Poll

Waarom is Patrick niet de mol?

Patrick haalt te veel geld binnen.
Patrick molt te duidelijk.
Er zijn geen goede hints naar Patrick (gevonden).
Mijn intuïtie zegt dat Patrick de mol niet kan zijn.
Anders, (graag uitleg)
Patrick is WEL de mol.

Auteur Topic: [Kandidaat] PATRICK is de Mol!  (gelezen 307004 keer)

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #140 Gepost op: 24-01-2011, 19:46:21 »
M en ?
Iemand gifje hier van?

Je zou er de M en de O in kunnen zien.


« Laatst bewerkt op: 24-01-2011, 19:54:55 door Avogadro »

Offline Rennuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tja....
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #141 Gepost op: 24-01-2011, 21:05:52 »
Ik heb hierover de volgende theorie.:
We gaan alle kandidaten in kleur uitgelicht zien behalve ……de mol.
Hier slaat de twitter op: "Zoek de verschillen tussen mij en de andere negen.”
Dit zal dan wel heel erg lijken op de hint in seizoen 6 toen ook elke kandidaat iets verschillends droeg of had, behalve de mol!
~ 'You mean you can't take less. You can ALWAYS take more' ~

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #142 Gepost op: 25-01-2011, 00:56:35 »
Je zou er de M en de O in kunnen zien.



Als dit een hint zou zijn dan krijg ik echt het idee dat die extra beelden van Soundos en Anna te zien krijgt, wanneer ze niet kijken ofzo...
Wat logischer is is dat dit geen hint is en dat Patrick denkt dat de tv's gekoppeld zijn aan de cameras, wat dus niet zo blijkt te zijn. Dit verklaard dan het eerst kijken (mensen op beeldschermen kijken terug) en uitbeelden. Wat hem dus afschrijft als mol..
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline annebeth

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Sherlock Moles
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #143 Gepost op: 25-01-2011, 12:13:11 »
Ik weet het, Mloesje had me al gecorrigeerd. Desalniettemin, nogmaals dank! [zie post 140 en 142]

Uiteindelijk zijn de wel voor een iets ander systeem gegaan, vreemd genoeg:
Blauw-groen (3e kleur)= C
Blauw-blauw (1e kleur)=A

Het systeem van Horace vond ik echter veel handiger. En Patrick had ook wel een goed plan maar uitleggen lukte niet ;)

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #144 Gepost op: 25-01-2011, 12:37:57 »
Het stomme is dat ik toen metéén dacht: Patrick is de mol. Maar na het forum gelezen te hebben met alle getallenhints enzo ben ik geswitcht. Ondertussen zit ik gelukkig veilig ( ???) en wel in de Patrick-tunnel  :)
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #145 Gepost op: 25-01-2011, 12:57:41 »
Het stomme is dat ik toen metéén dacht: Patrick is de mol. Maar na het forum gelezen te hebben met alle getallenhints enzo ben ik geswitcht. Ondertussen zit ik gelukkig veilig ( ???) en wel in de Patrick-tunnel  :)

In ieder geval dan nog voor 1 aflevering..  ;D

Heb ook mijn bedenkingen bij Patrick. Maar ik twijfel vooral aan zijn nogal chagarijnige gedrag en houding. Alles kan een act zijn natuurlijk maar dan dient zich bij mij vooral de vraag aan , waarom?
Functioneel lijkt het in ieder geval niet erg..

1. Hij komt niet bij de plakkers maar bij de schilders. Heeft dan vervolgens een potentieel heel mooie molsactie ('2008') die idd ook goed uitpakt - maar gaat dan alsnog chagrijnig staan doen als de dames niet mee willen gaan in zijn Elvis suggestie?
Op zijn minst was dat wel een erg in het oog lopende actie, hij komt er iig zelf mee en probeert dit door te drukken. Als er al 2 (en met soundos erbij eigenlijk 3) van de vijf voor de (weliswaar juiste) suggestie zijn, waarom dan verdenking op je richten door er falikant tegenin te gaan?

