@Nieky, heerlijk!
Ik had echt even een relax vakantie nodig en dat is gelukt. Zakynthos is daar uitermate geschikt voor. Ik zat in Tsivili, een niet al te grote plaats, maar met genoeg faciliteiten. Zakynthos is geen eiland waar je 2 weken dagtrips kunt maken, je hebt het na een paar dagen wel gezien. Het is ook geen eiland met witte huisjes, maar je hebt wel mooie plekken (zie Facebook foto's), zoals de Keri Grotten en het scheepswrak (al hoef je er geen boottocht heen te maken, kon ook nog). Als je echt een bloedhekel hebt aan Engelsen is Zakynthos misschien niet zo'n goede bestemming, want die heb je daar héél veel. Ik dat zeker 60% van de toeristen Engels is (daarna pas de Nederlanders en daarna de rest, zoals Duitsers, Zweden, Russen en mensen van de Balkan).
Zakynthos stad, de hoofdstad, vond ik zelf niet zo bijzonder, dat had ik na een uurtje wel gezien. Maar als je echt niets wilt doen, is het perfect.
Ik had een prima hotel met een lekker zwembad, dus daar heb ik de laatste dagen (toen het echt goed weer werd) bivakkeert.
Kostentechnisch, uit eten is spotgoedkoop. Auto huren ook, maar voor de benzine betaal je evenveel als in Nederland. Zelfde geld voor de supermarkt, behalve voor flessen water enzo, dat kost niks.
Verder vind ik de Griekse bevolking echt supervriendelijk. Ik kan iedereen aanraden een keer naar Griekenland te gaan. Het was voor mij zeker niet de laatste keer.
@NextGP, waar gaat de reis heen (sws veel plezier!)