Auteur Topic: Buitenlandse voetbalcompetities  (gelezen 305065 keer)

Offline MollenvangR

• Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Buitenlandse voetbalcompetities
« Reactie #240 Gepost op: 1-04-2013, 11:41:10 »
Helaas kan ik er geen goed filmpje van vinden maar de uitslag Bayern - HSV is ook werkelijk verbazingwekkend: 9-2  ::oink::

Offline Lukie4

• winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Als je alles geeft, verlies je niets
« Reactie #241 Gepost op: 1-04-2013, 11:41:54 »
Barcelona eat your heart out

Bayern is het nieuwe barcelona  ::jaja::
dat bedoelde Jann. ook met die post ;D
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline MollenvangR

• Forumlid
« Reactie #242 Gepost op: 1-04-2013, 11:43:35 »
 ::rofl:: ja, wat waren die goed zeg. In die wedstrijd scoorde overigens verdediger Jeffrey Bruma ook nog een van de 2 goals aan HSV kant

Offline MollenvangR

• Forumlid
« Reactie #243 Gepost op: 24-04-2013, 16:01:31 »
De Engelse bond (FA) heeft Luis Suárez een schorsing van liefst tien wedstrijden opgelegd voor het bijten van Branislav Ivanovic. De spits van Liverpool ging zondag zijn boekje te buiten in de thuiswedstrijd tegen Chelsea en mist de rest van dit seizoen. TERECHT!  ::ok::

Offline LdHmolletje

• Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Oh, oh, Den Haag!
« Reactie #244 Gepost op: 24-04-2013, 19:56:40 »
Inderdaad terecht. Ik vind alleen nog steeds de lauwe reactie van de fans, de spelers maar vooral het management van Liverpool op zijn zachtst gezegd hoogst bedenkelijk.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Daisy

• Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #245 Gepost op: 24-04-2013, 22:23:11 »
Terecht, had van mij nog wel meer mogen zijn. Dit keer 10 wedstrijden voor een bijt actie, destijds al 7 toen ie Bakkal in de Eredivisie beet en vorig jaar iets van 8 wedstrijden voor een racisme incident. Dat is gewoon 25 wedstrijden. Als ie nog eens zoiets flikt, gewoon voor een jaar schorsen. Zo'n gast heeft net zo'n slechte invloed op de jeugd als iemand die bijv. doping gebruikt.

Offline MollenvangR

• Forumlid
« Reactie #246 Gepost op: 24-04-2013, 23:20:05 »
 ::jaja:: mee eens Daisy, hoewel t een goede voetballer is zoiets mag gewoon niet  ::ohno:: Buiten t veld schijnt  juist iemand te zijn die zich erg goed gedraagt  ???

Offline KD.

• Forumlid
  • Make ONDERTITELS great again!
« Reactie #247 Gepost op: 24-04-2013, 23:27:04 »
Terecht dat hij flink wordt gestraft, want het was een belachelijke actie.

Tegelijkertijd vind ik het wel dubieus dat spelers die de meest verschrikkelijke doodschoppen uitdelen waarmee ze hun tegenstanders ernstig kunnen verwonden, over het algemeen met véél mildere straffen wegkomen.

En als we het hebben over voorbeeldfuncties: Verbeek die stelselmatig die meest krankzinnige dingen zegt over scheidsrechters (zelfs toen die man was doodgeschopt had hij er nog een paar idiote opmerkingen over) en dan met maximaal een keertje 2 wedstrijden schorsing wegkomt.

Begrijp me niet verkeerd: zoals gezegd vind ik de actie van Suárez volkomen idioot en onacceptabel. Maar uiteindelijk denk ik niet dat kinderen nu massaal hun tegenstanders gaan bijten. Terwijl doodschoppen en grove beledigingen aan het adres van de arbitrage aan de orde van de dag zijn.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Go_ahead

• Forumlid
« Reactie #248 Gepost op: 25-04-2013, 21:17:51 »
Ik zou ook graag zien dat zulk gedrag niet meer op het voetbalveld vertoond wordt en daarvoor desnoods met jaar- of levenslange schorsingen wordt gewerkt. Daarentegen zou dat wel een erg grote ommezwaai zijn en vind ik het ook belangrijk om te kijken naar de vergelijkbare acties en de daarbij uitgedeelde straffen.

