Auteur Topic: SMS-actie: Zoektocht naar de MOL!  (gelezen 174937 keer)

Offline mol Thessa

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: SMS-actie: Zoektocht naar de MOL!
« Reactie #440 Gepost op: 12-02-2007, 16:30:53 »
dan kan ik niet.  en mag ik waarschijnlijk ook niet afgezien van het feit dat ik dan niet kan :P

aaah jammer :(
Triomf!

Offline DikkeControleur

• Forumlid
  • Laat iedereen in zijn waarde.
« Reactie #441 Gepost op: 12-02-2007, 16:35:03 »
Nog wat trivia uit een gezellig en geslaagde middag (was pas om 16:00 daar weg!)

Op 11 februari is Dick gevraagd of en hoe vaak hij gestoken is. Hij antwoorde dat hij door zwarte wespen gestoken is. Meer dan 10x. Het hele spel is stilgelegd. Er waren 2 ambulances stand-by, en hij is gelijk behandeld. Ook de cameraman is te water gegaan, wist JP van de redactie te melden, en de camera is verloren gegaan. Gelukkig, zo zegt hij, nemen ze op op harde schijf, en die is gered. Vandaar dat we de beelden nog gezien hebben.

en

Zoals al werd aangenomen klopt het dat de dieren op de letters gebruikt moesten worden om de uiteindelijke volgorde van de letters te bepalen. Dit moest obv de chinese dierenriem gebeuren. Die dieren (varken, rat en hond) zijn dus gerelateerd aan de opdracht, en niet noodzakelijkerwijs aan een hint.
In de controlekamer moesten de drie zelfstandig de lokaties vinden, er was geen volgorde door de redactie aangegeven. Dit bevestigd dat de drie de teams dus expres naar een zo ver mogelijke bestemming gestuurd hebben. Maar dat blijft (mijn) speculatie...
Ten slotte hebben de kandidaten zelf de teams gevormd de avond voor de opdracht. Alleen dat is vanwege tijdgebrek niet uitgezonden.

In ieder geval leuk om jullie weer gezien/gesproken te hebben.

PS. Eva is echt aardig!
Ik ben niet dik! Ik ben de Dikke Controleur.

Offline romy de mol

• Forumlid
  • dick geeft rood!!!
« Reactie #442 Gepost op: 12-02-2007, 16:40:08 »
Nog wat trivia uit een gezellig en geslaagde middag (was pas om 16:00 daar weg!)

Op 11 februari is Dick gevraagd of en hoe vaak hij gestoken is. Hij antwoorde dat hij door zwarte wespen gestoken is. Meer dan 10x. Het hele spel is stilgelegd. Er waren 2 ambulances stand-by, en hij is gelijk behandeld. Ook de cameraman is te water gegaan, wist JP van de redactie te melden, en de camera is verloren gegaan. Gelukkig, zo zegt hij, nemen ze op op harde schijf, en die is gered. Vandaar dat we de beelden nog gezien hebben.

en

Zoals al werd aangenomen klopt het dat de dieren op de letters gebruikt moesten worden om de uiteindelijke volgorde van de letters te bepalen. Dit moest obv de chinese dierenriem gebeuren. Die dieren (varken, rat en hond) zijn dus gerelateerd aan de opdracht, en niet noodzakelijkerwijs aan een hint.
In de controlekamer moesten de drie zelfstandig de lokaties vinden, er was geen volgorde door de redactie aangegeven. Dit bevestigd dat de drie de teams dus expres naar een zo ver mogelijke bestemming gestuurd hebben. Maar dat blijft (mijn) speculatie...
Ten slotte hebben de kandidaten zelf de teams gevormd de avond voor de opdracht. Alleen dat is vanwege tijdgebrek niet uitgezonden.

In ieder geval leuk om jullie weer gezien/gesproken te hebben.

PS. Eva is echt aardig!

hoe raad je het eva is egt aardig maar de andere zijn ook aardig,aardiger dan
op tv .jammer dat sommige niet kwamen de dag was helemaal top en ook met die andere 5 kandidaten!!!
nadja is mijn mol

Offline PM

• Forumlid
« Reactie #443 Gepost op: 12-02-2007, 16:53:31 »
@ PM: blijf nou toch gewoon hier!

Oke, oke, jullie hebben me overtuigd! ;)
The see has many drops of water / But the salt won't let you taste the sweat

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
« Reactie #444 Gepost op: 12-02-2007, 17:02:55 »
Gelukkig, zo zegt hij, nemen ze op op harde schijf, en die is gered. Vandaar dat we de beelden nog gezien hebben.
Nou, niet op harde schijf, maar op een xdcam schijf.
Zie hier bijvoorbeeld, rechtsboven zie je het type schijfjes.
The British are not impressed.

