Auteur Topic: Eva is niet de mol!  (gelezen 172740 keer)

Offline tureluurs

• Forumlid
Re: Eva is (niet) de mol!
« Reactie #340 Gepost op: 12-02-2007, 17:50:32 »
Geloof me: Inge is de Mol, er is geen andere reden om aan te nemen waarom ze anders M O L vormt met haar handen tijdens de veiling.

In een van de Vlaamse series was er iemand die tijdens het maken van de test in gebarentaal "MOL" vormde. Dat werd toen als hint gezien, maar het bleek dus een valse hint, oftewel gewoon een grapje van de betreffende kandidaat. Ik denk dat kandidaten ook wel aangespoord worden om het zo spannend mogelijk te maken voor de kijkers, d.w.z., niet te veel loslaten in de biechts en dwaalsporen zijn vast ook wel toegestaan  >:D

Offline nevermind

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • autanyel
« Reactie #341 Gepost op: 12-02-2007, 19:25:39 »
ghehe , inge die mol vormt met dr handen ... ik krijg er spontaan weer astrid trauma's van ! ( in serie 4 zag je heel duidelijk  in het water MOL staan nadat astrid van de brug was gesprongen, en iedereen dacht vervolgens dat zij de mol was )
dennis for mole !

Offline Lola-aapje

• Forumlid
« Reactie #342 Gepost op: 12-02-2007, 22:40:51 »
Kijk Eva maakt een hele snelle letter M met haar armen als ze de vliegjes wegslaat  ::jaja::  ;)

Offline Fossiel

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
« Reactie #343 Gepost op: 12-02-2007, 23:39:13 »
En Paul maakt achter zijn rug met zijn handen het woord: 'Denkjedatikhetbendanstaathiermol'  ::)

Offline Seraphina

• Forumlid
  • Kijk, een hele kudde!
« Reactie #344 Gepost op: 13-02-2007, 07:55:20 »
En Paul maakt achter zijn rug met zijn handen het woord: 'Denkjedatikhetbendanstaathiermol'  ::)

Je zou zijn radioprogramma`s eens achterstevoren moeten afspelen, moet je zien hoe vaak hij zegt dat hij de mol is  ::oink::
Sera: "Nou ik vind m`n Karel-quote mooi" , *Wendy*: "Ik vind hem ouderwets."

Offline PM

• Forumlid
« Reactie #345 Gepost op: 13-02-2007, 10:19:51 »
Je zou zijn radioprogramma`s eens achterstevoren moeten afspelen, moet je zien hoe vaak hij zegt dat hij de mol is  ::oink::

Kijk maar eens naar Lingo, daar komt zelfs Sander met het woord "mollen" aan.. ;)
The see has many drops of water / But the salt won't let you taste the sweat

Offline nicole61

• Forumlid
« Reactie #346 Gepost op: 15-02-2007, 07:35:06 »
Deze superhint heb ik even gekopieerd uit een ander topic, want dit is een enorme aanwijzing dat Eva de mol is:

"Ik zat nog even te kijken naar aflevering 2 en daar wordt het nummer 'Eva's Unveiling' (=onthulling) dus in gebruikt   Het zit onder de scène waarbij Alex & Inge in de taxi zitten en Alex de telefoon van de chauffeur in zijn handen gedrukt krijgt. Ondertussen heeft Inge contact met de controlroom via de telefoon aan Alex zijn nek. Aangezien Eva er niet in voorkomt (of misschien heeft Inge haar aan de lijn?), denk ik niet dat het een hint is, maar misschien dat anderen er anders over denken?"

Offline saroja

• Forumlid
« Reactie #347 Gepost op: 15-02-2007, 11:05:52 »
Inge is de mol want anders herinner je je echt lomed k niet.

Offline nevermind

• Forumlid
  • autanyel
« Reactie #348 Gepost op: 15-02-2007, 11:58:42 »
ach , zelfs als je gokt heb je nog weet ik hoeveel procent kans dat je het goed hebt
dennis for mole !

