Auteur Topic: Wie is de Mol? 2012  (gelezen 269170 keer)

Offline Rick De Molloot

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • traust enginn!
Re: Wie is de Mol? 2012
« Reactie #600 Gepost op: 30-01-2012, 21:07:19 »
Als je het niet leuk vind om om de 3 sec mensen te horen praten dan stop je toch gewoon met kijken? doe niet zo moeilijk! en kom nu niet aan van jaaa maar ben kijker van het 1e uur bla bla, als je daar mee aankomt ben je aant zeuren omdat je toch blijft kijken.
WIDM 2012: Traust enginn!!

Offline Koenvh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Door molloten, voor molloten
Re: Wie is de Mol? 2012
« Reactie #601 Gepost op: 30-01-2012, 21:17:11 »
Als je het niet leuk vind om om de 3 sec mensen te horen praten dan stop je toch gewoon met kijken? doe niet zo moeilijk! en kom nu niet aan van jaaa maar ben kijker van het 1e uur bla bla, als je daar mee aankomt ben je aant zeuren omdat je toch blijft kijken.
Ach, ik vind best dat je dat mag zeggen... Wij hebben ook invloed op het programma, neem als voorbeeld de aflevering op Woensdag online.

Het is ook wel erg radicaal om gelijk te stoppen met kijken..


Ik heb er weinig problemen mee, ik houd er wel van... Alleen soms wil je ook wel de opdracht echt zien. Maar ze moeten woekeren met de ruimte dus is het nou eenmaal zo.
Een goede mol zorgt voor stevige tunnels

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wie is de Mol? 2012
« Reactie #602 Gepost op: 30-01-2012, 21:23:44 »
Ik ben een wieisdemolkijker van het eerst uur, maar de vorige keer viel me al op dat er om de drie seconden een commentaar van een speler in beeld is. Dit keer weer precies hetzelfde. Hebben ze net een paar seconden een activiteit laten zien, komt er meteen weer commentaar van een speler: 'ja, en toen schrok ik toch wel heel erg, ik dacht bij mezelf.. ' enzovoort.
Dit gaat zo irriteren! Ik begrijp dat het leuk is om af en toe een commentaar erdoor te gooien maar ze moeten niet overdrijven.

Ik heb niet het idee dat het dit jaar meer is dan vorig jaar, maar ik keek laatst een aflevering van serie 8 en dan is het wel een verademing hoe lang opdrachten getoond worden zonder onderbrekingen van biechts. :)

Offline Koenvh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Door molloten, voor molloten
Re: Wie is de Mol? 2012
« Reactie #603 Gepost op: 30-01-2012, 21:26:11 »
Ik heb niet het idee dat het dit jaar meer is dan vorig jaar, maar ik keek laatst een aflevering van serie 8 en dan is het wel een verademing hoe lang opdrachten getoond worden zonder onderbrekingen van biechts. :)

Ben het overigens met je eens, mijn favoriete seizoenen zijn 6, 7, 8, 3 (Alleen jammer van de beeldkwaliteit)

6, 7, 8 hadden een goede mol, goede mix van biechts e.d.
Daarom vind ik ze zo goed

« Laatst bewerkt op: 30-01-2012, 21:31:33 door Koenvh »
Een goede mol zorgt voor stevige tunnels

Offline Jordyep

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? 2012
« Reactie #604 Gepost op: 30-01-2012, 23:41:35 »
Ben het overigens met je eens, mijn favoriete seizoenen zijn 6, 7, 8, 3 (Alleen jammer van de beeldkwaliteit)

6, 7, 8 hadden een goede mol, goede mix van biechts e.d.
Daarom vind ik ze zo goed


Volledig mee eens. Seizoen 9 was voor mij toch een beetje het kantelpunt, john was imo een waardeloze mol. En als je uit die 3 seizoenen moest kiezen, welke zou het dan worden? Voor mij seizoen 7, anders 6, karel de graaf ftw seizoen 7 was zo geniaal omdat mol Inge eerst veel geld binnenhaalde bij de filmpjesopdracht waardoor ze niet werd verdacht en daarna niets meer goed heeft gedaan xD

Nog even terugkomend op het veel gebruik maken van de biechts, ook daar ben ik het helemaal mee eens. Speciaal de biecht van mevrouw Staats is nogal overused.
« Laatst bewerkt op: 30-01-2012, 23:55:16 door Jordyep »

Offline Jordyep

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? 2012
« Reactie #605 Gepost op: 30-01-2012, 23:53:34 »
In het filmpje bij SBS zei Sanne dat ze, omdat ze de makers kende, goed kon inschatten wat voor type mol ze hadden gekozen voor 2011 en dat ze daardoor Patrick vrij snel ontmaskerde.

