Poll

Waarom is Patrick niet de mol?

Patrick haalt te veel geld binnen.
Patrick molt te duidelijk.
Er zijn geen goede hints naar Patrick (gevonden).
Mijn intuïtie zegt dat Patrick de mol niet kan zijn.
Anders, (graag uitleg)
Patrick is WEL de mol.

Auteur Topic: [Kandidaat] PATRICK is de Mol!  (gelezen 307235 keer)

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #280 Gepost op: 31-01-2011, 16:32:08 »
Inge weigerde ook in een groepje met Dick Jol te zitten toen zij de mol was. Dick viel vervolgens die aflevering af. Vond het net een beetje te ver gaan voor een mol, die moet wel neutraal in dat spel staan. Denk ook dat er wel mollen waren die van de productie hoorden wie er 'op hem zaten', en daar rekening mee hielden bij het spelen van het spel.

Die tweede joker die Patrick aan Art weggaf had nul waarde voor Patrick; zelfs geen bijkomstige waarde als goodwill of zo; Art was allang blij met de joker die hij eerder had gekregen. Patrick had die joker veel beter aan iemand anders kunnen gunnen in de hoop op "something in return", als ie de mol niet was.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #281 Gepost op: 31-01-2011, 17:37:21 »
Ik geloof Patrick na het terugzien nu helemaal niet

Jawel joh. Hij maakt een goed inschatting. Je kunt wel zeggen, ik doe slechts de helft. Maar dat is onzin. Want nog eens de helft terug en je kunt evengoed helemaal oversteken want dat is dan intussen net zo ver. Dus hij heeft een stukje gedaan, doe dat maal 2, en hij doet dus voor zijn postuur een heel redelijk grote inspanning. Hij doet al helemaal niets naar de achterblijvers toe zoals Pepijn die de dames de schrik om het lijf jaagt. Hij zegt notabene zelfs dat het helemaal niet eng is maar hij het gewoon niet houden kan :-\\.

De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #282 Gepost op: 31-01-2011, 17:50:18 »
Dus hij heeft een stukje gedaan, doe dat maal 2, en hij doet dus voor zijn postuur een heel redelijk grote inspanning.

Wat heeft zijn postuur er mee te maken? Als je op die kabel durft te staan, is het een appeltje-eitje. Oké, dat is een aanname, maar ik denk wel dat dat klopt.
« Laatst bewerkt op: 31-01-2011, 18:06:33 door Avogadro »

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #283 Gepost op: 31-01-2011, 18:37:31 »
Nee daar geloof ik niets van. Het kost veel meer energie voor hem om stabiel te blijven en voorwaarts te gaan dan een dunne den als Pepijn en bovendien is hij totaal ongetraind en heeft geen conditie waar bijv. Jan en Art in topconditie zijn.... dus hij heeft weldegelijk een goede smoes ::trots::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #284 Gepost op: 1-02-2011, 04:11:02 »
En dat scheelt 47.5 meter.

Ik geloof Patrick na het terugzien nu helemaal niet. In het begin staat ie gewoon stabiel op het koord, wat de anderen ook bevestigen ("het ziet er  rustig uit"). Dan kost het dus in de armen minder moeite. Het zou mogelijk kunnen zijn dat Patrick op acht meter een molactie maakte door net te doen dat ie het niet zou redden.

Acht meter is iets anders dan 111 meter.
Je kan juist prima aan het begin denken: dat kan ik wel,onderschattende hoe zwaar dit is voor de rest van je bovenlichaam.

Patrick kan op dat moment ook een herevaluatie gemaakt hebben en hebben ingezien dat dit simpelweg te zwaar was voor hem (even afgezien van of hij uiteindelijk toch hoogtevrees had of niet, en aangezien de meesten daar wel last van hadden waarom zou Patrick hiervan helemaal geen last gehad hebben? Bij Pepijn snap je dat gezien zijn werk maar voor de rest is het niet bepaald dagelijkse kost om op x meter hoogte dit soort stunts uit te halen vooral niet voor iemand als Patrick).

Het feit dat hij redelijk stabiel leek te staan op het koord (een opmerking die gemaakt werd by the way met in het achterhoofd hoe moeilijk en moeizaam het Pepijn leek af te gaan, hetgeen het een en ander zegt over het referentiekader), wil allerminst zeggen dat het niet fysiek zwaar was.

