Auteur Topic: [Kandidaat] Hadewych is de winnares  (gelezen 266179 keer)

Offline lightman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #100 Gepost op: 18-01-2012, 00:00:49 »
Het feit dat Lightman, die volgens mij véél meer verstand heeft van dat soort zaken, het ook zegt geeft me bevestiging in mijn gedachte, al heb ik zijn redenatie niet gezien

 vooral gebaseerd op de contactmomenten met Art (uitleg opdrachten & executie).

Thanks! Details heb ik dus niet gepost, maar mijn onderbouwing kan je wel krijgen. Dien je het mij alleen even te laten weten.  ::tandpastasmiley::

De contactmomenten met de presentator zijn het allerbelangrijkst bij het bepalen of een kandidaat geen voorkennis heeft, dit kan goed te zien zijn. Andersom is eigenlijk niet te doen. Veel gemaakte fout, want wanneer kijkt iemand nou verdacht?
Facial expression, body language, context, interpretation!

Offline GeeDeeZet

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #101 Gepost op: 18-01-2012, 09:59:38 »
LOI cursusje? Prachtig! ::rofl:: Natuurlijk ben ik geen Lightman (of Ekman), wie wel? Vergelijk me met Loker, kennis van de theorie, maar heeft wel videomateriaal en veelvuldig gebruik van de replay button nodig.  ::tandpastasmiley::
Ja, was echt benieuwd of je b.v. gestudeerd had, of dit b.v. je beroep was... Ben dan wel benieuwd naar je theorie, dus die mag je PM'en ;-)...

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #102 Gepost op: 18-01-2012, 17:29:59 »
Als je alle hoge tonen uit de aflevering haalt hoor je bij de Hadewych in plaats van: 'Ik ben actrice, daarnaast ben ik zangeres en bassiste' (14:25) de tekst 'daarnaast ben ik zangeres en detective!'
Al heb ik geen idee hoe deze mama appelsap ons verder gaat help met de mol te ontmaskeren...
...óf niet!

Offline ER fanaatje

  • Forumlid
  • Nog geen tunnels ontdekt!
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #103 Gepost op: 19-01-2012, 00:08:40 »
Mooi overzicht Heinz!! =)

@Lightman, Ik vind het een beetje storend om op meerdere plekken op het forum steeds opnieuw terug te lezen dat je 100% zeker bent van het feit dat Hadewych niet de mol is. Soms vermeld je er nog wel bij dat het af te lezen valt aan haar gezichtsexpressies, maar verdere tekst en uitleg ontbreekt.
Van mij mag je dat geloven en misschien/waarschijnlijk heb je het bij het rechte eind, maar van mij hoef je het niet overal te blijven herhalen en reacties zoals hieronder hoeven wat mij betreft ook niet.

Jij bent duidelijk een van die personen die lekker wil blijven twijfelen over Hadewych.  ::ok::

De hele opbouw van de zin en woorden zoals "een van die personen" & "lekker" komen bij mij behoorlijk denigerend over. De reactie was weliswaar niet direct aan mij gericht, maar ik voel me er wel op aangesproken.

Iedereen mag op z'n eigen manier DE mol vinden en jij doet het d.m.v. gelaatsexpressie, prima. Ik duik liever een tunnel in, dat is ook prima.
Ik zeg ook niet dat je niet je mening mag geven, maar geef dan ook een onderbouwing i.p.v. te suggesteren dat mensen die een mol zien in een kandidaat die jij overduidelijk hebt afgestreept 'dom' zijn.

Het zou mijn molbelevenis in ieder geval weer een stuk gezellig maken. En ja ik bivakeer nu in de Hadewychtunnel, maar als iemand mij overtuigende hints/aanwijzingen kan geven voor een andere kandidaat dan neem ik die ook mee en switch ik soms van tunnel.

Offline lightman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #104 Gepost op: 19-01-2012, 01:16:46 »
@Lightman, Ik vind het een beetje storend om op meerdere plekken op het forum steeds opnieuw terug te lezen dat je 100% zeker bent van het feit dat Hadewych niet de mol is.

Ik zeg ook niet dat je niet je mening mag geven, maar geef dan ook een onderbouwing i.p.v. te suggesteren dat mensen die een mol zien in een kandidaat die jij overduidelijk hebt afgestreept 'dom' zijn.

Wat is dit nou voor reactie  ???  Ik noem helemaal niemand 'dom' en als jij je hierdoor aangesproken voelt dan vind ik dat spijtig. Temeer daar het mij nergens voor nodig lijkt. Die opmerking na Heinz' overzicht was achteraf misschien niet zo handig, maar zeker niet verkeerd bedoeld. Waar ik ondertussen zelf moe van word is het verwijt dat ik zomaar wat roep zonder een onderbouwing te geven, terwijl ik tegelijkertijd heb aangegeven dat deze zonder problemen via PM te krijgen is. Als je dit dan niet doet, moet je er ook niet over klagen!

Ook nog zo dat de enige plek waar je erover gelezen kan hebben hier in het Hadewych topic is (waar het thuis hoort) en ik heb in mijn rijtje bij het "Wie is de mol niet" topic gerefereerd naar mijn post in dit topic voor diegene die het hier wellicht gemist had. In een ander topic kan het incidenteel ter sprake zijn gekomen, maar dan was het als antwoord op een aan mij gestelde vraag. Die ga ik niet negeren.

