Poll

Waarom is Patrick niet de mol?

Patrick haalt te veel geld binnen.
Patrick molt te duidelijk.
Er zijn geen goede hints naar Patrick (gevonden).
Mijn intuïtie zegt dat Patrick de mol niet kan zijn.
Anders, (graag uitleg)
Patrick is WEL de mol.

Auteur Topic: [Kandidaat] PATRICK is de Mol!  (gelezen 307124 keer)

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #680 Gepost op: 12-03-2011, 20:49:35 »
Ik heb die 'hints' nooit als echte hints opgevat, maar meer als kijkwijzer. Volgens mij is het bedoeld voor de ongeoefende kijker om ze te helpen gerichter te kijken naar wat aanwijzingen zouden kunnen zijn.

Ja dat ben ik met je eens. Maar er heeft al eens eerder een "echte" aanwijzing in gezeten. Weet ff niet meer wanneer dat was, maar het was toen wel een officiele hint.

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #681 Gepost op: 12-03-2011, 21:15:26 »
Is het jullie ook opgevallen dat de kaart van de schrijversopdracht nu totaal anders is?
Bij de schrijvers was eerst alles onderstreept en het woord was als E+EcutiE geschreven en de kaart had een andere layout.
In deze aflevering zien we een ander woord: E+Evierkant ITIE.
De layout bevat nu vele kleuren: oranje, geel, rood, wit, zwart, blauw, bruin, zwart en groene topito.

Toevoeging: als je het zo gaat schrijven E+E  vierkant is de o.
E+E= 5+5=10  PS bij het woord maakt PoSitie.
Ik zat ook al aan politie te denken, dat is de kleur rood voor stop.

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #682 Gepost op: 12-03-2011, 21:17:52 »
Waar zag je in deze aflevering executie? :/ Oh zeker bij de test route? Heb je een plaatje?
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #683 Gepost op: 12-03-2011, 21:22:14 »
Verrek, inderdaad. Vreemde zin. ::) ;D
::rofl::

Ja soms was het vinden van de juiste uitdrukking / vertaling met de juiste lading best een uitdaging. ;D

Vooral die hele aflevering ik kreeg een punthoofd van die 'derde straat links bij de lantaarnpaal' zinnetjes en mijn medevertaler was inmiddels allergisch geworden voor het woord plank.  ::schaam::

Ik realiseerde me voor het eerst eigenlijk hoe vaak we zinnen niet afmaken of woorden inslikken (vooral Horace had daar een handje van trouwens).
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #684 Gepost op: 12-03-2011, 21:34:52 »
Pepijn ook. Hij had heel vaak van die acties '5 vragen die je binnen... is niet des mols'

Daarna verbetert ie zich wel, maar zo zie je maar weer dat onze hersenen sneller gaan dan onze mond. ;)

Hopelijk is Patrick de mol. Dan sta ik iets hoger in mn molbeurs. Het verschil? 59 plaatsen. ::rofl::
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #685 Gepost op: 12-03-2011, 21:48:46 »
Waar zag je in deze aflevering executie? :/ Oh zeker bij de test route? Heb je een plaatje?
De plattegrond met het woord executie is te zien bij minuut 33.38

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #686 Gepost op: 12-03-2011, 21:52:49 »
Zo ik heb mezelf weer tijdelijk overtuigd van Patrick als mol.

Hij zat bij de schilders en Art bij de plakkers. Als mol wil je denk ik liever bij de schilders. Daar kan je goed je best doen en geld verliezen. Bij de plakkers moet je echt mollen om geld te verliezen.

Ik neem aan dat elke mol liever heeeel goed zn best doet en dan tóch geld verliest dan er moeite voor doen (en dat het dan in dit geval dus toch nog goed gaat aan die kant).
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline belg

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #687 Gepost op: 12-03-2011, 22:04:30 »
Al die rare "to... po..." zinnetjes van Patrick zouden inderdaad een hint kunnen zijn, alleen vertoont die vele gelijkenissen met de K.I.M. van vorig jaar.

Het zou natuurlijk de verbeterde versie kunnen zijn, want deze wijst Patrick écht als mol(topo)aan, in tegenstelling tot K.I.M. uitgesproken door Kim zelf.   

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #688 Gepost op: 12-03-2011, 22:30:36 »
De voorgevel bij de kapper was lang in beeld. Opvallend vond ik:

tel 2524616 staat in het spaans tel ook voor telefoon? Of betekenen deze getallen iets. De officiele schrijfwijze voor een telefoonnummer in nederland is 252 46 16. Dit weet ik omdat ik zelf bij KPN heb gewerkt.
Dan stond er: hay recargas claro (de o was rood) dus ik maak er maar een o van. Dat betekent vullingen zijn duidelijk. Zonder claro betekent het geen vullingen. Een kapper lijkt me een ander beroep als een tandarts   Maar daardoor ging ik aan de titel denken "tand om tand" 10 om 10 = 1001 en dat is een palindroom. Als binair getal is 1001 het getal 9. Ja hoor Patrick met zijn complete groene topito.

