Auteur Topic: Wat vraag jij je af?  (gelezen 3533762 keer)

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #27640 Gepost op: 12-07-2016, 19:34:01 »
Ik vroeg het net aan iemand die het weten kan:

prinsesse(n)boontjes of boterboontjes.....

Offline Stormpie

• Forumlid
« Reactie #27641 Gepost op: 12-07-2016, 19:55:15 »
Wat zijn slaboontjes  ???

slaboontjes zijn sperzieboontjes

(De sperzieboon – ook wel prinsessenboon, slaboon of herenboon genoemd – is een peulvrucht. )
er was eens......

Offline grasisgroen

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #27642 Gepost op: 12-07-2016, 21:28:02 »
OOOOW, sperziebonen (bij prinsessenbonen en boterbonen zou ik aan een soort witte bonen denken)
...maar soms even niet :)

Offline Lukie4

• winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Als je alles geeft, verlies je niets
« Reactie #27643 Gepost op: 12-07-2016, 23:26:07 »
Hoe ging het Bakkertje ?
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Bakkertje

• Forumlid
« Reactie #27644 Gepost op: 13-07-2016, 21:18:42 »
Hoe ging het Bakkertje ?

Het ging in de middag al lekker maar 's avonds ging het echt onwijs goed. Ze spatten gewoonweg van het toneel af ::bravo:: ::bravo:: ::bravo::
Is elke keer toch maar weer spannend...en na de musical en de officiële afsluiting was het dan ook tranen met tuiten huilen en kon ik het met moeite droog houden dit keer.
Altijd blijven lachen wat er ook gebeurd, al is het van de zenuwen!

Offline Daisy

• Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
« Reactie #27645 Gepost op: 14-07-2016, 19:43:28 »
Wat ik dit weekend eens zal gaan doen?  ???

Offline MollenvangR

• Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
« Reactie #27646 Gepost op: 14-07-2016, 20:03:18 »
T is weer eens tijd voor een aflevering van Mv's wondere vragen

1. Hoe kan het dat ik overdag soms al de door het blauw v/d lucht de maan kan zien, terwijl het dan nog een paar uur duurt voor het donker is? We zien de zon ook niet in de nacht toch? Ik vermoed dat het iets met de afstand van de aarde en de helderheid van de lucht te maken heeft.

2. Is dat bedelen in de trein nu al verboden en wat zijn dat voor irritante types? En zouden ze ook een kaartje hebben  ???

3. Kan Froome een straf krijgen voor het te voet afleggen van een deel van het parcours in plaats van op de fiets?  Wat mij niet redelijk lijkt trouwens, aangezien dit overmacht was.

Offline grasisgroen

• Forumlid
« Reactie #27647 Gepost op: 14-07-2016, 21:13:00 »

Offline Daisy

• Forumlid
« Reactie #27648 Gepost op: 14-07-2016, 21:16:58 »
Vergeleken met Spanje valt Nederland nog best mee. Daar is het echt erg (in het OV).

Offline MollenvangR

• Forumlid
« Reactie #27649 Gepost op: 14-07-2016, 21:18:20 »
Vraag 2 daar heb ik toevallig vandaag over gelezen en gekeken hier:

http://www.rtvnh.nl/nieuws/188336/treinbedelaars-ontmaskerd-station-amsterdam-sloterdijk-blijkt-uitvalsbasis
Ah ja. Ik ben ze dit jaar iets te vaak tegengekomen. Ik kijk ze altijd aan en dan kijken ze mij raar aan. Ik ga vaak boven in de dubbeldekker zitten en dan lopen ze ook echt een rondje van boven naar beneden. En als jij dan niks geeft, pakken ze het weer mee en kijken ze jou raar aan. Ik denk dan: ja een snottebel kan je krijgen ik ruil voor een zakdoekje...

Offline -ELISE-

• Forumlid
« Reactie #27650 Gepost op: 14-07-2016, 21:41:48 »
T is weer eens tijd voor een aflevering van Mv's wondere vragen

1. Hoe kan het dat ik overdag soms al de door het blauw v/d lucht de maan kan zien, terwijl het dan nog een paar uur duurt voor het donker is? We zien de zon ook niet in de nacht toch? Ik vermoed dat het iets met de afstand van de aarde en de helderheid van de lucht te maken heeft.

2. Is dat bedelen in de trein nu al verboden en wat zijn dat voor irritante types? En zouden ze ook een kaartje hebben  ???

3. Kan Froome een straf krijgen voor het te voet afleggen van een deel van het parcours in plaats van op de fiets?  Wat mij niet redelijk lijkt trouwens, aangezien dit overmacht was.

