Auteur Topic: Gezamenlijke terugkijk-actie widm-serie 3 (2002)  (gelezen 48095 keer)

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Gezamenlijke terugkijk-actie widm-serie 3 (2002)
« Reactie #80 Gepost op: 24-03-2011, 10:32:28 »
Oei, als je dat een bezwaar vindt kun je beter niet series 6 en 7 kijken. ;)

Maar goed, serie 3 nu voor het eerst pas zien is natuurlijk behoorlijk wennen aan een hoop dingen die toen nog anders waren.
::rofl:: Ja Karel....
maar Ik heb Angela nog nooit gezien met zo weinig haar :P.
 ::rofl::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Gezamenlijke terugkijk-actie widm-serie 3 (2002)
« Reactie #81 Gepost op: 24-03-2011, 11:04:20 »
Net na jaren een klein stukje van serie 4 teruggekeken..

Grappig dat je je jaren later nog even sterk kan ergeren aan bepaalde mensen (Ok eentje dan in dit geval..)  ;D
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Gezamenlijke terugkijk-actie widm-serie 3 (2002)
« Reactie #82 Gepost op: 24-03-2011, 22:47:05 »
Ik ben ook maar begonnen met het bekijken van serie 3 (bedankt Bartjel ::ok::). Na al die postieve verhalen, moest het er maar eens van komen. Zelf zou ik het trouwens leuker vinden om echt per aflevering te bespreken. Dus deze week aflevering 1 en dan volgende week aflevering 2. Je zou 1 aflevering per 3 of 4 dagen kunnen doen?

Noch een paar veranderingen gespot:

1)In groep 1 zitten .... met de foto's erbij. Of is dat enkel in het begin als je de kandi's nog niet zo goed kent?

2) De kandidaten reden nog zelf met de auto, nu zitten ze altijd in een busje. Is zo'n busje(s) goedkoper of praktischer of kunnen de BN'ers niet goed met de auto rijden?
Dat van die foto's vond ik wel heel prettig. Bij BN-ers is het minder nodig, omdat iedereen er over het algemeen al wel 3 of 4 (vaag) kent. Maar van mij mogen ze dit bij meer programma's doen.
Wat het rijden betreft: zou het aan de regels omtrent rijbewijzen kunnen liggen? Een Nederlands rijbewijs is in Portugal gewoon geldig, maar in bijvoorbeeld Japan of El Salvador niet.

angela heeft ook zo weinig haar ::), maar dat terzijde...
Ik herkende haar in eerste instantie alleen door haar stem  :-[

Angela komt inderdaad wat soft over en veel dingen gaan veel trager of rustiger dan nu. Maar ergens klopt dat wel. Naar mijn gevoel gaan deze kandidaten veel onwetender het spel in dan de huidige kandidaten. Ze weten de eerste dagen nauwelijks wat ze overkomt en wat ze kunnen verwachten. Een beetje extra uitleg en compassie is dan welkom.

Ik vind het leuk om naar een serie te kijken terwijl ik weet wie de mol is. Ik zit dan echt te kijken wat de molactie zou kunnen zijn.

opdracht 1: abseilen
Eerst dacht ik: George molt niet, want hij gaat gewoon naar beneden. Maar toen zag ik dat de tijd er toe deed en viel me op dat hij er wel heel lang over doet, zonder daarbij de aandacht op zich te vestigen.
Als ik niet beter wist, had ik bij deze opdracht Pamela als mol aangewezen. Een beetje de koffer op slot doen en dan een verkeerde code naar boven roepem  ::ohno::

Opdracht 2: Port
We zien het niet goed, maar het kan natuurlijk goed zijn dat de mol een sturende stem heeft gehad bij het benoemen van de port. Hij roept trouwens ook iets over een etiket dat weg is, maar het is me niet duidelijk of dat etiket weg hoorde te zijn, of dat hij hem snel heeft verdonkermaand.
Maar ach, ze gingen toch over de tijd, dus hij hoefde niet echt iets te doen.
Hier heeft Ellen natuurlijk wel een lekkere molactie uitgevoerd door de avond van te voren voor te lezen uit Harry Potter  :P. Wie zou dat boek hebben meegenomen?

Tot zover mijn bespiegelingen voor dit moment.
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Gezamenlijke terugkijk-actie widm-serie 3 (2002)
« Reactie #83 Gepost op: 24-03-2011, 23:18:27 »
Net na jaren een klein stukje van serie 4 teruggekeken..

