Hmm.. laat ik hier toch even kort op ingaan [echt! ik probeer het kort en bondig te houden!]
Ik was eerder van plan een soortgelijke verkiezing voor te stellen en/of te organiseren. Ik denk alleen dat er 1 groot nadeel aan zit. Zelfs in groepen die het over het algemeen goed met elkaar kunnen vinden als hier - kunnen zulke verkiezingen weleens tot wat lichte irritaties zorgen. Zeker als er enkele fanatiekelingen tussen zitten. Dat natuurlijk nog afgezien van gradaties van vriendjespolitiek en slijmen voor stemmen. Het zou daarom vermoedelijk niet helemaal risicoloos zijn voor de stemming en gezelligheid.
Daarentegen, valt zou er echt te winnen vallen? Als iemand als leukster forummer wordt gekozen, terwijl ik een ander vele malen leuker vind - dan zou ik niet door de groepsconsensus mijn mening aanpassen. Eigenlijk het enige qua voordelen is de spanning van de verkiezing zelf - en de bragging rights voor de winnaars achteraf.
Daarom besloot ik er vanaf te zien. Leek me dat de potentieele nadelen de beperkte voordelen ruimschoots uitwogen. Zeker aangezien er momenteel toch al meerdere lijstjes en verkiezingen zijn [ken je forummer; top-2011; top-kerstnummers - en misschien vergeet ik nog wel wat]
--
ps: Dit allemaal niet om lekker negatief te doen hoor. Het concept kan misschien goed werken, indien goed uitgewerkt. Maar heb op een ander forum [waar iedereen het normaliter prima met elkaar kon vinden] gemerkt dat bij zo'n verkiezingen enkelen wonnen die objectief niet echt voor de categorie in aamerkingen kwamen, en een enkele land-slide overwinning - zodat achteraf de complotterende opmerkingen niet helemaal van de lucht waren.
Vandaar ben ik mbt zulke ideeen redelijk terughoudend.