Ik heb met pen en papier allen vragen eens opgeschreven van the lift opdracht. En bijgehouden wie wie zag. Maar ik ben tot de conclusie gekomen dat we er weinig aan gaan hebben (wellicht hadden anderen dat allang door maar soms kan ik vrij overtuigd zijn van mijn eigen speurwerk

).
allereerst heeft elke kandidaat een vraag waarop wij (en waarschijnlijk ook zij) het antwoord moeten gokken. Ik heb hier de gok vragen even onder elkaar gezet met hun antwoord.
Dick (zag Renate): hoe lang was de route in China Town? --> 3km
Eva (zag Paul): aantal kruispunten op parcours buggy opdracht? --> 9
Nadja (zag Eva): hoe oud is de olifant die takelde? --> 48 jaar
Inge (zag Nadja): hoe hoog waren de kisten? --> 130 cm
Renate (zag Inge): 2e straat rechts in China Town? --> Sum What (of zoiets

)
Paul (zag Inge): hoe lang makkelijke route in jungle? --> 800 meter
En ook al zouden we weten dat iemand ze alledrie goed had wisten we nog niet heel veel eigenlijk. Stel dat Renate de mol zou zijn en zij alle 3 haar vragen goed had. Wie ziet ze dan? Niemand zag zichzelf. Ik zie bij Nadja trouwens geen spiegel, waar eerder in dit topic is gerefereerd.
Daarnaast heeft het ook weinig zin om na te gaan wie sowieso 1 fout heeft. Er is namelijk gezegd dat als je alledrie vragen goed had je de mol zou zien. Alleen wat als je 1 fout had? Dan zie je misschien alsnog de mol wel. Dus je schiet er niets mee op. De mol is in ieder geval wel gezien. Dat schrijft hij in zijn dagboek en daarnaast is ook elke kandidaat voor de lift verschenen behalve Dick, maar ja. Die zit allang thuis bij zijn Harry.
Wat me verder opviel is dat je alleen bij Renate de M ziet. Dit zal ongetwijfeld de M van Main Room zijn. Maar ook bij Dick zou je deze kunnen zien, mits hij niet snel zijn hand ervoor schuift. Express zo gemonteerd?