Poll

Waarom is Patrick niet de mol?

Patrick haalt te veel geld binnen.
Patrick molt te duidelijk.
Er zijn geen goede hints naar Patrick (gevonden).
Mijn intuïtie zegt dat Patrick de mol niet kan zijn.
Anders, (graag uitleg)
Patrick is WEL de mol.

Auteur Topic: [Kandidaat] PATRICK is de Mol!  (gelezen 307224 keer)

Offline Sapphire

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Molloot in progress
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #300 Gepost op: 4-02-2011, 20:48:18 »
Het zal wel aan mij liggen, maar ik hoorde patrick bij de test 'acht' zeggen in plaats van 'art'. acht = mol. Doet een beetje denken aan wat dennis zei in de grot, toen hij niet edo zei maar ego.
Hoewel ik nog steeds op pepijn zit, vind ik patrick toch wel een hele goede tweede hierdoor.

Ik heb al eens vaker gelezen dat 8 'mol' zou zijn (niet wat jou opviel hoor, maar gewoon de connectie), kan iemand mij deze connectie uitleggen?
(Ookal ben ik nog maar 17... onderschat mijn mening niet)

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #301 Gepost op: 4-02-2011, 20:50:29 »
Het is behoorlijk onmols van Patrick om vlaggen te zien die niemand ziet maar zelfs dat valt nog uit te leggen.
Vorige aflevering zat Patrick zichzelf behoorlijk in de weg. Dat frustreerde hem. Ik kan me voorstellen dat je dan bij een volgende opdracht, zelfs als je de mol bent, jezelf weer even wil bewijzen. Het kan ook strategisch zijn: als er stiekem meerdere kandidaten op Patrick zitten kan het nodig zijn weer even goodwill te kweken. Voor mij nog geen reden om hem af te strepen als mol.

Offline Vangu Vegro

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #302 Gepost op: 4-02-2011, 21:16:33 »
Ik heb al eens vaker gelezen dat 8 'mol' zou zijn (niet wat jou opviel hoor, maar gewoon de connectie), kan iemand mij deze connectie uitleggen?

In serie 8 was het een hint omdat 'mol' de naam van de achtste maand van de Mayakalender was.

En de Maya's zaten ook in El Salvador (zie Tazumal, locatie van test & executie afl. 3).

Mij was het ook al opgevallen dat wat Patrick zei als 'acht' klonk, maar dat ze echt hints uit het verleden zouden herhalen kan ik me eigenlijk niet voorstellen.
« Laatst bewerkt op: 5-02-2011, 10:30:58 door Vangu Vegro »
"Als onder makkelijk te mollen mollen mollen mollen mollen, mollen mollen mollen stukken makkelijker nog."   - Kees Torn

Offline IDM

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #303 Gepost op: 4-02-2011, 21:17:31 »
Ik streep Patrick ook zeker niet af als mol.
Hij blijft mijn hoofdverdachte (maar Soundos heeft plaats gemaakt voor Pepijn). Ik zit nu sinds Horace definitief op Patrick, maar ik ben ineens ook wel een beetje huiverig dat Pepijn ook Patrick inhaalt op mijn lijst.
(Omdat ik Patrick als mol geloof ik leuker zou vinden...)
Maar goed, ik stap (nog) niet van Patrick af.
« Laatst bewerkt op: 4-02-2011, 22:06:41 door IDM »
Laten we jabberen.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #304 Gepost op: 5-02-2011, 12:39:22 »
ik blijf bij Patrick, maar wat verdiende hij opeens heel veel geld deze aflevering.
Ik sluit me maar bij Lautjuh aan en wat zij als argument gaf. Das toch makkelijker dan naar Pepijn over te stappen.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Tweety

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe fucking diem!
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #305 Gepost op: 6-02-2011, 18:18:16 »
Op 24.40 zegt PJH het letterlijk: Wie is de Mol? Patrick. ::jaja::
In afl. 5 zegt PJ tijdens de terugblik naar vorige week wederom letterlijk: Wie is de mol? Patrick.

Het is behoorlijk onmols van Patrick om vlaggen te zien die niemand ziet maar zelfs dat valt nog uit te leggen.
Vorige aflevering zat Patrick zichzelf behoorlijk in de weg. Dat frustreerde hem. Ik kan me voorstellen dat je dan bij een volgende opdracht, zelfs als je de mol bent, jezelf weer even wil bewijzen. Het kan ook strategisch zijn: als er stiekem meerdere kandidaten op Patrick zitten kan het nodig zijn weer even goodwill te kweken. Voor mij nog geen reden om hem af te strepen als mol.
Mee eens. Misschien was het om zichzelf éven minder verdacht te maken. Hij heeft voor het eerst voor geld in de pot gezorgd, door zich 100% in te zetten.
Wat mij vervolgens opviel was zijn biecht na afloop van die opdracht. Patrick zegt:

"Wij hebben voor het eerst echt als team gewerkt aan een opdracht en het is helemaal te gek. Want dat doen wij normaal niet."
Wij = ik = de mol ?
Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #306 Gepost op: 6-02-2011, 18:25:01 »
"Wij hebben voor het eerst echt als team gewerkt aan een opdracht en het is helemaal te gek. Want dat doen wij normaal niet."
Wij = ik = de mol ?

