Auteur Topic: De slimste mens ter wereld  (gelezen 206388 keer)

Offline wouterv

• Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De slimste mens ter wereld
« Reactie #520 Gepost op: 24-10-2023, 11:19:56 »
Joos heeft uiteindelijk 2x meegedaan.

Morgen komt Soundos meedoen, ik hoop dat mijn favoriete komiek Alex Agnew er dan nog inzit.
Dan hebben we luid tegen luid. :)
klaar voor de strijd

Offline wouterv

• Forumlid
« Reactie #521 Gepost op: 27-10-2023, 01:37:48 »
Ondertussen gaat ze nu naar aflevering 3, en ze is (zeker in combinatie met Alex Agnew) geweldig.
klaar voor de strijd

Offline wouterv

• Forumlid
« Reactie #522 Gepost op: 6-11-2023, 17:44:39 »
Ondertussen zijn we een week verder en Soundos hield het 3 afleveringen uit,

te weinig voor de finaleweken maar wss heeft ze zichzelf in de toekomst een zitje in de jury geschonken,
want iedereen hield van haar humor

klaar voor de strijd

Offline Pjotr1992

• Forumlid
« Reactie #523 Gepost op: 9-07-2024, 23:11:15 »

Offline Arco Mol Fan

• Forumlid
« Reactie #524 Gepost op: 10-07-2024, 08:11:24 »
In de een-na-laatste week zie je mij ook nog langskomen, ik heb bij twee afleveringen in het publiek gezeten. Philip is een gezellige man, Maarten is en blijft een vervelend en zielig mannetje.

Nog 2 seizoenen volhouden. :)
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Pjotr1992

• Forumlid
« Reactie #525 Gepost op: 16-08-2024, 10:53:09 »
Het seizoen is volop bezig. Zitten toch wel een aantal hele leuke kandidaten tussen: Herman,Maartje, Anne-Maartje,Nicolaas.  :)

Offline joligmolletje

• Winnaar WIDM Streaming Pool 2024
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #526 Gepost op: 18-08-2024, 14:46:14 »
Ik vind het tot nu toe wel een aardig seizoen. Mijn favoriete kandidaten zijn Herman, Maartje, Anne-Maartje en Hannah (ik had best een vooroordeel over haar, maar ik vond haar echt leuk overkomen). Tegelijkertijd valt het niveau mij echt tegen. Er zitten weinig echte toppers in (dat Fay Lovsky vier afleveringen mee kon doen met zo veel foute antwoorden is een wonder) en een bovenmatig aantal mensen die het spel totaal niet snappen (met Lucretia van der Vloot als dieptepunt). Ik kijk er echt naar uit dat Herman het overneemt. Ik hoop dat hij het programma weer kan opfrissen, want eerlijk is eerlijk het is wel een beetje voorspelbaar geworden (mopperende Maarten, haperende Philip die onhandig gênante vragen probeert te stellen aan deelnemers).

Offline Pac

• Actief Lid
  • Geen kandidaat van The Game
« Reactie #527 Gepost op: 23-08-2024, 23:10:35 »
De spelregels zijn al 24 seizoenen krom, maar Max wordt wel heel erg bestolen. Hij moet nu aansluiten aan het begin van de finaleweek, terwijl hij zes volle afleveringen heeft meegedaan én overleefd. Dat is meer dan Herman! Hij zou de nummer 1 van het klassement moeten zijn, maar niemand op de redactie van De Slimste Mens heeft ooit dat rekensommetje gemaakt :-\\
...óf niet!

Offline Nieky

• Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • Wielergek
« Reactie #528 Gepost op: 24-08-2024, 10:14:00 »
De spelregels zijn al 24 seizoenen krom, maar Max wordt wel heel erg bestolen. Hij moet nu aansluiten aan het begin van de finaleweek, terwijl hij zes volle afleveringen heeft meegedaan én overleefd. Dat is meer dan Herman! Hij zou de nummer 1 van het klassement moeten zijn, maar niemand op de redactie van De Slimste Mens heeft ooit dat rekensommetje gemaakt :-\\

Dat slaat inderdaad nergens op. Ik dacht gisteren nog dat ie op 5 zat en dat ermee te maken had.