Patrick leek vooral verbolgen over het feit dat de organisatie hem had verzekerd van het feit dat zijn gewicht geen rol zou spelen - getuige zijn eigen verklaring hierover bleek dit toch iets anders te liggen.

Vwb wat zijn postuur ermee te maken heeft kan ik alleen uitgaan van wat ook anderen behalve Patrick hebben gezegd, namelijk dat het fysiek zwaar was - waarbij je grootdeels je armspieren moest gebruiken om je staande te houden. Dus ja dan lijkt me dat postuur en fitheid hier wel iets mee te maken hebben ja.
« Laatst bewerkt op: 1-02-2011, 04:15:07 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #285 Gepost op: 1-02-2011, 06:54:01 »
In afl. 3 worden in de hotelkameropdracht enkele tijden afgebeeld van de klok die aftelt van 15:00 naar 0:00. Als je doet: eindtijd1-eindtijd2-(begintijd1-eindtijd1) krijg je een tijdseenheid; de getallen daarvan zet je om naar seconden. Daar trek je vervolgens 3 vanaf, en dan zet je ze om naar letters met de formule 1=A, ...., 26=Z, 27=A, 28=B etc. Daar komt dan uit: STOMFOP. Dat is een anagram van P. Stoof M. oftwel Patrick Stoof Mol.

Is dat een grapje? :o
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #286 Gepost op: 2-02-2011, 03:15:27 »
Goed..

Nadat ik toch herhaalde malen vooral mbt Patrick (ik neem aan vanwege zijn achternaam die zich ertoe leent..) het onderwerp 'anagram' naar voren heb zien komen moet me toch e.e.a. van het hart.

Dit zal me wellicht niet in dank afgenomen worden door deze of gene hier. Ik wil om het in perspectief te plaatsen wel aangeven dat Patrick tot een van mijn 'molverdachten' behoort, zelfs momenteel de tweede plaats na mijn hoofdverdachte.  ;)

In serie 9 waren anagrammen idd een molhint.
Maar dat hadden we kunnen weten doordat de zin die de mol destijds uitsprak idd vrij gekunsteld en onnatuurlijk overkwam. Bovendien was het een anagram dat eenduidig verwees naar hem. De mol gaf dus een hint die ondubbelzinnig uit te leggen was naar hem en ook opviel doordat de zin onnatuurlijk en gekunsteld overkwam.

Ten eerste is het mi onwaarschijnlijk dat exact eenzelfde hint herhaald wordt 2 series later. Dat zou wel erg fantasieloos zijn m.i. Als je toch iets met een taalhint wil zijn er iig genoeg andere opties sws.
In principe worden hints nooit herhaald, alleen cijfer en getalhints komen wel terug. Die zijn namelijk 'neutraal' en kunnen mits in bepaalde combinaties en aan bijvoorbeeld bepaalde gebeurtenissen die in de serie voorkomen gekoppeld, prima 'hergebruikt' worden.

Voor wat betreft 'taalhints' wordt het lastiger. Mensen zijn er volgende keer op bedacht sws. Het werkt dus niet omgekeerd! m.a.w. we hebben een willekeurige zin, laten we eens kijken of we iets kunnen vinden wat we zo kunnen ombuigen tot het onze mol 'past'.  Dat valt onder de noemer 'doelredeneren'.

Natuurlijk kan er best een taalhint inzitten maar er zijn zoveel manieren om met taal te spelen waarom zouden het per se weer anagrammen moeten zijn?? ( met 'Stoof'  valt ook best het eea te doen zonder een anagram maar met wat fantasie of andere stijlfiguren..  ;D )


Wat ik hiermee wil zeggen is dat ik denk dat het naarstig zoeken naar anagrammen me eerder tot allerlei dwaalsporen lijkt te leiden omdat je net zo lang zoekt tot iets past bij je model (onder het motto 'zoekt en gij zult vinden'.. natuurlijk vind je wat je wilt op die manier en kan je het passende krijgen).
Ongetwijfeld kan ik of wie dan ook wel een 'frase' in de serie vinden die 'opvalt' en die we kunnen 'linken' aan onze 'verdachte'. Het gaat juist om het omgekeerde imho.