Offline Sneakiej

• Forumlid
« Reactie #349 Gepost op: 15-02-2007, 12:36:49 »
gelukkig maar dan dat dit het het Eva is (niet) de mol topic is....
Na het geld wat ze vorige week in de pot heeft gebracht, heeft ze haar verdenking weer laten dalen. Maar ik vond de hint die gevonden is richting Eva (eva's onthulling) wel een typische hint die ze in widm zouden gebruiken. Toch maar weer mijn pool op Eva in gevuld.
Ik kan vanavond helaas niet live kijken.. dus dat wordt vanacht vanaf de hdrecorder
Niets is wat het lijkt!!!!

Offline Rormo

• Forumlid
« Reactie #350 Gepost op: 15-02-2007, 12:51:13 »

Ik kan vanavond helaas niet live kijken.. dus dat wordt vanacht vanaf de hdrecorder

offtopic: Dat heb ik elke week. Vorige week om half 5 's nachts dronken naar de video zitten kijken. Geen aanrader want je mist een hoop details :)

Offline Heinz

• Forumlid
  • Niet zeuren, Heinz!
« Reactie #351 Gepost op: 15-02-2007, 13:30:10 »
Even wat mogelijke hints richting Eva op een rijtje (voor de muzikale hints van schiffers, zie o.a pagina 12 van dit topic):

In de serie:

- In het filmpje van Eva komen fragmenten uit verschillende Molseries voorbij (van allemaal verschillende Mollen). Uit de derde Belgische Mol is een fragment te zien van Marc tijdens een zelfde soort opdracht als opdracht 3 van deze aflevering: een speurtocht waarbij steeds keuzes gemaakt moeten worden en bij een fout antwoord een kandidaat moet achterblijven. Waarom wordt dit fragment getoond? Om te suggereren dat er ook nu weer een Belgische Mol actief zal zijn in de speurtocht (de Vlaamse Eva)? Hiernaast zouden alle Mollen (Deborah, Nico, Hugo, George, Elise, Marc, Yvon en Milouska) die in het filmpje langskomen ook al een hint kunnen zijn. Toevoeging door hillo: "Elke Belgische en Nederlandse Mol is te zien in het filmpje behalve Magda, de eerste (Belgische) Mol ooit. Is dit een verwijzing naar Eva als de eerste Belgische Mol in Nederland?"

- In de opdracht met de Thaise letters wordt, wanneer Liesbeth en Paul in de taxi zitten (tijdstip 07:18), de taximeter in beeld gebracht. De getallen springen van 11, 5.1, 63 naar 11, 5.1, 65 waarna een volgend shot volgt. Uit de getallen 11, 5.1 en 65 weet Erik TKS de naam van Eva te halen: 11 + 6 + 5 (van 65) = 22, dit is volgens de sleutel A = 1, B = 2, etc. de letter V. 5 (van 5.1) = E en 1 (van 5.1) = A. In een andere volgorde levert dit 'EVA' op.

- Onder verschillende scènes van de opdracht met de Thaise letters zijn fragmenten uit het nummer 'Eva's Unveiling' (to unveil = onthullen of ontsluieren) gezet. (Afkomstig van Metal Gear Solid 3: Snake Eater, ga naar deze pagina voor een fragmentje van het (elfde) nummer.) Een indringend geluidje uit het nummer is onder andere te horen wanneer we Eva (zogenaamd?) zien balen dat de opdracht aan het mislukken is (Menno heeft net gebeld dat Renate en hij de tweede locatie niet kunnen vinden), (tijdstip: 15:23). (Door honeymaker)

- Wat heeft de cryptische aanwijzing (vlotopdracht) 'Karel heeft het voor elkaar' te betekenen?

De zin zou een hint richting Eva kunnen zijn. De zin is opgesplitst in drie stukjes: 'Karel heeft', 'het voor' en 'elkaar'. Elke vierde letter (de hint lag bij de vierde ton en werd vier keer achter elkaar genoemd) van de drie stukjes levert bij elkaar 'eva' op.

Op de site (www.wieisdemol.nl):

- Bij de beschrijving van de tweede opdracht uit aflevering 6 (de opdracht in de lift) wordt een woordenboekdefinitie van 'lift' gegeven. In combinatie met de naam van de opdracht zoals deze op de site staat 'Meet the mole' kan gedacht worden aan het engelse woord voor lift: elevator. Hier zit Eva's naam in.

Speurtocht:

- Het beginpunt van de speurtocht lag op de bestevaer. Hier zit Eva's naam in.