Grappig dat je je jaren later nog even sterk kan ergeren aan bepaalde mensen (Ok eentje dan in dit geval..)  ;D

 ::nieuwsgierig:: Wie?  ::nieuwsgierig::
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: Gezamenlijke terugkijk-actie widm-serie 3 (2002)
« Reactie #84 Gepost op: 24-03-2011, 23:32:46 »
Ik ben ook maar begonnen met het bekijken van serie 3 (bedankt Bartjel ::ok::). Na al die postieve verhalen, moest het er maar eens van komen. Zelf zou ik het trouwens leuker vinden om echt per aflevering te bespreken. Dus deze week aflevering 1 en dan volgende week aflevering 2.
Idem hier. Misschien een kijkrooster ofzoiets afspreken? Want het is me niet helemaal duidelijk waar iedereen nu ongeveer is.

Ik heb in elk geval net 2 bekeken. En wat mij opvalt is dat er al een aantal kandidaten zijn die George verdenken. Verder is zijn actie op de waterski effectief geen molactie, omdat de terugreis minder kost dan de heenreis heeft opgeleverd.

Edit: ligt het aan mij trouwens of werden kandidaten in 2003 vaker gesplitst in groepjes dan in 2011? In 2011 konden ze in veel opdrachten zelf een soort verdeling maken (boobytrapopdracht). In 2003 wordt volgens mij vaak van tevoren een verdeling gemaakt (denkers etc.) op een moment dat de opdracht nog niet duidelijk is.
« Laatst bewerkt op: 24-03-2011, 23:34:44 door Erik Leppen »
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Gezamenlijke terugkijk-actie widm-serie 3 (2002)
« Reactie #85 Gepost op: 25-03-2011, 07:13:21 »
Edit: ligt het aan mij trouwens of werden kandidaten in 2003 vaker gesplitst in groepjes dan in 2011? In 2011 konden ze in veel opdrachten zelf een soort verdeling maken (boobytrapopdracht). In 2003 wordt volgens mij vaak van tevoren een verdeling gemaakt (denkers etc.) op een moment dat de opdracht nog niet duidelijk is.

Dat klopt. Gotcha bedacht hierop de "Iedereen Gelijke Kansen"-theorie die er van uit ging dat er voor gezorgd werd dat de Mol in de loop van het spel bij verschillende mensen in groepjes terechtkwam (door de makers en door de Mol zelf) zodat iedereen kans had om hem aan het werk te zien. (Mooie theorie maar zelden succesvol in het aanwijzen van de Mol.)

Offline belg

  • Forumlid
Re: Gezamenlijke terugkijk-actie widm-serie 3 (2002)
« Reactie #86 Gepost op: 25-03-2011, 08:19:01 »
Idem hier. Misschien een kijkrooster ofzoiets afspreken? Want het is me niet helemaal duidelijk waar iedereen nu ongeveer is.

Als je werkt met een kijkrooster, dan moet iedereen aan hetzelfde tempo kijken. Dit is vrij lastig want sommigen kijken 1 afl per dag, anderen 1 of twee per week. Het wordt met andere woorden minder toegankelijk, waardoor de activiteit hier zal dalen. Maar als de meerderheid het beter zou vinden, wil ik er gerust één opstellen.

Ik zelf heb net afl 3 gekeken.


Het viel me weer op hoe deze serie de derde Vlaamse reeks heeft beïndvloed:
-de geldwagen-opdracht is hetzelfde concept als de openingsopdracht in Venetië
-de bal-opdracht is zelfs letterlijk overgenomen, alleen zonder vrijstelling.

Dit om aan te tonen hoe goed widm 3 wel niet was!


Erg grappig hoe de kandidaten George vertrouwen
"enkel hij doet het voor het geld"
"je bent een held, je bent echt een held" (fietsopdracht)

Hij bracht natuurlijk wel het hoogste bedrag binnen bij de geldwagen opdracht(1000 €) Nu weet ik wel dat hij geld heeft weggegooid, maar t'is toch weer 1000 euro; evenveel als Harry hoewel volgens Angela elk bedrag anders was => één van die twee moest de mol zijn.


En Jantien en Dick samen waren ook leuk: Jantien helemaal gefrustreerd en Dick zo kalm.

Het valt me ook op hoe veel vrijstelling je toen kon winnen, terwijl sommigen vandaag het oneerlijk vinden als men twee of drie jokers wint.


Op naa afl 4!
 

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: Gezamenlijke terugkijk-actie widm-serie 3 (2002)
« Reactie #87 Gepost op: 25-03-2011, 09:05:36 »
Ik heb alleen aflevering 1 nog gezien. Ben ik de enige ?  :-X

1x WIDM per week voelt als een logisch aantal  :P .
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline AaPje16

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ▐ ●▼■
Re: Gezamenlijke terugkijk-actie widm-serie 3 (2002)
« Reactie #88 Gepost op: 25-03-2011, 09:17:42 »
Ik zit al bij aflevering 6  :-X
Heel leuk seizoen overigens! Had hem nog nooit gezien!
Valt me alleen op hoeveel vrijstellingen er te verdienen zijn! Echt super veel!
Verder leuk om het met onbekende nederlanders te zien! Is wel moeilijker om iedereen te onthouden, ben daar niet zo goed in... (omdat ik het zo snel kijk en er minder over lees op het forum dan bij een seizoen dat op tv is)
I won't worry my life away. I choose to be happy!

