Auteur Topic: Aflevering 4  (gelezen 121915 keer)

Offline kittig katje

  • Forumlid
Re: Borden Info
« Reactie #220 Gepost op: 6-02-2005, 09:42:42 »
ik dacht wel dat die borden iets te betekenen hadden, omdat die cijfers zo erg varieerden. ik was echter niet snel genoeg. gelukkig had ik m opgenomen. zou dat vanavond ff checken. nu ben jij me al voor en scheelt t veel werk. goed gedaan  ::vergroot::

Offline MrJasper

  • Forumlid
Re: Borden Info
« Reactie #221 Gepost op: 6-02-2005, 09:48:12 »
Die theorie was al een tijdje bekend op het Aflevering 4 topic maargoed

Offline joenboy

  • Forumlid
Re: Borden Info
« Reactie #222 Gepost op: 6-02-2005, 09:48:54 »
maar wat zou dat clous betekenen bij marc-marie?

Offline Wie is de nol

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #223 Gepost op: 6-02-2005, 09:49:40 »
* Laatste ERG opvallende feitje. De Test. In de ruimte waar de test plaats vind zijn twee deuren. Een deur naar de galerij en ernaast een deur met het bordje "exit" erboven en een trap erachter. Kijk de test maar eens na. IEDEREEN komt de ruimte binnen vanaf de galerij, BEHALVE Lottie, die komt de ruimte binnen vanaf de deur met het bordje "exit" erboven! Je kan van iedereen zien dat ze door de galerij deur komen, zelfs de mensen die deels buiten beeld zijn. De enige waarvan je niet ziet waar vandaan ze binnen komt is Yvonne, en die ligt er nu uit.


dat zou natuurlijk ook kunnen betekenen dat ze de eerst volgende afvaller is . ik hoop het eigenlijk niet want ze is ook mijn mol.

Offline joenboy

  • Forumlid
Re: Borden Info
« Reactie #224 Gepost op: 6-02-2005, 09:56:43 »
dat victoria er niet tussen past wil misschien wel zeggen dat zij er niet bij hoort... en dat zij misschien de mol is

Offline Eefjuhh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #225 Gepost op: 6-02-2005, 11:08:45 »
Bij opdracht 4 zag je een konijn lopen. De enige kandidaat die is geboren in het jaar van het konijn is sander... ::jaja::

Dag  dag  ::joehoe::

Offline Quuipo

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #226 Gepost op: 6-02-2005, 11:18:47 »
49 word 45!

Bij de line-up aan het eind van de aflevering is een aantal keren duidelijk een nummer zichtbaar op de brandslangkast tegen de muur.
De nummers zijn er duidelijk niet permanent maar met plakbandjes o.i.d. opgeplakt.

In het begin (vanaf minuut 37,51) zie je het nummer achter Angela op de kast staan en daarna nog een keer.

Het nummer is dan redelijk duidelijk 49!

Ik zeg redelijk omdat het van wat verderaf is te zien maar m.i. toch duidelijk genoeg een 9 op het eind en zeker geen 5.

En daar gaat het nu om, ten tijde dat Angela haar verhaaltje afsluit en de kandidaten verteld dat ze zich moeten gaan concentreren op de executietest is het nummer heeel duidelijk in beeld en dan is het ineens 45!

Ik heb het fragment vaak genoeg bekeken en er is aan die muur geen andere brandhaspelkast. het nummer is volgens mij heel nadrukkelijk veranderd van 49 in 45.

De manier waarop zo'n nummer op een brandslangkast is aangebracht is sowiezo vreemd en verdacht want als het nummer al een betekenis zou hebben voor de brandveiligheid zou het er veel hechter op moeten zitten dan met een paar plakbandjes.

Ik weet er nog niet veel als hint uit te halen maar ik vermoed dat het er wel 1 is.



heeft iemand hier een screenshot van?

zou dit te combineren zijn met de "hier zijn geen clous voor jullie, of wel soms?" -> wel een clou dus, nl 45/49?


Offline Eftelschaap

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Bèèèèh
Re: Aflevering 4
« Reactie #227 Gepost op: 6-02-2005, 11:37:35 »
Volgens mij is het toch de hele tijd 45, maar lijkt het gewoon 49, hoor!

Maar idd. vaag dat het zo op die kluis geplakt is. Maar denk niet dat dat een hint is.
JUIST vanwege de aanwijzing "voo jullie hier geen clous"
« Laatst bewerkt op: 6-02-2005, 11:42:01 door Eftelschaap »
tja... Weer zo'n Eftelinggek/ Molgek! 't Moeten er niet meer worden zeg!

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 4
« Reactie #228 Gepost op: 6-02-2005, 11:40:41 »
dat zou natuurlijk ook kunnen betekenen dat ze de eerst volgende afvaller is . ik hoop het eigenlijk niet want ze is ook mijn mol.
Dat konden ze toen niet weten natuurlijk. "Ga even door die andere deur naar binnen, want over twee dagen ga jij de test het slechtst maken."
Tenzij ze iedereen door twee deuren binnen lieten komen.
The British are not impressed.