Laten we ons eens verplaatsen in de makers en wat voor mollen we hebben gehad/wat voor type ze dit jaar gekozen zouden kunnen hebben en wie van de kandidaten erbij zou passen.

Yvon: geen idee eigenlijk hoe ik haar moet omschrijven
Milouska: De 'domme doos' die de mol nooit kan zijn
Inge: hardwerkende kandidaat met 2 gezichten (mol en kandidaat)
Dennis: de vrolijke jonge jongen die nooit de mol kon zijn
Jon: (niet gekozen door de makers, maar de ex-mollen zouden wel gestuurd kunnen zijn in hun keuze)
Kim: obvious mol?
Patrick: vaderfiguur/persoon die heel makkelijk te vetrouwen is

2012 mol: 'De typische winnaar' (olympisch kampioen Maarten, die er alles aan doet te winnen en zijn fouten daardoor niet als molacties worden gezien?) Ik noem maar wat ;)

Toch mooi om te zien wat voor diversiteit we hebben gehad in mol strategien. Ja kims moltactiek was de mollende kandidaat uithangen, best slim eigenlijk als je erover nadenkt. Yvon zou ik typeren als domme, fanantieke mol.
John zou ik meer typeren als iemand die molt met een glimlach.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol? 2012
« Reactie #606 Gepost op: 31-01-2012, 15:24:47 »
Als je het niet leuk vind om om de 3 sec mensen te horen praten dan stop je toch gewoon met kijken? doe niet zo moeilijk! en kom nu niet aan van jaaa maar ben kijker van het 1e uur bla bla, als je daar mee aankomt ben je aant zeuren omdat je toch blijft kijken.

Inderdaad kijk ik dus ook niet meer. Vorig jaar vond ik dat de makers het onmogelijk maakten om als kijker de mol te vinden en dat de kandidaten voortdurend commentaar gaven irriteerde me toen al mateloos. Nu is het nog erger geworden.
Ik begrijp niet waarom ze het doen. Misschien hebben ze minder geld en proberen ze zo de tijd te vullen?
Wieisdemol heeft zijn beste tijd gehad.

Offline Jordyep

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? 2012
« Reactie #607 Gepost op: 31-01-2012, 15:50:54 »
Inderdaad kijk ik dus ook niet meer. Vorig jaar vond ik dat de makers het onmogelijk maakten om als kijker de mol te vinden en dat de kandidaten voortdurend commentaar gaven irriteerde me toen al mateloos. Nu is het nog erger geworden.
Ik begrijp niet waarom ze het doen. Misschien hebben ze minder geld en proberen ze zo de tijd te vullen?
Wieisdemol heeft zijn beste tijd gehad.
Sorry hoor maar vorig seizoen had veel "dure opdrachten" vergeleken met andere seizoenen. Denk aan: Vuurwerk, Mijnenopdracht, Duivelpoort, Busracebaan, Boomtoppen etc. Dus geloof niet dat ze minder geld hebben. Ik denk dat de producers dit gewoon mooier vinden, hopelijk gaan ze volgend seizoen weer terug naar de seizoen 6,7,8 montages.

Offline Tsubasa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Who Is The Mole 2015 in Sri Lanka and India!
Re: Wie is de Mol? 2012
« Reactie #608 Gepost op: 31-01-2012, 15:52:55 »
Inderdaad kijk ik dus ook niet meer. Vorig jaar vond ik dat de makers het onmogelijk maakten om als kijker de mol te vinden en dat de kandidaten voortdurend commentaar gaven irriteerde me toen al mateloos. Nu is het nog erger geworden.
Ik begrijp niet waarom ze het doen. Misschien hebben ze minder geld en proberen ze zo de tijd te vullen?
Wieisdemol heeft zijn beste tijd gehad.

Grappig dat je dat zegt. De kijkcijfers zijn de laatste 2 seizoenen nog nooit zo hoog geweest. :)

Het 'constant' laten horen van kandidaten commentaar is iets om het geheel vlotter te maken, sneller en ook moeilijker om 'uit te zetten'. Ongetwijfeld een moderne manier van TV maken maar het werkt wel, en ik vind het zelf ook wat toevoegen aan het programma. Hoe meer de kandidaten erover praten hoe meer we ze ook kunnen leren kennen, en dat levert dus ruimte voor discussie.

Ik denk dat het pas storend gaat worden voor de fans als het te obvious wordt dat er dingen niet kloppen die voor het programma zijn doorgevoerd, en niet voor het spelverloop. Arjen's groene scherm in 2010 is daar een voorbeeld van waarbij ze op het randje zitten.
De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!