Offline DikkeControleur

• Forumlid
  • Laat iedereen in zijn waarde.
« Reactie #352 Gepost op: 15-02-2007, 13:36:30 »
Ik zat nog even te kijken naar aflevering 2 en daar wordt het nummer 'Eva's Unveiling' (=onthulling) dus in gebruikt  ::oink:: Het zit onder de scène waarbij Alex & Inge in de taxi zitten en Alex de telefoon van de chauffeur in zijn handen gedrukt krijgt. Ondertussen heeft Inge contact met de controlroom via de telefoon aan Alex zijn nek. Aangezien Eva er niet in voorkomt (of misschien heeft Inge haar aan de lijn?), denk ik niet dat het een hint is, maar misschien dat anderen er anders over denken?

Ik heb het geluidsfragment van afl 2, 15:20-15:50 gemaakt zodat iedereen het kan horen.
Luister zelf:
Dit is een geluidsfragment van afl2: http://www.zshare.net/audio/eva-muziekje-afl2-wav.html
Dit is het geluidsfragment van het liedje "Eva's Unveiling" van Metal Gear Solid: http://www.gomusic.ru/asx.m3u?id=2993315

'To unveil' betekent onthullen/ontsluieren. Dus Eva wordt onthuld als ... Mol!

Goed gevonden, Honeymaker!

En mooi overzicht Heinz!!!
Ik ben niet dik! Ik ben de Dikke Controleur.

Offline Rocky

• Forumlid
  • Isn't it ironic, don't you think?
« Reactie #353 Gepost op: 15-02-2007, 13:43:21 »
Ik denk ook wel nog steeds dat Eva de mol is, maar sommige van hieronder genoemde 'hints' vind ik wel een beetje erg ver gezocht, zoals dat rekensommetje m.b.t. de Thaise taxi en 'Bestevaer'. ::vergroot:: Daarentegen vind ik dat muziekje 'Eva's unveiling' wel een hint. ;)
Even wat mogelijke hints richting Eva op een rijtje (voor de muzikale hints van schiffers, zie o.a pagina 12 van dit topic):

In de serie:

- In het filmpje van Eva komen fragmenten uit verschillende Molseries voorbij (van allemaal verschillende Mollen). Uit de derde Belgische Mol is een fragment te zien van Marc tijdens een zelfde soort opdracht als opdracht 3 van deze aflevering: een speurtocht waarbij steeds keuzes gemaakt moeten worden en bij een fout antwoord een kandidaat moet achterblijven. Waarom wordt dit fragment getoond? Om te suggereren dat er ook nu weer een Belgische Mol actief zal zijn in de speurtocht (de Vlaamse Eva)? Hiernaast zouden alle Mollen (Deborah, Nico, Hugo, George, Elise, Marc, Yvon en Milouska) die in het filmpje langskomen ook al een hint kunnen zijn. Toevoeging door hillo: "Elke Belgische en Nederlandse Mol is te zien in het filmpje behalve Magda, de eerste (Belgische) Mol ooit. Is dit een verwijzing naar Eva als de eerste Belgische Mol in Nederland?"

- In de opdracht met de Thaise letters wordt, wanneer Liesbeth en Paul in de taxi zitten (tijdstip 07:18), de taximeter in beeld gebracht. De getallen springen van 11, 5.1, 63 naar 11, 5.1, 65 waarna een volgend shot volgt. Uit de getallen 11, 5.1 en 65 weet Erik TKS de naam van Eva te halen: 11 + 6 + 5 (van 65) = 22, dit is volgens de sleutel A = 1, B = 2, etc. de letter V. 5 (van 5.1) = E en 1 (van 5.1) = A. In een andere volgorde levert dit 'EVA' op.

- Onder verschillende scènes van de opdracht met de Thaise letters zijn fragmenten uit het nummer 'Eva's Unveiling' (to unveil = onthullen of ontsluieren) gezet. (Afkomstig van Metal Gear Solid 3: Snake Eater, ga naar deze pagina voor een fragmentje van het (elfde) nummer.) Een indringend geluidje uit het nummer is onder andere te horen wanneer we Eva (zogenaamd?) zien balen dat de opdracht aan het mislukken is (Menno heeft net gebeld dat Renate en hij de tweede locatie niet kunnen vinden), (tijdstip: 15:23). (Door honeymaker)

- Wat heeft de cryptische aanwijzing (vlotopdracht) 'Karel heeft het voor elkaar' te betekenen?

