Poll

Waarom is Patrick niet de mol?

Patrick haalt te veel geld binnen.
Patrick molt te duidelijk.
Er zijn geen goede hints naar Patrick (gevonden).
Mijn intuïtie zegt dat Patrick de mol niet kan zijn.
Anders, (graag uitleg)
Patrick is WEL de mol.

Auteur Topic: [Kandidaat] PATRICK is de Mol!  (gelezen 307076 keer)

Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #240 Gepost op: 29-01-2011, 12:20:40 »
Ik zie weer diverse anagrammen voorbijkomen in het forum.
nou deze dan:

Lingo from hell

Rol mol elf hing.


Hij heeft kennelijk wel rekening gehouden met de opdracht gezien het schoeisel en de kleding.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #241 Gepost op: 29-01-2011, 12:53:14 »
Hij heeft kennelijk wel rekening gehouden met de opdracht gezien het schoeisel en de kleding.

Ik kan mij vergissen maar er is ooit eens op een MFD de vraag gesteld of de kandidaten zelf mogen bepalen welke kleding ze aantrekken. Het antwoord toen was dat hen van te voren verteld werd zus en zo aan kleding mee te nemen. Me dunkt dat ze aan de kandidaten dan doorgeven: doe kleding aan wat losjes zit en neem stevig schoeisel mee. Dus de mol zal niet bevoordeeld zijn bij opdrachten omdat ie weet wat er komt en zodoende op eigen initiatief de beste bijpassende kleding meeneemt ervoor.

Verder over Patrick. Waren in aflevering 1 t/m 3 nog enigzins subtiele molacties te noemen (zoals zijn onverklaarbare contactadvertentie), in aflevering 4 lag zijn molgedrag er wel erg dik op. Maarja met een ondertitel: "iets is wat het lijkt" kan het best wel eens een hint wezen. Moeten we nog alleen aflevering 2 met: "zoek de verschillen, vind de mol" uitpluizen richting Patrick en je hebt sluitend bewijs. Patrick vind ik ook meer en meer overkomen als de nieuwe George. Via zijn gedrag het doen laten overkomen dat ie het zo moeilijk heeft (misschien is dat ook wel zo), zodat ie standaard reacties krijgt van andere kandidaten: "En Patrick doet zo zijn best maar overschat zich nog wel eens" "Arme Patrick toch, hij wil zo graag maar hij heeft geen goeie dag vandaag" etc etc.

Dat doet mij dan weer terug denken aan WIDM6 waarin dit openlijk over Milouska werd verteld. Toen geloofde ik er niet in, maar dit doet mij wel meer en meer richting de gedachte: Patrick is de mol, brengen. Heb nog geen tunnelvisie op Pepijn, maar ik wil graag dat hij het is :P Voor Patrick echter zijn meerdere hints te vinden die ik bij elkaar overtuigender vind dan die voor Pepijn. Al moet ik dan wel zeggen dat ik Pepijn subtieler te werk vind gaan dan Patrick over het algemeen.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #242 Gepost op: 29-01-2011, 12:53:48 »
De joker-actie is hoe dan ook opvallend, zowel als kandidaat als als mol.

Als kandidaat neemt hij toch wel een gok op deze manier, door maar 2 jokers over te houden.
Voelt hij zich dan al zo zeker van zijn zaak?
Natuurlijk gaf Horace ook een joker aan Pepijn maar die situatie was toch wat anders.
Die twee waren overduidelijk bevriend geraakt, het was Pepijn's verjaardag, er was een kleinere kans op een exit (op zich, hoewel er meer jokers in t spel waren op dat moment), en Horace gaf aan Pepijn's reactie te willen zien.

Patrick lijkt als redenatie alleen aan te voeren dat hij wil dat Art nog een ronde verder komt.  ??? Art en hij hadden weliswaar een click, maar Art trok ook veel op met Jan sws. En hij is toch ook een duidelijke concurrent mogen we aannemen. Ook met die ene al beloofde joker was de 'klik' wel verder gesmeed en een goede kans dat Art door was. Natuurlijk waren de jokers alleen geldig voor afl 4 dus miss dacht Patrick dat hij met slechts 2 ook wel door was..?(De vorige executies is hij zonder wel doorgekomen iig)

Als mol is het sws ook opmerkelijk.
Art lijkt een van de weinigen die hem verdenken (of iig hem noemen). Waarom dan juist hem erbij willen houden? Misschien raakt zijn verdenking op jou juist wel sterker?
Uiteraard kan Art wel als bliksemafleider fungeren.
Of had het te maken met het geblokkeerd zijn in bepaalde acties in vorige aflevering en was dit bedoeld om vertrouwen te winnen zodat hij volgende keer niet door Art geblokkeerd zou worden.  ???

