Auteur Topic: aanwijzingen op wieisdemol.nl  (gelezen 55268 keer)

Offline >>Tommie<<

• Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: aanwijzingen op wieisdemol.nl
« Reactie #100 Gepost op: 5-01-2007, 11:51:08 »
meestal zitten de hints tog in de serie en niet op de sites???
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline Lola-aapje

• Forumlid
« Reactie #101 Gepost op: 5-01-2007, 11:53:53 »
Jawel hoor, ook op de site. Bij het seizoen met Yvon stond er een M over de foto van Yvon en Lottie bij de hintfoto's.

Offline bambam

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • waarom makkelijk doen als het moeilijk kan?
« Reactie #102 Gepost op: 5-01-2007, 21:49:21 »
ik krijg het maar niet verstuurd, op de .nl site staat bij 'links' het volgende plaatje

Offline bambam

• Forumlid
« Reactie #103 Gepost op: 5-01-2007, 21:55:36 »
en ik heb de kaart teruggevonden op internet als gescande kaart op http://www.kerstinullrich.de/Bangkok/Bangkok-Map.jpg. Origineel heb ik niet gevonden.
Om heel eerlijk te zijn weet ik ook niet wat voor aanwijzing dit zou kunnen betekenen.
Chatuchak Park is de floating market, vooral erg druk bezocht in het weekend.

Offline sparkmark

• Forumlid
  • Ok, at this point, you're abusing sarcasm....
« Reactie #104 Gepost op: 6-01-2007, 11:31:11 »
Wie heeft die rode cirkels en arceringen op die kaart gemaakt? Heb je dat zelf gedaan, of is er een kans dat het een aanwijzing is?
Captain, can I have money for a slinky dress?

Offline bambam

• Forumlid
« Reactie #105 Gepost op: 6-01-2007, 12:31:48 »
Wie heeft die rode cirkels en arceringen op die kaart gemaakt? Heb je dat zelf gedaan, of is er een kans dat het een aanwijzing is?

nee, ik heb deze kaart zo op internet gevonden, het is (denk ik) de stadplattegrond van iemand die hij of zij heeft meegenomen en heeft ingescand. Het is een duitse website (kerstin ulrich) zie ook mijn vorige reactie met de hyperlink. Ik denk dus niet dat de cirkeltjes er iets mee te maken hebben, maar het was de enige versie die ik zo snel kon vinden. ;D

Offline Heinz

• Forumlid
  • Niet zeuren, Heinz!
« Reactie #106 Gepost op: 10-01-2007, 18:46:04 »
Een paar dagen voor aflevering 2 staan er ineens vier vragen met betrekking tot aflevering 1 op de hoofdpagina. Dezelfde vragen staan ook bij opdracht 1 van aflevering 1. Dit zijn de vragen: Hoeveel gehaktballen bereidt de vrouw van Menno?, Hoeveel jokers winnen Inge en Renate ieder?, Welk getal staat er op het T-shirt? en Hoe vaak hadden de kandidaten op de gong moeten slaan om geld te verdienen? De antwoorden zijn: 5, 6, 66 en 2. Wat heeft dit te betekenen? Heeft dit iets te maken met een aankomende speurtocht? (Twee jaar geleden werd deze voor het eerst gehouden, vorig jaar ging deze niet door wegens het overlijden van Frédérique Huydts.) Of heeft dit niets met een speurtocht te maken? Moltuk (lid van het forum van wieisdemol.nl) telt de getallen op (79) en ziet een mogelijke verwijzing naar Paul en Renate die in 1979 geboren zijn.
« Laatst bewerkt op: 10-01-2007, 19:29:19 door Heinz »

Offline Martijn.