De zin zou een hint richting Eva kunnen zijn. De zin is opgesplitst in drie stukjes: 'Karel heeft', 'het voor' en 'elkaar'. Elke vierde letter (de hint lag bij de vierde ton en werd vier keer achter elkaar genoemd) van de drie stukjes levert bij elkaar 'eva' op.

Op de site (www.wieisdemol.nl):

- Bij de beschrijving van de tweede opdracht uit aflevering 6 (de opdracht in de lift) wordt een woordenboekdefinitie van 'lift' gegeven. In combinatie met de naam van de opdracht zoals deze op de site staat 'Meet the mole' kan gedacht worden aan het engelse woord voor lift: elevator. Hier zit Eva's naam in.

Speurtocht:

- Het beginpunt van de speurtocht lag op de bestevaer. Hier zit Eva's naam in.
Thank U

Offline Iris_77

• Forumlid
« Reactie #354 Gepost op: 15-02-2007, 14:32:47 »
'Eva's Unveiling' vind ik inderdaad ook een erg goede hint, en ook wel een 'echte' WIDM-hint. Het brengt me toch weer aan het twijfelen...

Maar kan iemand van de Eva-aanhangers misschien verklaren waarom Eva (als ze de Mol is), in aflevering 6 5000 euro in de pot brengt? Hoe makkelijk was het geweest om je al vroeg in het spel te laten fotograferen? Erg makkelijk lijkt me...

Dit is voor mij wel een groot punt waarom ik (nog) niet helemaal voor Eva wil gaan. Er zat maar 2000 euro in de pot, en nu door toedoen van Eva 7000 euro. Dat is wel erg veel voor een Mol.  :-\\

Offline Joost2

• winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
« Reactie #355 Gepost op: 15-02-2007, 14:42:12 »
Zoals Nevermind afgunst koestert tegenover de stelling: Nadja is de mol, doe ik dat vanaf de vorige aflevering tegenover Eva. De biechts van haar, de manier van praten, vooral sinds afgelopen aflevering ben ik me aan haar gaan irriteren. Ze doet me ook direct denken aan een kamergenoot hier, die ik ook absoluut niet kan uitstaan.

Qua uiterlijk komt die kamergenoot overeen met Eva en ook de manier waarop ze praat enzo. Als Eva de mol blijkt te zijn is dit de tweede domper achter elkaar. Eerst Milouska, dan nu Eva... wat krijgen we straks dan bij WIDM 8? Het gaat mooi berg afwaarts zo...
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Heinz

• Forumlid
  • Niet zeuren, Heinz!
« Reactie #356 Gepost op: 15-02-2007, 14:45:25 »
'Eva's Unveiling' vind ik inderdaad ook een erg goede hint, en ook wel een 'echte' WIDM-hint. Het brengt me toch weer aan het twijfelen...

Maar kan iemand van de Eva-aanhangers misschien verklaren waarom Eva (als ze de Mol is), in aflevering 6 5000 euro in de pot brengt? Hoe makkelijk was het geweest om je al vroeg in het spel te laten fotograferen? Erg makkelijk lijkt me...

Dit is voor mij wel een groot punt waarom ik (nog) niet helemaal voor Eva wil gaan. Er zat maar 2000 euro in de pot, en nu door toedoen van Eva 7000 euro. Dat is wel erg veel voor een Mol.  :-\\

Dit punt zit me ook dwars. Maar ik kan wel een verklaring bij elkaar speculeren:

Eva lijkt Nadja soms de kans te bieden om haar te fotograferen, ze is steeds in haar buurt en als Nadja snel is heeft ze zo een foto van Eva. Op het gegeven moment valt het erg op dat Nadja van haar een foto wil maken en begint Eva ook voor Nadja haar gezicht te bedekken, maar Eva neemt nog geen foto van Nadja want dan zou de opdracht geslaagd zijn. Nadja slaagt er nog steeds niet in om Eva op de foto te krijgen, ookal zou dit best kunnen als ze snel zou zijn. Eva zou zich voor Nadja te verdacht maken als ze nu geen foto van Nadja zou maken. Dit doet ze dan maar, na lang geaarzeld te hebben.