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: Gezamenlijke terugkijk-actie widm-serie 3 (2002)
« Reactie #89 Gepost op: 25-03-2011, 10:13:21 »
Ik heb alleen aflevering 1 nog gezien. Ben ik de enige ?  :-X

1x WIDM per week voelt als een logisch aantal  :P .
Doe ik ook. anders ben ik te snel klaar met een voor mij nieuw seizoen.
...óf niet!

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Gezamenlijke terugkijk-actie widm-serie 3 (2002)
« Reactie #90 Gepost op: 25-03-2011, 12:33:26 »
Als ik een ongevraagde tip mag geven; maak gewoon een kijkrooster voor elke donderdagavond. Dat is de molavond dus de meesten zullen op die dag kunnen kijken. Eerder kijken mag; maar eerder erover posten niet. Zo deden wij het vorig jaar met UK2 en dat werkte volgens mij best goed (hoewel ik ergens halverwege afhaakte dus ik weet niet precies hoe het is afgelopen ;)).

Offline GeorgeisdeMol

  • Forumlid
  • @GeorgeisdeMol (Twitter)
Re: Gezamenlijke terugkijk-actie widm-serie 3 (2002)
« Reactie #91 Gepost op: 25-03-2011, 13:11:44 »
Wanneer beginnen jullie met het terugkijken van seizoen 3? Misschien kan ik mij nog aansluiten...  :D

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: Gezamenlijke terugkijk-actie widm-serie 3 (2002)
« Reactie #92 Gepost op: 25-03-2011, 13:14:18 »
Wanneer beginnen jullie met het terugkijken van seizoen 3? Misschien kan ik mij nog aansluiten...  :D

Vorige week, maar je kunt ons vast nog bijhalen  :P .
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline GeorgeisdeMol

  • Forumlid
  • @GeorgeisdeMol (Twitter)
Re: Gezamenlijke terugkijk-actie widm-serie 3 (2002)
« Reactie #93 Gepost op: 25-03-2011, 13:42:36 »
Vorige week, maar je kunt ons vast nog bijhalen  :P .

Bij welke aflevering zijn jullie?
Wat seizoen 3 betreft hoef ik denk ik niets in te halen ;)haha

Offline Milk

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Vacht up!
Re: Gezamenlijke terugkijk-actie widm-serie 3 (2002)
« Reactie #94 Gepost op: 25-03-2011, 14:20:37 »
Ha, probeer nochthans zo goed te verbergen dat ik uit België kom. Hoe moet het dan in Nederlands Nederlands zijn? Herbekijken?, Opnieuw Bekijken?

Zo bedoelde ik het niet, ik nam het gewoon heel letterlijk ;) Heeft dus niks met Vlaams en Nederlands te maken!
No Milk today???

Offline luckyrik24

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Gezamenlijke terugkijk-actie widm-serie 3 (2002)
« Reactie #95 Gepost op: 25-03-2011, 15:06:39 »
ik ben bij aflevering 6 gebleven
drank is sneller op dan je lief hebt

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Gezamenlijke terugkijk-actie widm-serie 3 (2002)
« Reactie #96 Gepost op: 25-03-2011, 15:21:46 »
Net de eerste aflevering afgerond, nu hop naar de tweede.

Wel weer leuk om te kijken  :D
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Gezamenlijke terugkijk-actie widm-serie 3 (2002)
« Reactie #97 Gepost op: 25-03-2011, 16:07:25 »
Ik kijk de serie nu voor het eerst in zijn geheel (kende alleen de molacties en wat youtubefragmenten).

Als ik niet beter zou weten, zou ik nu na 4 afleveringen vol op Ellen zitten en George totaal niet verdenken :)

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Gezamenlijke terugkijk-actie widm-serie 3 (2002)
« Reactie #98 Gepost op: 25-03-2011, 16:26:59 »
Ik zat toen volop op Prince. En nu zo terug kijkende snap ik niet meer waarom.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: Gezamenlijke terugkijk-actie widm-serie 3 (2002)
« Reactie #99 Gepost op: 25-03-2011, 16:41:07 »
Ik zat toen volop op Prince. En nu zo terug kijkende snap ik niet meer waarom.

Hehe, ik heb echt geen idee meer wie ik verdacht back in 2002. Ben ik nu geen molloot ?   ::schaam::
Spelletje ?! - It's a way of life !