Poll

Waarom is Patrick niet de mol?

Patrick haalt te veel geld binnen.
Patrick molt te duidelijk.
Er zijn geen goede hints naar Patrick (gevonden).
Mijn intuïtie zegt dat Patrick de mol niet kan zijn.
Anders, (graag uitleg)
Patrick is WEL de mol.

Auteur Topic: [Kandidaat] PATRICK is de Mol!  (gelezen 307144 keer)

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #640 Gepost op: 11-03-2011, 20:00:55 »
Zeker... Misschien omdat ze bang waren dat het te snel zou worden opgevat als het in de aflevering zat, maar ze wilden het wel tonen ofzo? Zou wel een beetje raar zijn.
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #641 Gepost op: 11-03-2011, 20:03:05 »
Noem me een zeikerd (dat ben ik ook)
maar als patrick de mol is, zit me één ding heel erg dwars

Zowel Karin als Patrick hadden een joker ingeleverd voor contact met de mol, wat leidt tot een vrijstelling naar de finale eigenlijk
en dan krijgt patrick eigenlijk door loting de vrijstelling, maar dan benadeel je karin toch enorm ten opzichte van de andere kandidaten (joker inleveren)
ik twijfel er ook aan of er echt geloot is
(Bij meerdere aanvragen loot de mol, kan je ook lezen als: als er meerdere een joker inleveren krijgt de mol de contact)

ik hoop dat jullie snappen wat ik bedoel
daar zit ik ook wel mee.
zou het erg jammer vinden als dit zo zou zijn.

Het was ook veel leuker geweest als karin en patrick dan beiden de brief hadden gekregen en beiden op de vrijstelling konden jagen.
( ik zie het al voor me hoe patrick karin van de boot afduwd omdat hij die vrijstelling wil ::rofl::)
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #642 Gepost op: 11-03-2011, 20:04:30 »
daar zit ik ook wel mee.
zou het erg jammer vinden als dit zo zou zijn.

Het was ook veel leuker geweest als karin en patrick dan beiden de brief hadden gekregen en beiden op de vrijstelling konden jagen.
( ik zie het al voor me hoe patrick karin van de boot afduwd omdat hij die vrijstelling wil ::rofl::)
hahaha, dat lijkt me idd geniaal
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #643 Gepost op: 11-03-2011, 20:48:10 »
Tijdens het lopen naar PJ horen we Patrick een hele tekst zeggen:

Ik ben ik ben ik ben de gelukkigste mens op aarde om alleen om in de finale te halen, ik wil natuurlijk winnen maar dat is iets wat je normaal niet kunt bedenken op het moment dat je gevraagd wordt om aan dit speeltje mee te doen, ik ben echt eh ik ben een klein kind in de speelgoedwinkel en geweldig.

Ik blijf dus bij mijn idee dat alles met jeugd te maken heeft. (ik denk dus aan de juniorserie)

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #644 Gepost op: 11-03-2011, 21:22:46 »
Maar als het een hint is, waarom dan alleen in de promo? Het doet best wel wat af aan de hint.
Hoezo? De promo is juist weer eens een goeie plek om een hint te verstoppen. :)
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #645 Gepost op: 11-03-2011, 21:36:38 »
Omdat niemand, ondanks dat wel op was gevallen dat er dingen in promo's zitten die niet in de uitzending zitten, de zin had om promo's uit te pluizen (ikzelf ook niet overigens). Niemand is er van uitgegaan dat er iets in kon zitten. Daarom is het de beste plek om juist wel iets in te stoppen.
The British are not impressed.

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #646 Gepost op: 11-03-2011, 22:22:39 »
Noem me een zeikerd (dat ben ik ook)
maar als patrick de mol is, zit me één ding heel erg dwars

Zowel Karin als Patrick hadden een joker ingeleverd voor contact met de mol, wat leidt tot een vrijstelling naar de finale eigenlijk
en dan krijgt patrick eigenlijk door loting de vrijstelling, maar dan benadeel je karin toch enorm ten opzichte van de andere kandidaten (joker inleveren)
ik twijfel er ook aan of er echt geloot is
(Bij meerdere aanvragen loot de mol, kan je ook lezen als: als er meerdere een joker inleveren krijgt de mol de contact)

ik hoop dat jullie snappen wat ik bedoel
Ja, ik snap wat je bedoelt en dat zit mij ook enorm dwars. Net als die jokers die hij aan Art gegeven heeft. De Mol heeft als opdracht de groep te bedonderen en niet om individuele kandidaten te benadelen of bevoordelen. Als Patrick de Mol zou zijn, zou die uitkomst wat mij betreft een enorme smet op het seizoen zijn. Dat is ook de belangrijkste reden dat ik zo vurig hoop dat het dan toch maar Art is, ondanks dat hij dan veel te opvallend gemold heeft.