Ik las vandaag bij vi.nl dat voor Suarez Jermaine Defoe al eens iemand gebeten had. Dit was dan wel zijn teamgenoot maar nog steeds kan dat natuurlijk niet. Hij werd niet geschorst, omdat de scheidsrechter het niet had gezien (in 2006 kon dat nog). Vorig jaar werd hij 8 duels gestraft voor racisme, terwijl John Terry voor een vergelijkbare actie maar 4 duels schorsing kreeg. Wat dat betreft vind ik de reactie vanuit de Liverpool-hoek ook best te verklaren en niet eens zo heel onredelijk. http://www.vi.nl/nieuws/240002/Reina-haalt-fel-uit-naar-willekeur-in-strafbeleid-Engelse-FA.htm

Ik vind dat wanneer je besluit om zulke acties te verbannen met harde sancties dan moet dat ook wel over de gehele linie gelijk zijn en dat is het nu helaas niet.

Natuurlijk heeft de subjectiviteit van de scheidsrechter natuurlijk ook wel zijn charme, doordat zo iemand dan gebruik kan maken van het aanvoelen van de wedstrijd. Maar op sommige punten moeten ze gewoon streng zijn.

En dat Verbeek iemand is die daar veel kritiek op uit kan ik persoonlijk alleen maar waarderen. De manier waarop vind ik vaak ook veel minder vervelend dan anderen, wanneer zijn woorden echter uit de context gehaald worden en in korte stukjes of in nieuwsberichten geplaatst worden dan klinkt het vaak als zeurend of calimero-achtig, terwijl de kern van het verhaal vaak wel belangrijk is en ook respectvol gebracht wordt (wat bij hem helaas wel verandert op het moment dat hij geen respect van de ander krijgt; als iemand niet de moeite neemt om hem te begrijpen kan hij denigrerend reageren)).
Ananas

Offline LdHmolletje

• Forumlid
  • Oh, oh, Den Haag!
« Reactie #249 Gepost op: 13-05-2013, 11:52:58 »
Okay, Messi dus... Wat maakt hem de beste ter wereld? Zijn voetbal? Zijn doelpunten? Zijn achtergrond? Of alleen het feit dat hij bij Barcelona speelt?
Ich bin ein Bärliner!

Offline MollenvangR

• Forumlid
« Reactie #250 Gepost op: 13-05-2013, 11:55:29 »
Even stukje discussie tijd :P Messi vind ik de beste speler omdat hij dingen laat zien die buitenaards zijn, ik zie (bijna) elke wedstrijd van Barcelona (al een paar lang). Messi straalt zoveel plezier uit, en brengt de mensen ook zoveel plezier.

Ik vond Ronaldinho destijds in 2006 die periode de beste speler omdat ook hij dingen liet zien die buitenaards waren. Ik moet wel erbij zeggen dat Barca zonder Messi, of met Messi in slechte vorm een stuk minder is. Net als dat Atletico zonder Falcao minder is, Tottenham zonder Bale etc etc.  Real kan gemis van Ronaldo nog opvangen voor Higuain, Benzema Ozil etc.

En hoewel Ronaldo de ene bal na de andere bal erin legt, doet Messi dat ook. Op fenomenale wijze, breekt record naar record e.d. Moet wel zeggen dat Ronaldo steeds beter is geworden de laatste jaren en zeker nog 1x de gouden bal verdient.

Offline LdHmolletje

• Forumlid
  • Oh, oh, Den Haag!
« Reactie #251 Gepost op: 13-05-2013, 12:04:16 »
Hij legt inderdaad de ene na de andere bal erin, en Barcelona zonder hem is gewoon niet sterk meer. Maar dat ligt echt niet enkel aan zijn (soms inderdaad sublieme) actie's. Het is gewoon een feit dat hij scoort dankzij zijn ploegmakkers, en dankzij het feit dat hij angst inboezemt bij de tegenstanders. En Barcelona zwakker zonder hem? Dat ligt er gewoon aan dat de meeste spelers bij Barcelona over hun hoogtepunt heen zijn, in tegenstelling tot Real. Maar buitenaards? Absoluut niet, geen enkele voetballer is buitenaards, en zeker niet op dit moment.

De verslaggevers werken er ook aan mee dat men hem als de beste ziet. Immers, iedere actie die hij doet, al is het alleen maar een pas naar een medespeler, die men hier in de amateurs precies hetzelfde doet, wordt de hemel ingeprezen. Doelpunten die er zo meer dan genoeg door anderen gemaakt worden worden de hemel ingeprezen. Waarom? Alleen omdat hij een naam heeft en bij Barcelona voetbalt.

Het moge bekend zijn natuurlijk dat ik een hekel aan CF Barcelona heb, dat klopt, maar Ronaldo is zeker niet slechter dan Messi, in tegendeel, wat mij betreft is hij beter. Waarom? Hij neemt naast Real Madrid ook Portugal op sleeptouw. (ook al gaat het de laatste tijd minder met hem en Portugal) terwijl Messi zich eigenlijk nog nooit echt heeft bewezen bij Argentinië. Tuurlijk, hij scoort daar ook wel, maar super speelt hij daar zelden.

