo'n "overduidelijke Mollen-actie" bewaard hebben voor de laatste aflevering om ons te kunnen laten zien, wat de Mol allemaal heeft uitgehaald?

Ik denk het laatste... het is een stofwolk, een dwaalspoor, een bliksemafleider. Klaas valt voor mij juist definitief af, door het uitzenden van deze actie.

Voor de MOL zou het een onnodige/overbodige actie zijn. Immers deze opdracht was gedoemd te mislukken. Waarom dan op die manier de aandacht trekken? Geloof steeds meer in een rookgordijn en bewust in beeld gebracht door de productie.

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: Aflevering 6 - opdracht 1 - decorbouwen
« Reactie #79 Gepost op: 9-02-2016, 10:23:29 »
Voor de MOL zou het een onnodige/overbodige actie zijn. Immers deze opdracht was gedoemd te mislukken. Waarom dan op die manier de aandacht trekken? Geloof steeds meer in een rookgordijn en bewust in beeld gebracht door de productie.
Hij trekt juist niet de aandacht hiermee omdat hij het buiten het zicht van de kandidaten doet. Bovendien is de productie juist bezig met het verdacht maken van andere kandidaten. Tim en Rop werden erg verdacht gemaakt in aflevering 6 bijvoorbeeld (in de bus werd gesuggereerd dat Tim zenuwachtig werd van bluffende Cecile, terwijl Klaas juist erg benauwd keek, Rop leek schuld te hebben aan de verkeerd geplaatste hamer, terwijl Klaas hier verwarring zaait, en ook in de kabelbaan werden Tim en Rop verdacht gemaakt).
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)