Auteur Topic: Aflevering 4  (gelezen 121922 keer)

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #300 Gepost op: 8-02-2005, 19:26:12 »
Valt het jullie niet op dat in elke aflevering degene die iemand verdenkt daarna komt in de test.
Bijv. de test in aflevering 4:
Jim verdenkt Isabelle
Daarna komt Isabelle en zij verdenkt SanderDaarna komt Sander en die verdenkt Gijs(daar heeft hij t wel over)
Daarna komt Gijs en die verdenkt Lottie of Yvonne
Daarna komt Yvonne maar die heeft niet gezegd wie ze verdenkt
Daarna komt Victoria en die verdenkt Lottie
Daarna komt Yvon en die heeft niet gezegd wie ze verdenkt
Daarna komt Lottie en die verdenkt VictoriaEn daarna komt Marc-Marie en die verdenkt ook Lottie ( Ik heb de namen ff in kleur gezet zodat je beter ziet dat ze achter elkaar lopen.)
Zo gaat het niet alleen in deze aflevering maar ook in aflevering 1 en 2.
Natuurlijk kan dit gewoon toeval zijn want de kandidaten weten niet wie de mol is, maar de makers van het programma wel en die kunnen de filmpjes monteren.
Ik kan dit niet goed uitleggen maar snapt iemand dit? :P


Zover ik me kan herinneren wordt er altijd deze volgorde gehanteerd, dus ook in de vier series hiervoor en zelfs in de Belgische series werd dit gedaan. De makers zullen 't wel gewoon leuk vinden om dat zo te monteren. Dus je kunt er eik alleen maar uithalen, dat we 't niet zo nauw moeten nemen met waarop iedereen lijkt te stemmen. 't zou namelijk wel heel toevallig zijn als 't iedere keer precies klopte dan kandidaat A stemt op B, kandidaat B op C, kandidaat C op D enz. De kandidaten noemen waarschijnlijk in hun biechten meerdere verdachten en de makers kiezen er dan eentje van uit om uit te zenden, zodat zij 'n mooie volgorde kunnen maken.

Snap wat je bedoelt qua volgorde, maar wat wil je met die volgorde? Het enige dat mij tot nu toe is opgevallen is dat iedereen die een verdachte bij naam noemt, er die aflevering niet uit ligt.
Degene die eruit gaat, had waarschijnlijk de foute mol. Als je die weet, heb je een afstreeplijstje, daarom laten ze dat nooit horen.

Precies. Tijdens de test weet je dus eik altijd al wie er uit zal gaan deze aflevering, omdat dat meestal iemand is die niet echt duidelijk aangeeft op wie hij/zij stemt.

Offline treble

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #301 Gepost op: 8-02-2005, 23:36:57 »
Het viel me bij afl. 3 op en nu bij deze afl. weer. Aan het einde van het programma wordt altijd dat typisch avro-dingetje getoond:
'Je komt elkaar tegen bij de AVRO'
met daarboven 2 shots uit het voorgaande programma. In het linker frame zag ik in ieder geval de afgelopen 2 afleveringen Angela met een zwarte cowboyhoed op haar hoofd met een mysterieuze blik naar de einder staren.
De vraag is: waarom die hoed? In het programma zelf heb ik haar nog niet met die hoed gezien. Is het een verwijzing naar de cowboyhoedenclub van Jim en Gijs??? Angela's cowboyhoed komt overigens akelig overeen met die van Gijs.

Offline oompah loompah

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • floating on cloud nine
Re: Aflevering 4
« Reactie #302 Gepost op: 9-02-2005, 00:18:28 »


"Keyzer Soze is DE hoofdpersoon uit de film "Usual Suspect" De line up doet denken aan de voorkant van de filmhoes, ware het niet dat het in de film Usual Suspect gaat om 5 personen. Keyzer Soze is in het verhaal een figuur waarvan niemand weet of het een echt persoon is of een mythe.