Offline Jordyep

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? 2012
« Reactie #609 Gepost op: 31-01-2012, 15:55:24 »
Grappig dat je dat zegt. De kijkcijfers zijn de laatste 2 seizoenen nog nooit zo hoog geweest. :)

Het 'constant' laten horen van kandidaten commentaar is iets om het geheel vlotter te maken, sneller en ook moeilijker om 'uit te zetten'. Ongetwijfeld een moderne manier van TV maken maar het werkt wel, en ik vind het zelf ook wat toevoegen aan het programma. Hoe meer de kandidaten erover praten hoe meer we ze ook kunnen leren kennen, en dat levert dus ruimte voor discussie.

Ik denk dat het pas storend gaat worden voor de fans als het te obvious wordt dat er dingen niet kloppen die voor het programma zijn doorgevoerd, en niet voor het spelverloop. Arjen's groene scherm in 2010 is daar een voorbeeld van waarbij ze op het randje zitten.

Arjens groene scherm? Kan toch zo zijn dat het groene scherm bij Erik of Frits zat?

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Wie is de Mol? 2012
« Reactie #610 Gepost op: 31-01-2012, 15:57:29 »
De biechts storen mij ook niet. Het is meestal óf random uitleg van een opdracht (begrijpelijk maken voor de kijker) of emoties van een kandidaat (hoog belevenis/amusement-gehalte). Beiden passen goed in de serie.

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? 2012
« Reactie #611 Gepost op: 31-01-2012, 22:34:22 »
Arjens groene scherm? Kan toch zo zijn dat het groene scherm bij Erik of Frits zat?

Je bedoelt denk ik het rode scherm? En nee, die executie klopte echt niet. Iedereen behalve Arjen zat op Kim, Sanne had zelfs vijf jokers ingezet, Arjen geeneen. Het echt heeeel erg onwaarschijnlijk dat Frits of Erik, die al vanaf het begin op Kim zaten de test slechter had gemaakt dan Arjen. En het was die aflevering erna ook zo obvious (ik lijk Marit wel) dat de opdrachten berkened waren op vijf kandidaten.

Offline Jordyep

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? 2012
« Reactie #612 Gepost op: 31-01-2012, 22:46:19 »
Je bedoelt denk ik het rode scherm? En nee, die executie klopte echt niet. Iedereen behalve Arjen zat op Kim, Sanne had zelfs vijf jokers ingezet, Arjen geeneen. Het echt heeeel erg onwaarschijnlijk dat Frits of Erik, die al vanaf het begin op Kim zaten de test slechter had gemaakt dan Arjen. En het was die aflevering erna ook zo obvious (ik lijk Marit wel) dat de opdrachten berkened waren op vijf kandidaten.

Erik of frits zaten destijds ook op sanne. Zij had die aflevering veel afwijkingen met kim, ze koos jokers, ging naar de top, zat niet met kim in een kano en bij de verrekijkers voor een andere verrekijker. Bovendien had arjen ook een joker ingezet (dacht ik), dus als beide heren idd zo gespreid hebben zou ik het helemaal niet zo gek vinden.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Wie is de Mol? 2012
« Reactie #613 Gepost op: 1-02-2012, 11:36:12 »
De biechts storen mij ook niet. Het is meestal óf random uitleg van een opdracht (begrijpelijk maken voor de kijker) of emoties van een kandidaat (hoog belevenis/amusement-gehalte). Beiden passen goed in de serie.
De biechts storen mij ook niet. Overigens lijkt het helemaal in om bij alle programma's dit soort biechts te hebben. Kijk maar naar ER, kijk maar naar Wie is de Reisleider enz, enz...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol? 2012
« Reactie #614 Gepost op: 4-02-2012, 08:12:01 »
De biechts storen mij ook niet. Overigens lijkt het helemaal in om bij alle programma's dit soort biechts te hebben. Kijk maar naar ER, kijk maar naar Wie is de Reisleider enz, enz...

De jeugd zal het wel leuk vinden. Ik ben al wat ouder en mij stoort het bovenmate dat mensen steeds naar voren springen om te zeggen wat ze vinden. Laat toch het verhaal doorgaan. Dat narcistische gedoe is vervelend, maar men komt er nog wel achter. Over een tijdje is het weer uit, hoop ik. Hoewel alles wel steeds kinderachtiger lijkt te worden. Voor boeken lezen heeft men het geduld ook niet meer. Instant aandacht, dat is wat men wil.
« Laatst bewerkt op: 4-02-2012, 08:14:14 door Run »