Dus: door veel in Nadja's buurt te zijn geeft Eva Nadja een grote kans om haar uit te schakelen. Dit lukt Nadja lange tijd niet (omdat Nadja niet fanatiek genoeg is). Eva moet als ze kandidaat zou zij nu wat doorhebben maar maakt toch geen foto. Hier kan ze echter niet te lang mee wachten want dan zou ze zich te verdacht maken voor Nadja (die na de vlotopdracht misschien wel eens wat door zou kunnen hebben).

Offline Iris_77

• Forumlid
« Reactie #357 Gepost op: 15-02-2007, 15:12:04 »
Tja... ik ben nog niet overtuigd Heinz.  ;)
Als Eva de Mol is, zou je denk ik wel mogen aannemen dat ze wist dat Nadja de fotograaf was. Waarom dan steeds bij Nadja in de buurt blijven en zo moeilijk doen met die doek over haar hoofd enz. Loop gewoon naast Nadja en laat je fotograferen; klaar! denk ik dan.

Of ze moest overkomen als een fanatieke kandidaat die het 'net niet' heeft gered. M.a.w. ze wist dat Nadja de fotograaf was, bleef steeds bij haar in de buurt met doek over haar hoofd, en de bedoeling was om zóveel tijd te rekken dat de opdracht mislukt zou zijn. Zij was dan als enige niet gefotografeerd (wat haar dan tot een soort 'held' maakt), maar was nét niet 'slim' genoeg dat ze doorhad dat Nadja foto's maakte (althans, zo moest het overkomen). Als Eva dat vol had kunnen houden totdat de tijd om was, was er dus én geen geld verdiend én Nadja had haar jokers niet gehad. Maar omdat Nadja op een gegeven moment wel erg wanhopig probeerde een foto te nemen van Eva, kon Eva niet anders dan 'concluderen' (ze wist het natuurlijk al) dat Nadja de fotograaf was en haar op de foto zetten. Dat verklaart ook de uitspraak in het dagboek...

Nou ja, ik hoop eigenlijk dat vanavond óf Eva óf Inge eruit gaat. Als Eva weg moet, is Inge mijn Mol en als Inge weg moet is Eva mijn Mol.  8)

Offline nevermind

• Forumlid
  • autanyel
« Reactie #358 Gepost op: 15-02-2007, 15:37:34 »
Zoals Nevermind afgunst koestert tegenover de stelling: Nadja is de mol, doe ik dat vanaf de vorige aflevering tegenover Eva. De biechts van haar, de manier van praten, vooral sinds afgelopen aflevering ben ik me aan haar gaan irriteren. Ze doet me ook direct denken aan een kamergenoot hier, die ik ook absoluut niet kan uitstaan.

Qua uiterlijk komt die kamergenoot overeen met Eva en ook de manier waarop ze praat enzo. Als Eva de mol blijkt te zijn is dit de tweede domper achter elkaar. Eerst Milouska, dan nu Eva... wat krijgen we straks dan bij WIDM 8? Het gaat mooi berg afwaarts zo...

wil je mij dr misschien buiten laten ? want er is wel een zeer groot verschil. ik heb op nadja als persoon niets tegen, wel op de manier waarop ze het spel speelt. jij hebt overduidelijk iets tegen op eva als persoon. haar manier van praten, haar uiterlijk, het feit dat ze jouw aan je onuitstaanbare huisgenoot doet denken. kan eva dr wat aan doen dat ze op die huisgenoot lijkt, dat ze praat zoals ze praat en eruit ziet zoals ze dat doet ? niet echt relevant als je dat mee laat wegen in je oordeel of ze wel of geen goede mol is. 
en je laatste zin  .... nee, als eva de mol is .. respect ! net als milouska, een prima mol ! in dat geval zie ik uit naar widm8
dennis for mole !

Offline Lola-aapje

• Forumlid
« Reactie #359 Gepost op: 15-02-2007, 15:53:39 »

en je laatste zin  .... nee, als eva de mol is .. respect ! net als milouska, een prima mol ! in dat geval zie ik uit naar widm8

net als milouska? die was heel slecht, deedt bijna niets ook, bijna geen verborgen hints, nee WIDM 6 was een ramp, eva doet het een stuk beter dan milouska.