Maar ja, wat is opvallend, kun je afvragen, aangezien hij onder de kandidaten veel minder verdacht werd dan Patrick. Blijkbaar is het juist Patrick die te obvious was, volgens de groep.

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #647 Gepost op: 11-03-2011, 22:29:36 »
Ja, ik snap wat je bedoelt en dat zit mij ook enorm dwars. Net als die jokers die hij aan Art gegeven heeft. De Mol heeft als opdracht de groep te bedonderen en niet om individuele kandidaten te benadelen of bevoordelen. Als Patrick de Mol zou zijn, zou die uitkomst wat mij betreft een enorme smet op het seizoen zijn. Dat is ook de belangrijkste reden dat ik zo vurig hoop dat het dan toch maar Art is, ondanks dat hij dan veel te opvallend gemold heeft.

Maar ja, wat is opvallend, kun je afvragen, aangezien hij onder de kandidaten veel minder verdacht werd dan Patrick. Blijkbaar is het juist Patrick die te obvious was, volgens de groep.
jaa, daarom hoopte ik vurig dat anna en later soundos de mol was :P

maar als patrick de mol is ben ik benieuwd naar zijn molbiechts, want als hij in zijn ogen zo heeft gehandeld met art om zo kandidaats mogelijk over te komen
dan kan ik het misschien wel begrijpen
maar als die vrijstelling gebeuren als hint wordt gebruikt, vind ik dat heel jammer :P
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #648 Gepost op: 11-03-2011, 22:54:57 »
Hm, toch vind ik het vreemd dat het in de promo zit. Je gaat er toch vanuit dat hints in de aflevering zitten, de promo is er enkel om kijkers te lokken. Mensen die geen promo's zien maar wel heel intensief zoeken in de uitzending krijgen de hint dan niet eens mee. Maar goed, we gaan het zien. :)

Het viel me op dat Patrick een korte broek draagt in de jungle. Niet echt een logische keuze, zeker niet als het regent, want het water loopt zo je schoenen in. Het deed me denken aan George die juist wel een lange broek aantrok bij een opdracht waar iedereen een korte broek aanhad.

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #649 Gepost op: 11-03-2011, 22:57:40 »
Of Patrick nou de Mol is of niet, ik denk niet dat 'tomeloos positief' een hint blijkt te zijn. Maar ik wil niemand teleurstellen hoor. Mensen zijn er zo druk mee geweest. :P

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #650 Gepost op: 11-03-2011, 22:59:09 »
Hm, toch vind ik het vreemd dat het in de promo zit. Je gaat er toch vanuit dat hints in de aflevering zitten, de promo is er enkel om kijkers te lokken. Mensen die geen promo's zien maar wel heel intensief zoeken in de uitzending krijgen de hint dan niet eens mee. Maar goed, we gaan het zien. :)
Oh, bedoel je dat met "promo". Ik dacht dat je het onderdeel van de uitzending bedoelde dat vooruitblikt naar "volgende week".

Als het geen onderdeel van de uitzending is dan sluit ik me volledig bij jouw mening aan :)

Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #651 Gepost op: 11-03-2011, 23:18:28 »
Ik bedoelde ook de 'Volgende week' in aflevering 1. Daar werd het gezegd.
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #652 Gepost op: 11-03-2011, 23:19:09 »
Oh, dacht dat het in de promo zat. Dan kan het best waar zijn inderdaad.  ::ok::

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #653 Gepost op: 11-03-2011, 23:26:53 »
Is de promo niet hetzelfde als het volgende week-filmpje, met af en toe nog wat extra toevoegingen? Dan zit alles van volgende week ook in de promo.
The British are not impressed.

Offline Mystery guest

  • Forumlid
  • I Am The Mystery Guest.
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #654 Gepost op: 12-03-2011, 11:19:00 »
misschien zat soundos wel op patrick sinds de theateropdracht, zij heeft het blaadje kunnen lezen, dus zijn weet wat er wel en niet staat..

