Poll

Waarom is Patrick niet de mol?

Patrick haalt te veel geld binnen.
Patrick molt te duidelijk.
Er zijn geen goede hints naar Patrick (gevonden).
Mijn intuïtie zegt dat Patrick de mol niet kan zijn.
Anders, (graag uitleg)
Patrick is WEL de mol.

Auteur Topic: [Kandidaat] PATRICK is de Mol!  (gelezen 307254 keer)

Offline Joff

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #260 Gepost op: 29-01-2011, 21:44:58 »
In afl. 3 worden in de hotelkameropdracht enkele tijden afgebeeld van de klok die aftelt van 15:00 naar 0:00. Als je doet: eindtijd1-eindtijd2-(begintijd1-eindtijd1) krijg je een tijdseenheid; de getallen daarvan zet je om naar seconden. Daar trek je vervolgens 3 vanaf, en dan zet je ze om naar letters met de formule 1=A, ...., 26=Z, 27=A, 28=B etc. Daar komt dan uit: STOMFOP. Dat is een anagram van P. Stoof M. oftwel Patrick Stoof Mol.

Offline needemeu

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #261 Gepost op: 29-01-2011, 23:37:29 »
Lingo From Hell

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #262 Gepost op: 29-01-2011, 23:55:52 »
Is het niet zo dat de coach van de mol ook de voormalige presentator van Lingo is? Dan is het natuurlijk logisch dat bij de mol dit spelletje snel in zijn hoofd opkomt als hij allemaal balletjes met letters voorbij ziet komen.
***Roep ik vanuit mijn Patrick-tunnel***
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #263 Gepost op: 30-01-2011, 00:14:17 »
Bijna :P De kandidatencoach is de jury van Lingo. Maar hij is dus coach van alle kandidaten en niet alleen van de mol.
The British are not impressed.

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #264 Gepost op: 30-01-2011, 00:51:35 »
Maar de mol brengt waarschijnlijk wel heel wat meer uurtjes met hem door dan de kandidaten  :)

(ik ga echt niet uit die Patrick-tunnel komen  :P)
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #265 Gepost op: 30-01-2011, 01:05:08 »
Maar dan nog, het is niet zo dat als je met JP omgaat je alleen nog maar aan Lingo kunt denken :P Vooral omdat hij daar niet in beeld is. Als ik hem op de fandag zie, weet ik dat hij het is, en wat hij bij widm doet, maar ik ga echt niet spontaan alles uitspellen wat ik tegen hem zeg.
The British are not impressed.

Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #266 Gepost op: 30-01-2011, 16:50:26 »
De afloop van de bussenrace is mij ook nog niet duidelijk. Was dit expres of kregen beide bussen per ongeluk panne?

De weggeefactie van de joker vond ik ook vreemd. Mijn eerste reactie was dat Patrick zich als mol nu wel erg in de kaart laat kijken.En dat bleek later ook uit de reactie van Art.

Maar misschien komt er nog een vervolg en vraagt Patrick aan Art nog een tegenprestatie en gaat hij zo onwetend de mol helpen?

Art heeft tot nog toe elke executie weten te overleven omdat hij jokers had, mogelijk dat Patrick hem om een (slinkse)tegenprestatie gaat vragen in een latere aflevering.

Maar goed dat is speculeren.


Weggeefactie volgens principe Divide et impera ,Verdeel en heers, voorkomt dat concurenten een gezamelijk pact sluiten.

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #267 Gepost op: 30-01-2011, 22:29:06 »
Ik zie dus niets?
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Rick De Molloot

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • traust enginn!
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #268 Gepost op: 30-01-2011, 22:55:16 »
Ushi/Dushi/Lucretia Actie dmv de kerel in de bus in afl 1..... Hoe ver gaat men joh? Pffff....Come on.... Wie dat ooit bedacht heeft en ook nog geloofd, die persoon moet ff langs bij de psych.... haha.
Dat Patrick de mol, ja dat geloof ik ook wel... Maar die hele vermommingsact? nee daar kan ik heeeel hard om lachen.... Er zijn dus egt mensen die de weg kwijt zijn :P
WIDM 2012: Traust enginn!!

