Auteur Topic: Eva is niet de mol!  (gelezen 172716 keer)

Offline tureluurs

• Forumlid
Re: Eva is (niet) de mol!
« Reactie #360 Gepost op: 15-02-2007, 17:18:19 »
'Eva's Unveiling' vind ik inderdaad ook een erg goede hint, en ook wel een 'echte' WIDM-hint. Het brengt me toch weer aan het twijfelen...

Maar kan iemand van de Eva-aanhangers misschien verklaren waarom Eva (als ze de Mol is), in aflevering 6 5000 euro in de pot brengt? Hoe makkelijk was het geweest om je al vroeg in het spel te laten fotograferen? Erg makkelijk lijkt me...

Dit is voor mij wel een groot punt waarom ik (nog) niet helemaal voor Eva wil gaan. Er zat maar 2000 euro in de pot, en nu door toedoen van Eva 7000 euro. Dat is wel erg veel voor een Mol.  :-\\

Vandaag ging mij, Eva-aanhanger, ineens een lichtje op.
Als Eva de mol is, kon ze niet anders, omdat ze de pech had overgebleven te zijn met Nadja. Wij krijgen het natuurlijk helemaal niet te zien als Nadja al heel veel mogelijkheden heeft gehad om Eva te fotograferen, maar dat niet deed.
Wat nu? Nadja kwam bij Eva uit in de lift, elke verdachte actie zal Nadja op het juiste spoor zetten. Ik sluit ook niet uit dat Eva als een soort nood-scenario Nadja allang op de foto had staan (dus vóór de ontdekking dat het Nadja was) en dat Eva's opdracht was: word je vroeg in het spel eruit gehaald, prima, lukt dat niet, zorg dan dat je je niet extra verdacht maakt.
Hoe kan de mol in de hand hebben dat Nadja diegene als één van de eersten neemt?
En, in hoeverre is Eva al een belangrijke verdachte voor Nadja en heeft Nadja geprobeerd zekerheid te krijgen over haar molschap door haar als laatste slachtoffer te nemen en misschien zelfs uit te dagen? Extra jokers zijn toch ook helemaal niet meer belangrijk als je zekerheid kunt krijgen over wie de mol is?!

Laten we alsjeblieft niet vergeten dat we alles dat óns zekerheid kan geven over wie-is-de-mol  echt niet te zien zullen krijgen.

Ik hoop wel dat, indien Eva de mol is, we ook te horen gaan krijgen wat de reden was van die poet in de pot   ;D

Offline tureluurs

• Forumlid
« Reactie #361 Gepost op: 15-02-2007, 17:26:00 »
Even wat mogelijke hints richting Eva op een rijtje (voor de muzikale hints van schiffers, zie o.a pagina 12 van dit topic):

In de serie:

- In het filmpje van Eva komen fragmenten uit verschillende Molseries voorbij (van allemaal verschillende Mollen). Uit de derde Belgische Mol is een fragment te zien van Marc tijdens een zelfde soort opdracht als opdracht 3 van deze aflevering: een speurtocht waarbij steeds keuzes gemaakt moeten worden en bij een fout antwoord een kandidaat moet achterblijven. Waarom wordt dit fragment getoond? Om te suggereren dat er ook nu weer een Belgische Mol actief zal zijn in de speurtocht (de Vlaamse Eva)? Hiernaast zouden alle Mollen (Deborah, Nico, Hugo, George, Elise, Marc, Yvon en Milouska) die in het filmpje langskomen ook al een hint kunnen zijn. Toevoeging door hillo: "Elke Belgische en Nederlandse Mol is te zien in het filmpje behalve Magda, de eerste (Belgische) Mol ooit. Is dit een verwijzing naar Eva als de eerste Belgische Mol in Nederland?"

