Poll

Waarom is Patrick niet de mol?

Patrick haalt te veel geld binnen.
Patrick molt te duidelijk.
Er zijn geen goede hints naar Patrick (gevonden).
Mijn intuïtie zegt dat Patrick de mol niet kan zijn.
Anders, (graag uitleg)
Patrick is WEL de mol.

Auteur Topic: [Kandidaat] PATRICK is de Mol!  (gelezen 307022 keer)

Offline Rick De Molloot

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • traust enginn!
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #220 Gepost op: 28-01-2011, 17:57:47 »
waarom liet hij zich overrulen tijdens de hotelkamer/bagageopdracht?
Denk je echt dat er 1 iemand was die door had hoe die opdracht werkte? dat men persoon 1 en 2 ziet op beeld maar zwaait en gebaart naar persoon 3 en 4? De mol kent de opdracht en ziet zelf dat het haast onmogelijk is omdat men onder de stress toch niet nadenkt. Hij hoeft dat niet perse in de kamer te zitten waar Horace zit. Hij kan gewoon in een kamer plaats nemen die een schakel vormt tussen andere kamers. Daar kun je ook doen alsof je het niet snapt en tsja dan komt alle info ook niet door en lukt het ook niet. De kamer van Horace was niet de belangrijkste. Overal kun je als mol dus mollen
WIDM 2012: Traust enginn!!

Offline molmark

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • P.A. van Momfert (de Mol)
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #221 Gepost op: 28-01-2011, 18:04:47 »
@Rick De Molloot: true, maar de persoon in de 'alleen' kamer kon strategisch de bagage verdelen. Daar kon er nog geld uit de pot gespeeld worden door precies die bagage te verwijderen die anderen terug zouden kopen.
In mijn optiek was die 'alleen' kamer weldegelijk een goede mol positie.
het leven is als een molshoop: je ziet het liggen maar je tuint er altijd weer in

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #222 Gepost op: 28-01-2011, 18:07:01 »
Omdat de mol in de winnende bus wil zitten, er vast wel een keer mee geoefend heeft en niet in leidende posititie z'n -3000 uit de pot laat schieten door de bus te laten stranden.  
Toch geloof ik het niet. Dennis had ook goed geoefend met het pistool, en toch mislukte dat. De mol is niet feilloos.
The British are not impressed.

Offline Erphon

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #223 Gepost op: 28-01-2011, 18:31:54 »
Patrick is niet de mol. Hij vertelde in aflevering 4 dat hij zijn dag weer eens niet had, dat alles fout ging oid. Patrick zat diezelfde aflevering in de bus, de voorste. Mocht hij de mol zijn, dan was het juist wel zijn dag.

Offline smailie

  • Winnaar pool Eeuwige Roem 2010
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #224 Gepost op: 28-01-2011, 18:34:40 »
Patrick is niet de mol. Hij vertelde in aflevering 4 dat hij zijn dag weer eens niet had, dat alles fout ging oid. Patrick zat diezelfde aflevering in de bus, de voorste. Mocht hij de mol zijn, dan was het juist wel zijn dag.

hij kan moeilijk zeggen dat ie een topdag gehad heeft.. zou ook zo opvallend zijn he.. hij rijdt eerst een bus half dood.. en vervolgens gaat hij een ravijn niet over.

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #225 Gepost op: 28-01-2011, 18:35:43 »
@Rick De Molloot: true, maar de persoon in de 'alleen' kamer kon strategisch de bagage verdelen. Daar kon er nog geld uit de pot gespeeld worden door precies die bagage te verwijderen die anderen terug zouden kopen.
In mijn optiek was die 'alleen' kamer weldegelijk een goede mol positie.

Klopt. Horace heeft er voor gezorgd dat er maar 4 koffers teruggekocht konden worden. Hoewel ik me dan wel afvraag wat er zou gebeuren als Horace elke koffer had gehalveerd. Had terugkopen dan ook 9x500 gekocht? Of zou een halve koffer goedkoper zijn geweest?

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #226 Gepost op: 28-01-2011, 18:38:55 »
Toch geloof ik het niet. Dennis had ook goed geoefend met het pistool, en toch mislukte dat. De mol is niet feilloos.

Mis schieten met een pistool vind ik dan aardig voor de hand liggender dan een bus laten stranden als iets wat de mol per ongeluk fout doet.

Offline molmark

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • P.A. van Momfert (de Mol)
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #227 Gepost op: 28-01-2011, 18:55:02 »
Patrick is niet de mol. Hij vertelde in aflevering 4 dat hij zijn dag weer eens niet had, dat alles fout ging oid. Patrick zat diezelfde aflevering in de bus, de voorste. Mocht hij de mol zijn, dan was het juist wel zijn dag.

als KANDIDAAT zegt 'ie dat ja :)
het leven is als een molshoop: je ziet het liggen maar je tuint er altijd weer in

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #228 Gepost op: 28-01-2011, 21:07:41 »
omdat ie 110 kg weegt durft ie ineens niet verder dan die 8 mtr over dat touw....hij durft best maar mag nie als mol zijnde.
Wie heeft het over durven gehad?

Als ik die opdracht zo zag was dat een fysiek loodzware opdracht. Als het iemand zoals Jan nou niet zou lukken om zichzelf op te trekken toen zijn voet van het touw schoot (en dat is de meesten overkomen) dan zou ik ook zeggen, goh da's toch wel gek, maar geloof je echt dat Patrick daar zat te liegen? Ik niet.