Zoals eerder aangegeven is al 1x eerder een moljoker weggegeven aan twee kandidaten, door Milouska.
De redenatie was: 'Liz en Roderick zijn leuker in het spel'. Maar ook daar lag de situatie iets anders, genuanceerder. Die twee waren 3 afleveringen lang gescheiden geweest van de groep - en kregen daarvoor een vrijstelling. De joker gaf ze een kans om iets van hun informatie-achterstand in te halen. Daar viel in dat opzicht wel iets voor te zeggen.
In deze situatie geldt dat natuurlijk helemaal niet. Sterker nog Art krijgt zo een duidelijk voordeel (deels ervan door hem onderhandeld maar deels ook gegeven) omdat hij 1/10 van de test sws al goed heeft tov andere kandidaten.

Patrick had het als mol toch prima bij die ene joker kunnen houden zou je zeggen?
Ik begrijp niet goed wat de meerwaarde ervan is, en daarnaast, tja. Ik blijf het een wat dubieuze zaak vinden.  :-\\

Als Patrick kandidaat is, is het goed te verklaren dat hij de bus in de soep probeert te laten lopen. Uit de molboekjesopdracht zijn we aan de weet kunnen komen dat zijn mol Karin is, en die zat in dezelfde bus als hij. Dus hij wil dan niet dat deze wint.

Mwah. Ik denk niet dat dit zo bedoeld hoefde te zijn. Ook als mol kan hij misschien moeilijk met een oude bus overweg en de adrenaline van dat moment (waar hij sws al last van schijnt te hebben gezien de vuurwerkopdracht  ;D ) zeker als hij als mol snel over de finish wilde komen, zal ook niet geholpen hebben.
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #243 Gepost op: 29-01-2011, 12:57:11 »
Ik kan mij vergissen maar er is ooit eens op een MFD de vraag gesteld of de kandidaten zelf mogen bepalen welke kleding ze aantrekken. Het antwoord toen was dat hen van te voren verteld werd zus en zo aan kleding mee te nemen. Me dunkt dat ze aan de kandidaten dan doorgeven: doe kleding aan wat losjes zit en neem stevig schoeisel mee. Dus de mol zal niet bevoordeeld zijn bij opdrachten omdat ie weet wat er komt en zodoende op eigen initiatief de beste bijpassende kleding meeneemt ervoor.

Kijk inderdaad maar naar het interview met Hanna.
Zij had een lijst en ze had de schoenen met stevig schoeisel, die voorgeschreven waren niet nodig gehad.  ;)

Sws neem ik aan dat de kandidaten in dit geval wel verteld is dat ze stevig schoeisel aan moesten doen want wie wil er nou het risico lopen dat er door dat soort onzin misschien ongelukken gebeuren..?  ;)

Citaat
Dat doet mij dan weer terug denken aan WIDM6 waarin dit openlijk over Milouska werd verteld. Toen geloofde ik er niet in, maar dit doet mij wel meer en meer richting de gedachte: Patrick is de mol, brengen. Heb nog geen tunnelvisie op Pepijn, maar ik wil graag dat hij het is :P Voor Patrick echter zijn meerdere hints te vinden die ik bij elkaar overtuigender vind dan die voor Pepijn. Al moet ik dan wel zeggen dat ik Pepijn subtieler te werk vind gaan dan Patrick over het algemeen.

Yeah.. that!  ;D
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #244 Gepost op: 29-01-2011, 13:10:31 »
De joker-actie is hoe dan ook opvallend, zowel als kandidaat als als mol.

Ik denk dat een kandidaat nooit die joker zou hebben weggegeven; dan eerder de mol. Lijkt me een volkomen logische redenering. In het geval dat Patrick een nepmol zou zijn, zou het nog geloofwaardig kunnen zijn. Maar ja, iets is wat het lijkt...

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #245 Gepost op: 29-01-2011, 13:15:17 »
Ik denk dat een kandidaat nooit die joker zou hebben weggegeven; dan eerder de mol. Lijkt me een volkomen logische redenering. In het geval dat Patrick een nepmol zou zijn, zou het nog geloofwaardig kunnen zijn. Maar ja, iets is wat het lijkt...

Horace deed het ook alleen dus in wat andere omstandigheden.

Of het logisch is of niet hangt van je perspectief af, ik vind vooral zijn keuze voor Art wat opmerkelijk. En daarnaast dus ook de vraag of de mol het spel op die manier mag beinvloeden.

