Als men in Frankrijk zo weinig moet betalen is het wel logisch dat er zo veel mensen komen kijken! Maar ik vraag me af hoe het dan komt dat er zelfs in de Engelse derde en vierde klasse regelmatig 15.000 man of meer zitten, terwijl in Engeland bijna nergens de kaartjes zo goedkoop zijn. Ik wilde ooit naar MK Dons (derde klasse, verrekte mooi stadion overigens) maar daar ben ik toch maar niet naartoe gegaan omdat je iets van 25 Pond of zo moest betalen om binnen te komen. En dat is geen uitzondering in Engeland!
Tja,hoeveel en waar en waarom.....
Sta mij toe om dit even te vertellen.Ik heb hem ooit aan Lukie getoond en Lukie's reactie was:
zo weinig.
RC Lens-Cementarnica Skopje....
3 euro Okee,het was natuurlijk geen top affiche maar het was een Europese wedstrijd,midweek en het zat er propvol.
De zondag erna ging ik even kijken naar het cluppie van mijn dorp.
Dat was 4é provinciale(De regionale ploegjes zijn in Ned. en Bel. misschien anders ingedeeld) Maar 4é provinciale is bij ons het laagste(tenzij je FC De kampioenen gevolgd hebt
)
Dus,ik kom aan de ingang:4 euro.Ik betaal en ga binnen....staat er iemand van mijn werk lotjes te verkopen ten voordele van de jeugd....ik kon dus niet anders.....dus nog eens 3 euro.
Er staan dan enkele spelersvrouwen en een terreinverzorger langs het veld...en dat is het.
Dan ga je tijdens de rust de kantine binnen......en je drinkt biertjes aan 1 euro en zoveel cent....dan raak je aan de praat en drinkt nog enkele biertjes....en dan ga je naar huis.....maar je weet nieteens wat de uitslag was
en je bent 3x zoveel geld kwijt
Dus,ook al verloren ze dik...geef mij maar dit