Waarmee ik overigens niet wil zeggen dat ik hem totaal niet verdenk. Bij de vuurwerkopdracht in aflevering 1 was hij lekker verwarring aan het scheppen (alhoewel zijn systeem heel slim was, alleen hij kon het totaal niet uitleggen) en ik vind dat hij vaker oproer zaait. En zijn actie bij de hangbrug kan inderdaad ook een molactie zijn. Maar ik denk zelf dat het oprecht was.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #229 Gepost op: 28-01-2011, 21:34:13 »
RolMo(l)ps Pepijn hing ook..  ;D

Zeg maar rustig bungelde..  :D
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Soes

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #230 Gepost op: 28-01-2011, 21:53:23 »
RolMo(l)ps Pepijn hing ook..  ;D

Zeg maar rustig bungelde..  :D

Alleen dat is geen anagram..

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #231 Gepost op: 28-01-2011, 21:54:10 »
Alleen dat is geen anagram..

Dat was ook niet serieus bedoeld...  :D
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #232 Gepost op: 28-01-2011, 23:42:58 »
waarom was hij de laatste chauffeur

Waarom hielp hij die versnellingsbak in de prak als hij als mol zsm wil finishen en zoals je zelf zegt uittentreure vantevoren alles geoefend heeft en geinstrueerd is?

Je hebt wel gelijk met de anagrammen: die kunnen geen toeval zijn. Het lijkt mij een hulpmol-actie dus dat hij ervoor beloond wordt (en dan dus gerust Art een extra joker kan geven). Want die hulpmol hebben we nog steeds niet gezien. Ik zou het alleen wel flauw vinden van de regie om vooral de kijkers zoveel zand in de ogen te strooien want bij de kandidaten zelf zal het niet hard aankomen.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #233 Gepost op: 29-01-2011, 00:05:26 »
Als Patrick kandidaat is, is het goed te verklaren dat hij de bus in de soep probeert te laten lopen. Uit de molboekjesopdracht zijn we aan de weet kunnen komen dat zijn mol Karin is, en die zat in dezelfde bus als hij. Dus hij wil dan niet dat deze wint.

Het is hier door dat ik ernstig ga twijfelen of hij de mol wel is, maar hij wordt wel zodanig uit de wind gehouden door de regie dat ik het toch wel weer wil geloven. Het kan ook best volkomen per ongeluk zijn gegaan, dat gemol.(van de bus) De bus kon niet harder dan, wat was het ook al weer?, 15 m/h, daar ga je natuurlijk zo overheen als je een beetje haast wil maken...want dat is een slakkegangetje.

Hij geeft de jokers aan Art, maar het kan best zijn dat Art hem verdenkt en de test op hem invult. Als Patrick de mol is weet hij dit, en bevoordeelt hij Art niet met de jokers (want die gaat toch wel door dan). De jokers waren ook alleen voor afl.4, dus verder heeft niemand er meer iets aan.

 

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #234 Gepost op: 29-01-2011, 00:12:19 »
De bus kon niet harder dan, wat was het ook al weer?, 15 m/h, daar ga je natuurlijk zo overheen als je een beetje haast wil maken...want dat is een slakkegangetje.
Met 80 passagiers aan boord. En ik vraag me af of dat echt zo is of dat er nog een speciale betekenis achter dat getal zit.
The British are not impressed.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #235 Gepost op: 29-01-2011, 00:22:02 »
Äpart dat iedereen Art niet meer verdenkt omdat het er te dik op ligt, terwijjl men wel Patrick verdenkt, terwijl juist bij hem het de laatste aflevering er zo dik opligt...
Ich bin ein Bärliner!

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #236 Gepost op: 29-01-2011, 00:23:08 »
Äpart dat iedereen Art niet meer verdenkt omdat het er te dik op ligt, terwijjl men wel Patrick verdenkt, terwijl juist bij hem het de laatste aflevering er zo dik opligt...
"iets is wat het lijkt" ::)
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #237 Gepost op: 29-01-2011, 00:46:44 »
Met 80 passagiers aan boord. En ik vraag me af of dat echt zo is of dat er nog een speciale betekenis achter dat getal zit.
Als het nou 11 m/h was geweest........ 15 lijkt me een redelijk neutraal getal.
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #238 Gepost op: 29-01-2011, 01:04:15 »
Ja, maar het is wel erg traag.
The British are not impressed.

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #239 Gepost op: 29-01-2011, 02:25:40 »
Äpart dat iedereen Art niet meer verdenkt omdat het er te dik op ligt, terwijjl men wel Patrick verdenkt, terwijl juist bij hem het de laatste aflevering er zo dik opligt...

Dat laatste ben ik wel met je eens.

Overigens denk ik niet dat dit forum per se een weerspiegeling is van wat er in nl gedacht wordt.
Op het .nl forum, zowel als andere fora en blogs die ik scannend ben tegengekomen wordt Art nog steeds prominent genoemd als verdachte.. En dan bedoelen we echt prominent..

Maar goed, dit topic gaat over Patrick..
Speaking of these two: grappig 'Brabants' gezellig onderonsje hadden ze trouwens in de keuken.  ;D
« Laatst bewerkt op: 29-01-2011, 12:32:13 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)