Jan had een soortgelijk commentaar, in de zin van 'Wie had dat nog kunnen denken, teamwork in widm'.
Gezien de uitgelaten reacties van alle kandidaten naar afloop denk ik dat dit meer een algemeen gevoel was, dat mensen na afloop van deze opdracht hadden, namelijk dat ze eindelijk eens allemaal samen (ipv in aparte groepen en teams) iets konden doen. En daarbij ook een flinke som geld wonnen.

Dat de jongetjes .. mannen daarbij door grote plassen water mochten scheuren 'zoals in een actiefilm' versterkte dat gevoel. En zoals hij in de vuurwerk opdracht aangeeft is Patrick gevoelig voor adrenaline rushes.
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline uiltje5

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #307 Gepost op: 7-02-2011, 17:08:14 »
De eerder gemaakte screenshots van Moedermol op blz 15 van dit topic overtuigen mij wel als de mol in de bus.

Deze man zie je inderdaad bij de backstagebeelden omhoog de straat inlopen langs de regie-assistente en Anne Shot daarna, dan zie een glimp van het instappen van deze man, net voordat Anne instapt.
Vervolgens (kijk anders de busopdracht van afl 1 maar eens terug) staat deze dikkige man bij iedere kandidaat op een andere plek in de bus.  Als je El salvadoriaan bent, dan ga je in de bus, je gaat zitten of staan, maar je verplaatst je niet zoveel en vaak lijkt mij.

dus:

Waar staat de man met blauwe shirt en rode kraag in de bus.

Bij Pepijn, is de verdachte man met rood/blauw shirt niet zichtbaar in een shot.
Bij Art, stapt deze man achter Art in....(alhoewel, de man die acher hem in stapt, lijkt een andere man dan het shot erna, plaatje 1&2 man die instapt na Art, plaatje 3 man die ik verdenk)

(En dan het shot daarna staat de slanke versie weer achterin, dit gooi ik op montage geknutsel, zelfde shot is zichtbaar als patrick in de bus is.)

Dan is Art klaar en stapt de verdachte man uit de bus en ik vind hem niet lijken op de eerste man die achter Art in de bus stapt.
Bij Anne : Geen shots zichtbaar van de verdachte man
Bij Karin : Is de man in de deuropening....weer te laat ingestapt? dus na de kandidaat? Terwijl je toch al in de bus zat? Dan zou hij halverwege moeten staan nietwaar? Verder zie je hier duidelijk een Patrick postuur maar dan met bruine huidskleur.

--wel is waar dat de volgorde van de kandidaten die we zien ook niet de werkelijke chronologische volgorde hoeft te zijn--

Bij Soundos: Zie je geen glimp van de verdachte man (dus ook niet bij de deur)
Bij Jan Staat de verdachte man voorin andersom dan eerst en kijkt naar mijn mening wat weg als Jan instapt.
Bij Hanna Daar vraagt Hanna iets aan de verdachte man. Het is erg moeilijk te zien of dat Patrick is. Wel denk ik lichtgekleurde ogen te zien en niet diepbruin zoals je bij een El Salvadoriaan verwacht.
Bij Patrick Zie je de verdachte man niet, wel het shot met de dunnere versie in hetzelfde shirt.
Bij Myrianne staat de verdachte dus achteraan, Myrianna probeert langs hem te komen, maar wordt tegenhouden, door de verdachte man.
Bij Horeca staat hij weer vooraan en probeert Horeca steeds om hem heen te kijken om achterin te gluren.

Deze persoon staat dus op veel verschillende plaatsen en dat vind ik verdacht.

Daarnaast is de man die achter Art instapt echt een andere man dan degene die we later zien bij Hanna, Karin, Jan en Myrianne bijvoorbeeld, maar wel met hetzelfde shirt. De man die acher Art instapt zou toch ergens voorin moeten hangen ook? Maar daarna zie ik deze man nergens meer. De man die we zien in het derde shot (plaatje 3) is toch echt een ander, met donkerder haar ook.

Dan is er nog een dunne versie die te zien is in een shot bij Art en Patrick ook met het blau/rode shirt.

Kleur Bekennen zo heet de aflevering

De bus hangt daarnaast ook helemaal vol met Blauw en Rood. Ik zou zeggen kijk de busopdracht nog eens na en let op de blauw/rode man.
« Laatst bewerkt op: 7-02-2011, 17:23:15 door sarpeentje »

Offline uiltje5

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #308 Gepost op: 7-02-2011, 17:22:42 »
Hier nog de fotos van backstage.