• Forumlid
  • "Moffel is de enige echte Mol", zei Piertje.
« Reactie #107 Gepost op: 10-01-2007, 18:48:58 »
Een dag voor aflevering 2 staan er ineens vier vragen met betrekking tot aflevering 1 op de hoofdpagina. Dezelfde vragen staan ook bij opdracht 1 van aflevering 1. Dit zijn de vragen: Hoeveel gehaktballen bereidt de vrouw van Menno?, Hoeveel jokers winnen Inge en Renate ieder?, Welk getal staat er op het T-shirt? en Hoe vaak hadden de kandidaten op de gong moeten slaan om geld te verdienen? De antwoorden zijn: 5, 6, 66 en 2. Wat heeft dit te betekenen? Heeft dit iets te maken met een aankomende speurtocht? (Twee jaar geleden werd deze voor het eerst gehouden, vorig jaar ging deze niet door wegens het overlijden van Frédérique Huydts.) Of heeft dit niets met een speurtocht te maken? Moltuk (lid van het forum van wieisdemol.nl) telt de getallen op (79) en ziet een mogelijke verwijzing naar Paul en Renate die in 1979 geboren zijn.

Deze heb ik dinsdag al gezien.

EDIT: Maar ik had niet te tijd om daar een hele theorie achter te zoeken, maar wel gezien dus.
« Laatst bewerkt op: 10-01-2007, 18:51:45 door MartijnKortleve »
It's Student Demonstration Time!!!

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Wie de Mol is?
« Reactie #108 Gepost op: 10-01-2007, 18:50:27 »
Had je het toen moeten posten :P
The British are not impressed.

Offline Heinz

• Forumlid
  • Niet zeuren, Heinz!
« Reactie #109 Gepost op: 10-01-2007, 19:47:23 »
Deze heb ik dinsdag al gezien.

EDIT: Maar ik had niet te tijd om daar een hele theorie achter te zoeken, maar wel gezien dus.

Dat het op de hoofdpagina staat is eigenlijk ook helemaal niet gek, het hoort vast gewoon bij het stukje over de test die je er kan maken. Maar het staat ook bij opdracht 1 aflevering 1. (Waarschijnlijk is dit gewoon een foutje, maar ik wou wel eens weten wat de rest hier van denkt.) ;)

Offline saem

• Forumlid
  • ik ga mollenjagen ipv monsters
« Reactie #110 Gepost op: 11-01-2007, 10:13:07 »
Het is toch wel heel raar hoor, het staat er bij afleveringen echt heel plompverloren tussen. Geen idee wat we ermee moeten, raar is't wel.
 ::zwaai::
eindelijk heeft het allemaal weer zin gnagna

Offline Lola-aapje

• Forumlid
« Reactie #111 Gepost op: 11-01-2007, 17:01:41 »
Het is in ieder geval bewust getikt door iemand van de website. Ik denk dat het wel iets is.

Offline Juudz

• Forumlid
« Reactie #112 Gepost op: 11-01-2007, 17:07:19 »
Denk ik ook, maar ik denk niet dat het wat met dat geboortejaar te maken heeft :)

Follow the clues to find the one..

Offline sijb

• Forumlid
« Reactie #113 Gepost op: 11-01-2007, 21:57:26 »
Op de twee plaatjes hierboven zie ik de link. Kijk maar eens goed. De van de site gehaalde bovenkant, daar zie je recht boven park nogwat staan. Vervolgens kijk ik op de kaart eronder en zie ik dat weer. Zou de mol daar geweest kunnen zijn. Het lijkt me gewoon overgenomen, wat verkleurd en uitvergroot. Geen molaanwijzing dus, denk.

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Wie de Mol is?
« Reactie #114 Gepost op: 11-01-2007, 22:40:12 »
Natuurlijk zie je dat op allebei de kaartjes. Als je 2 kaarten van Amsterdam naast elkaar ligt is de kans groot dat de Dam op allebei staat. En nog wel op precies dezelfde plaats! Nog erger, als je zelf naar Amsterdam afreist zal je daar met enige inspanning toch ook op de Dam uit kunnen komen.
The British are not impressed.