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #689 Gepost op: 12-03-2011, 23:11:26 »
Sorry hoor maar jij hebt echt van die omslachtige posts soms?

Tand om tand = tien om tien?
tien om tien = 1001
9 = volledige groene topo van patrick?

Ik weet niet maar ik snap daar geen woord van.
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #690 Gepost op: 12-03-2011, 23:27:44 »
We zien tijdens de test een shot 2 doorzichtige kaarten van de botenopdracht, een gele tempel en geel kruis (RIP). Kaart Patrick heeft een witte tempel en een wit kruis (RIP). Bij deze kaarten liggen groene topito's. Een topito bestaat uit 8 stukjes. Wij zien 3 maal een 1/8 topito liggen en 1 maal een 2/8 topito liggen. Patrick legt 5x een topito bij de voorwerpen en dat maakt totaal een hele topito.

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #691 Gepost op: 12-03-2011, 23:31:33 »

Ik weet niet maar ik snap daar geen woord van.
Ik ook niet.  :D

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #692 Gepost op: 12-03-2011, 23:33:33 »
Ik geloof er ook in dat het een hint is. Ik ga eens wat meer biechten bekijken van Patrick. :)

Ik heb er helaas niet meer gevonden. Ik dacht even in de buurt te komen met toch en positie (levend stilleven) maar daar zitten te veel woorden tussen.

(En, nauwelijks het vermelden waard want te ver gezocht: "kom op nou toch" tijdens de opdracht met de twee zware jongens.)
« Laatst bewerkt op: 12-03-2011, 23:37:46 door Heinz »

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #693 Gepost op: 13-03-2011, 00:34:23 »
Ik heb de ziekenhuisopdracht nogeens bekeken en wat ik gek vind is wat Patrick zegt. Als Karin onderweg is zegt Art: Ik zie haar nu al niet meer. Daarop zegt Patrick: maar dat is plein 1 ook.
Als Patrick aan de beurt is zegt hij dat hij op plein 1 is.
Wie verzint nu plein 1. 2x een plein 1 maakt 11. Tja ik goochel ook maar wat. Ik vond het vreemd.

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #694 Gepost op: 13-03-2011, 01:43:20 »
Ik heb de ziekenhuisopdracht nogeens bekeken en wat ik gek vind is wat Patrick zegt. Als Karin onderweg is zegt Art: Ik zie haar nu al niet meer. Daarop zegt Patrick: maar dat is plein 1 ook.
Als Patrick aan de beurt is zegt hij dat hij op plein 1 is.
Wie verzint nu plein 1. 2x een plein 1 maakt 11. Tja ik goochel ook maar wat. Ik vond het vreemd.

Hoe zie/hoor je al die dingen?
Jij hebt echt arendsogen en hondenoren volgens mij ...
Dat is wel iets anders dan ik: ik ben zo blind als een mol en zo doof als een slang.

Ik moet eerlijk bekennen dat ik niet echt iets aan dit forum bijdraag qua hints.  :-X


De mensen van de montage hebben ook mij aan het twijfelen gebracht of Patrick wel echt de mol is ...
Maar Art kán de mol gewoon niet zijn. Anders was Jan er nooit uitgegaan en Patrick kan ook de winnaar niet zijn, aangezien hij al afleveringen lang zegt op Karin te zitten.
En als Art wel de mol blijkt te zijn, wil ik een goede verklaring van de AVRO waarom Jan en Anna eruit liggen. Want dan is er iets niet eerlijk gegaan.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #695 Gepost op: 13-03-2011, 10:09:11 »
Ik heb er helaas niet meer gevonden. Ik dacht even in de buurt te komen met toch en positie (levend stilleven) maar daar zitten te veel woorden tussen.

(En, nauwelijks het vermelden waard want te ver gezocht: "kom op nou toch" tijdens de opdracht met de twee zware jongens.)


Heb je alles teruggekeken? Ik ga ook ff kijken.
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #696 Gepost op: 13-03-2011, 10:23:57 »
Die vind ik nou eens heel mooi gevonden! ::ok:: Zou zomaar een echte hint kunnen zijn. :) Of in ieder geval een toevoeging op de blind hint.
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #697 Gepost op: 13-03-2011, 10:31:01 »
Vind hem ook erg goed  ::ok::
Vooral dat in de twitters van de mol vorig jaar ook een hint zat verstopt.. (kruisen etc.)
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline Tsubasa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Who Is The Mole 2015 in Sri Lanka and India!
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #698 Gepost op: 13-03-2011, 11:08:06 »
Hieraan toegevoegd: het romeinse 11 (XI) wordt uitgesproken als 'ik zie'.
De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #699 Gepost op: 13-03-2011, 11:14:20 »
Ohja die postte je al een keer. Die vond ik toen niet zo goed, maar hier past ie heel sterk bij! ::ok::
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...