een 9.5 voor m'n woordenschat toets
een 2 voor m'n spellingtoets (de hele klas had baggercijfers)
typ maar eens antibushbumpersticker of achttienholesgolfbaan... zonder op internet te spieken (nu heb ik de spelling al voorgezegd..)
Ging het puur om de spelling, of ook om alle streepjes en accenten ed?
Nouu ik heb nog maar één cijfer binnen dit jaar, en dat is een 7 voor muziek. Die telt echter maar voor de helft van het PO cijfer, dat maar voor 20% telt voor het eindcijfer van muziek, dus dat is nog he-le-maal niets.
Maarrr ik kan jullie nog wel even een leuk verhaaltje vertellen over hoe bezopen mijn school is? Ik ben namelijk vorig jaar met VIJF onvoldoendes overgegaan van 5 naar 6vwo. Hoe ze het hebben kunnen doen, snap ik nog steeds niet (nieuwe tweede fase, daar heb ik echt héél erg geluk mee gehad). Het was ook niet zo dat mijn andere cijfers zo fantastisch waren, dat ze dachten laat maar zitten. Mijn eindrapport van vorig jaar;
Nederlands 5.9
Letterkunde 5.6
Frans 1
4.5 Engels 5.8
Geschiedenis 1 6.2
ANW
4.6 Maatschappijleer 6.9
LO
NNB (Niet Naar BehorenDuits 12 5.7
Geschiedenis 12
5.3Wiskunde A1 7.0
CKV2 5.5
Aardrijkskunde 5.9
Economie1
4.5Filosofie 6.3
CKV1 8.0
CKV3 (Muziek) 6.7
Met deze lijst ben je ab-so-luut, geen twijfel over mogelijk,
NIET bevorderd naar de volgende klas. Maar wat wil mijn geluk; de leraar ANW was de dag voor de SET-week ontslagen. Hij heeft de toets niet kunnen maken, en omdat daar veel commotie over ontstond, hebben ze gezegd dat dat cijfer herkanst mocht worden, want het waren hele ander SET's dan we gewend waren, en dat kon het cijfer negatief beïnvloeden. Dus één 4.5 viel al weg. Bij gym heeft hij me het hele jaar niet gemist, omdat hij dacht dat ik een blessure had. Dat maakte het voor mij erg gemakkelijk om niet te komen, en omdat het eigenlijk hun fout was, hebben ze gezegd dat ik dat dit jaar in mag halen, door elke week één gymles mee te draaien met een andere klas. Toen stond ik na de laatste SET-week van vorig jaar alsnóg vier onvoldoendes, want letterkunde stond ook nog op een 5.3, uiteindelijk heb ik dat nét weten op te halen, en stond ik er nog 3. Nou, economie zou ik sowieso laten vallen, en Frans mag ook herkanst worden dit jaar, dus in feite was er alleen nog Geschiedenis waar ik eventueel last van zou kunnen krijgen, dit examenjaar. En toen hebben ze me over laten gaan. Héél slecht, want ze hadden me mogen laten zitten. Maar in verband met de nieuwe Tweede Fase hebben ze het liefst zo min mogelijk gezeik, en ben ik over gegaan. Maar volgens mij willen ze me nu pas echt niet meer, als ik dit jaar zak. Dan krijgen ze namelijk nog het allermeest gedoe, omdat ik dan examen oude tweede fase mag doen, en dan moet ik in een bezemklas.
Ik heb al besloten; als ik zak blijf ik hier op school, enkel en alleen om ze te jennen, hoewel ik weet dat ik ze eigenlijk dankbaar had moeten zijn...