Auteur Topic: Wie is de Mol? 2012  (gelezen 269268 keer)

Offline Koenvh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Door molloten, voor molloten
Re: Wie is de Mol? 2012
« Reactie #340 Gepost op: 11-11-2011, 17:00:09 »
Ik hoop eerlijk gezegd dat Pieter-Jan het stokje ook nog in de serie doorgeeft aan Art, zoals Angela dat ook deed toen zij na 5 jaar ermee stopte. Misschien krijgt Art wel instructievideos van Pieter-Jan zoals de Mol deze in 2004 kreeg van Angela. :P

Wie is de Mol? 2012...
Nog 54 dagen.
:S

VEEL TE LANG!  ::jaja::
Een goede mol zorgt voor stevige tunnels

Offline molvankaas

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • pineapples are evil
Re: Wie is de Mol? 2012
« Reactie #341 Gepost op: 13-11-2011, 16:01:18 »
iemand opgevallen dat william, dio en anne-marie in de leader in slo-mo worden laten zien? miss de laatste 3? ik kan het niet heel goed zien maar hadewych lijkt ook vertraagd te zijn.
Frits doet me by the way heel erg denken aan Pierce van de serie, Community. in die serie is hij een jack-ass dus heb ik bij Frits een mol gevoel
« Laatst bewerkt op: 13-11-2011, 16:08:31 door molvankaas »
Geweld is nooit het antwoord, behalve bij de vraag: "wat is nooit het antwoord?"

Offline Brown

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? 2012
« Reactie #342 Gepost op: 14-11-2011, 15:26:06 »
Er is wel meer slomo te zien in de clip!

Offline Brown

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? 2012
« Reactie #343 Gepost op: 14-11-2011, 17:38:23 »
Wie is de mol?

Ik heb het filmpje van Coen en San bekeken en hoorde idd Art vaak de "hoed en de rand" zeggen. Heel vreemd want ik dacht , de hoed? Ramses Shaffy kwam in de Rode Hoed voor collectie van zn cd's en hij leefde een leven aan de Rand van de afgrond. William Spaaijk speelt/de Ramses.


Offline Koenvh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Door molloten, voor molloten
Re: Wie is de Mol? 2012
« Reactie #344 Gepost op: 14-11-2011, 18:07:07 »
Wie is de mol?

Ik heb het filmpje van Coen en San bekeken en hoorde idd Art vaak de "hoed en de rand" zeggen. Heel vreemd want ik dacht , de hoed? Ramses Shaffy kwam in de Rode Hoed voor collectie van zn cd's en hij leefde een leven aan de Rand van de afgrond. William Spaaijk speelt/de Ramses.


He kan veel betekenen, zuid afrika, dat, en nog meet
Een goede mol zorgt voor stevige tunnels

Offline Brown

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? 2012
« Reactie #345 Gepost op: 14-11-2011, 18:12:26 »
@koen

Ja dat had ik reeds gelezen. Maar wat heeft Afrika met een hoed?..

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? 2012
« Reactie #346 Gepost op: 14-11-2011, 18:46:18 »
Rand is geloof ik de munteenheid van Zuid Afrika. ;)
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Wie is de Mol? 2012
« Reactie #347 Gepost op: 14-11-2011, 19:10:46 »
En op IJsland hebben ze de kroon als munteenheid. Een kroon is net als een hoed een hoofddeksel. Oftewel, ze gaan van een land waar ze een hoofddeksel (kroon) als munteenheid hebben naar een land waar ze de rand als hoofddeksel hebben. Van de hoed naar de rand, zoals Art dat al weet.

 ::)

Ik weet het, hij is niet zo sterk. Misschien dat we Hoed op een betere manier aan IJsland kunnen koppelen? Misschien is daar wel een vulkaan genaamd Hüdjajökull?

Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Koenvh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Door molloten, voor molloten
Re: Wie is de Mol? 2012
« Reactie #348 Gepost op: 14-11-2011, 20:43:29 »
Leuke speculaties... Ik ga nogsteeds voor Zuid Afrika...
Een goede mol zorgt voor stevige tunnels

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: Wie is de Mol? 2012
« Reactie #349 Gepost op: 14-11-2011, 20:55:47 »
Leuke speculaties... Ik ga nogsteeds voor Zuid Afrika...
Ik ga nog steeds voor 'de hoed en rand is geen aanwijzing' en 'ze hoeven niet ieder jaar naar 2 landen te gaan.'
...óf niet!

Offline Koenvh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Door molloten, voor molloten
Re: Wie is de Mol? 2012
« Reactie #350 Gepost op: 14-11-2011, 20:57:57 »
Ik ga nog steeds voor 'de hoed en rand is geen aanwijzing' en 'ze hoeven niet ieder jaar naar 2 landen te gaan.'
Maar ze moeten het budget toch opmaken?  ::rofl::

We gaan ons vastketenen tot we het antwoord weten :)
Een goede mol zorgt voor stevige tunnels

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: Wie is de Mol? 2012
« Reactie #351 Gepost op: 15-11-2011, 07:54:39 »
Van "de hoed en de rand" duidt volgens mij erop dat Art veel weet over hoe WIDM werkt.

1. Vanuit zijn presentatie van andere realityseries in het verleden.
2. Vanuit zijn deelname aan WIDM 2011.
3. Als nieuwe presentator van WIDM.

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: Wie is de Mol? 2012
« Reactie #352 Gepost op: 15-11-2011, 11:37:14 »
Ja, dat is wat het gezegde betekent. Maar de vraag die wij onszelf stellen is, moeten we er méér achter zoeken dan gewoon wat het gezegde betekent? Het is niet voor niets dat hij het drie keer zegt in vijf minuten.

