Auteur Topic: Top 10's  (gelezen 13974 keer)

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Top 10's
« Gepost op: 14-04-2011, 19:18:37 »
Gebasseerd op de top tiens van Heinz' website en tegen de verveling:
Plaats hier jouw top tiens! Dat mag van alles zijn, zolang het maar met Wie is de Mol te maken heeft. Denk hierbij bijvoorbeeld aan Top 10 opdrachten, top 10 kandidaten, top 10 mollen, top 10 hints, top 10 momenten, top 10 muziek, top 10 forummers, top 10 meest irritante kandidaten, etc.
Het zou leuk zijn als je je lijstje toelicht, maar het hoef niet per se.
Je mag eventueel ook top 5's of top 20's of top zoveel als je wilt's maken.

Ik begin alvast met mijn top 10 opdrachten:
(Geen tijd voor uitleg  :-X)
1.   Cruiseschip-opdracht  2008
2.   Diner 2006
3.   Vuurwerk 2011
4.   Holland village 2010
5.   Achtbaan 2008
6.   Bagage verbranden 2002
7.   Tambour-maîtres 2001
8.   5e symfonie van Beethoven 2009
9.   Foto in Petra 2009
10.   Stoomtrein 2009
En niet te vergeten: De Pac-Manopdracht uit seizoen 1! Maar die vond ik net niet goed genoeg maar wel het noemen waard (vanwege m'n nickname dan)
« Laatst bewerkt op: 14-04-2011, 19:24:42 door Pac-Mol »
...óf niet!

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Top 10's
« Reactie #1 Gepost op: 15-04-2011, 12:26:09 »
Ik ben dol op lijstjes:

Top 10 Opdrachten
1: Seizoen 11: Voorstellingsopdracht. De meest vermakelijke opdracht om naar te kijken
2: Seizoen 8: Taxiopdracht. Onvoorstelbaar knap dat deze opdracht slaagde
3: Seizoen 3: Ondervraging. Psychologisch de meest interessante (overigens nog interessanter in de versie van UK seizoen 1)
4: Seizoen 6: Diner. Erg vermakelijk hoe de kandidaten en hun opdracht moeten uitvoeren en zich tegelijkertijd netjes moeten blijven gedragen
5: Seizoen 3: Waaghalzen. Hoog in de lucht bovenop een vliegtuig zitten, veruit de meest spectaculaire opdracht
6: Seizoen 10: Karaoke. Bijna net zo vermakelijk als de voorstellingsopdracht
7: Seizoen 8: Duizenden foto’s. Een hotelkamer volgeplakt met foto’s. Even freaky als indrukwekkend
8: Seizoen 10: Ninja’s: De meest spannende finale-opdracht
9: Seizoen 4 Gevangenis / Seizoen 3 Ondergrondse kamers. Gewoon een leuk format: Elk apart opgesloten zitten en afhankelijk van elkaar zijn om te ontsnappen.

Top 10 Mollen
1.   George
2.   Mol UK Seizoen 1
3.   Dennis
4.   Milouska
5.   Elise
6.   Yvon
7.   Patrick
8.   Inge
9.   Jon
10.   Kim
(Seizoen 1 en 2 heb ik nog niet gezien. De UK mol staat bij mij er tussen om toch op 10 mollen te komen. En staat zo hoog omdat ik er nog nooit zo lang zover naast gezeten heb)