- In de opdracht met de Thaise letters wordt, wanneer Liesbeth en Paul in de taxi zitten (tijdstip 07:18), de taximeter in beeld gebracht. De getallen springen van 11, 5.1, 63 naar 11, 5.1, 65 waarna een volgend shot volgt. Uit de getallen 11, 5.1 en 65 weet Erik TKS de naam van Eva te halen: 11 + 6 + 5 (van 65) = 22, dit is volgens de sleutel A = 1, B = 2, etc. de letter V. 5 (van 5.1) = E en 1 (van 5.1) = A. In een andere volgorde levert dit 'EVA' op.

- Onder verschillende scènes van de opdracht met de Thaise letters zijn fragmenten uit het nummer 'Eva's Unveiling' (to unveil = onthullen of ontsluieren) gezet. (Afkomstig van Metal Gear Solid 3: Snake Eater, ga naar deze pagina voor een fragmentje van het (elfde) nummer.) Een indringend geluidje uit het nummer is onder andere te horen wanneer we Eva (zogenaamd?) zien balen dat de opdracht aan het mislukken is (Menno heeft net gebeld dat Renate en hij de tweede locatie niet kunnen vinden), (tijdstip: 15:23). (Door honeymaker)

- Wat heeft de cryptische aanwijzing (vlotopdracht) 'Karel heeft het voor elkaar' te betekenen?

De zin zou een hint richting Eva kunnen zijn. De zin is opgesplitst in drie stukjes: 'Karel heeft', 'het voor' en 'elkaar'. Elke vierde letter (de hint lag bij de vierde ton en werd vier keer achter elkaar genoemd) van de drie stukjes levert bij elkaar 'eva' op.

Op de site (www.wieisdemol.nl):

- Bij de beschrijving van de tweede opdracht uit aflevering 6 (de opdracht in de lift) wordt een woordenboekdefinitie van 'lift' gegeven. In combinatie met de naam van de opdracht zoals deze op de site staat 'Meet the mole' kan gedacht worden aan het engelse woord voor lift: elevator. Hier zit Eva's naam in.

Speurtocht:

- Het beginpunt van de speurtocht lag op de bestevaer. Hier zit Eva's naam in.

Mooi overzicht Heinz  ::ok::

Ik heb nog een toevoeging bij de liftopdracht.
Nadja gaat op weg naar Eva en passeert daarbij verdieping 1 en 5 (de A en de E), vervolgens zien we Eva op de verdiepingen 3, 7 en 12, bij elkaar opgeteld 22, daarmee maakt ze de V.

Waarom is hierin geknoeid op de nl. site? Nadja staat op een andere volgorde, ver ná Eva i.p.v. er vlak voor en haar eerste verdieping is daar 2. Is dat om een hint te verdoezelen en ons erop te wijzen dat daar iets in zit?

Offline honeymaker

• Forumlid
« Reactie #362 Gepost op: 15-02-2007, 17:26:51 »
Ik heb het geluidsfragment van afl 2, 15:20-15:50 gemaakt zodat iedereen het kan horen.
Luister zelf:
Dit is een geluidsfragment van afl2: http://www.zshare.net/audio/eva-muziekje-afl2-wav.html
Dit is het geluidsfragment van het liedje "Eva's Unveiling" van Metal Gear Solid: http://www.gomusic.ru/asx.m3u?id=2993315

'To unveil' betekent onthullen/ontsluieren. Dus Eva wordt onthuld als ... Mol!

Goed gevonden, Honeymaker!

En mooi overzicht Heinz!!!

Dank je, DC! Ik baal er alleen wel van dat ik het gevonden heb, want na het debacle met Menno (tegen iedereen beweert dat hij het was), ben ik er nu van overtuigd dat het Inge is. Dit brengt me echter weer aan het twijfelen. Misschien was Eva wel de stoorzender in de controlroom; ze heeft goodwill gekweekt door toch te abseilen, nadat duidelijk was dat Renate & Alex niet meer zouden gaan; ze deed net of ze geen contact had met de buggy's; liep gelijk verkeerd met de 'blauwe man'-opdracht; en kreeg 'geheel toevallig' de beste hotelkamer van allemaal via de veiling ('Karel heeft het voor elkaar': zij moet met dat flinke bieden op dat 'kavel' wel de mol zijn). Ik zie ook wel iets in de theorie van Heinz dat ze de foto-opdracht wel moest laten slagen om niet te veel verdacht te raken. Net als Nico die met de taxi-opdracht, na twee keer naar de bibliotheek te zijn teruggegaan, ook niet veel anders meer kon. Waaah! Wat is het moeilijk dit jaar......