Wat zit in de serie, wat valt op, wat vertoont een patroon, wat is relatief eenvoudig maar vooral ook eenduidig te linken aan de mol.

Ik hoop dat de Patrick-verdenkers dit zien als constructief meedenken - niet meer of minder dan dat.  ;)
« Laatst bewerkt op: 2-02-2011, 03:34:42 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #287 Gepost op: 2-02-2011, 16:04:41 »
Ik weet niet precies waarom het opvallend is dat er zwart/witte letters op een gekleurd shirt staan.
Dat is toch vaak het geval juist om een contrast te creëren anders zie je niet wat er staat..?

Voor wat betreft 'topo' en 'tomoloos positief' lijkt me dat het idd waarschijnlijk geen toeval is aangezien Art daar duidelijk aangaf dat ze dit plan samen hadden bekokstoofd om de aandacht van Karin af te leiden.
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #288 Gepost op: 2-02-2011, 19:38:12 »
'Als acteur speelde hij in diverse tv-producties zoals 'Kopspijkers' (VARA), 'S1ngle' (NET 5) en het volgend jaar te verschijnen 'Lijn 32' (KRO/NCRV).'

We moeten even opletten/terugkijken of er een trein of bus ofzo is (geweest) of nog komt met als nummer 32. Of dat het nummer 32 sowieso vaker terugkomt. Zou wel raar zijn want 33 en 11 komen ook al vaker terug.
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #289 Gepost op: 2-02-2011, 20:00:29 »
'Als acteur speelde hij in diverse tv-producties zoals 'Kopspijkers' (VARA), 'S1ngle' (NET 5) en het volgend jaar te verschijnen 'Lijn 32' (KRO/NCRV).'

We moeten even opletten/terugkijken of er een trein of bus ofzo is (geweest) of nog komt met als nummer 32. Of dat het nummer 32 sowieso vaker terugkomt. Zou wel raar zijn want 33 en 11 komen ook al vaker terug.
Misschien kan ik je opvrolijken met het feit dat de ramen afgeplakt waren als 1>3>2 ?
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #290 Gepost op: 2-02-2011, 20:01:51 »
Nou dan staat er 132 en niet 32. :P
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #291 Gepost op: 2-02-2011, 20:04:27 »
Nou dan staat er 132 en niet 32. :P
De één is niet echt goed zichtbaar. En opvallen dat het niet gewoon 123 is.

Btw hier ook nog een 26/25...
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #292 Gepost op: 3-02-2011, 00:02:40 »
Is dat een grapje? :o
Ik had de tijden al ergens op een papiertje staan, dus kon het vrij snel uitproberen. Ik kwam in elk geval op wat anders uit. Als ik zijn instructies 1 op 1 volg krijg ik letter waarmee ik "Karan Mol" kan maken.

 :o ::) :P

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #293 Gepost op: 4-02-2011, 01:46:37 »
Patrick vraagt/zegt Art :"We kunnen Mollen he?".
 39.21

Is dit dan het moment dat de Mol een hulpmol zoekt?
Zie afl. 1, opmerking PJ?
Omnia vincit amor

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #294 Gepost op: 4-02-2011, 02:03:28 »
Patrick vraagt/zegt Art :"We kunnen Mollen he?".
 39.21

Is dit dan het moment dat de Mol een hulpmol zoekt?
Zie afl. 1, opmerking PJ?


;D

In dat geval wel een heulll stuk letterlijker al dan in de vijfde serie..(en inmiddels is het concept an sich bekend..).
Lijkt me dat dat in dat geval een nogal oneerlijk voordeel geeft voor Art aangezien die dan al 2x benaderd is door Mol Patrick (afl 4: jokers, afl 5: laten we eens even lekker mollen).