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Wie is de Mol? 2012
« Reactie #615 Gepost op: 4-02-2012, 11:09:45 »
De jeugd zal het wel leuk vinden. Ik ben al wat ouder en mij stoort het bovenmate dat mensen steeds naar voren springen om te zeggen wat ze vinden. Laat toch het verhaal doorgaan. Dat narcistische gedoe is vervelend, maar men komt er nog wel achter. Over een tijdje is het weer uit, hoop ik. Hoewel alles wel steeds kinderachtiger lijkt te worden. Voor boeken lezen heeft men het geduld ook niet meer. Instant aandacht, dat is wat men wil.
Ik weet niet hoe oud jij bent, maar echt piep ben ik ook niet meer... Maar er zijn programma's waar ze mij ook ergeren... (bij Expeditie Robinsons erger ik me er meer aan), maar het past wel bij WIDM.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Stylo1972

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? 2012
« Reactie #616 Gepost op: 4-02-2012, 11:33:25 »
@ModirMol de VUT bestaat nog steeds!

on topic

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol? 2012
« Reactie #617 Gepost op: 5-02-2012, 09:52:03 »
Hoewel de VUT niet meer bestaat heb ik al wel de vroegere VUT-gerechtigde leeftijd bereikt, ik ben dus ook al wat ouder.....

Ik stoor me helemaal niet aan die biechts, vind al die verdachtmakingen zelfs wel leuk.
Van mij mag WIDM best wel snel en flitsend zijn, ik vind de langdradige opdrachten niet leuk. ;)
Bijv. het tempeltje bouwen in Japan dat duurde me veel te lang.

Ik heb ook geprobeerd om een oude serie met Angela als presentatrice te bekijken en dat vond ik ook allemaal te draderig...

We raken er aan gewend denk ik.

Als ik herhalingen zie van oude TV-series waar we "vroeger" met veel plezier naar keken dan verbaas ik me nu over de traagheid.

Bijv. Zwiebertje was vroeger in mijn ouderlijk huis een serie waar we met het hele gezin met het "bord op schoot" naar keken op zatermiddag. Toen de serie enkele jaren geleden herhaald werd begreep ik niet meer waarom we dat zo leuk vonden destijds....wat sloom allemaal ;)

Het heeft niks met langdradig te maken. Ik zit in een verhaal en wil niet steeds een gezicht in beeld dat zo nodig wat wil zeggen. Het is net als met reclameboodschappen tijdens een film, die zap je het liefste weg. Geef mij de serie van nu met alle beeldgrote koppen eruit geknipt en ik kijk graag! Wie me zo'n band kan leveren betaal ik 25 euro.

Het andere grote bezwaar is daarmee niet opgelost dat de mol de mol niet meer is. In de vorige serie had ik voor het eerst geen enkele clou gezien naar de 'echte' mol. Alle 'bewijzen' die achteraf werden getoond waren grote onzin.
Maar daar kan ik nog enigszins me in verplaatsen, want na een stuk of tien series kregen te veel mensen door waar ze allemaal op moesten letten.
De makers moesten zich in steeds gekkere bochten wringen en sinds de vorige serie hebben ze de handdoek in de ring gegooid. We doen het niet meer! Hebben ze gedacht. We verzinnen gewoon achteraf wat bewijzen bij een willekeurige kandidaat. Ook goed.

Het blijft bijzonder om als kijker mee te genieten van de schoonheid van een ander land in allerlei actietaferelen.
Jammer dus van die hoofdenparade continu.
« Laatst bewerkt op: 5-02-2012, 10:37:27 door Run »

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: Wie is de Mol? 2012
« Reactie #618 Gepost op: 5-02-2012, 13:11:59 »
Het is een moeilijk seizoen. Liesbeth en Tim zijn duidelijk het verdachtst tijdens de opdrachten. Als ik mijn lijstjes bekijk, doet Liesbeth minder goed, en Tim meer fout ? Maar welke van die 2 is het belangrijkst ?
Als de Mol toch iemand anders blijkt te zijn dan deze 2, is dit een sleutelseizoen, dan kunnen we blijkbaar niet meer de Mol vinden door naar feiten / follow the money te kijken.

Verder heb ik de indruk dat de montage Liesbeth verdacht in beeld probeert te brengen. Zoveel aandacht in afl. 1 voor dat zij op het strand blijft ... en waarom hebben ze niet laten zien dat Liesbeth geld heeft gepakt in het cowboystadje ? Ook is het verdacht dat Liesbeth eerste staat in de poll op widm.nl ... terwijl ze op Hyves dik verliest van Tim ...

Is het dan toch Tim ?
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: Wie is de Mol? 2012
« Reactie #619 Gepost op: 15-02-2012, 21:35:10 »
We hebben nog geen Meet Your Mole opdracht gehad dit jaar  ::vergroot:: .
Spelletje ?! - It's a way of life !