Als iemand de film Usual Suspects nog graag wil zien, dan moet je even door skippen. Er komen hier kleine spoilers aan.
Ik wou eigenlijk alleen even melden dat er nooit duidelijk is geworden wie nou uiteindelijk Kayzer Soze is. Het kan ook de man zijn waarbij Verbal uiteindelijk in de auto stapt en het kan zelfs een heel ander persoon zijn. (Er zijn fora VOL op internet waar men speculeert over wie nou Soze is, sommigen denken zelfs dat een van de overleden karakters Soze kan zijn). De reden waarom dit allemaal niet duidelijk wordt komt doordat we het hele verhaal door de ogen van Verbal zien en zoals sommigen al zeiden: hij liegt. Hij doet alsof hij mank loopt maar blijkt dat helemaal niet te zijn en alle informatie die hij geeft tijdens de film heeft hij allemaal verzonnen wat blijkt doordat aan het eind alle dingen die hij heeft gezegd in het politiekantoor te vinden zijn (bv. krantenartikels met anectdotes die hij heeft verteld en het merk mok waar de rechercheur uit drinkt heeft dezelfde naam als een belangrijk personage uit de film.) Je kan dus van niks van wat je in de film heb gezien zeker zijn.

Ik denk dat dat de verwijzing naar Kayzer Soze verklaart. De mol liegt alles aan elkaar  en alles wat hij verteld moet met een korrel zout worden genomen. Kayzer Soze is en zal altijd onbekend blijven, en zo ook de mol tot het eind van het programma. (ik hoop dat het duidelijk is wat ik probeer te vertellen, maar hoe dan ook, The Usual Suspects is een hele goede film en eentje die je meerdere keren moet zien om hem helemaal te snappen.) Leuk extra feitje: Toen Kevin Spacey de oscar (of een andere award.. weet niet meer zeker) ontving voor zijn rol in deze film zei hij: "A lot of people have asked me who Kayzer Soze is. I honestly don't know, the only people who do know are the writers. All I know is that he's gonna get really drunk tonight!"

Offline Cosma

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #303 Gepost op: 9-02-2005, 03:29:51 »
Ik kom er maar niet achter wie die acteur Pete(r) Stateman nou precies is, Peter Stateman geeft geen enkele link, bij Australische acteurs kom ik de man ook niet tegen, wie zou het nou zijn (op de aftiteling staat hij ook niet).

Heeft er nog iemand zitten zoeken op betreffende man?


Offline Lorelei

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Freedom frantically frolic and fine...
Re: Aflevering 4
« Reactie #304 Gepost op: 9-02-2005, 05:10:12 »
De filmfragmenten van aflevering 4 zijn online    8)
Filmpje van de Truck -opdracht
Filmpje van de Koffertjes -opdracht

Ook het filmpje van de preview voor volgende week

Je kan de filmpjes bekijken, zoals gebruikelijk, onder het kopje 'Afleveringen' in het menu.
Entangled in temptation, seduction aims to embrace you

Offline Lorelei

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Freedom frantically frolic and fine...
Re: Aflevering 4
« Reactie #305 Gepost op: 9-02-2005, 05:13:55 »
Ik kom er maar niet achter wie die acteur Pete(r) Stateman nou precies is, Peter Stateman geeft geen enkele link, bij Australische acteurs kom ik de man ook niet tegen, wie zou het nou zijn (op de aftiteling staat hij ook niet).

Heeft er nog iemand zitten zoeken op betreffende man?

Hmm eerlijk gezegd dacht ik meteen aan de overdrachtelijke zin des woords.

Staatsman, grote man/ leider, Peter the Great ? Iets in die zin? :)
Zou dan op Jim de Groot of Victoria kunnen slaan?

Citaat
In Amsterdam kwam Peter de Grote wel aan zijn trekken, want hij kon rustig rondkijken en meewerken op de werf van de Verenigde Oost-Indische Compagnie. Al de dingen die hij de Republiek en ook later in andere Europese landen leerde kennen, onthield hij goed en wilde hij op de een of andere manier in Rusland ook gaan invoeren.
Entangled in temptation, seduction aims to embrace you

Offline Parli

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #306 Gepost op: 9-02-2005, 09:34:38 »
Misschien is hij wel van de Australische Mol-serie ofzo

Offline Eurik

  • winnaar pool TI 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4
« Reactie #307 Gepost op: 9-02-2005, 16:01:40 »
Precies. Tijdens de test weet je dus eik altijd al wie er uit zal gaan deze aflevering, omdat dat meestal iemand is die niet echt duidelijk aangeeft op wie hij/zij stemt.
Ja dat is me idd altijd opgevallen, maar dat is niet altjd zo, ik kan me nog herinneren dat Erik(widm3) op Ellen stemde.