Offline nevermind

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • autanyel
« Reactie #363 Gepost op: 15-02-2007, 17:30:24 »
agree with tureluurs, ik ben er uit ! eva is de mol
en lola-aapje, dan zijn we het over eva iig eens
dennis for mole !

Offline Gotcha

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
« Reactie #364 Gepost op: 15-02-2007, 17:31:33 »
Het zit mij enorlm dwars dat ze in dr foto-opdracht de € 5000 heeft verdiend.
Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen

Offline nevermind

• Forumlid
  • autanyel
« Reactie #365 Gepost op: 15-02-2007, 17:33:38 »
ze kon niet anders ( zoals ze dat zo mooi in het dagboek beschreef )
ze moest dit doen. bovendien brengt dit haar ook heel veel goeds, nl veel credits en weinig verdachtmaking door de medekandidaten. en dat is mooi voor een mol :)
dennis for mole !

Offline S-type

• Forumlid
« Reactie #366 Gepost op: 15-02-2007, 18:00:33 »
Als Inge afvalt is Eva de mol  ::jaja::

Offline nevermind

• Forumlid
  • autanyel
« Reactie #367 Gepost op: 15-02-2007, 18:04:57 »
zal ik je wat leuks vertellen dan ? zelfs als inge niet afvalt, dan nog is eva de mol :p
dennis for mole !

Offline Meriek

• Forumlid
  • Fulltime Molloot
« Reactie #368 Gepost op: 15-02-2007, 19:25:12 »
Al vanaf de eerste aflevering vind ik haar verdacht. Toch denk ik niet dat Eva de Mol is. Ik heb bij haar altijd het idee dat ze een beetje meelift op de fouten van de anderen (vooral van Nadja, zoals bij de letteropdracht en op het vlot). Ik sluit haar zeker niet uit; ze heeft naar mijn idee behoorlijk weinig geld opgebracht, maar ik geloof niet dat Eva altijd degene was, die bepaalde opdrachten heeft doen mislukken. Ik zou haar een beetje een passieve Mol vinden.

Daarbij is die foto opdracht wel een beetje een gemiste kans, als ze de Mol zou zijn. Het ging hier om een grote hoeveelheid geld, zeker als je je bedenkt hoe weinig er in de pot zit, en ik vind dat de Mol hier toch wel min of meer verplicht is om zich te laten fotograferen.
Het graaft en het komt van alle kanten... Rara wat is dat? Een stereomol!

Offline Marlie

• Forumlid
« Reactie #369 Gepost op: 15-02-2007, 19:42:23 »
en ik vind dat de Mol hier toch wel min of meer verplicht is om zich te laten fotograferen.

Helemaal mee eens en er was er ook één die dat deed, mijn mol Inge

Offline KevinDG

• Forumlid
« Reactie #370 Gepost op: 15-02-2007, 19:48:13 »
Ik begin op dit moment ook een sterk gevoel te krijgen bij Eva als mol. Al die hints die genoemd worden en ook hoe ze zich gedraagd, en dan ook nog sommige biechts.. Het kan toch haast niet anders!! En die hint van Eva's unveiling vind ik ook wel een hele sterke. (Ik hoor steeds die JP zeggen: "Er zitten dit jaar meer hints in dan vorig jaar". Dit zou hij gezegd hebben bij de Molhunt) Dit lijkt me dus een primahint voor de mol.

en daarnaast denk ik ook dat Nadja al haar vragen goed heeft beantwoord. Van de eerste 2 waren we hier op het forum vrij zeker van dat ze goed zijn en na het beluisteren van de muzikale hint denk ik ook dat haar derder antwoord (De leeftijd van de olifant) goed is.

