dag 3: maandag
Dit werd onze metro dag. We kochten een metrokaart en konden ons zo makkelijk door heel Londen bewegen. Zo brachten we o.a. een bezoekje aan de Big Ben, White House ofso, de Kroonjuwelen, Harrods, ehm het grote park waar ik de naam van kwijt ben en het BuckingHam Palace. Harrods was wel indrukwekkend. Een winkel die zo groot is dat je er zo gaat verdwalen. De verkopers waren trouwens allemaal super perfect, dus als je een leuke date wil scoren in Londen
. Bij het buckingham palace waren de typische meneertjes met de rare badmuts op die voor het paleis langs marceerde erg interessant. Zo gleed er eentje bijna uit
.
's Avonds gingen lekker eten bij een restaurant die er wel goed uitzag. Daarna gingen we naar een pub. Mijn vader en zusje wouden graag ijs en cola. Ik en moeder wouden wel een cocktail proberen. Ik zag een aanbieding, twee cocktails met twee extra shots erbij. Nou proberen maar. kwamen ze aan met twee kannen (
) en twee shots. Die zagen we niet aankomen. Maar geen probleem, wij zuipen wel
. Zo eindigde de avond lichtelijk aangeschoten.
dag 4: Dinsdag
Een dag zonder metro. Het werd tijd om echt te winkelen! Al snel in het begin dook mijn vader een zaak in voor freaks, met van die vliegtuigjes, legerautootjes. Mijn vader is gek op legerautootjes. Hij had twee dingen in zijn hand en kon niet kiezen. Stiekem fluistert mijn moeder me in: Kies de goedkoopste! Daarna kwam een hele rits aan vrouwenwinkels, kleren, schoenen en sieraden. Ook de Oxford Street werd bezocht en de wijk de Soho. Sommige winkels daar lijken op lingerie winkels maar als je naar binnen gaat zie je al snel dat het meer sexwinkels zijn
. In dezelfde straat zat een club waar groot op stond: Gay. Mijn moeder kon het niet laten, héé kijk! terwijl ik zei: niet nu mam, doorlopen! Mijn aanwinsten van deze dag zijn 3 leuke big ben sleutelhangers ( als tegenhangers van mijn eiffeltorentjes) en een shirt met Jessie J erop
.
later op de middag moesten we kiezen. De Londen Eye of de Londen Dungeon. Beiden kosten veel geld. Na overleg gingen we naar de Londen Eye. ( ik wou geen nachtmerries
) De Londen eye was heel erg mooi
. Ook de bijbehoordende 4D film was de moeite waard. Daarna was het tijd om te eten. Moeders en zusjelief worden onhandelbaar wanneer ze honger hebben. Een lekkere pizzatent kwamen we uiteindelijk terecht. Daarna gingen we weer naar de pub die ons goed bevallen was
.
dag 5: woensdag
Vertrekdag. We waren moe van al het lopen van de dag ervoor. We besloten vandaag niet meer Londen in te gaan en gewoon rustig te gaan inpakken. Alles was redelijk snel ingepakt. Maar de auto....
Mijn zusje zei, de auto is volgens mij niet geregistreerd, wat als we hem eruit kunnen rijden zonder te betalen? Goed idee natuurlijk. Mijn moeder kon dat niet en ging ons uitchecken terwijl wij de auto eruit reden. De deur stond toevallig open want er kwam net een bestelwagen uit
. onderweg hebben we nog gewinkeld buiten Londen in een winkelcentrum waar we nog even de 1 pond winkel hebben geplunderd. en toen eindeigde de reis.