Top 10 Hulpmollen
1.   Art: Zette bewust hulpmollen om tot een winnende tactiek en werd zelfs door de echte mol bewust gebruikt als bliksemafleider
2.   Nadja: De eerste die het hulpmollen tot een kunst verhefde
3.   Anniek: Ondanks een rood scherm door vele molacties tot in de finale net zo verdacht als de mol
4.   Karen: Liet 4 van de 6 kandidaten in verbijstering achter / "Dan doen ze het maar zonder mol"
5.   Sebastiaan: Ging door geld te stelen verder dan de gemiddelde hulpmol
6.   Karin: Verantwoordelijk voor 4 van de eerste 5 afvallers.
7.   Joris: Saboteerde diverse actie bewust maar trok later bij
8.   Edo: Deed minstens evenveel verdachte dingen als de echte mol
9.   Frederique: Maakte onbewust een aantal schitterende molacties
10.   Patrick Martens: Zette met zijn onhandigheid diverse medekandidaten tot aan de finale op een dwaalspoor
« Laatst bewerkt op: 15-04-2011, 12:27:43 door Qper »

Offline Molll

  • Forumlid
  • Patrick Stoof de 11e mol!
Re: Top 10's
« Reactie #2 Gepost op: 15-04-2011, 21:04:03 »
Top 10 mollen:

1. Dennis
2. Patrick
3. George
4. Yvon
5. Jon
6. Elise
7. Kim
8. Milouska
9. Mol seizoen 2 (ben naam kwijt  :-X)
10. Inge.... Echt een saaie mol.



Offline De Bolle

  • Winnaar pool WIDM 2011
  • Forumlid
Re: Top 10's
« Reactie #3 Gepost op: 17-04-2011, 01:22:42 »
Top 10 landen waar WIDM zich niet afspeelde:

1. Nederland
2. Zweden
3. Ghana
4. Uruguay
5. België
6. Letland
7. Tunesië
8. Ecuador
9. Spanje
10. India
Ik moest kloppen want de bel doet het niet

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Top 10's
« Reactie #4 Gepost op: 17-04-2011, 11:26:21 »
Top 10 landen waar WIDM zich niet afspeelde:

1. Nederland

Heel strikt gezien: De junior versie speelde zich af in Nederland en de eersteopdracht van seizoen 5 ook :P


Nog een paar lijstjes:

Top 10 molacties:
1.   George: Denkers/Doeners/Dromers. Onder het oog van zijn medekandidaten, zeer gewaagd en effectief, werd ondanks dat toch niet verdacht.
2.   George: Fietsen. Zelden wordt een mol zo toegejuicht tijdens zijn acties.
3.   Dennis: Pinata’s. Fantastisch hoe hij wegkomt met zijn gespeelde naïviteit en fanatisme
4.   Dennis: Weglopen met het cassettebandje naar de autoradio. Lijkt heel naïef en fanatiek, maar rekt hiermee ontzettend veel tijd.
5.   Elise: Lintjesopdracht. Ziet de opdracht mislukken en komt net op tijd binnen met lintjes waardoor er extra geld uit de pot gaat.
6.   Patrick: 2008 schilderen. Vooral in de top 10 omdat dit een niet van tevoren geplande actie is.
7.   Yvon: Stoomtrein. Molde zo overduidelijk dat Sander niet meer geloofde dat ze de mol kon zijn
8.   Patrick: Verlaten ziekenhuis. Schakelde de moeilijkste naam uit. Gewaagde acties omdat de anderen hem met camera’s konden volgen.
9.   Jon: Reuzenrad. Haalde het overzicht er volledig uit door het hele bord onder te kladderen
10.   Elise: Ik ga op reis en ik neem mee. Maakte de opdracht voor Ron en Chandrika onmogelijk door de meest onwaarschijlijke voorwerpen te noemen en liet Patricia hier in meegaan.