In de 2e helft vh seizoen waren de kandidaten ook veel sterker dan in de 1e helft. Vooral de afl van woensdag met Max, Nicolaas en die klassieke muziek mevrouw. Denk dat die woensdag op herhaling gaan met zn drietjes.
You'll never walk alone

Offline PieterBasje

• Actief Lid
  • 1/8e finalist WidMO 2022
« Reactie #529 Gepost op: 24-08-2024, 13:16:18 »
Hij had zichzelf beter expres kunnen laten afgaan  :-\\
'Ze noemen me ook wel Duracell konijn'

Offline Pac

• Actief Lid
« Reactie #530 Gepost op: 24-08-2024, 13:59:41 »
Hij had zichzelf beter expres kunnen laten afgaan  :-\\
Maar dan was hij juist weer op de derde plek blijven hangen. Hij had het dus niet goed kunnen doen met deze spelregels...
...óf niet!

Offline Arco Mol Fan

• Forumlid
« Reactie #531 Gepost op: 25-08-2024, 18:41:25 »
Iemand mij afgelopen dinsdag en woensdag nog gespot? ::vergroot::
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Nieky

• Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • Wielergek
« Reactie #532 Gepost op: 25-08-2024, 21:12:06 »
Links naast Philip zag ik een bekend gezicht ja! Was jij dat dus? Ik kon geen naam plaatsen haha
You'll never walk alone

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #533 Gepost op: 25-08-2024, 22:10:56 »
Iemand mij afgelopen dinsdag en woensdag nog gespot? ::vergroot::

Ik was aan het twijfelen, maar omdat je vantevoren had gezegd dat je erbij was, trok dat me over die twijfel heen.

Offline wouterv

• Forumlid
« Reactie #534 Gepost op: 26-08-2024, 08:14:48 »
Dat slaat inderdaad nergens op. Ik dacht gisteren nog dat ie op 5 zat en dat ermee te maken had.

De spelregels in de Nederlandse versie slaan sowieso al op niet veel.Waarom stoppen na 7 afleveringen?
Zo herinner ik mij het seizoen dat Art won waar er 7 kandidaten 7 afleveringen overleefden, en dan voelt het raar aan om niet te verliezen maar toch niet door te mogen.

Dan zie ik liever de regels van de Vlaamse, waar iemand blijft zitten tot die uitgeschakeld is. (wat wel soms leidt tot deelnemers die er echt lang zitten zoals vb 17 keer) maar dat voelt voor mij oprechter
klaar voor de strijd

Offline Pjotr1992

• Forumlid
« Reactie #535 Gepost op: 26-08-2024, 12:53:23 »
Het zal wel iets te maken hebben met zoveel mogelijk mensen de kans geven om mee te doen?

Offline Pac

• Actief Lid
« Reactie #536 Gepost op: 26-08-2024, 14:10:34 »
De spelregels in de Nederlandse versie slaan sowieso al op niet veel.Waarom stoppen na 7 afleveringen?
De reden daarvoor is heel praktisch: er worden per draaidag 3 afleveringen opgenomen. Door het maximum op 7 afleveringen te zetten, kun je de deelnemers beloven dat ze maximaal drie dagen in hun agenda vrij hoeven te houden.
...óf niet!

Offline Swifty

• Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #537 Gepost op: 3-09-2024, 13:58:54 »

Klaas Dijkhof had precies hetzelfde als Max.

Op zich denk ik dat het lastiger is om na een aantal dagen afwezigheid er weer in te moeten komen, zoals Herman, dan om al lekker ingespeeld te zijn.
Ik vond het drie leuke finalisten, en een mooie finale. Een paar dagen eerder speelden de zenuwen teveel op, vooral bij Hannah. Ze nam de andere 2 daarin mee en dat zorgde voor een slecht resultaat bij alledrie. De finale was wat dat betreft beter. Ik vond wel de ronde 'Het collectieve geheugen' te makkelijk voor een finale.

Wie gaat Maarten opvolgen denken jullie? Ik denk Diederik Jekel.
Keep calm and eat chocolates!

Offline Joey94

• Forumlid
« Reactie #538 Gepost op: 3-10-2024, 17:41:26 »
"Oud-winnaars Slimste mens in slotseizoen Philip Freriks en Maarten van Rossem"
https://www.nu.nl/media/6330406/oud-winnaars-slimste-mens-in-slotseizoen-philip-freriks-en-maarten-van-rossem.html

Offline wouterv

• Forumlid
« Reactie #539 Gepost op: 14-10-2024, 11:00:23 »
Vanavond start de Vlaamse versie weer met 1 Nederlander: Raven van Dorst (die stroomt woensdag in)
klaar voor de strijd