2. Probeert per se bij de wervingsgroep te komen. Maar waarom?
Sabotage in opdracht 1 was dan prima gelukt, kans van slagen in opdracht 3 sws heel gering - en sabotagekansen in  opdracht 2 waren gering. De mol gaat sws niet elke opdracht saboteren, anders valt hij / zij binnen no time door de mand.. ::)
Bovendien spreekt hij geen Spaans en is evenmin een echt aantrekkelijk of charismatisch iemand die alleen op basis van zijn looks iemand kan overtuigen of meerwaarde heeft.
Zijn meerwaarde lag duidelijk on stage - die suggestie door hem werd dan dus ook onmiddellijk van de hand gewezen (hetgeen wel in de lijn der verwachting lag gezien de afwegingen die de kandidaten maakten). Waarom zou de mol dit doen?

3. Bij de hotelkamer per se alleen willen zijn. Kan mols zijn uiteraard.
De vraag is alleen waarom je dat zou doen als mol aangezien de kans dat alle kandidaten binnen die 15 minuten buiten zouden staan slim to none is.
Vervolgens is de opdracht duidelijk aan wie er ook alleen in de kamer was: halveer alle bagage.
Negen stuks bagage in 10 minuten is zo goed als onbegonnen werk. Het verhaal erna over het terugkopen is mogen we aannemen van te voren wel bedacht - en sws zal er iemand wel een keer alleen willen slapen (Horace is daarvan een duidelijk voorbeeld). Dus met of zonder mol op die positie zou er naar alle waarschijnlijkheid wel bagage teruggekocht gaan worden.

De mol kan hier mijns inziens net zo goed gewoon hard hebben geroepen om het afkopen - of instemmen ermee - en dat was eigenlijk iedereen behalve Horace (en ergens zelfs Patrick).

De hele bombarie erna slaat volgens mij sws nergens op als mol, want dan stem je toch juist in met al die dames die maar wat graag de koffers afkopen..  ???

Ik wil hiermee niet zeggen dat ik Patrick niet verdacht vind, hij staat momenteel nog steeds als tweede op mijn lijst - maar als hij de mol is stelt hij zichzelf wel erg primair in plaats van te kijken of iets ook kans van slagen heeft vanuit molsoptiek, i.e. of het een meerwaarde heeft om te proberen per se ergens in een bepaalde positie te komen terwijl er niet per se betere molskansen liggen. Dat doet toch vraagtekens stellen bij de afweging die hij dan als mol maakt imho.
« Laatst bewerkt op: 25-01-2011, 13:01:45 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Cosma

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #146 Gepost op: 25-01-2011, 19:47:09 »
Er viel me gisteren iets op bij aflevering 1; naast de man met de pet en vermeende pruik staat iemand die Patrick zou kunnen zijn.

Ik bedoel de persoon met de rode drie op zijn rug en het groenige shirt. Vooral goed te zien tijdens de busrit van Horace.

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #147 Gepost op: 25-01-2011, 23:00:04 »
T.a.v. de filmpjes (waarvoor dank) vanuit de hotelkamer:

Nu nog de "L".

Ik moet de aflevering weerzien.
Maar indien geen "L", geen Mol....
edit: nu nog niet..
« Laatst bewerkt op: 25-01-2011, 23:05:15 door Loebas »
Omnia vincit amor

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #148 Gepost op: 25-01-2011, 23:22:34 »
T.a.v. de filmpjes (waarvoor dank) vanuit de hotelkamer:

Nu nog de "L".

Ik moet de aflevering weerzien.
Maar indien geen "L", geen Mol....
edit: nu nog niet..

Hij doet anders wel obvious met zijn pink...
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #149 Gepost op: 25-01-2011, 23:55:10 »
Waarvoor dank Jelsir!
Hmmm...
Of ik er blij mee ben is iets heel anders...


:)
Omnia vincit amor

Offline Cosma

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #150 Gepost op: 26-01-2011, 01:28:12 »
Zou dit Patrick kunnen zijn?






Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #151 Gepost op: 26-01-2011, 02:06:02 »
Elk jaar weer zijn er veel speculaties omtrent iemand die 'MOL' zou gebaren met zijn of haar handen.
George deed het volgens sommigen (daarvan is in de uitzending nooit iets gezegd iig), bij Marc-Marie werd er driftig over gespeculeerd, Joris Linssen zou van alles met zijn handen hebben gedaan ..Vorig jaar was het Erik bij de Tokio/ sign opdracht en nu weer Patrick.  ::)

Ik wil niet sceptisch klinken ofzo - wie weet klopt het dit maal wel (hoewel ik het er niet inzie, je kunt met veel fantasie dit overal wel in zien in handgebaren vooral in een opdracht als deze..) maar er is nog nooit iets van waar gebleken. Het enige letterlijke handgebaar dat op 'mol' duidde was Inge's handenhint tot nu toe voor zover ik me kan herinneren. (Ik bedoel dus niet andere hints zoals Elise die in haar vinger knipt maar werkelijk een mol die 'mol' gebaart met handen).

@Cosma: het lijkt me stug dat ze de mol ook maar in de verste verte herkenbaar in beeld hebben gebracht bij de busopdracht - vooropgesteld dat de mol uberhaupt al letterlijk, fysiek in de bus zat dus..  :) Dat hebben ze in soortgelijke opdrachten (mol in de kerk serie 6 en 8, mol achter de spiegel & met stemvervormer in serie 9) ook niet gedaan. Lijkt me dus onwaarschijnlijk dat ze dat nu ineens wel zouden doen.  ;)
« Laatst bewerkt op: 26-01-2011, 02:09:16 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Cosma

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #152 Gepost op: 26-01-2011, 02:09:25 »

@Cosma: het lijkt me stug dat ze de mol ook maar in de verste verte herkenbaar in beeld hebben gebracht bij de busopdracht.  :) Dat hebben ze in soortgelijke opdrachten (mol in de kerk serie 6 en 8, mol achter de spiegel & met stemvervormer in serie 9) ook niet gedaan. Lijkt me dus onwaarschijnlijk dat ze dat nu ineens wel zouden doen.  ;)

 ;)
Ik ga de post maar niet deleten, ik heb net een zijshot van Patrick gezien en zijn snorharen zijn idd een stuk langer als van de bus man.
« Laatst bewerkt op: 26-01-2011, 02:19:22 door Cosma »

Offline Cosma

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #153 Gepost op: 26-01-2011, 02:22:03 »
Patrick bij de mandjes opdracht, of eigenlijk erna; hij zegt dat hij tegen de dames heeft gezegd "pak eerst die drieduizend en dan die duizend en die andere duizend.

Maar er ligt 2 keer 3 duizend, 2 keer duizend, een keer vijftienhonderd en 1 keer vijfhonderd (10.000 te verdienen met de opdracht).
Als de dames hadden geluisterd had hij met zijn advies dus 2500 uit de pot weten te houden.

Offline molroy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #154 Gepost op: 26-01-2011, 13:04:20 »
mijn mol is op dit moment ook patrick maar ik zit (volgens mij en hopelijk) niet in een tunnel. ik vind die handgebaren ook wel goed gevonden vooral die L die hij maakt met zijn pink, dit doet hij bij zijn andere hand niet. maar wat hem wel doet vrijpleiten is dat hij voorstelde om de mensen die ze zagen op de tv (weet zo even niet wie dat waren) gewoon na te doen zodat iedereen dat doet en dan de goede persoon bereikt. dit was ook de bedoeling van de opdracht, maar hij is de enige die dit opmerkt. maar misschien ook wel voorkennis? en hopen dat de anderen het toch fout doen. want hij wist misschien ook wel dat een kwartier gewoon te kort was. wat denken jullie?