Top 10 hulpmolacties
1.   Paul: Met z’n vieren naar de finale. Leverde 5000 euro in, maar zorgde ervoor dat Eva en Renate op het laatste moment op hem stemden en hij de pot won.
2.   Ron: Paintballopdracht. Verkoos een vrijstelling boven 10.000 euro nadat hij het vertrouwen van de groep had gekregen
3.   Art: Lezers/Schrijversopdracht. Noemde het verkeerde antwoord ‘mol’. Terwijl Soundos het goede antwoord al had geopperd en hij nota bene zelf had opgemerkt dat het waarschijnlijk een woord van 8 letters moest zijn.
4.   Nadja: Tentenopdracht. Zorgde ervoor dat Inge geen vrijstelling kreeg en er ook geen geld in de pot kwam.
5.   Frits: Kettingopdracht. Riep nog “Wie de vrijstelling pakt is de mol!”, om vervolgens zelf de vrijstelling te pakken in plaats van het geld.
6.   Joris: Seinopdracht. Nadat Georgina per ongeluk de goede antwoorden heeft, weet Joris ze alsnog expres te verwisselen en de opdracht te doen mislukken.
7.   Frederique: Argentijnse helden. “Wat doen we met die witte roos” ; “Laten liggen”
8.   Frederique: Diner.  Maakt zonder op de hoogte te zijn van de andere opdrachten het haar medekandidaten erg moeilijk.
9.   Ferdi: Lintjesopdracht. Maakt de opdracht voor de anderen onmogelijk door veel lintjes weg te halen en onnavolgbare bouwsels achter te laten. Bovendien betekenen zijn vele lintjes veel geld uit de pot.
10.   Frederique: Gaucho’s. Schakelt zichzelf uit door zonder geld over de finish te komen en kan zo de rest niet meer helpen.

Offline De Bolle

  • Winnaar pool WIDM 2011
  • Forumlid
Re: Top 10's
« Reactie #5 Gepost op: 17-04-2011, 18:07:41 »
Dat is wel heel strikt gezien. Ik vind dat de juniorversie helemaal los van dit programma staat, dat was een probeersel en een kinderprogramma. Dat er soms nog over gesproken wordt, vind ik bijzonder aangezien dat een flop was.
Serie 5 speelde zich heel even in Nederland af, maar als je de terugblikafleveringen meetelt, heeft elke serie zich in Nederland afgespeeld. Het ging mij om de officiële landen.
Maar goed, zo heel serieus was mijn lijstje ook niet. Het was meer gebrek aan inspiratie.
Ik moest kloppen want de bel doet het niet

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: Top 10's
« Reactie #6 Gepost op: 17-04-2011, 19:49:45 »
Dat is wel heel strikt gezien. Ik vind dat de juniorversie helemaal los van dit programma staat, dat was een probeersel en een kinderprogramma.
Nee Joh!!!
De juniormol was top!

Oh hee!!
Dit is mijn 500e bericht op dit forum ::feest::
(En op 5 mei vier ik dat het 5 jaar geleden is dat ik voor het eerst Wie is de Mol zag!)
« Laatst bewerkt op: 17-04-2011, 19:59:12 door Pac-Mol »
...óf niet!

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: Top 10's
« Reactie #7 Gepost op: 17-04-2011, 20:43:20 »
Omdat ik alleen vanaf serie 5 heb gezien, zijn dit mn lijstjes.  ;D

Top 10 opdrachten

1. Foto opdracht bij de Wat Phra That Doi Suthep (2007, Thailand)
2. Bos opdracht (2010, Japan)
3. Cerro Nigro (2011, El Salvador/Nicaragua)
4. Foto opdracht bij Petra (2009, Noord-Ierland/Jordanië)
5. Diner in Salta (2006, Argentinië)
6. Holland Village (2010, Japan)
7. Duizenden foto's (2008, Mexico)
8. Labyrint in Ayutthaya (2007, Thailand)
9. Karaoke (2010, Japan)
10. Voorstelling (2011, El Salvador/Nicaragua)

Top 7 mollen
1. Milouska (2006, Argentinië)
2. Inge (2007, Thailand)
3. Dennis (2008, Mexico)
4. Jon (2009, Noord-Ierland/Jordanië)
5. Patrick (2011, El Salvador/Nicaragua)
6. Kim (2010, Japan)
7. Yvon (2005, Australië/Indonesië)