Vergeet niet dat die jokers alleen geldig waren voor afl 4, dus daarna had hij er sws niets meer aan.  ;) Misschien dacht hij er voordeel mee te hebben in toekomst (een soort Arjen actie, joker voor informatie maar dan voor een nog in te willigen gunst).
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #246 Gepost op: 29-01-2011, 13:39:37 »
Vergeet niet dat die jokers alleen geldig waren voor afl 4, dus daarna had hij er sws niets meer aan.  ;) Misschien dacht hij er voordeel mee te hebben in toekomst (een soort Arjen actie, joker voor informatie maar dan voor een nog in te willigen gunst).

Zou een kandidaat tijdens de test denken van: "Tja, die test is zo gemakkelijk. Toevallig is mijn vriend de volgende kandidaat. Dan geef ik hem die joker, want dan gaan we hopelijk samen door als hij de test goed maakt. Die joker die ik hem al eerder heb gegeven is misschien te weinig en aan twee jokers heb ik zelf genoeg."?

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #247 Gepost op: 29-01-2011, 13:44:15 »
Ik denk dat een kandidaat nooit die joker zou hebben weggegeven

Mwah, in dit geval denk ik dat niet. Want die jokers waren alleen geldig voor afl. 4. En wat heb je aan liefst 4 jokers die je gedwongen stante pede moet inzetten terwijl je denkt te weten dat verder niemand jokers heeft? Dat is pure overkill. Dan wil je liever dat je maatje er ook in blijft.

En blijkbaar vertelt iedereen Patrick alles wat ook uitkomt nu. Want hij zei wat weken terug dat iedereen op Karin zit. En verrek... iedereen zit op haar blijkt nu bij de afvallers! Dus hij kan een redelijke inschatting maken hoe de test zal verlopen en als hij bij de rest in de buurt blijft + 2 jokers inzet dan ben je zeker een blijvertje.

Dus nee in dit geval is het een kandidaatsactie. Mochten Jan of Art opeens met jokers gaan strooien die het hele spel waard blijven dan is het toch wat anders.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #248 Gepost op: 29-01-2011, 14:03:19 »
Dat is pure overkill. Dan wil je liever dat je maatje er ook in blijft.

Ik zou zeggen: Jammer dan! En zeker Art inschattende, zou ik hem niet vertrouwen in een spel als WIDM. Is Patrick dan zo naïef? Nou, ik denk het niet. BTW: Art heeft dus nog (een) joker(s) over.

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #249 Gepost op: 29-01-2011, 14:10:09 »
Zou een kandidaat tijdens de test denken van: "Tja, die test is zo gemakkelijk. Toevallig is mijn vriend de volgende kandidaat. Dan geef ik hem die joker, want dan gaan we hopelijk samen door als hij de test goed maakt. Die joker die ik hem al eerder heb gegeven is misschien te weinig en aan twee jokers heb ik zelf genoeg."?

Die vraag moet je maar aan Horace stellen..  ;D
Wat ik ermee wil zeggen is dat soms ook kandidaten voor ons als kijkers vreemde acties ondernemen.. Geert die tig jokers heeft en er geen inzet, Arjen die er tig verdient, eentje inruilt aan Frits voor informatie (  ::) ) en er dan zelf geen enkele inzet.. Waarom heeft Jan zijn jokers nog.. Hij denkt zo zeker te zijn en ze miss in een latere ronde te kunnen gebruiken miss. maar wie zegt of ie dat ueberhaupt overleeft.. ?  ::)

Hoe dan ook zou ik het een beetje jammer vinden als de mol op deze manier 'ontmaskerd' zou worden.
« Laatst bewerkt op: 29-01-2011, 14:13:34 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #250 Gepost op: 29-01-2011, 14:17:42 »
Wat ik ermee wil zeggen is dat soms ook kandidaten voor ons als kijkers vreemde acties ondernemen..

Maar nu gold die joker van Patrick alleen voor aflevering 4. En hij gaf hem op een moment af waar het voor hem eigenlijk niks meer aan waarde had.

Hoe dan ook zou ik het een beetje jammer vinden als de mol op deze manier 'ontmaskerd' zou worden.

Dat is geen argument.

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #251 Gepost op: 29-01-2011, 14:20:54 »
Maar nu gold die joker van Patrick alleen voor aflevering 4. En hij gaf hem op een moment af waar het voor hem eigenlijk niks meer aan waarde had.
Ja dus waarom maakt dat het meer een molsactie dan een kandidaat-actie?
Als het toch geen waarde voor hem heeft meer, maakt het toch niet meer uit?

