Auteur Topic: [Kandidaat] ERIK is niet de mol  (gelezen 102147 keer)

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: [Kandidaat] ERIK
« Reactie #100 Gepost op: 24-01-2010, 20:03:42 »
Wat mij opvalt bij de vooruitblik van volgende week:




Is dat de ?vrijstelling? met daarop 'de Mol' op de plek ligt waar Erik altijd op de foto staat zie:



En Hind op de sleutelpositie? Hint/Hind?

Ik heb maar beeld van 1 foto. Misschien heeft iemand anders nog shots van de andere foto's?
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline oranjefan

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] ERIK
« Reactie #101 Gepost op: 26-01-2010, 00:59:24 »
Misschien heb ik ook wat gevonden.

In aflevering 1 zie je op een klok 10:00 staan. Dat zou kunnen aangeven dat we in de afleveringen moeten letten op wie er in beeld is als de aflevering precies 10 minuten bezig is.

In aflevering 1 zie je de groep op een rij staan, niets bijzonders.
In aflevering 2 komt Erik net in beeld bij Arjen.
In aflevering 3 zie je Erik alleen in de taxi zitten.

Voor aflevering 2 twittert de mol 'kokervisie' en Erik vindt sommige kokers wel heel gemakkelijk.

Verder zegt Erik wanneer hij in aflevering 3 wordt weggeroepen van tafel: "telefoon" en pakt hij vervolgens de envelop met de telefoon erin.

Offline oranjefan

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] ERIK
« Reactie #102 Gepost op: 26-01-2010, 01:10:36 »
En dan ook nog in aflevering 1 de gele tekens in beeld.
Eerst de 6 bij het vliegveld, vervolgens de 3 op het scherm in de aankomsthal. 63 is het geboortejaar van Erik.

De hint van het rode sleuteltje kan wijzen dat we moeten letten op een rode H, die al een paar keer voorbij is gekomen. H is zonder tussenvoegsels de eerste letter van zijn achternaam.

Offline C.H.A.R.L.E.Y.

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] ERIK
« Reactie #103 Gepost op: 26-01-2010, 16:16:08 »
geniaal!

Stelletje molloten...

Offline lili(s)chat

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • In het land van paranoia is de mol koning
Re: [Kandidaat] ERIK
« Reactie #104 Gepost op: 26-01-2010, 19:27:52 »
Ik schrijf Erik nog niet echt af als mol, er is iets wat ik niet vertrouw aan hem.
Hij lijkt een hardwerkende kandidaat, maar niets is wat het lijkt. En als er 1 kandidaat die door de montage niet als mol naar voren wordt geschoven is het Erik wel.

Offline limone

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • let love rule
Re: [Kandidaat] ERIK
« Reactie #105 Gepost op: 28-01-2010, 13:08:40 »
Erik is niet de Mol... (Vooral de dikgedrukte vind ik zeer overtuigend voor kandidaat Erik)

- - Vindt beide kokers terwijl de andere twee van zijn team die niet gezien hadden (2.1)
- Merkt de laptop wel op (2.1)


Erik is mijn mol, en juist door deze 2 acties is het bij mij alleen maar bevestigd. Hij wist natuurlijk allang waar de kokers lagen, maar heeft de rest er net zo lang naar laten zoeken totdat er bijna geen tijd meer was en hij ze uiteindelijk vond, zodat hij minder verdacht wordt. Ditzelfde ook voor de laptop! Hij vond het natuurlijk prachtig dat Kim op die laptop ging zitten, zodat ze minder tijd hadden om het antwoord te vinden waar ze heen moesten. Een mol haalt niet alleen maar mollenstreken uit, want soms moet hij iets goeds doen, om geen verdenkingen op zich te krijgen.

Ook met het autorijden deed hij raar. Doordat hij Barbara niet goed hoorde, zegt hij, deed hij maar z'n eigen ding. Daardoor reed ook hij een paar keer over hetzelfde stukje asfalt. Mislukte opdracht, dat wist hij allang.

Verder vind ik het heel frapant dat Angela Erik als mol aanwees, maar toch met Karel meeging om Frits aan te wijzen. Angela weet waar ze op moet letten om een mol te kunnen ontmaskeren. Hij deed zo normaal mogelijk, niet al teveel opvallen enzo. En laten de anderen maar gek doen. Toch geen toeval dat hij als eerste een envelop mocht kiezen? Als mol zijnde ben je in de beste positie om als eerste die telefoon te pakken (al is nog niet duidelijk waarvoor, dat horen we snel!!).
I got that tunnel vision going through my  head

Offline annebeth

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Sherlock Moles
Re: [Kandidaat] ERIK
« Reactie #106 Gepost op: 28-01-2010, 13:43:17 »
Mol is mijn sterke nummer 2 verdachte, gut feeling zeg maar. Alleen ik verdenk Arjen meer ;)

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: [Kandidaat] ERIK
« Reactie #107 Gepost op: 28-01-2010, 13:54:24 »
Ultieme Mindfuck hoor, mensen die dingen goed doen zijn de Mol, die niet verdacht wil lijken, en mensen die fouten maken, zijn kandidaten die doen alsof ze De Mol zijn ...
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Rennuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tja....
Re: [Kandidaat] ERIK
« Reactie #108 Gepost op: 28-01-2010, 13:59:44 »