Meer lijstjes komen.  :P
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Top 10's
« Reactie #8 Gepost op: 17-04-2011, 21:52:02 »
Top 10 mooiste vrouwen :P

1.   Anna
2.   Peggy
3.   Renate
4.   Regina
5.   Anniek
6.   Hind
7.   Froukje
8.   Lottie
9.   Vivienne
10.   Kim

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Top 10's
« Reactie #9 Gepost op: 18-04-2011, 20:24:20 »
Top 10 Opdrachten (Of variaties erop) die leuk, gemakkelijk en/of goedkoop zijn om zelf te organiseren
1.   Seizoen 4 Blinddoekspel. Spijker het geld aan een boom. Blinddoek de kandidaten en laat ze het geld proberen terug te vinden
2.   Seizoen 6: Memory. Eenvoudig na te maken met een aantal bierviltjes
3.   Seizoen 4: Liedjes zingen. Schrijf drie Nederlandstalige liedjes op en doe deze in een Envelop. Laat de groep een uur lang liedjes zingen en voor elk juist liedje verdienen ze geld voor de pot. Altijd en overal uitvoerbaar en leuk voor onderweg.
4.   Seizoen 10: Zandzakken sjouwen. Zet beide groepen aan een uiteinde van een route en laat ze elkaar tegen komen. Bij elk punt waar ze elkaar tegen kunnen komen hoort een verschillend bedrag.  Goedkopere variatie: Elke 5 minuten mag om en om één van de kandidaten niet lopen. In plaatst van de zandzakken sjouwen de groepen dus een medekandidaat
5.   Seizoen 4: Ik ga op reis en ik neem mee. Laat een aantal mensen dit bekende spelletje spelen en een andere groep de genoemde voorwerpen vinden/kopen.  Goedkopere variatie. Voeg een groep toe die de genoemde voorwerpen moet tekenen en laat de derde groep de tekeningen raden.
6.   Seizoen 11: Gedicht/foto’s.  Laat 1 kandidaat een gedicht,lied of tekst uit het hoofd leren en de andere kandidaten foto’s maken die een woord uit de tekst moeten uitbeelden.
7.   Seizoen 8: Pokeren. Verstop voor beide groepen (tweetallen) een speelkaart en geef ze een aanwijzing waar ze die kunnen vinden. Het tweetal dat als eerste hun kaart(en) vind speelt om de vrijstelling het andere tweetal voor geld in de pot.
8.   Seizoen 8: Seinopdracht. Slechts nodig pen en papier, 2 vlaggen en een print van het morse-alfabet en het semafooralfabet. Laat de groepen in verschillende codes (morse, semafoor en tekeningen) woorden of namen doorseinen.
9.   Seizoen 11: Contactadvertenties.
10.   Diverse Seizoenen: Dilemma’s.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Top 10's
« Reactie #10 Gepost op: 18-04-2011, 21:23:54 »
Wat een goed idee dat laatste lijstje Qper. Handig voor een zelf doe WIDM. Moeten we nog eens met forummers doen. ::jaja::

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: Top 10's
« Reactie #11 Gepost op: 18-04-2011, 22:01:52 »
Wat een goed idee dat laatste lijstje Qper. Handig voor een zelf doe WIDM. Moeten we nog eens met forummers doen. ::jaja::
Ik doe mee!

Even uit het hoofd, ik vergeet vast heel veel mensen.
Top 10 helden:
1. Dennis (seizoen 8 )
2. Karel (Seizoen 6 en 7)
3. Frits (seizoen 10)
4. Fréderique (seizoen 6)
5. Dick (Seizoen 7)
6. Pieter Jan (seizoen 8 tot ???)
7. Milouska (seizoen 6)
8. Horace (Seizoen 11)
9. Heinz (:P)
10. Sanne (Seizoen 10)
...óf niet!