Citaat
Dat is geen argument.

Klopt, er staat ook niet voor niks 'ik vind'. Een mening dus.
Dat mag op een forum, toch..?!  ;)
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #252 Gepost op: 29-01-2011, 14:28:15 »
Ja dus waarom maakt dat het meer een molsactie dan een kandidaat-actie?
Als het toch geen waarde voor hem heeft meer, maakt het toch niet meer uit?

Een kandidaat zou die joker hebben ingezet, wat voor hem meer waardevol zou zijn dan om hem weg te geven. Voor een mol maakt dat niet uit.
« Laatst bewerkt op: 29-01-2011, 14:29:59 door Avogadro »

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #253 Gepost op: 29-01-2011, 14:34:05 »
Een kandidaat zou die joker hebben ingezet, wat voor hem meer waardevol zou zijn dan om hem weg te geven. Voor een mol maakt dat niet uit.

Als kandidaat had hij die keuze tijdens die test kunnen maken.
Art, hij is goed te doen die test! zegt Patrick.

Je gaf zelf als argument dat op het moment dat hij de tweede joker gaf hij voor Patrick als kandidaat nul en generlei waarde meer had..Daar reageerde ik op.

Hoe dan ook we verschillen hier duidelijk van perspectief. Jij zegt het kan alleen de mol zijn die dit doet, ik zeg er zijn twee mogelijkheden, waarvoor voor allebei wat te zeggen valt afhankelijk van je perspectief.

Opvallend is het hoe dan ook.  :)
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #254 Gepost op: 29-01-2011, 15:21:34 »
Art inschattende, zou ik hem niet vertrouwen in een spel als WIDM. Is Patrick dan zo naïef?

Jij schat Art in maar Patrick doet dat ook en op een radicaal andere wijze. Getuige die vele gezamenlijke activiteiten na WIDM zijn het gewoon bloedbroeders wat je ook al ziet aan de vele smiespelpartijtjes die ze onderling hebben (oa om elkaar verdacht te maken, het lijken Vief en Dennis W. wel!). Heeft dus niks met naïef te maken maar slim spel. Aan een goede partner heb je echt wel wat.

Moet niet zoals met Horace een pact met de mol want dan vlieg je er natuurlijk meteen uit. Pepijn probeert wel bij Patrick in het gevlei te komen (noemt hem met Horace als zijn 2 enige vertrouwelingen) en in de kerk speelt hij dus open kaart maar Patrick biecht al op hem helemaal niet te vertrouwen dus een spelletje te spelen... anders dan met Art!
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #255 Gepost op: 29-01-2011, 15:31:18 »
Ik kan mij vergissen maar er is ooit eens op een MFD de vraag gesteld of de kandidaten zelf mogen bepalen welke kleding ze aantrekken. Het antwoord toen was dat hen van te voren verteld werd zus en zo aan kleding mee te nemen. Me dunkt dat ze aan de kandidaten dan doorgeven: doe kleding aan wat losjes zit en neem stevig schoeisel mee. Dus de mol zal niet bevoordeeld zijn bij opdrachten omdat ie weet wat er komt en zodoende op eigen initiatief de beste bijpassende kleding meeneemt ervoor.
Klopt, sommige kandidaten grapten toen ook dat ze nu nog JP opbelden om te vragen wat ze die dag aan moesten.
The British are not impressed.

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #256 Gepost op: 29-01-2011, 19:16:27 »
Nog een anagram:

We kunnen er zowat een topic van maken!
Patrick speelde in 2005 in een engelstalige musical, in een duo, genaamd:
"Evil Twins"

Elvis wint?  ;)
Omnia vincit amor

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #257 Gepost op: 29-01-2011, 19:25:27 »
Nog een anagram:

We kunnen er zowat een topic van maken!
Patrick speelde in 2005 in een engelstalige musical, in een duo, genaamd:
"Evil Twins"

Elvis wint?  ;)
Art droeg in aflevering 2 al een Elvis Presley shirt. Toen werd er niets gezegd over Elvis = Elf is.
Toen in aflevering 3 Patrick in eens kwam met Elvis kwam het wel ter sprake.. -.-

Of te wel GEEN HINT
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #258 Gepost op: 29-01-2011, 19:30:35 »

Of te wel GEEN HINT
Nee joh, geen hint, maar wel een anagram ;)
Omnia vincit amor

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #259 Gepost op: 29-01-2011, 20:28:47 »
Nee joh, geen hint, maar wel een anagram ;)


Een watgram? ;D
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...