Goed.... hier een klein verslagje
Deze week was ik dus in Twente. Daar schreef ik stukjes voor de toernooiwebsite van het ONJK schaken. Vooraf was mijn rol me nog niet helemaal duidelijk, maar bij aankomst bleek dat ik mocht gaan zorgen voor de interviews
. Op de eerste dag nog niet trouwens. Toen was het mijn taak om zoveel mogelijk kinderen te fotograferen achter het bord. Ik begon bij de jongste groep, want die zijn meestal als eerste klaar en dat werkte. Ongeveer 80% van de 300 deelnemers kreeg ik op de foto.
Op dag twee dus beginnen met de interviews en daarna het verslag schrijven van een van de groepen, want mijn collega moest naar een crematie. Op de derde dag moest ik nog een keer het verslag schrijven van de jongste groep. De rest van de week dus interviews.
De interviews waren meestal dubbelinterviews, met twee spelers die net een partij tegen elkaar gespeeld hadden. Soms had een van hen geen zin en werd het een solo-interview. In totaal 18 interviews gedaan, 33 kinderen. Sommige waren echt leuk, anderen durfden nauwelijks iets te vertellen. Ook schreef ik nog een column.
Ik verbleef in een natuurvriendenhuis, waar ook enkele toernooideelnemers en hun begeleiders verbleven. Ik was geadopteerd door een groep uit België (uit Lokeren en omstreken om precies te zijn). Hierdoor hoefde ik me geen zorgen te maken over het eten, wat best fijn is na een dag lang schrijven en interviewen. Ook voor de boodschappen werd gezorgd
In de avonden werden natuurlijk de gespeelde partijen besproken en werd er voorbereid op de partijen voor de volgende dag. Daarna was het tijd voor ontspanning. De kinderen gingen vaak buiten voetballen. Woensdagavond toverde ik mijn weerwolvenspel tevoorschijn. Veel kinderen en enkele begeleiders deden mee. De jongsten (vanaf een jaar of 9) waren niet altijd even handig maar probeerden zo goed mogelijk mee te doen. Voor de pubers waren het lastigst. Zij hielden steeds een soort van wedstrijd wie het hardst kon schreeuwen. Ook in de nachten konden ze niet stil zijn.
De volgende dagen werd natuurlijk door alle kinderen gevraagd of we de avond weer gingen weerwolven. Daar zeggen we natuurlijk geen nee tegen.
Gistermiddag was het toernooi ten einde en rond een uur of 6 was ik weer thuis. Erg moe, dus besloot ik maar om een snelle hap te halen (geen zin om te koken). Vandaag heerlijk uitgeslapen en daarna een beetje voetbal gekeken (en tijdens het voetbal verder geslapen
).
Hopelijk mag/kan ik er volgend jaar weer bij zijn