Klopt allemaal. In het ene geval is vliegen de goedkoopste optie, in het andere geval de trein. Daar legt de bus, zoals ik die in 2009 heb genomen naar Munchen, het toch behoorlijk tegen af.
Voor de rest: D*N, wat een hilarisch begin van je vakantie.
Ik had voor mijn eigen vakantie ervoor gekozen om mijn verslag niet integraal hier neer te zetten.
Mensen die het willen lezen, weten het inmiddels via via te vinden.
Wat ik echter wel nog kwijt wil over de nu inmiddels bijna afgelopen week op IJsland: het is een geweldig leuk land om eens te bezoeken. Wanneer het weer een beetje wil meewerken, heb je helemaal niets te klagen. Hoewel het geen land is voor een strandvakantie, kun je er wel het hele jaar door buiten zwemmen......
Souvenirs zijn er aan de prijs, excursies ook, maar als je bijvoorbeeld een auto huurt, ik heb me laten vertellen dat de prijs daarvan te vergelijken is met andere Europese bestemmingen.
Als je het een beetje uitkient met eten en drinken, hoef je hier echter geen kapitalen kwijt te zijn voor een maaltijd en een glas bier of wijn. Alcohol is duur in Noorwegen, Zweden en Denemarken, maar heel betaalbaar in IJsland.