Antwoord op vraag 1.. Dag/nacht is het directe gevolg van de stand van de zon. Als die op onze kant van de aarde schijnt is het licht en alsie achter de horizon verdwijnt is het donker. De maan heeft daar helemaal niks mee temaken. De maan draait lekker zijn eigen rondjes rond de aarde en staat dus nieta lleen aan de horizon tijdens de nacht. Er zijn weken lang dat de maan overdag op is, en niet 's nachts.. Dattie 's nachts veel duidelijker te zien is heeft ermee temaken dat de maan zelf geen licht geeft (en de zon wel).
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline grasisgroen

• Forumlid
« Reactie #27651 Gepost op: 14-07-2016, 21:51:49 »
Ah ja. Ik ben ze dit jaar iets te vaak tegengekomen. Ik kijk ze altijd aan en dan kijken ze mij raar aan. Ik ga vaak boven in de dubbeldekker zitten en dan lopen ze ook echt een rondje van boven naar beneden. En als jij dan niks geeft, pakken ze het weer mee en kijken ze jou raar aan. Ik denk dan: ja een snottebel kan je krijgen ik ruil voor een zakdoekje...

Heb je de filmpjes ook bekeken? Dat agressief worden is wel een beetje eng ::niet-ok::

Offline MollenvangR

• Forumlid
« Reactie #27652 Gepost op: 14-07-2016, 21:58:19 »
Heb je de filmpjes ook bekeken? Dat agressief worden is wel een beetje eng ::niet-ok::

Filmpje speelde net niet af. Nu de cookies geaccepteerd.. nu wel ;D Maar goed, zo ver als bij die jongen is het bij mij nog niet gekomen gelukkig. Maar irritant zijn ze wel ja. Laatst riep een conducteur ook al om: als u bedelaars op de trein ziet meldt dat dan bij het persoon.

Offline Gupp

• Forumlid
  • Als je links kijkt, zie je rechts niks!
« Reactie #27653 Gepost op: 15-07-2016, 11:12:51 »
Zouden de aanslagen en terreurdaden tegen te houden zijn... :-\\
Finalist TAR 2017 / WIDM Pool 2016 #9, 2018 #16, 2019 #138, 2020 #44 / RN Songfestival 2016 #15, 2017 #8 & #7, 2018 #34 & #14, 2019 #17 & #9, 2020 #10

Offline -ELISE-

• Forumlid
« Reactie #27654 Gepost op: 15-07-2016, 11:41:32 »

Nee, waarschijnlijk nooit 100%.. Ik wacht nogsteeds op het moment dat we in NL een keer de sjaak gaan zijn :(

Offline Lukie4

• winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Als je alles geeft, verlies je niets
« Reactie #27655 Gepost op: 15-07-2016, 17:19:14 »
Nee, waarschijnlijk nooit 100%.. Ik wacht nogsteeds op het moment dat we in NL een keer de sjaak gaan zijn :(
ik niet   i choose to be happy
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Daisy

• Forumlid
« Reactie #27656 Gepost op: 15-07-2016, 18:48:45 »
Hoe cru ook, de angst mag niet regeren. ::jaja::

Offline Dolfie

• Forumlid
  • aardig zijn kost niets!
« Reactie #27657 Gepost op: 15-07-2016, 19:44:55 »

Nee, zeker niet. Zelf extra oplettend zijn, zeker in landen als België en Frankrijk, is waarschijnlijk het enige wat je kunt doen. Maar om nu te zeggen dat de angst niet mag regeren, is mij iets te makkelijk. Wat zou je gedaan hebben als je zelf in Nice had gestaan gisteravond? Of als je gezellig met vrienden op een terrasje had gezeten in Parijs tijdens de aanslagen?
Dan regeert de angst echt wel......
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline Daisy

• Forumlid
« Reactie #27658 Gepost op: 15-07-2016, 19:59:53 »
Als je daar bent is het uiteraard anders. Dan zou ik ook doods angsten uitstaan. Maar het gaat mij erom waar ik nu ben. Volg ik het nieuws? Ja. Moeten we meer opletten? Ja uiteraard. Maar moet ik mijn leven laten regeren door angst dat er iets kan gebeuren waar ik op dat moment ben of heenga? Nee, want dan kan ik nergens meer heen. 100% veilig gaat niet gebeuren. Maar ik moet het geloof hebben dat politie en inlichtingen diensten hun uiterste best doen mijn veiligheid te garanderen.

Leuk is het niet op dit moment op deze aardbol, maar ik probeer niet dingen er door te gaan laten (of het gebied moet echt onveilig zijn verklaard uiteraard).

Offline -ELISE-

• Forumlid
« Reactie #27659 Gepost op: 15-07-2016, 20:03:33 »
Hoe cru ook, de angst mag niet regeren. ::jaja::

Zeker weten.. Maar toch moeten we onze kop niet in het zand steken. De kans dat er iets in NL gebeurt is net zo groot als dat het gebeurt ergens anders. En ik heb soms het gevoeld dat we ons in NL iets té veilig voelen en denken, het gebeurt toch niet. Maar, ook dan, we moeten ons niet laten regeren door angst. Dan kunnen we alleen maar thuis zitten, en dat is ook niet de bedoeling. Áls het gebeurt, dan gebeurt het toch wel.