Mij krijg je de eerste tijd niet van Eva af... (figuurlijk dan).

Offline nevermind

• Forumlid
  • autanyel
« Reactie #371 Gepost op: 15-02-2007, 20:03:22 »
dat heeft hij inderdaad gezegd, hij heeft letterlijk tegen me geegd dat er meer hints inzitten maar dat we gewoon niet goed genoeg kijken, en toen moest hij heel erg lachen :) hij zei toen ook nog meer , maar omdat ik geen zin heb om weer "zie je wel "verhalen te krijgen , laat ik dat wel achterwege :p
dennis for mole !

Offline KevinDG

• Forumlid
« Reactie #372 Gepost op: 15-02-2007, 20:10:49 »
Hij kan natuurlijk ook wel makkelijk zeggen dat we niet goed genoeg kijken:P Hij weet immers waar ze zitten. Misschien begon hij wel te lachen om dat hij op dat moment ook zelf een hint droeg? Hiermee bedoel ik zijn t-shirt met daarop "Chopper let go" (Eva in vliegtuig/helikoptertje bij raceopdracht?)

Offline Heinz

• Forumlid
  • Niet zeuren, Heinz!
« Reactie #373 Gepost op: 15-02-2007, 21:28:52 »
Nadja weg, alle twijfel weg! Eva is dit jaar de subtiele Mol! In aflevering 7 vindt Eva de flessen niet, Inge loopt haar achterna en vindt ze wel, Eva spoort Nadja aan om de tent van Inge in te duiken en de derde opdracht ging bijna mis doordat Eva steeds achteraan liep. ::ok::

Offline kabouter

• Forumlid
« Reactie #374 Gepost op: 15-02-2007, 21:32:19 »
Ik vond bij de flessenopdracht de montage van de opname bij Eva wel erg opvallend. Ze liet een fles staan in het water en dat lieten ze zo zien. ::oink::

Offline Lola-aapje

• Forumlid
« Reactie #375 Gepost op: 15-02-2007, 21:33:58 »
Ik vond bij de flessenopdracht de montage van de opname bij Eva wel erg opvallend. Ze liet een fles staan in het water en dat lieten ze zo zien. ::oink::

idd, het wordt wel erg duidelijk nu

Offline nevermind

• Forumlid
  • autanyel
« Reactie #376 Gepost op: 15-02-2007, 21:37:49 »
Nadja weg, alle twijfel weg! Eva is dit jaar de subtiele Mol! In aflevering 7 vindt Eva de flessen niet, Inge loopt haar achterna en vindt ze wel, Eva spoort Nadja aan om de tent van Inge in te duiken en de derde opdracht ging bijna mis doordat Eva steeds achteraan liep. ::ok::

euh, als inge dan zoveel flessen vind , vindd ik het ( ondanks dat eva mn mol is ) erg raar van eva. als ze nou iets had gevonden had ze nog geen verdenking op dr gehad, en was dat geld uiteindelijk wel uit de pot verdwenen !
dennis for mole !

Offline Niuno

• Forumlid
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
« Reactie #377 Gepost op: 15-02-2007, 21:43:35 »
Al het geld wat door DeMol gevonden zal worden, komt uiteindelijk niet ten goede van de pot. Als Mol zijnde moet je juist fanatiek gaan zoeken, om dat geld uit het spel te krijgen. Eva deed dat niet, zodat Inge alles kon vinden.

Zeker geen mollenstreek dus
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline -Jutta-

• Forumlid
« Reactie #378 Gepost op: 15-02-2007, 21:44:24 »
Ik vind haar toch nog steeds té kandidaat achtig over komen  ;D
En opeens weet je het... Je stemt op Jutta

Offline MDM

• Forumlid
« Reactie #379 Gepost op: 15-02-2007, 21:46:39 »
Ze zat wel weer te mollen volgens mij, bij die opdracht in puket. Ze maakte paul aan het twijfelen, van inge bijvoorbeeld heb ik vandaag niet echt mollenacties gezien.