Offline billyboem

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #308 Gepost op: 9-02-2005, 18:31:19 »
Ik weet niet of het in dit topic hoort, maar ik heb al het één en ander gelezen over cijfers e.d. Nu heb ik tijdens aflevering 3 aantekeningen gemaakt over de cijfers die er in voor komen. Ik heb dus staan het cijfer: 23512 dat heb ik nog geprobeerd om te zetten in letters, maar daar kwam niets uit.
In Aflevering 4 is Yvonne de afvaller en nu heeft zij op haar gevangenisbordje het cijfer 23512 staan.
Ik heb nogmaals aflevering 3 gekeken om te zien waar ik dat cijfer vandaan had gehaald, maar ik kan het niet meer vinden. Iemand misschien??
Ik heb wel meer theoriën over cijfers gelezen, maar ik vond deze te toevallig om te laten liggen.
« Laatst bewerkt op: 9-02-2005, 18:33:50 door billyboem »
Grote ideeën beginnen met volkomen onrealistische gedachten.

Offline blomke

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #309 Gepost op: 9-02-2005, 19:18:51 »
Wat mij opviel in het interview is, dat Yvonne vertelt dat haar mooiste herinnering een rit op een roadtrain is. Ze vraagt aan Angela of die weet wat dat is....terwijl ze toch net er een opdracht mee hadden gedaan....Het heeft er alle schijn van dat het interview vóór de opdrachten plaats heeft gevonden. Was het misschien de bedoeling dat ze er eerder uitging?  ???

Offline Cosma

  • Forumlid
De val van Isabelle afgesproken door de groep?
« Reactie #310 Gepost op: 9-02-2005, 19:45:24 »
Het is al in het Jim-topic besproken, maar toch even hier hetvolgende:

Had de groep de val van Isabelle tevoren afgesproken?
Dit omdat Gijs eerst iets suggereerd "hij moet mij helpen ivm mijn knie (hij=Pete), waarop Sander zegt, Ja dan val je weer etc. geen goed plan etc.
Ook zou Yvon tegen Isabelle hebben gezegd dat de val er goed uitzag, en viel Isabelle exact naast Pete (over zijn schoen) waar Yvon alvast paraat stond om de koffer over te pakken (wat nu pas even later lukte omdat de val van Isabelle wat uit de hand liep).

Dit zou (indien afgesproken door de groep) nogal wat mogelijkheden veranderen, en op zich is het geen vreemde afspraak om Pete met een val af te leiden, dus zou het mogelijk zijn, zijn er meer aanwijzingen hiertoe? (de anderen stonden ook zo verwachtingsvol te kijken bij de wissel van Isabelle).

Jim kan dan nl die val die als afleiding diende ook anders geïnterpreteerd hebben (Isabelle had koffer nog vast en niet aan Yvon gegeven, dus val mislukt) en ook Yvon die de koffer niet direct overpakt is dan een stuk verdachter.




Offline Rose

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #311 Gepost op: 9-02-2005, 21:57:09 »
In Aflevering 4 is Yvonne de afvaller en nu heeft zij op haar gevangenisbordje het cijfer 23512 staan.
Ik heb nogmaals aflevering 3 gekeken om te zien waar ik dat cijfer vandaan had gehaald, maar ik kan het niet meer vinden. Iemand misschien??

Misschien in het intofilmpje aan het begin van de afleveringen, daar had ze dat bord toch ook vast?

Offline Cosma

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #312 Gepost op: 10-02-2005, 02:14:59 »
Hmm eerlijk gezegd dacht ik meteen aan de overdrachtelijke zin des woords.

Staatsman, grote man/ leider, Peter the Great ? Iets in die zin? :)
Zou dan op Jim de Groot of Victoria kunnen slaan?

Versta jij echt letterlijk Peter Stateman?
(ik kan het niet echt goed horen, wel zoiets, maar niet zeker).