Hoe moeten de anderen daar achter komen dan of is dit alleen aan 1 kandidaat gericht? Als Patrick direct anderen benadert om hem te helpen gaat dat ook wel opvallen hierna natuurlijk..  ::)

Lijkt me niet zo logisch.
Overigens mislukt het ook falikant (logischerwijze) omdat het veel te doorzichtig en te duidelijk zou zijn naar de anderen toe wie hieraan debet zouden zijn (iedereen staat erbij te kijken, en het is dan is wel verrekte duidelijk wie daarvoor verantwoordelijk zijn).  ::)
« Laatst bewerkt op: 4-02-2011, 02:08:43 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #295 Gepost op: 4-02-2011, 03:47:49 »
;D
Lijkt me dat dat in dat geval een nogal oneerlijk voordeel geeft voor Art aangezien die dan al 2x benaderd is door Mol Patrick (afl 4: jokers, afl 5: laten we eens even lekker mollen).
Sja, een Mol gaat niet aan alle kandidaten verkondigen:" Jongens; nu ga ik 1 van jullie als hulpmol uitkiezen en diegene is:...".

Ik heb ook geen idee maar dit is wel 1 van de 1e mogelijkheden om een hulpmol te kiezen (voor ons molloten in beeld).
Of we moeten terugzien naar de mandjesopdracht.
Of afwachten...;)
Omnia vincit amor

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #296 Gepost op: 4-02-2011, 03:59:51 »
Sja, een Mol gaat niet aan alle kandidaten verkondigen:" Jongens; nu ga ik 1 van jullie als hulpmol uitkiezen en diegene is:...".

Daar zijn allerlei opties voor te bedenken die een stuk neutraler en anoniemer zijn (zie serie 5, en als ze dat in serie 5 al bedachten waarom dan niet in 11..?).

Daarom juist lijkt het me zeer onwaarschijnlijk dat Patrick's actie bedoeld is om Art tot 'hulpmol' te maken.
Mocht het toch zo blijken te zijn, wil ik heel graag van hem weten waarom hij twee maal achtereen Art 'getarget' heeft hiervoor.

Je kunt hooguit zeggen dat hij heel misschien hetzelfde in komende afl gaat doen naar anderen toe (wat dan ook erg op gaat vallen) maar dat is dan wel duidelijk 'too little too late' (iig in het geval van Jan dan toch..  ;) ).
« Laatst bewerkt op: 4-02-2011, 04:09:40 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline molmark

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • P.A. van Momfert (de Mol)
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #297 Gepost op: 4-02-2011, 09:29:01 »
Patrick heeft wederom (bijna) niks verdiend. Alleen tijdens de opdracht in de jeeps was hij heel actief. Probeert hij daar zand in de ogen van de anderen te strooien? Hij temperde wel Karin heel erg om niet te hard te rijden; misschien gokte hij er op om te laat te komen.

Het verzoek aan Art om te mollen is natuurlijk heel apart. Hij had beter achter Art aan kunnen lopen en het geld over het hoofd kunnen zien.
het leven is als een molshoop: je ziet het liggen maar je tuint er altijd weer in

Offline BeertjeColargol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #298 Gepost op: 4-02-2011, 19:56:36 »
Het zal wel aan mij liggen, maar ik hoorde patrick bij de test 'acht' zeggen in plaats van 'art'. acht = mol. Doet een beetje denken aan wat dennis zei in de grot, toen hij niet edo zei maar ego.
Hoewel ik nog steeds op pepijn zit, vind ik patrick toch wel een hele goede tweede hierdoor.

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #299 Gepost op: 4-02-2011, 20:03:32 »
Patrick heeft wederom (bijna) niks verdiend. Alleen tijdens de opdracht in de jeeps was hij heel actief. Probeert hij daar zand in de ogen van de anderen te strooien? Hij temperde wel Karin heel erg om niet te hard te rijden; misschien gokte hij er op om te laat te komen.

Het verzoek aan Art om te mollen is natuurlijk heel apart. Hij had beter achter Art aan kunnen lopen en het geld over het hoofd kunnen zien.

Patrick wijst als eerste de vlaggetjes aan, en plukt ze van moeilijk zichtbare plekken af.
Als mol is dit onnodig, tenzij je geen andere keuze hebt (bijv een ander staat naar je te kijken terwijl je zoekt, en heb je het al??' - dan heb je geen keuze anders wordt het verdacht.

Patrick was echter degene die de vlaggen signaleerde en meteen uit de jeep sprong om ze te halen.
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)