Offline romy de mol

• Forumlid
  • dick geeft rood!!!
« Reactie #445 Gepost op: 12-02-2007, 18:29:36 »
Nou, niet op harde schijf, maar op een xdcam schijf.
Zie hier bijvoorbeeld, rechtsboven zie je het type schijfjes.

wat is dat ???
nadja is mijn mol

Offline Seraphina

• Forumlid
  • Kijk, een hele kudde!
« Reactie #446 Gepost op: 12-02-2007, 18:43:30 »
wat is dat ???

Een soort camera die ze bij het opnemen van wie is de mol gebruikten (of een camera die er op lijkt). Die nemen de beelden op op een soort computerschijf in plaats van op film en dat was bij de vlottenopdracht maar goed ook, want die schijfjes kunnen blijkbaar tegen water en gewone film niet  ;D.
Sera: "Nou ik vind m`n Karel-quote mooi" , *Wendy*: "Ik vind hem ouderwets."

Offline romy de mol

• Forumlid
  • dick geeft rood!!!
« Reactie #447 Gepost op: 12-02-2007, 19:10:19 »
Een soort camera die ze bij het opnemen van wie is de mol gebruikten (of een camera die er op lijkt). Die nemen de beelden op op een soort computerschijf in plaats van op film en dat was bij de vlottenopdracht maar goed ook, want die schijfjes kunnen blijkbaar tegen water en gewone film niet  ;D.

ja das waar dat is eigelijk wel handig!!!
 ::zwaai:: ::rofl:: 8)Cool
nadja is mijn mol

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Wie de Mol is?
« Reactie #448 Gepost op: 12-02-2007, 19:17:12 »
Ja, zo'n schijf is als een dvd, die kan ook nat worden en als je hem goed droogt is er niks aan de hand. Een videoband kan niet nat worden, want dan plakt de tape aan elkaar en trek je het helemaal los als je hem af zou draaien. En film kan ook wel tegen water, het wordt zelfs mbv water ontwikkeld. Maar daar worden alleen nog kwaliteitsseries mee gemaakt, zoals Van Speijk en Waltz.

Offline nevermind

• Forumlid
  • autanyel
« Reactie #449 Gepost op: 12-02-2007, 19:21:01 »
ik vond het gaaf :) en wkan niet wachten op defilm van joram :p .. anyway , vind eva idd een tof mens
dennis for mole !

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Wie de Mol is?
« Reactie #450 Gepost op: 12-02-2007, 19:28:28 »
Load nog steeds up, nev, de verbinding lag er voor het gemak ineens uit, dus kon ik weer opnieuw beginnen :/ Trage zooi ook.

Offline nevermind

• Forumlid
  • autanyel
« Reactie #451 Gepost op: 12-02-2007, 19:49:15 »
minder zeg :( maar alstie geupload is, moet jem dan nog bewerken, monteren zeg maar?
dennis for mole !

Offline Seraphina

• Forumlid
  • Kijk, een hele kudde!
« Reactie #452 Gepost op: 12-02-2007, 19:55:59 »
Nevermind, je hebt mail  ;D

Offline nevermind

• Forumlid
  • autanyel
« Reactie #453 Gepost op: 12-02-2007, 19:59:46 »
ik moet nu heeeeel snel weg, mail je vnaaf wel even ... iig bedankt :p
x
dennis for mole !

Offline Niuno

• Forumlid
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
« Reactie #454 Gepost op: 12-02-2007, 20:12:53 »
Wat ik mij afvraag:

2 jaar geleden waren 3 van de 5 overgebleven kandidaten aanwezig bij de hunt. Alleen Yvon (DeMol) en Marc-Marie (de winnaar) waren er niet.

Nu waren er van de 5 overgebleven kandidaten weer 3 aanwezig, aangevuld met Dick en Alex.
Zullen de 2 ontbrekende dames uiteindelijk de winnaar en DeMol zijn?

Renate en Nadja dus...

Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline PM

• Forumlid
« Reactie #455 Gepost op: 12-02-2007, 20:17:20 »
Er stond ook een stuk in het Parool, moet ik dat hier neerzetten?

Offline Arco Mol Fan

• Forumlid
« Reactie #456 Gepost op: 12-02-2007, 20:18:38 »
Er stond ook een stuk in het Parool, moet ik dat hier neerzetten?

Túúúúúúúrlijk! 8)
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline PM

• Forumlid
« Reactie #457 Gepost op: 12-02-2007, 20:23:26 »
Daar is ie dan..

