Auteur Topic: [Kandidaat] ERIK is niet de mol  (gelezen 102113 keer)

Offline Jane

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik ben niet de mol, ik ben een konijn
Re: [Kandidaat] ERIK
« Reactie #220 Gepost op: 4-03-2010, 15:42:23 »
Erik staat op de cover van de veronica-gids... Met Renate Verbaan! Verdacht hoor!

Ik vind hem er trouwens in WIDM-beeldmateriaal een stuk echter en beter uitzien dan op die cover. Ik weet niet wat ze met licht, poeder en retoucheren gedaan hebben, maar het lijkt nergens op.
de mol, of niet de mol, dat is de vraag

Offline limone

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • let love rule
Re: [Kandidaat] ERIK
« Reactie #221 Gepost op: 4-03-2010, 19:24:20 »
Erik staat op de cover van de veronica-gids... Met Renate Verbaan! Verdacht hoor!

Er even vanuitgaande dat dit een grapje is, wil ik toch reageren: hoezo verdacht? Hij presenteert Het Blok, wat volgende week weer begint! Daarom staat hij op de cover!

Ik vind hem er trouwens in WIDM-beeldmateriaal een stuk echter en beter uitzien dan op die cover. Ik weet niet wat ze met licht, poeder en retoucheren gedaan hebben, maar het lijkt nergens op.

Hier ben ik het niet mee eens! Wat is er mis met die foto???
I got that tunnel vision going through my  head

Re: [Kandidaat] ERIK
« Reactie #222 Gepost op: 4-03-2010, 20:31:12 »
Ja, dat leek me ook duidelijk; zowel de enveloppe met de joker (was zelfs als zodanig te herkennen)als de enveloppe met de telefoon waren de enige die dikker waren...

Ben overigens benieuwd wat er nog  met die telefoon te gebeuren staat.... zal toch niet voor niets in t spel gebracht zijn...
Enig idee welk type telefoon dit was, kan mij herinneren dan type nummer link kan zijn naar aanwijzing die werd gegeven

Offline annebeth

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Sherlock Moles
Re: [Kandidaat] ERIK
« Reactie #223 Gepost op: 4-03-2010, 21:27:00 »
Ik denk dat ik maar weer terug naar mijn eerste ingeving ga, Erik als mol :( Maar ja, als Arjen echt zo op Erik zat, dan is Erik natuurlijk niet de mol :S

Offline TheeZakje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] ERIK
« Reactie #224 Gepost op: 4-03-2010, 21:38:00 »
Verdorie Erik, wat is dit? Heb ik jou altijd als mol, en dan vliegt Arjen er uit! Terwijl die vol op jou zat!!

Wat nu...

Offline vriendlief

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] ERIK
« Reactie #225 Gepost op: 5-03-2010, 08:05:36 »
Erik had bij de eerste opdracht met de koffertjes de beste positie om te mollen.  8)

Offline Janer

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] ERIK
« Reactie #226 Gepost op: 5-03-2010, 08:35:49 »
Weten jullie misschien met wie Erik het vaakste samenwerkt/heeft samengewerkt? :D

Offline Tsubasa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Who Is The Mole 2015 in Sri Lanka and India!
Re: [Kandidaat] ERIK
« Reactie #227 Gepost op: 5-03-2010, 08:48:03 »
Wel goed dat de telefoon weer terug is, en zelfs 2x in een aflevering. Was al bang dat die foon geen nut meer zou hebben.
De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!

Offline DikkeControleur

  • Forumlid
  • Laat iedereen in zijn waarde.
Re: [Kandidaat] ERIK
« Reactie #228 Gepost op: 5-03-2010, 09:45:38 »
Arjen zat vol op Erik... dus Erik is niet de mol.

Of toch niet? We hebben Arjen gezien als een meesterspeler. Heeft hij wellicht toch ons en zijn medespelers voor de gek gehouden met zijn Erik tunnel? Probeerde hij Kim te manipuleren, en is hij in zijn eigen val gelopen?

Normaal gesproken zou ik denken dat het duidelijk is, maar ik zie juist Arjen (nu hij er uit is, en ik zijn spelwijze bekijk) er toch wel voor aan dat hij ons voorgelogen heeft mbt zijn molkeuze...

Niet dat ik denk dat Erik de mol is overigens, maar ik vraag me af of jullie dit ook Arjen wel zien doen.
Ik ben niet dik! Ik ben de Dikke Controleur.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] ERIK
« Reactie #229 Gepost op: 5-03-2010, 09:48:21 »
In de biechten hoeft Arjen er niet over te liegen wie hij verdenkt, en in aflevering 6 geeft hij in een biecht duidelijk aan Erik te verdenken en Kim niet (in aflevering 7 ook als ik het goed heb). Ik denk niet dat hij hier een spelletje met de kijker speelt. (Gisteren dacht ik dat nog wel, maar dat was omdat ik Arjen toen nog als Mol zag. ;))

Offline JVB2

  • Forumlid
  • Investigating is a dangerous job
Re: [Kandidaat] ERIK
« Reactie #230 Gepost op: 5-03-2010, 10:22:14 »
Wel opvallend dat Erik er voor kiest met de metro (ondergronds) te gaan richting het station  ::vergroot::

Offline DikkeControleur

  • Forumlid
  • Laat iedereen in zijn waarde.
Re: [Kandidaat] ERIK
« Reactie #231 Gepost op: 5-03-2010, 10:22:40 »
Erik is niet de mol ook omdat hij in de luisterpositie wou zitten. Een mol zou dat niet willen.