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: Top 10's
« Reactie #12 Gepost op: 18-04-2011, 22:43:47 »
Haha, de lijstjes worden al creatiever  ::ok:: .
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline luckyrik24

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Top 10's
« Reactie #13 Gepost op: 18-04-2011, 23:25:37 »
top 10 grappigste momenten

1. “Jaaa, niet langer met die gehandicapte!”, roept Sander heel gemeen als Angela Gijs’ naam gaat intikken bij de executie (seizoen 5)
2. "nou dan doen ze lekker zonder mol" Karen die kwaad is over tassen verbranden (seizoen 3)
3. "Ik herhaal Pieter-Jan is geen aap" patrick reageert op karin (seizoen 11)
4. Dunya die tegen dennis zegt "jij bent de mol" en dennis reageert geschokt "nee jo dat ben ik niet" (seizoen 8)
5. regina's gezicht toen ze hoorde dat ze de verliezer was van de mol (seizoen 8)
6. de hele oeuvre van Dick en Renate op de vlot (seizoen 7)
7. Richard: "ik dacht ja die miljouska is zo dom die gaat er vanzelf wel uit" bij de uitslag van wie is de mol 2006
8. "als je nu niet doorgaat zet ik de abonnement van de mikrogids op" Patrick pusht karin over de duivelse brug (seizoen 11)
9. arjen die zelfs na bekendmaking nog steeds zegt "ik denk nog steeds dat erik de mol is" (seizoen 10)
10. Dennis gooit zes en wint de vrijstelling: "Tot volgende week hé."
Dan kijkt hij naar de vrijstelling en zegt: "Nu duw ik 'm echt heel diep in mn kont want je weet nooit." (seizoen 9)
« Laatst bewerkt op: 19-04-2011, 13:53:52 door luckyrik24 »
drank is sneller op dan je lief hebt

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: Top 10's
« Reactie #14 Gepost op: 18-04-2011, 23:43:16 »
7. Raymond: "ik dacht ja die miljouska is zo dom die gaat er vanzelf wel uit" bij de uitslag van wie is de mol 2006

In de war met flashback ?
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline luckyrik24

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Top 10's
« Reactie #15 Gepost op: 19-04-2011, 13:54:10 »
zooo foutje even opgelost
drank is sneller op dan je lief hebt

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Top 10's
« Reactie #16 Gepost op: 19-04-2011, 16:37:41 »
Luckyrick waar is Marc Marie die roept op het strand: ::megafoon:: en boos ook!!
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Dwaastoo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Top 10's
« Reactie #17 Gepost op: 19-04-2011, 17:14:22 »
Top 10 mooiste vrouwen :P

1.   Anna
2.   Peggy
3.   Renate
4.   Regina
5.   Anniek
6.   Hind
7.   Froukje
8.   Lottie
9.   Vivienne
10.   Kim

1. Anniek
2. Anniek
3. Anniek
Had ik Anniek al genoemd... :P
"It's all a joke! Everything anybody ever valued or struggled for...  it's all a gag!  So why can't you see the funny side? Why aren't you laughing!"

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Top 10's
« Reactie #18 Gepost op: 19-04-2011, 17:41:07 »
Tunnelvisie Top 10:
1.   Ferdi op Chandrika
2.   Jan op Art
3.   Arjen op Erik
4.   Roderick op Peggy
5.   Harry, Jantien, Prince en Jon op Karen
6.   Dick op Renate
7.   Pepijn op Karin
8.   Dunya op Patrick
9.   Coen op Edo
10.   Rene op Astrid

Offline luckyrik24

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Top 10's
« Reactie #19 Gepost op: 19-04-2011, 17:42:34 »
Luckyrick waar is Marc Marie die roept op het strand: ::megafoon:: en boos ook!!

he hoe kon ik die vergeten en ik ben de gehele oeuvre van soundos vergeten en nog Onkie en Tonkie
« Laatst bewerkt op: 19-04-2011, 22:36:36 door luckyrik24 »
drank is sneller op dan je lief hebt