Poll

Waarom is Patrick niet de mol?

Patrick haalt te veel geld binnen.
Patrick molt te duidelijk.
Er zijn geen goede hints naar Patrick (gevonden).
Mijn intuïtie zegt dat Patrick de mol niet kan zijn.
Anders, (graag uitleg)
Patrick is WEL de mol.

Auteur Topic: [Kandidaat] PATRICK is de Mol!  (gelezen 307052 keer)

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #180 Gepost op: 27-01-2011, 22:47:31 »
Hij heeft het goed uitgemikt bij de brug: een paar (10?) meter meer en de opdracht was geslaagd geest.
Nee de marge was veel groter, iets van 80 meter.
Tell me what your telescope says

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #181 Gepost op: 27-01-2011, 22:51:03 »

En wat betreft die jokers. Ik vind dat best een geoorloofde actie van een mol. Hij weet dat Art hem absoluut niet verdenkt en dan is het voordelig om hem in het spel te houden. Al is het maar omdat Art wellicht anderen die kant op kan trekken. Als het voor anderen duidelijk is dat Art niet op Patrick zit, maar er toch steeds inblijft, wordt Patrick minder verdacht. Bovendien is het voor Patrick steeds makkelijk om met maatje Art te koppelen bij een opdracht en dan lekker te mollen. Want Art heeft het toch niet door  ::rofl::
Ik geloof het niet.  ::ohno::
Stel dat Art ineens wel wint, omdat hij hem wel gaat verdenken, dan zou ik achteraf als kijker en ZEKER als medekandidaat zoiets hebben van "Hmpf, het is dus gewoon een nepspel geweest waarin Art per se moest winnen.  :-\\ :( "

Dat kan de bedoeling niet zijn, imho.

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #182 Gepost op: 27-01-2011, 23:01:40 »
Nee de marge was veel groter, iets van 80 meter.

103 als ik het goed heb onthouden. 666 - (555+8) = 103. Ruime marge inderdaad.

Ma-goed, Art begint toch duidelijk Patrick ook te verdenken - hij hintte er vorige aflevering ook al naar.
Wat me niet goed uitkomt want ik verwachtte altijd dat hij er ergens rond aflevering 6/7 uit zou gaan. Misschien dan toch een finale-plekkie voor Art?
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #183 Gepost op: 27-01-2011, 23:04:44 »
103 als ik het goed heb onthouden. 666 - (555+8) = 103. Ruime marge inderdaad.

Ma-goed, Art begint toch duidelijk Patrick ook te verdenken - hij hintte er vorige aflevering ook al naar.
Wat me niet goed uitkomt want ik verwachtte altijd dat hij er ergens rond aflevering 6/7 uit zou gaan. Misschien dan toch een finale-plekkie voor Art?
en bij 103 gaat bij mij altijd een molbelletje rinkelen

de drie kan je namelijk altijd draain tot een M, de 0 tot een o en een 1 tot een l ::)
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #184 Gepost op: 27-01-2011, 23:07:42 »
Hmm, da had ik het even niet goed opgevangen met die meters. (Geloof er trouwens niets van dat de afstand 'toevallig' ech precies 111 meter was). Maar dankzij het 'molbelletje' van Tdietz  ::rofl:: wordt de verdenking alleen maar sterker.
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #185 Gepost op: 27-01-2011, 23:12:51 »
103 inderdaad, exact evenveel als hij nog had moeten lopen om de hele kloof te overbruggen. Wat ook logisch is, want 111-8 = 103.
The British are not impressed.

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #186 Gepost op: 27-01-2011, 23:20:47 »
en bij 103 gaat bij mij altijd een molbelletje rinkelen

de drie kan je namelijk altijd draain tot een M, de 0 tot een o en een 1 tot een l ::)
Ik zou het wel geniaal vinden als Patrick de mol blijk en hij die allemaal zo had uitgedacht en goed wist te voorspellen dat twee kandidaten niet zouden gaan. Geniale hint in dat geval!

Offline MissTinie

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #187 Gepost op: 27-01-2011, 23:22:48 »
in het topic van aflevering 4 zei iemand (wweet zo niet wie) al 8 = mol
maar wat ik even niet volg, Patrick was als tweede met die wiebelbrug, dan kan hij er toch niet op vertrouwen dat bijvoorbeeld de angstigen, Soundos en Miryanna niet gaan en Karin  toch wel gaat...en dus zo op de rekensom van 666 - 555 +8 = 103 = mol uitkomen
Straks was Soundos of Miryanna wel gegaan dan was de opdracht geslaagd..