Ik ben niet dik! Ik ben de Dikke Controleur.

Offline limone

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • let love rule
Re: [Kandidaat] ERIK
« Reactie #232 Gepost op: 5-03-2010, 12:39:39 »
Erik is niet de mol ook omdat hij in de luisterpositie wou zitten. Een mol zou dat niet willen.



Dit was juist een mooie plek als mol om te kunnen saboteren. Hij hoefde alleen 1 dingetje fout te zeggen en de opdracht was mislukt. Daarnaast had hij bij het achtervolgingspel ook lopen klooien, door rare routes te lopen, tijd rekken etc., maar toch nog net op tijd bij PJ aankomen. Deze mol doet oh zo zijn best, maar het mislukt telkens!! En tsja, dat Arjen er nu uitvliegt, terwijl iedereen dacht dat hij op Erik zat en dat daardoor Erik niet de mol kan zijn... volgens mij twijfelde Arjen heel erg (voor Sanne geloof ik). Het kan OOK zijn dat hij gewoon niet sneller was dan de rest. Tijd is ook een big deal bij het maken van de test. Je weet het niet. Ik blijf bij Erik!!
I got that tunnel vision going through my  head

Offline Jane

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik ben niet de mol, ik ben een konijn
Re: [Kandidaat] ERIK
« Reactie #233 Gepost op: 5-03-2010, 12:58:26 »
Er even vanuitgaande dat dit een grapje is, wil ik toch reageren: hoezo verdacht? Hij presenteert Het Blok, wat volgende week weer begint! Daarom staat hij op de cover!

Eh, duh! Renate was, samen met Eva, verliezend finalist. Geen mol, dus geen hint. Als grapje bedoeld dus. Als ik ergens had gelezen dat Erik gespot was met ubermol George. Ja, dan werd het nog interessant. Maar ik zal er een volgende keer wel zo'n lachend molletje bij zetten...  ;D

Hier ben ik het niet mee eens! Wat is er mis met die foto???

Wil je serieus in discussie? Lijkt me dat meningen kennelijk verschillen.

En On-topic. Erik vertraagde de opdracht, maar deed 'm niet mislukken. Dat deed Sanne met haar 'bijna-goed-dus-fout-antwoord' over wie de achtervolgers waren. Ik denk n.a.v. Arjens vertrek niet dat Erik de mol is. Volgens mij waren de anderen duidelijk meer gespreid. Als Erik de mol is, had Kim er bijv. uit moeten gaan, aangezien zij voor Arjen ging.
de mol, of niet de mol, dat is de vraag

Offline Tsubasa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Who Is The Mole 2015 in Sri Lanka and India!
Re: [Kandidaat] ERIK
« Reactie #234 Gepost op: 5-03-2010, 16:27:49 »
Wel opvallend dat Erik er voor kiest met de metro (ondergronds) te gaan richting het station  ::vergroot::

Niet de metro, maar de trein! De Yamanote line wel te verstaan :)



Bovenaan: de groene strepen op de trein geven aan dat het de Yamanote line is.

Midden: Harajuku is een van de stops van Shibuya naar Shinjuku op de Yamanote line.

Onder: Erik op de Yamanote line :) :) :)
De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!

Offline Tsubasa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Who Is The Mole 2015 in Sri Lanka and India!
Re: [Kandidaat] ERIK
« Reactie #235 Gepost op: 6-03-2010, 11:00:32 »
Nog opvallend:



Erik loopt de Metro in. Dat is apart, omdat ik net heb uitgelegd dat hij uiteindelijk niet met de metro, maar met de JR Yamanote naar Shinjuku reist. Heeft hij tijd verloren, of zijn er dingen uitgemonteerd?
De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: [Kandidaat] ERIK
« Reactie #236 Gepost op: 6-03-2010, 11:11:35 »
Het wapen van lisse is praktisch gezien het leeuwtje op Erik's trui maar dan omgedraaid in kleuren.
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Pharos

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] ERIK
« Reactie #237 Gepost op: 6-03-2010, 11:15:59 »
Een leeuw is een leeuw... dus praktisch klopt het wel. Maar op het nederlands paspoort staan 2 leeuwen  ::vergroot:: ;D
Weet je het niet, antraciet

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: [Kandidaat] ERIK
« Reactie #238 Gepost op: 6-03-2010, 11:16:19 »
Ik heb de hellingshoek wat veranderd. Je moet wel toegeven dat het matcht ::hypocriet::
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline C.H.A.R.L.E.Y.

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] ERIK
« Reactie #239 Gepost op: 6-03-2010, 11:50:28 »
Waarom heeft Erik zijn telefoon op stil staan bij de webcam-opdracht?
Daar is toch geen een goede reden voor te bedenken (behalve als hij de mol is ;P)
Stelletje molloten...