Erik is mijn mol, en juist door deze 2 acties is het bij mij alleen maar bevestigd. Hij wist natuurlijk allang waar de kokers lagen, maar heeft de rest er net zo lang naar laten zoeken totdat er bijna geen tijd meer was en hij ze uiteindelijk vond, zodat hij minder verdacht wordt. Ditzelfde ook voor de laptop! Hij vond het natuurlijk prachtig dat Kim op die laptop ging zitten, zodat ze minder tijd hadden om het antwoord te vinden waar ze heen moesten. Een mol haalt niet alleen maar mollenstreken uit, want soms moet hij iets goeds doen, om geen verdenkingen op zich te krijgen.
Soms moeten ze inderdaad wat goed doen, maar dit vind ik toch net iets te veel van het goede. Hij had ook op z'n minst ééntje kunnen late liggen, de opdracht is wel geslaagd. En niet doordat hij twee kokers vond en doordat hij met de laptop ging werken, hij ontdekte ook nog eens samen met Frits en Manuel (?) de plek waar ze naartoe moesten.
~ 'You mean you can't take less. You can ALWAYS take more' ~

Offline C.H.A.R.L.E.Y.

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] ERIK
« Reactie #109 Gepost op: 28-01-2010, 14:57:59 »
Ik heb dit nog nergens zien staan, maar ik vind het wel erg verdacht!

http://www.youtube.com/user/ikbendemol2010#p/u/17/nOt-nSQvz5c

Het gaat over de 1e foto want hij zegt 10 molkandidaten.
1. Hij is zelf de mol.
2. Er zit een grote hint in de foto verstopt.
Stelletje molloten...

Offline JVB2

  • Forumlid
  • Investigating is a dangerous job
Re: [Kandidaat] ERIK
« Reactie #110 Gepost op: 28-01-2010, 15:01:05 »


Toeval of toch een overduidelijke hint dat Erik de Mol is?

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] ERIK
« Reactie #111 Gepost op: 28-01-2010, 15:10:50 »
Ik denk dat het toeval is, maar wel erg leuk gevonden JVB2! Mooi plaatje van gemaakt ook.

@charleydemol: ook zeker opmerkelijk, zou Erik hiermee zeggen dat hij weet wie de Mol is en dat hij dus finalist is (of zoals je zelf al zegt de Mol zelf)?

Offline limone

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • let love rule
Re: [Kandidaat] ERIK
« Reactie #112 Gepost op: 28-01-2010, 15:18:15 »
Ik heb dit nog nergens zien staan, maar ik vind het wel erg verdacht!

http://www.youtube.com/user/ikbendemol2010#p/u/17/nOt-nSQvz5c

Het gaat over de 1e foto want hij zegt 10 molkandidaten.
1. Hij is zelf de mol.
2. Er zit een grote hint in de foto verstopt.

Dit is een hele goede!!! Jahoor, ik ben er nu zeker van: ik heb last van tunnelvisie  ::jaja:: Erik blijft mijn mol!!!
I got that tunnel vision going through my  head

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] ERIK
« Reactie #113 Gepost op: 28-01-2010, 15:25:52 »
Dit is een hele goede!!! Jahoor, ik ben er nu zeker van: ik heb last van tunnelvisie  ::jaja:: Erik blijft mijn mol!!!

Dit zouden ze toch nooit laten zien als Erik de Mol is? (Oh ja, daarom juist natuurlijk wel. :P)

Offline C.H.A.R.L.E.Y.

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] ERIK
« Reactie #114 Gepost op: 28-01-2010, 15:42:24 »


Toeval of toch een overduidelijke hint dat Erik de Mol is?

Iemand goed in gebarentaal?
Stelletje molloten...

Offline juul4

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • proud to be a Molloot
Re: [Kandidaat] ERIK
« Reactie #115 Gepost op: 28-01-2010, 16:15:39 »
Nou ja zeg! Idd goed gevonden zeg.

Bij het wandelen door de .nl site van de AVRO heb ik , ik meen ergens tussen de 1e en 2e aflevering, gezien dat iemand een (groeps)foto had geplaatst met daarop Erik, achteraan, ook al met 3 vingers omhoog....
Kan het alleen niet weer vinden, tussen die bijna 100.000 reacties....

Heeft iemand anders dat wellicht ook gezien?
Twijfel is het begin van wijsheid

Offline memademol

  • Forumlid
  • Boe!
Re: [Kandidaat] ERIK
« Reactie #116 Gepost op: 28-01-2010, 16:20:10 »
ik zat op sanne door de wenkbrouwtheorie maar dit is toch ook wel heel erg verdacht hoor ::ok::

thnx

Offline C.H.A.R.L.E.Y.

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] ERIK
« Reactie #117 Gepost op: 28-01-2010, 16:36:12 »
Alles is verdacht, en anders wordt het wel verdacht gemaakt :P
Stelletje molloten...

Offline annebeth

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Sherlock Moles
Re: [Kandidaat] ERIK
« Reactie #118 Gepost op: 28-01-2010, 17:04:47 »
mooi gevonden!

Offline S-type

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] ERIK
« Reactie #119 Gepost op: 28-01-2010, 17:09:28 »
Zo, dat is een mooie theorie  ::ok::