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #188 Gepost op: 27-01-2011, 23:24:21 »
in het topic van aflevering 4 zei iemand (wweet zo niet wie) al 8 = mol
maar wat ik even niet volg, Patrick was als tweede met die wiebelbrug, dan kan hij er toch niet op vertrouwen dat bijvoorbeeld de angstigen, Soundos en Miryanna niet gaan en Karin  toch wel gaat...en dus zo op de rekensom van 666 - 555 +8 = 103 = mol uitkomen
Straks was Soundos of Miryanna wel gegaan dan was de opdracht geslaagd..
omdat de groep er niets mee te maken had, hij zelf moest 111 meter afleggen, hij heeft er slechts 8 gedaan, en moet hij er dus nog 103 afleggen
de mol afstand --> de afstand die hij gemold heeft ;)
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #189 Gepost op: 27-01-2011, 23:36:40 »
En ter aanvuling op Tdietz: méér kon hij niet mollen. Als er nog iemand niet gegaan was, was het ook goed geweest en als er iemand meer gegaan was, dan had het niet geholpen als hij helemaal niet gegaan was (wat een slechte zinnen, maar hopelijk wel duidelijk).
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #190 Gepost op: 27-01-2011, 23:39:08 »
En ter aanvuling op Tdietz: méér kon hij niet mollen. Als er nog iemand niet gegaan was, was het ook goed geweest en als er iemand meer gegaan was, dan had het niet geholpen als hij helemaal niet gegaan was (wat een slechte zinnen, maar hopelijk wel duidelijk).
8 meter staat gelijk aan niet gegaan, want niemand stopt opeens 8 meter voor het einde :P
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #191 Gepost op: 27-01-2011, 23:40:19 »
 ::) Dat dus  ;)
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #192 Gepost op: 27-01-2011, 23:56:34 »
8 meter staat gelijk aan niet gegaan, want niemand stopt opeens 8 meter voor het einde :P
Nee, maar als er nog twee allebei 52 meter gaan wel.
The British are not impressed.

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #193 Gepost op: 27-01-2011, 23:57:24 »
Nee, maar als er nog twee allebei 52 meter gaan wel.
die twee gaan dan nog wel beide 4 meter verder, 4 meter op 52 is echt niets ;)
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #194 Gepost op: 28-01-2011, 00:05:48 »
Ja, of eentje gaat gewoon 111 meter, stel dat er één vastbesloten was haar angst te overwinnen :P
The British are not impressed.

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #195 Gepost op: 28-01-2011, 00:07:59 »
Ja, of eentje gaat gewoon 111 meter, stel dat er één vastbesloten was haar angst te overwinnen :P
maar dan had hij net zo goed niets hoeven te doen
want als diegene vastbesloten was hadden ze de 666 makkelijk gehaald
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #196 Gepost op: 28-01-2011, 00:16:36 »
Waar gaat het nou eigenlijk over?
The British are not impressed.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #197 Gepost op: 28-01-2011, 00:50:22 »
Tja, Patrick als mol wordt met de aflevering duidelijker. Wezen de vorige afleveringen nog subtiele molacties aan van Patrick, aflevering 4 is toch echt die van de duidelijke molacties, bedoeld of onbedoeld. Toch zou ik het wel minder vinden mocht Patrick de mol zijn, want dan heeft ie Art idd flink bevoordeeld. Kijk, Milouska gaf slechts 1 joker voor informatie aan zowel Liz als Roderick. Maar Patrick begint meteen met 2/3 jokers te geven. Aan een kandidaat notabene. Das een beetje te veel van het goede voor mij.

En dan de biecht van Art: "Een mol heeft geen jokers nodig. Die kan hij gerust weggeven aan kandidaten. Zou Patrick dan...? Nee, dat zou toch niet? Nee, echt niet. Punt!" Kunnen ze wel mooi terugbrengen in de terugblikaflevering maar ik vind het maar zo zo die actie die Patrick dus uithaalt waardoor Art bevoordeeld is.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Giusto

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #198 Gepost op: 28-01-2011, 00:55:41 »
Op 24.40 zegt PJH het letterlijk: Wie is de Mol? Patrick. ::jaja::

Offline Cosma

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #199 Gepost op: 28-01-2011, 00:56:06 »
Al zou ik het nog steeds heel leuk vinden wanneer Jan de mol zou zijn, omdat hij nooit iets verdachts doet, het kan bijna niet anders meer dan dat Patrick de mol is.

Reden, wanneer iemand iets fout doet of iets opvallends (bv Jan die achteraan de rij staat bij het stilleven) dan horen wij vervolgens meestal via Art in de biecht hoe verdacht wij dit moeten vinden.

Wanneer Patrick iets verkeerd doet, of in dit geval iets niet durft en dat mede de oorzaak is dat de opdracht niet slaagt, dan horen we opeens van maarliefst 2 kandidaten excuses voor Patrick's actie; hoe de arme Patrick zichzelf vaak overschat (volgens Karin) en hoe enthousiast hij is en zich helemaal geeft maar soms nu eenmaal niet zo goed slaagt (volgens Jan).

In de regel wordt nog altijd de mol liefst niet verdacht gemaakt, en indien Patrick de mol niet is, zou het in de lijn van verwachting zijn geweest wanneer Art ons zou laten weten dat dit toch wel zeer verdacht was zo niet een echte mol actie, dat dit niet gebeurd is voor mij een meer dan duidelijke aanwijzing dat Patrick mogelijk de mol is.