1: Man loopt omhoog
2: Man stapt in...is erg moeilijk te zien, gaat snel

Bij de eerste foto zie je duidelijk dat het hetzelfde shirt is en andere man dan achter Art. Bij het derde shot, bij Art is het wel weer deze man....

Het is erg verwarrend, ik weet het, kan ook een heel populair shirt zijn idd. Maar ik vind hoelanger ik er naar kijk deze verdachte man ook een gemaakt bruin kleurtje hebben.....

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #309 Gepost op: 7-02-2011, 17:26:54 »
Eh, maar die man zou dus een buitengewoon knap vermomde Soundos, Pepijn, Patrick, Anna of Karin moeten zijn? Of begrijp ik je verkeerd? :P

Offline uiltje5

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #310 Gepost op: 7-02-2011, 17:32:40 »
Tja....dat is ook mijn (en vast ook van moedermol) enige probleem....Hij lijkt het meest op Patrick, qua postuur, zie je vooral bij Karin in de bus, maar knap vermommen kan toch?

Het is toch echt een andere man dan degene die vlak achter Art instapt, met hetzelfde shirt....Het zijn allemaal flitsen ook.

Lastig, Lastig :)

Offline suzanv

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #311 Gepost op: 7-02-2011, 17:33:14 »
Eh, maar die man zou dus een buitengewoon knap vermomde Soundos, Pepijn, Patrick, Anna of Karin moeten zijn? Of begrijp ik je verkeerd? :P

Patrick denk ik dan, omdat dit het Patrick-topic is. Maar ik vind het nogal vergezocht...

Offline uiltje5

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #312 Gepost op: 7-02-2011, 17:39:33 »
Het is moeilijk uit te leggen in de screenshots, maar als je de aflevering 1 terugkijkt en dan alleen deze opdracht...dan gedraagd deze man zich ook wat schichtig en vreemd....in en uitstappen ed....

En vlak nadat Art instapt zie je eerst echt een andere man en daarna dus deze versie (met donderder haar) voorin staan. Ik kan het hier niet goed uitleggen, maar bij terugkijken zien jullie het misschien...


en anders in aflevering 11  ;)

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #313 Gepost op: 7-02-2011, 17:44:08 »
Al zou patrick het zijn.. (wat ik haast niet denk)
Dan zou dat voor een mol een ENORME gok zijn, omdat dekandidaten zijn ZO dichtbij, en als patrick herkend wordt.. Hoe wil je dat in godsnaam gaan uitleggen..

Het is gewoon te riskant ;-)
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline Erphon

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #314 Gepost op: 7-02-2011, 17:45:49 »
Ik betwijfel het. De man heeft donkerder haar dan Patrick. Denk niet dat ze dat zomaar veranderd kunnen hebben (weet natuurlijk niet hoeveel tijd overal tussenzit en dergelijke maar lijkt me niet.)

Offline uiltje5

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #315 Gepost op: 7-02-2011, 22:27:34 »
Tja, die verdachte persoon blijft interigeren. Ben nu even op het oor gaan letten en de boog bij de neus/ogen.

Het oor van de 'verdachte' heeft wel wat weg van het oor van Anna.....Hmmm

Zit ik opeens in de verkeerde topic  :D

« Laatst bewerkt op: 7-02-2011, 22:36:12 door sarpeentje »

Offline GeeDeeZet

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #316 Gepost op: 7-02-2011, 22:43:01 »
Ik ben geen expert op het gebied van vermommingen, maar kan me zelfs met de beste bedoelingen niet voorstellen dat dit een vermomming is...
Zou sowieso een masker moeten zijn, en aangezien hij al een shirt met lage kraag aanheeft is dat al bijna onmogelijk...

 

Offline Loezel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #317 Gepost op: 7-02-2011, 22:56:32 »
Ik neig na deze aflevering nu toch iets meer naar Pepijn dan naar Patrick. Hoewel Patrick al vanaf het begin hoofdverdachte nummer 1 is bij mij. Maar hij was zo actief bij die laatste opdracht... Misschien hoopte hij dat ze niet op tijd binnen zouden zijn?

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #318 Gepost op: 7-02-2011, 23:21:44 »
De persoon met de pruik en pet is ook wel opvallend aanwezig

Maar de foto die je erbij zet is juist die waar Anna centraal zit... iedereen kijkt naar de vrouw met het polshorloge en de zonnebril die Anna ook heeft.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline opaweethetbeter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Opa op zoek naar moldvarpa tolf
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #319 Gepost op: 7-02-2011, 23:36:33 »
Tja, die verdachte persoon blijft interigeren. Ben nu even op het oor gaan letten en de boog bij de neus/ogen.

Het oor van de 'verdachte' heeft wel wat weg van het oor van Anna.....Hmmm

Briljant! ::rofl:: Mag ik deze nomineren voor de gouden molshoop? (Of hoe we die prijs ook weer noemen)..