Ik vind het irritant dat we die man niet kunnen natrekken, hij heeft wel een bekende kop, zeker op die foto op de .nl site waarop hij in een spiegel/glas kijkt.

Zullen we zijn foto op een Australisch forum gooien?
(is daar niet ook een WIDM aan de gang nu, misschien kunnen we wat hulp krijgen inzake deze acteur)
« Laatst bewerkt op: 10-02-2005, 02:21:07 door Cosma »

Offline Anzjie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Vroegah" was ik Blackmollie
Re: Aflevering 4
« Reactie #313 Gepost op: 10-02-2005, 02:27:53 »
Omdat ze dit van tevoren afgesproken hadden...Isabelle zei al zoiets, dat ze zich zou laten vallen.

Dit was dus toch niet zo heel raar :D
Ik zoek niet meer naar vogelpoep in het grote fabeltjesbos

Offline Cosma

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #314 Gepost op: 10-02-2005, 02:33:31 »
Wie kent deze man?



Ik weet zeker dat ik hem ooit eerder heb gezien ergens, in een film?
Of lijkt hij gewoon veel op Simek?

Hij komt me zo bekend voor, hoe kunnen we hierachter komen?

Offline Anzjie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Vroegah" was ik Blackmollie
Re: Aflevering 4
« Reactie #315 Gepost op: 10-02-2005, 02:39:26 »
Da's Pete  ::jaja::
Ik zoek niet meer naar vogelpoep in het grote fabeltjesbos

Offline Cosma

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #316 Gepost op: 10-02-2005, 02:40:30 »
Dit was dus toch niet zo heel raar :D

Imo echt mogelijk, maar het zou vele theoriëen omver gooien en weer nieuwe doen ontstaan if so.

Offline Anzjie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Vroegah" was ik Blackmollie
Re: Aflevering 4
« Reactie #317 Gepost op: 10-02-2005, 02:52:04 »
Imo echt mogelijk, maar het zou vele theoriëen omver gooien en weer nieuwe doen ontstaan if so.

Plak/knip/montage/ BOEMMMM er is geen theorie, de montage maakt het onmogelijk...Zie Mol George met het piepschuimbord..Zie Elise waarbij Ron verdacht werd gemaakt...
Chandika verdenkt Elise maar in de laatste biecht/executie laten ze ons denken dat ze Ron verdenkt (geswiched)...Chandrika mag hierover niets zeggen..
NEP dus..Ook met deze editie wordt weer heerlijk geknipt geplakt etc.. Gewoon puur goed gegokt als je de juiste mol hebt..

Dit geldt ook voor 2002 2n 2003 puur een gok en mazzel, de mol is haast niet te vinden in het programma zelf..
Desalniettemin is het een leuk progamma en grrrrr verslavend.

Degene die vanaf de laatste twee reeksen wisten wie de mol was hebben gewoon geluk hehad met hun eerste gok ::zwaai::
Ik zoek niet meer naar vogelpoep in het grote fabeltjesbos

Offline NacBreda

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #318 Gepost op: 10-02-2005, 12:27:45 »
Het viel me bij afl. 3 op en nu bij deze afl. weer. Aan het einde van het programma wordt altijd dat typisch avro-dingetje getoond:
'Je komt elkaar tegen bij de AVRO'
met daarboven 2 shots uit het voorgaande programma. In het linker frame zag ik in ieder geval de afgelopen 2 afleveringen Angela met een zwarte cowboyhoed op haar hoofd met een mysterieuze blik naar de einder staren.
De vraag is: waarom die hoed? In het programma zelf heb ik haar nog niet met die hoed gezien. Is het een verwijzing naar de cowboyhoedenclub van Jim en Gijs??? Angela's cowboyhoed komt overigens akelig overeen met die van Gijs.
de mol was woensdag in de chat en toen zei hij/zij let op het hoofddeksel van angela ?? dus dat slaat op de 5e aflevering kan zijn dat 1 van de 2 of allebei eruit gaan

Offline limone

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • let love rule
Re: Aflevering 4
« Reactie #319 Gepost op: 10-02-2005, 12:55:14 »
Hmm... waarom is dit niet in het topic over deenigeechtemol geplaatst dan??
I got that tunnel vision going through my  head