Fans van Wie is de Mol? konden op de fandag hun theorieen toetsen. Veel wijzer werden ze niet.

Monique Brandt

Het verlossende sms'je piept rond kwart voor twaalf binnen. 'Volg de tuktuk,' luidt de boodschap aan de op zondag in Huizen verzamelde schare Wie is de Mol-fans. In de stromende regen staat het vijftigtal fanatici, afkomstig uit het hele land, te wachten op het avontuur van deze in mysterie gehulde fandag.

Voor wie het programma niet kent: een groep bekende Nederlanders moet in Thailand opdrachten uitvoeren en geld verdienen. Een mol in het gezelschap traineert de zaak ongemerkt. Wie de identiteit van de mol raadt, wint het programma. De kandidaat die de meeste vragen over de mol fout heeft, wordt naar huis gestuurd.

Op internet wordt druk gespeculeerd over de mol en zijn of haar mollenacties. Een dag waarop deze fans hun prangende vragen aan de kandidaten kunnen voorleggen, hoort dan ook bij het programma als een hoed bij presentator Karel van de Graaf. Over Van de Graaf gesproken, wie komt daar plankgas aanscheuren in een blauw-gele, Aziatische motortaxi? Inderdaad, de man met de hoed, op het achterbankje de kandidaten Eva van der Gucht en Paul Rabbering.

Half rennend trachten de fans de voortrazende tuktuk bij te houden. Van de Graaf raast met grote snelheid richting het plaatselijke kartcentrum. Daar zijn ook scheidsrechter Dick Jol - afgelopen donderdag naar huis gestuurd - Inge Ipenburg en Alex Klaasen.

De bezoekers kunnen hier eindelijk hun strategieen op tafel leggen. Dat gaat trouwens in een voor niet-kijkers onbegrijpelijk jargon. De aanwezigen wisselen al bijna dagelijks uiterst doorwrochte complottheorieen omtrent de Avro-reeks via forums uit: 'In het promofilmpje droeg Karel een blauw overhemd. Vorig jaar had Karel steeds een roze hemd aan en was de mol een vrouw. Is de mol dan nu een man?' Kandidate Eva heeft inmiddels ook in de gaten hoezeer het programma leeft, zo vertelt ze: "Zit je in een restaurant op je eten te wachten, komen ze de drankjes brengen: Is alles naar wens? Bent u de mol?"

Bezoekster Vera uit Arnhem wil van Karel weten of hij de gekleurde mollenboekje volgens een vooropgezet plan aan de kandidaten uitdeelde. Waarop Van de Graaf, zoals vaker deze middag, opeens last krijgt van een falend geheugen.

Robin uit Leiden vraagt wat er tussen Inge en Dick is gebeurd dat hun verstandhouding zo slecht lijkt te zijn. "Ik snurk en zij heeft zweetvoeten. Dat gaat slecht samen," bromt de scheidsrechter, die onlangs tijdens de voetbalwedstrijd Den Bosch-Haarlem ook werd vergast op een spreekkoor: 'Dick Jol is de mol.' "Het is nu ik eruit ben een stuk rustiger geworden," grapt hij. Antoine uit Utrecht snijdt een interessante kwestie aan: waarom doen de vrouwen het in het programma steeds beter dan de mannen? "Ze zijn gemener," weet Karel. Inge: "En vergeet de vrouwelijke intuitie niet."

Patricia uit Den Bosch is geen steek wijzer geworden van de losgepeuterde informatie, maar dat geeft niet: "Nu we hier zijn, is het net of we zelf aan het programma meedoen." Opmerkelijk: niemand stelt de vraag: wie is de mol? "Natuurlijk niet," roept de presentator uit. "Iedereen zou gek worden als ik het zou vertellen, niemand wil het weten." Waarop fan annex professioneel mollenbestrijder - met klemmen - Sicco Dubbeldam uit Zeewolde ten slotte nog even iedereen de hand wil schudden. Want wie weet vangt hij nog een molletje vandaag.

Met dank aan Bakker Bisniss! (Ja, van het .nl forum, ja! ;))

Offline Lautjuh

• Forumlid
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
« Reactie #458 Gepost op: 12-02-2007, 20:26:20 »
half rennend?
ik weet niet waar zij was, maar ik heb de halve marathon gelopen.  :o

Offline Seraphina

• Forumlid
  • Kijk, een hele kudde!
« Reactie #459 Gepost op: 12-02-2007, 20:44:52 »
Mensen, er worden misschien wat foto`s van mij gebruikt in het verslag op wieisdemol.com, maar daar staan nogal wat andere mensen op met kandidaten. Schroom niet om even bij wat hooggeplaatste te melden als je je foto daar weg wilt hebben he ;).