Offline Liett

• Forumlid
« Reactie #115 Gepost op: 11-01-2007, 23:53:00 »
7+9 = 16
1+6 = 7

;D
maar nee ik geloof niet in die 7 theorie dinges

Offline Phoxx

• Forumlid
« Reactie #116 Gepost op: 12-01-2007, 00:25:39 »
ik krijg het maar niet verstuurd, op de .nl site staat bij 'links' het volgende plaatje

er staat ook in dat plaatje geschreven. Ook staan er "straatnamen", waarvan eentje is: Pracha Rat II

Op het topic over aflevering 2 staat een theorie dat Rat slaat op het chinese sterrenbeeld van Nadja, waarvan er een aantal terugkomen in aflevering 2 (op de bordjes met de letters) en volgens een oplettende mede-speurder is van Nadja bekend dat haar sterrenbeeld rat is.

Ik geef toe, vergezocht, maar het valt op.
Gotta catch 'm all!!!

Offline Lola-aapje

• Forumlid
« Reactie #117 Gepost op: 12-01-2007, 14:12:06 »
op de homepage van wie is de mol staat:
Er is ook een trap!

Dan bij de uitleg van de opdracht een heel verhaal vol met cijfers over gegevens van het gebouw, ik weet niet wie er zin heeft om hier mee te puzzelen, maar er zou wel eens een hint in verborgen kunnen zitten:

Hier de tekst van de site:

Een paar feitjes:

de trap heeft 2060 treden;
het gebouw heeft 1740 ramen, net zoveel als in 200 normale huizen samen;
de fundering gaat 65 meter diep de grond in. Dit is zo hoog als een gebouw van 22 verdiepingen;
de oppervlakte in het gebouw is 179.400 vierkante meter, zo groot als ongeveer 30 voetbalvelden naast elkaar;
het hotel heeft 673 kamers.

misschien die iets met de trap: 2060: jammer Menno is jarig op 22-06 ipv 20-06

oh en er is ook nog een hint die me intrigeert:

Hintje 2: Verstaat Menno Nadja echt niet aan de telefoon?

Deze hint zou ik niet hebben genoemd, tenzij Menno de mol is, omdat het in de aflevering echt alleen maar blijkt dat hij heel erg zijn best doet om het te verstaan en dat de fout alleen bij Nadja ligt. Met deze hint ga ik toch steeds meer voor Menno. Enu wel toevallig dat de tempel Loi ook bestaat en dat die nog te bereizen is ook.

« Laatst bewerkt op: 12-01-2007, 14:24:09 door Lola-aapje »

Offline Iris_77

• Forumlid
« Reactie #118 Gepost op: 12-01-2007, 16:35:45 »
er staat ook in dat plaatje geschreven. Ook staan er "straatnamen", waarvan eentje is: Pracha Rat II

Op het topic over aflevering 2 staat een theorie dat Rat slaat op het chinese sterrenbeeld van Nadja, waarvan er een aantal terugkomen in aflevering 2 (op de bordjes met de letters) en volgens een oplettende mede-speurder is van Nadja bekend dat haar sterrenbeeld rat is.

Ik geef toe, vergezocht, maar het valt op.

Die 'oplettende medespeurder' ben ik.   :D  Ik heb dit inderdaad gepost in het topic van aflevering 2. Maar toen had ik nog niet gelezen wat er op de .nl site stond, omdat die site gisteren niet werkte (bij mij althans). Daar staat dus: "Op ieder bordje stond klein een plaatje van een dier. De juiste volgorde was te bepalen door de Chinese dierenriem."

Ik denk dus ook niet meer dat de dierenplaatjes verder iets met de kandidaten te maken hebben...

Offline Phoxx

• Forumlid
« Reactie #119 Gepost op: 12-01-2007, 16:48:04 »
Die 'oplettende medespeurder' ben ik.   :D  Ik heb dit inderdaad gepost in het topic van aflevering 2. Maar toen had ik nog niet gelezen wat er op de .nl site stond, omdat die site gisteren niet werkte (bij mij althans). Daar staat dus: "Op ieder bordje stond klein een plaatje van een dier. De juiste volgorde was te bepalen door de Chinese dierenriem."

Ik denk dus ook niet meer dat de dierenplaatjes verder iets met de kandidaten te maken hebben...

jupjup, wist dat jij dat was  ::jaja::

De site werkte bij mij ook niet.
jammer, vond het wel een leuke theorie...
Gotta catch 'm all!!!