Offline -Jutta-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #229 Gepost op: 6-02-2005, 11:41:42 »
Wat ik ook vreemd vind is het volgende: Je hoort Angela altijd op het eind van het programma zeggen: En luister naar Schiffers voor bla bla bla, en hoor het verhaal van ... over de mol (ongeveer)
Maar deze keer zei ze niet dat Yvonne haar verhaal zou houden maar wel: en zoek naar hints op Wieisdemol.nl . Betekent dat dat er nu een hint te vinden is???  ???
En opeens weet je het... Je stemt op Jutta

Offline Eftelschaap

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Bèèèèh
Re: Aflevering 4
« Reactie #230 Gepost op: 6-02-2005, 11:44:56 »
Wat ik ook vreemd vind is het volgende: Je hoort Angela altijd op het eind van het programma zeggen: En luister naar Schiffers voor bla bla bla, en hoor het verhaal van ... over de mol (ongeveer)
Maar deze keer zei ze niet dat Yvonne haar verhaal zou houden maar wel: en zoek naar hints op Wieisdemol.nl . Betekent dat dat er nu een hint te vinden is???  ???

Ze zegt: "en zoek met anderen naar de mol"
Hiermee bedoelt ze gewoon dat je in het forum van widm.nl kan overleggen...
tja... Weer zo'n Eftelinggek/ Molgek! 't Moeten er niet meer worden zeg!

Offline D**n

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Go Karel!
Re: Aflevering 4
« Reactie #231 Gepost op: 6-02-2005, 11:45:36 »
nieuwe WIDM.nl reclame. Raar dat ze geen WIDM.com zeggen :P
Take a glorious bite out of the whole world

Offline Gerrit K

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #232 Gepost op: 6-02-2005, 11:50:57 »
Citaat
Dat konden ze toen niet weten natuurlijk. "Ga even door die andere deur naar binnen, want over twee dagen ga jij de test het slechtst maken."
Tenzij ze iedereen door twee deuren binnen lieten komen

Ik denk dat het een kwestie is van: ,,Ga even door die andere deur naar binnen. Hebben een heleboel mensen weer wat om over na te denken.''

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 4
« Reactie #233 Gepost op: 6-02-2005, 11:55:52 »
Kan ook. Of misschien was daar het dichtsbijzijnde toilet en moest ze nou eenmaal hoognodig.
The British are not impressed.

Offline justme84

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #234 Gepost op: 6-02-2005, 13:48:44 »
Wat mij opvalt is dat Victoria tot nu toe elke aflevering een keer recht in de camera heeft gekeken, deze keer was het in de keuken in het begin van de aflevering dacht ik, maar toch lijkt zij mij niet de mol  :-\\
Did I make the right mistake...?

Offline Gerrit K

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #235 Gepost op: 6-02-2005, 13:52:00 »
Nog maar een poging dan... Hoe schatten jullie de opmerkingen van Yvon tegen Isabelle in, meteen nadat ze is 'gevallen'...

1) ,,Het doet echt pijn
2) ,,Het zag er heel goed uit

Stel dat Yvon een kandidaat is, zou ze dan hebben gezegd dat het er goed uitzag. Waarom ziet het er goed uit om na de wissel onderuit te gaan? Dat slaat nergens op. Het ziet er alleen goed uit als je er vanuit gaat dat het een nep-val was. Dat was het ook, maar dat wisten alleen de mol en de hulpmol.
« Laatst bewerkt op: 6-02-2005, 13:59:41 door Gerrit K »

Offline Eurik

  • winnaar pool TI 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4
« Reactie #236 Gepost op: 6-02-2005, 14:14:12 »
Lottie had 4 pionnetjes omgereden en geen 2 zoals Angela zei!

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #237 Gepost op: 6-02-2005, 14:28:50 »
Nog maar een poging dan... Hoe schatten jullie de opmerkingen van Yvon tegen Isabelle in, meteen nadat ze is 'gevallen'...

1) ,,Het doet echt pijn
2) ,,Het zag er heel goed uit

Stel dat Yvon een kandidaat is, zou ze dan hebben gezegd dat het er goed uitzag. Waarom ziet het er goed uit om na de wissel onderuit te gaan? Dat slaat nergens op. Het ziet er alleen goed uit als je er vanuit gaat dat het een nep-val was. Dat was het ook, maar dat wisten alleen de mol en de hulpmol.
Ik denk dat die opmerking niks betekent. Als Yvon de Mol al zou zijn, dan zou ze dat namelijk sowieso niet laten merken aan Isabelle.

Offline elias

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4
« Reactie #238 Gepost op: 6-02-2005, 14:32:56 »
Bij de Line-Up staan Gijs en Jim respectievelijk onder de nummers 4 en 5. Ik lees op het forum dat veel mensen het nummer 45 bij een brandslang hebben zien staan.
De nummers 4 en 5 boven de hoofden van Gijs en Jim zijn beduidend groter!!! Wat betekent dit nu weer dan?

Offline ewa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #239 Gepost op: 6-02-2005, 15:37:44 »
Is het nog iemand opgevallen dat de man met koffertje door Angela "Pete" wordt genoemd (bij het overhandigen van het koffertje aan Angela ook te zien in de ondertiteling). Hij noemt zichzelf echter "Peter" in het gesprek dat hij met Yvonne heeft. Ook dat staat in de ondertiteling.
Is dit nu gewoon een vergissing of is het weer een ontbrekende letter? ???
Bijvoorbeeld de "R" uit het woord "voor"?