Alhoewel ik Art ook al op drie verschillende plaatsen "kroonjuweel" heb horen zeggen/zien schrijven, dus wat dat betreft hoeft het niet iets te betekenen.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Wie is de Mol? 2012
« Reactie #353 Gepost op: 15-11-2011, 12:19:03 »
Alhoewel ik Art ook al op drie verschillende plaatsen "kroonjuweel" heb horen zeggen/zien schrijven, dus wat dat betreft hoeft het niet iets te betekenen.

Viel me ook op - maar daar kan ik geen kaas van maken. Je kunt wat vrij associeeren naar de Engelse kroonjuwelen in de Tower - en dan zou je vast via een deel van de diamanten een link met Z-Afrika kunnen leggen - maar dat is allemaal wel erg vaag. Bovendien dacht ik dat de bekendste diamant van de engelse kroonjuwelen uit India kwam.
Nederland heeft niet echt beroemde kroonjuwelen.

Ik weet het nog even niet
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Brown

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? 2012
« Reactie #354 Gepost op: 15-11-2011, 13:09:18 »
@Hulpdakdekker

Geen beroemde kroonjuwelen. haha en de kroonjuwelen van Willem van Oranje dan???

ps jaja ik weet nu wel dat de rand een afrikaans betaal middel is. Maar volgens mij draven jullie een beetje door en heeft Art jullie precies waar hij jullie wilt hebben. Terwijl het idd gewoon een spreekwoordelijk gezegde is "de Hoed en de Rand". En Art lacht zich nu rot!!!!.
« Laatst bewerkt op: 15-11-2011, 13:11:14 door Brown »

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Wie is de Mol? 2012
« Reactie #355 Gepost op: 15-11-2011, 13:34:00 »
Art lijkt me een goedlachs persoon - dus ik denk dat hij zich rot zou lachen, bijna ongeacht onze specifieke reactie  ;)

In ieder geval, ik ben niet bekend met de kroonjuwelen van Willem van Oranje - zou je er wat over kunnen schrijven, aangezien je blijkbaar goed bekend met ze bent?

--

Overigens herinnerde ik me zojuist dat de grootste [of een van de grootste] ooit opgegraven diamanten in de Engelse kroonjuwelen is verwerkt: de Cullinan. Het grootste stuk hiervan [de diamant is gespleten] is verwerkt in de scepter. Was dit eerder vergeten aangezien ik alleen aan de kronen had gedacht. Deze Cullinan diamant komt wel uit Zuid-Afrika.

Mijn geld is op Zuid-Afrika  ;)
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Brown

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? 2012
« Reactie #356 Gepost op: 15-11-2011, 13:53:53 »
Art lijkt me een goedlachs persoon - dus ik denk dat hij zich rot zou lachen, bijna ongeacht onze specifieke reactie  ;)

In ieder geval, ik ben niet bekend met de kroonjuwelen van Willem van Oranje - zou je er wat over kunnen schrijven, aangezien je blijkbaar goed bekend met ze bent?

--

Overigens herinnerde ik me zojuist dat de grootste [of een van de grootste] ooit opgegraven diamanten in de Engelse kroonjuwelen is verwerkt: de Cullinan. Het grootste stuk hiervan [de diamant is gespleten] is verwerkt in de scepter. Was dit eerder vergeten aangezien ik alleen aan de kronen had gedacht. Deze Cullinan diamant komt wel uit Zuid-Afrika.

Mijn geld is op Zuid-Afrika  ;)


http://nl.wikipedia.org/wiki/Kroonjuwelen

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? 2012
« Reactie #357 Gepost op: 15-11-2011, 14:14:14 »
In ieder geval, ik ben niet bekend met de kroonjuwelen van Willem van Oranje - zou je er wat over kunnen schrijven, aangezien je blijkbaar goed bekend met ze bent?
Als je het gesprek niet gevolgd hebt is dit echt een heel raar bericht. vanwege de dubbele betekenis van kroonjuwelen :P

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Wie is de Mol? 2012
« Reactie #358 Gepost op: 15-11-2011, 14:23:48 »
Koningin Beatrix draagt in plaats van een kroon (met juwelen) altijd symbolisch een hoed (met of zonder rand).
The British are not impressed.

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Wie is de Mol? 2012
« Reactie #359 Gepost op: 15-11-2011, 14:30:00 »
Als je het gesprek niet gevolgd hebt is dit echt een heel raar bericht. vanwege de dubbele betekenis van kroonjuwelen :P

Ik weet het  ;D

http://nl.wikipedia.org/wiki/Kroonjuwelen

Daar lijkt mij de relevante zin "In Nederland bezit het Huis Oranje Nassau juwelen die ten tijde van Koning Willem III, in 1853, voor het eerst "kroonjuwelen" werden genoemd."
Daarentegen is Willem III [1817-1890] natuurlijk totaal iemand anders dan Willem van Oranje die in 1584 door Balthasar Gerards werd vermoord.

--

Enfin, ik denk dat bij de meesten de eerste gedachte bij kroonjuwelen [naast eventueel het eufemistische klokkenspel] aan de Engelse kroonjuwelen is. Dus vooralsnog lijkt de meest logische referentie naar Z-Afrika [of naar Engeland  ;D]

Koningin Beatrix draagt in plaats van een kroon (met juwelen) altijd symbolisch een hoed (met of zonder rand).

 ::rofl:: Is Koningin Beatrix dus toch kandidaat #11!  ::rofl::
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.