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #269 Gepost op: 31-01-2011, 01:57:58 »
Maar dan nog, het is niet zo dat als je met JP omgaat je alleen nog maar aan Lingo kunt denken :P Vooral omdat hij daar niet in beeld is. Als ik hem op de fandag zie, weet ik dat hij het is, en wat hij bij widm doet, maar ik ga echt niet spontaan alles uitspellen wat ik tegen hem zeg.
Was ook eigenlijk maar een grapje  ;D

het gaat om de man met de paarse polo met roze kraag
Moedermol, kijk zelf nog eens een keer goed naar je laatste foto en concludeer dat er minstens 2 mannen met zo een polo in de bus zijn.
En sowieso lijkt het me meer dan onwaarschijnlijk dat dit Patrick zou zijn.
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #270 Gepost op: 31-01-2011, 10:41:46 »
In aflevering 1 zat de mol in de bus waar de kandidaten de allereerste opdracht hebben gedaan. Er is op het forum al meer over gesproken hoe dit dan gedaan is w.s. verdekt achter in de bus of de man met pruik en pet verborgen achter een tas.

Mij viel een andere man op

Nah, deze man is overduidelijk een El Salvadoriaan. Je moet toegeven: bij Ushi en Dushi is het uiteindelijk toch duidelijk te zien. Maar het zou een megastunt zijn.

Wat belangrijker is m.i. is dat je de vrouw vergeet te noemen. Dat vind ik nog de belangrijkste hint in deze opdracht. Want die man met pet/tas zou Pepijn kunnen zijn (mijn mol) maar ik vond het sterker opgemerkt dat daar links van een vrouw zit met exact dezelfde outfit (zonnebril) en vooral hetzelfde polshorloge als Anna. Bijzonder treffend en zeker niet zomaar overal snel vandaan te trekken door de regie, een vrouw uit te dossen met exact gelijkende accessoires.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #271 Gepost op: 31-01-2011, 10:47:19 »
Waarom dan de vermommingsact van  Soundos als Ophra Winfrey bij het filmpje over WIDM bij de uitreiking van de televizierring?

Dat was Soundos niet hoor. :)

Patrick verdenk ik na aflevering 4 minder. Hoe hij na de touwenopdracht vertelt dat hij een rotgevoel heeft lijkt me niet gespeeld. Nu kan een Mol natuurlijk ook een rotgevoel erover hebben als hij er niet in slaagt om de opdrachten te saboteren, maar saboteren deed Patrick op het touw zo wel, en veel andere mogelijkheden om daar te saboteren (buiten de actie van Pepijn om met zijn acrobatische toeren de anderen extra bang te maken) waren er volgens mij niet.


Offline suzanv

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #272 Gepost op: 31-01-2011, 10:54:34 »
Bij Karin in de bus
Kijk naar de buik


::rofl:: ::rofl:: ::rofl::
Sorry Moedermol maar dat dit Patrick is vind ik wel heeeeel onwaarschijnlijk!

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #273 Gepost op: 31-01-2011, 11:07:02 »
Patrick verdenk ik na aflevering 4 minder. Hoe hij na de touwenopdracht vertelt dat hij een rotgevoel heeft lijkt me niet gespeeld.

Als hij in beeld is op de kabels, is zijn reactie dat het tegennatuurlijk is om met zijn gewicht op zo'n dun draadje te staan. Tegenover de groep verklaart hij dat het veel te zwaar is, en dat zijn armen pijn doen. Dat vind ik toch een beetje tegenstrijdig.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #274 Gepost op: 31-01-2011, 11:17:46 »
Als hij in beeld is op de kabels, is zijn reactie dat het tegennatuurlijk is om met zijn gewicht op zo'n dun draadje te staan. Tegenover de groep verklaart hij dat het veel te zwaar is, en dat zijn armen pijn doen. Dat vind ik toch een beetje tegenstrijdig.

Hoezo tegenstrijdig? Hij vond het kennelijk zowel eng als zwaar, ook al geeft hij dat eerste dan misschien niet toe aan de groep.