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #655 Gepost op: 12-03-2011, 13:59:14 »
Over die "volgende week" stukjes. Ik heb er net een paar gekeken en gekeken of ik andere stukjes zag die ontbreken in de uitzending. Ook weer niet heel uitgebreid dus het kan goed dat ik dingen over het hoofd heb gezien, en ik heb nog niet alle afleveringen gehad.

De ontbrekende stukjes:
Afl.1->Afl.2 Soundos leest contact advertentie van Patrick voor: “Ik probeer altijd tomeloos positief te zijn”
Afl.3->Afl.4 Patrick zit achter het stuur van een rijdende bus, kijkt achterom en zegt “Waar is die andere bus?”
Afl.4->Afl.5 Art op het bootje: “Ik heb oprecht geen flauw idee waar we zijn”
Afl.6->Afl.7 Pepijn (bij afdaling vulkaan of onderwaterlabyrint): “Auw, mijn enkel, k*t!”

 ::vergroot::

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #656 Gepost op: 12-03-2011, 16:17:14 »
Als Patrick de test doet krijgen we als eerste de jokers te.
Er ligt een stapeltje met 4 jokers waarvan eentje met een 4 erop en een stapeltje met 5 jokers en hij wijst met 1 vinger wat totaal 10 maakt.
Patrick zegt: de beruchte vrijstellingsroute, ik heb aflevering 4 en er is een groene topito te zien. Er waren geen jokers voor aflevering 4. Patrick had in de 1e aflevering 4 jokers waarvan hij er 2 aan Art gaf. In aflevering 4 heeft hij 2 jokers ingezet. In aflevering 7 kreeg hij 3 jokers waarvan eentje ingezet in aflevering 8 om contact te krijgen met de mol en bij de finale had hij nog 2 jokers over.
Wat trouwens vreemd is bij deze test is dat er geen keuze is om Soundos te kiezen want Soundos heeft geen jokers gehad bij de vrijstellingsroute.

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #657 Gepost op: 12-03-2011, 16:19:03 »
Wat trouwens vreemd is bij deze test is dat er geen keuze is om Soundos te kiezen want Soundos heeft geen jokers gehad bij de vrijstellingsroute.

Volgens mij stond er ook een leeg mandje, dat je kon kiezen als je dacht dat Soundos de mol was.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #658 Gepost op: 12-03-2011, 16:21:38 »
Volgens mij stond er ook een leeg mandje, dat je kon kiezen als je dacht dat Soundos de mol was.

Ik wou het net tikken. Dat dacht ik dus ook.

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #659 Gepost op: 12-03-2011, 16:31:50 »
Ik heb het idee dat het tshirt van Patrick slaat op het wapen van El Salvador. Ik kan helaas geen plaatje maken, misschien kan iemand anders dat doen.

Het wapen van El Salvador werd aangenomen op 15 september 1912 en vertoont grote gelijkenis met het wapen van de verdwenen federatie van de Verenigde Staten van Centraal-Amerika, waar El Salvador tot 1840 deel van uitmaakte. Het wapen staat centraal op de vlag van El Salvador.

De vijf vulkanen in de driehoek staan voor de vijf lidstaten van deze federatie: Costa Rica, El Salvador, Guatemala, Honduras en Nicaragua. Daarnaast verwijzen zij naar de vulkanische aard van een groot deel van Centraal-Amerika. Hun positie in zee symboliseert de ligging van Centraal-Amerika aan de Atlantische en de Grote Oceaan. De driehoek zelf symboliseert gelijkheid. De regenboog in het wapen staat voor vrede en de frygische muts (onder de regenboog) voor vrijheid.

De datum in het wapen, 15 september 1821, is de dag dat El Salvador onafhankelijk werd van Spanje.

Achter de driehoek bevinden zich vijf blauw-wit-blauwe vlaggen; zij verwijzen naar de vlag van de Verenigde Staten van Centraal-Amerika en de daarvan afgeleide vlag van El Salvador. Onder de driehoek staat het nationale motto Dios, Union, Libertad ("God, Eenheid, Vrijheid"). De driehoek, de vlaggen en het motto worden omringd door een laurierkrans bestaande uit veertien delen, hetgeen de veertien departementen van El Salvador symboliseert. Om het geheel heen staat in gele hoofdletters República de El Salvador en la América Central ("Republiek El Salvador in Centraal-Amerika").

De kleuren van de regenboog worden traditioneel benoemd als (van buiten naar binnen): rood, oranje, geel, groen, blauw, indigo, en violet.