Conclusie: Messi zonder Barcelona is niet meer dan een (bovengemiddeld, dat zeker) goed voetballer...
Ich bin ein Bärliner!

Offline MollenvangR

• Forumlid
« Reactie #252 Gepost op: 13-05-2013, 12:13:08 »
Hij neemt Portugal op sleeptouw, maar Portugal brengt zichzelf altijd in de problemen in de kwalificatie. Ook nu weer.. Op eindtoernooien gaat t altijd wel redelijk. Argentijnse team is niet zo sterk als mensen denken. Weliswaar spelers als Lavezzi, Marcherano, Pastore, Higuain, Tevez lopen, maar dat team is niets meer dan een groep individualisten. Messi krijgt daar veel minder de kans de uitblinker te zijn.

Dat journalisten er bijdrage in hebben ben ik het niet helemaal mee eens. Een vrije trap of een actie van Ronaldo wordt net zo goed uitvergroot in de media hoor  ::jaja::

Ik denk dat als Messi bij welke ploeg ter wereld hetzelfde zou doen en ook nog eens zoveel goals zou maken dat dat dan net zo uitvergroot zou worden in de media hoor.

Offline LdHmolletje

• Forumlid
  • Oh, oh, Den Haag!
« Reactie #253 Gepost op: 13-05-2013, 12:18:02 »
Ik denk dat laatste dus zeker niet. Bewijzen te over, zelfs (zoals je zelf zegt) bij Messi zelf. Waarom kan hij Barcelona wel op sleeptouw nemen en Argentinië niet? Wat ik hiermee wil zeggen: iedere ploeg heeft zijn eigen spelers, die allemaal weer anders zijn, en zijn eigen speelstijl. Als Messi zich niet aan de stijl en de spelers van Argentinië kan wennen, betekend dat ook gewoon dat hij echt niet in iedere ploeg ter wereld zou passen en zijn niveau van Barca weet te evenaren. Ik durf het zelfs wel aan, dat als Messi en Ronaldo zouden ruilen van ploeg, Messi geen schim meer zal zijn van wat hij nu is.
Ich bin ein Bärliner!

Offline MollenvangR

• Forumlid
« Reactie #254 Gepost op: 22-07-2013, 22:11:34 »
Opmerkelijk verhaal uit Nigeria  ;D

Spelers en officials van vier Nigeriaanse clubs zijn voor het leven geschorst. De nationale voetbalbond (NFF) besloot daartoe naar aanleiding van twee zeer doelpuntrijke wedstrijden.

Tijdens de play-offs om promotie/degradatie won Plateau United Feeders met 79-0 van Akurba FC, terwijl Police Machine FC met 67-0 te sterk was voor Bubayaro FC. Liefst 133 van de 146 doelpunten werden na rust gemaakt. Wat opviel waren discutabele arbitrale beslissingen, onverklaarbare extra tijd en officials in plaats van ballenjongens die het tempo er goed inhielden.

Plateau United Feeders en Police Machine FC stonden voorafgaand aan de laatste speeldag in de play-offs gelijk in punten, waardoor al bekend was dat het doelsaldo de beslissing moest gaan brengen. De NFF besloot echter om de vier clubs voor tien jaar te schorsen.

Offline Bjorrn

• Winnaar Sequester
  • Forumlid
« Reactie #255 Gepost op: 22-07-2013, 22:14:15 »
Hahahaha wat een grappig verhaal  ::rofl::
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline Daisy

• Forumlid
« Reactie #256 Gepost op: 22-07-2013, 22:26:03 »
Omkoping? Nee joh, hoe kom je erbij.  ::pinokkio:: ::rofl::

Offline MollenvangR

• Forumlid
« Reactie #257 Gepost op: 22-07-2013, 22:29:34 »
Omkoping? Nee joh, hoe kom je erbij.  ::pinokkio:: ::rofl::
::rofl:: nee duo Marcello - Bouma stond achterin, of was het dan toch..  ???

Offline Daisy

• Forumlid
« Reactie #258 Gepost op: 22-07-2013, 22:38:10 »
 ::rofl::

Offline LdHmolletje

• Forumlid
  • Oh, oh, Den Haag!
« Reactie #259 Gepost op: 23-07-2013, 15:12:32 »
Ik ben nu eigenlijk wel heel nieuwsgierig welk team nu eigenlijk officieus gepromoveerd was daar in Nigeria...
Ich bin ein Bärliner!