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #275 Gepost op: 31-01-2011, 11:24:28 »
Hoezo tegenstrijdig? Hij vond het kennelijk zowel eng als zwaar, ook al geeft hij dat eerste dan misschien niet toe aan de groep.
Het zou me niets verbazen als het mollentranen waren. Ik kan enig gemeen lachje herkennen in de biecht die er dan volgt...
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #276 Gepost op: 31-01-2011, 12:09:01 »
Hoezo tegenstrijdig? Hij vond het kennelijk zowel eng als zwaar, ook al geeft hij dat eerste dan misschien niet toe aan de groep.

Dat eerste stukje is Patrick goed bezig. De groep zegt ook dat het er rustig uitziet. Dat komt omdat hij stevig op de onderste kabel staat. Dan vind ik het juist vreemd dat ie daarna z'n bedenkingen krijgt.

Maar ja, iets is wat het lijkt.
;)

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #277 Gepost op: 31-01-2011, 15:08:06 »
Hoezo tegenstrijdig? Hij vond het kennelijk zowel eng als zwaar, ook al geeft hij dat eerste dan misschien niet toe aan de groep.

Ja dat begrijp ik ook niet helemaal.  ;)
Ik denk juist dat hij (ook als kandidaat) van te voren een inschattingsfout kan hebben gemaakt omtrent hoe zwaar het was voor zijn armen met name. (Ook Art gaf duidelijk aan hoezeer de armspieren verzuren omdat je als het ware met je hele gewicht aan je armen hangt).

Daarnaast gaf Patrick aan dat hij zich voorstelde dat als hij tot midden op het touw zou komen ze hem misschien helemaal niet meer terug zouden krijgen (of iig met heel veel moeite). Dat is natuurlijk sws nogal vernederend om zo terug te moeten worden gehaald maar al helemaal als het een hele rompslomp wordt.

Je kunt zijn argument als mols uitleggen, maar ik vind het verder eigenlijk een volstrekt logische verklaring.  :)
« Laatst bewerkt op: 31-01-2011, 15:09:40 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #278 Gepost op: 31-01-2011, 16:19:28 »
Geeft de Mol zomaar jokers weg aan een kandidaat? Maakt dat de uiteindelijke uitkomst van het spel niet erg oneerlijk? Het is toch de bedoeling dat de Mol ongemerkt saboteert en niet dat 'ie bepaalt wie de winnaar wordt?

Ik kan me uit vorige series alleen herinneren dat Milouska uit zichzelf heeft weggegeven, aan Liz en Roderick destijds. Maar dat was omdat die allebei dagenlang van de groep gescheiden waren geweest en zodoende eigenlijk geen schijn van kans hadden bij de test. Ik ga er dan ook vanuit dat Milouska dat destijds in opdracht van de makers deed.
Verder kan ik me eigenlijk niet herinneren dat de Mol op eigen initiatief zomaar een van de kandidaten heeft bevoordeelt.

Alhoewel hij ontzettend loopt te klungelen, is Patrick ook na deze aflevering nog steeds mijn Mol niet. Steeds minder zelfs.

Inge weigerde ook in een groepje met Dick Jol te zitten toen zij de mol was. Dick viel vervolgens die aflevering af. Vond het net een beetje te ver gaan voor een mol, die moet wel neutraal in dat spel staan. Denk ook dat er wel mollen waren die van de productie hoorden wie er 'op hem zaten', en daar rekening mee hielden bij het spelen van het spel.
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #279 Gepost op: 31-01-2011, 16:22:08 »
Daarnaast gaf Patrick aan dat hij zich voorstelde dat als hij tot midden op het touw zou komen ze hem misschien helemaal niet meer terug zouden krijgen (of iig met heel veel moeite). Dat is natuurlijk sws nogal vernederend om zo terug te moeten worden gehaald maar al helemaal als het een hele rompslomp wordt.

En dat scheelt 47.5 meter.

Ik geloof Patrick na het terugzien nu helemaal niet. In het begin staat ie gewoon stabiel op het koord, wat de anderen ook bevestigen ("het ziet er  rustig uit"). Dan kost het dus in de armen minder moeite. Het zou mogelijk kunnen zijn dat Patrick op acht meter een molactie maakte door net te doen dat ie het niet zou redden.