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #155 Gepost op: 26-01-2011, 15:11:28 »
mijn mol is op dit moment ook patrick maar ik zit (volgens mij en hopelijk) niet in een tunnel. ik vind die handgebaren ook wel goed gevonden vooral die L die hij maakt met zijn pink, dit doet hij bij zijn andere hand niet. maar wat hem wel doet vrijpleiten is dat hij voorstelde om de mensen die ze zagen op de tv (weet zo even niet wie dat waren) gewoon na te doen zodat iedereen dat doet en dan de goede persoon bereikt. dit was ook de bedoeling van de opdracht, maar hij is de enige die dit opmerkt. maar misschien ook wel voorkennis? en hopen dat de anderen het toch fout doen. want hij wist misschien ook wel dat een kwartier gewoon te kort was. wat denken jullie?
Als er voor gekozen was om nog langer dan 15 minuten dit te spelen was iedereen gegarandeerd vrij gekomen. Iedereen begon naar 10 minuten al ruk laak te zoeken, waardoor Art en Jan vrij kwamen.
De enige mogelijkheid was dan misschien geweest dat Patrick de sleutel snel zou vinden en in zijn broekzak zou steken, en vervolgens gewoon door zou gaan zoeken! =D
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #156 Gepost op: 26-01-2011, 16:19:57 »
maar wat hem wel doet vrijpleiten is dat hij voorstelde om de mensen die ze zagen op de tv (weet zo even niet wie dat waren) gewoon na te doen zodat iedereen dat doet en dan de goede persoon bereikt. dit was ook de bedoeling van de opdracht, maar hij is de enige die dit opmerkt. maar misschien ook wel voorkennis? en hopen dat de anderen het toch fout doen. want hij wist misschien ook wel dat een kwartier gewoon te kort was. wat denken jullie?

Het pleit hem voor mij niet vrij. Hoe maak je aan de anderen duidelijk dat je weer anderen aan het nadoen bent? En hoeveel tijd hadden ze toen nog? Misschien toch veel te kort om de opdracht nog te slagen. Ik vind het eerder opvallend dat hij snapte dat ze in een keten zaten, en dat hij bij het zoeken meteen naar de badkamerdeur ging (waar de sleutel lag) en daar overal zocht behalve onder de deur.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #157 Gepost op: 26-01-2011, 16:40:04 »
Sorry hoor, moet even...

(...) ruk laak (...)
lukraak.
The British are not impressed.

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #158 Gepost op: 26-01-2011, 16:45:47 »
Sorry hoor, moet even...
lukraak.
het was een anagram ::rofl::
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #159 Gepost op: 26-01-2011, 20:21:11 »
Elk jaar weer zijn er veel speculaties omtrent iemand die 'MOL' zou gebaren met zijn of haar handen.
George deed het volgens sommigen (daarvan is in de uitzending nooit iets gezegd iig), bij Marc-Marie werd er driftig over gespeculeerd, Joris Linssen zou van alles met zijn handen hebben gedaan ..Vorig jaar was het Erik bij de Tokio/ sign opdracht en nu weer Patrick.  ::)

Ik wil niet sceptisch klinken ofzo - wie weet klopt het dit maal wel (hoewel ik het er niet inzie, je kunt met veel fantasie dit overal wel in zien in handgebaren vooral in een opdracht als deze..) maar er is nog nooit iets van waar gebleken. Het enige letterlijke handgebaar dat op 'mol' duidde was Inge's handenhint tot nu toe voor zover ik me kan herinneren. (Ik bedoel dus niet andere hints zoals Elise die in haar vinger knipt maar werkelijk een mol die 'mol' gebaart met handen).
Wat beterft de handgebaren zie ik ook erg veel overeenkomst tussen de discussie in deze thread en de discussie die er ooit was over handgebaren van Peggy. Ging toen volgens mij om de biecht waarin Peggy liet zien dat ze een joker van Milouska had gestolen. Zowel toen als nu zou joker voor de "O" staan.
Nog meer als toen, vind ik het persoonlijk niet duidelijk genoeg om het als hint te zien.