Ik probeer net als ieder ander op een nette manier mijn visie te delen, doe ik genoeg. In dit geval misschien even anders dan je gewend bent, maar dat mag ook gerespecteerd worden. Mijn molbelevenis blijft daarmee ook een stuk gezelliger.
Facial expression, body language, context, interpretation!

Offline Erik TKS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #105 Gepost op: 19-01-2012, 08:05:31 »
Is Hadewych de Mol? Overzicht na 2 afleveringen.
Mooie overzichten weer, Heinz! ::ok:: ::bravo:: Ik denk niet dat Hadewych de Mol is maar ik kan haar op grond van de opdrachten niet uitsluiten.

Jij bent duidelijk een van die personen die lekker wil blijven twijfelen over Hadewych.
::niet-ok::

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #106 Gepost op: 19-01-2012, 11:09:29 »
@lightman: Dit is een (openbaar) discussieforum, dus je post je gedachten op het forum. Of niet. Het wordt m.i. vrij irritant als meer mensen gaan doen wat jij hier doet. "[naam kandidaat] is het zéker wel/niet en als je wilt weten waarom wel/niet, dan PM je me maar!" Komt over als vervelende aandachttrekkerij en uiteindelijk zou je het forum wel kunnen sluiten. PM's zijn prima hoor, voor onderonsjes, dingen die je niet op het forum kwijt wilt/kunt, dingen waar verder niemand wat mee te maken heeft, etc. Maar als je je theorie met de community wilt delen, dan zet je het gewoon hier neer.

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #107 Gepost op: 19-01-2012, 12:12:22 »
@lightman: Dit is een (openbaar) discussieforum, dus je post je gedachten op het forum. (...)
PM's zijn prima hoor, voor onderonsjes, dingen die je niet op het forum kwijt wilt/kunt, dingen waar verder niemand wat mee te maken heeft, etc. Maar als je je theorie met de community wilt delen, dan zet je het gewoon hier neer.

Mee eens. Een forum is (in principe) voor open discussie niet voor dit 'achter de schermen' gedoe.
Het kan best dat je gelijk hebt hoor, maar kom dan gewoon met een paar shots en wees zo moedig om je zaak te bepleiten. Dan kan iedereen zijn of haar gedachten erover vormen, ongeacht tunnelvisies of juist gebrek daaraan. Als het allemaal zo sterk en sluitend is zal toch minstens een deel van de forummers dit argument ook wel overtuigend vinden lijkt me.  ;)

Tot op zekere hoogte is perceptie subjectief maar jij beweert dat er sluitend iets aan af te leiden is aan de hand van enkele momenten. Geef ons dan die shots of de minuten van die momenten en je toelichting waarom dit een goede indicatie is dat het Hadewych pertinent niet kan zijn zodat we er openlijk een discussie over aan kunnen gaan.

Als je daartoe niet bereid bent vraag ik me af waarom je het op een forum plaatst, want voor dergelijke zaken is een forum immers bedoeld. Je geeft aan dat je het ook niet erg vindt als iemand die je per pm om informatie erover vraagt het op het forum zet dus wat is dan je bezwaar precies?

Ik ben overigens zelf geenszins overtuigd van Hadewych maar ik kan de reacties wel begrijpen in ieder geval.
« Laatst bewerkt op: 19-01-2012, 12:14:58 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #108 Gepost op: 19-01-2012, 12:54:30 »
Overigens heb ik bij Hadewych ook nog een enorm 'kandidatengevoel'. Zeker weten doe ik het uiteraard niet en ze is immers actrice. :P Ik zou het denk ik wel leuk vinden als ze het uiteindelijk blijkt te zijn, maar dan verwacht ik wel dat ze nog een paar echte mooie molacties uithaalt. ;)

Offline ER fanaatje

  • Forumlid
  • Nog geen tunnels ontdekt!
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #109 Gepost op: 19-01-2012, 14:24:02 »
Wat is dit nou voor reactie  ???  Ik noem helemaal niemand 'dom' en als jij je hierdoor aangesproken voelt dan vind ik dat spijtig. Temeer daar het mij nergens voor nodig lijkt. Die opmerking na Heinz' overzicht was achteraf misschien niet zo handig, maar zeker niet verkeerd bedoeld. Waar ik ondertussen zelf moe van word is het verwijt dat ik zomaar wat roep zonder een onderbouwing te geven, terwijl ik tegelijkertijd heb aangegeven dat deze zonder problemen via PM te krijgen is. Als je dit dan niet doet, moet je er ook niet over klagen!

Ik probeer net als ieder ander op een nette manier mijn visie te delen, doe ik genoeg. In dit geval misschien even anders dan je gewend bent, maar dat mag ook gerespecteerd worden. Mijn molbelevenis blijft daarmee ook een stuk gezelliger.

Ik heb mijn reactie geschreven, omdat ik mij aan enkele van jouw reacties stoorde. Je hebt inderdaad niemand dom genoemd, maar dat was het achterliggende gevoel wat ik kreeg bij het lezen van de desbetreffende reactie na Heinz' overzicht. Je geeft nu zelf toe dat die reactie wellicht niet handig was en ik vind het fijn dat je dat inziet.

Je schrijft dat je moe wordt van het verwijt dat je zomaar dingen roept zonder bewijs, terwijl je dit bewijs wel claimt te hebben. Ik 'klaag' erover, omdat ik bij reacties als
" Miep is niet de mol, PM me maar voor de onderbouwing". Ik inderdaad geen onderbouwing zie. Ik zie enkel een doorverwijzing, terwijl ik graag je onderbouwing zie en lees. Zodat er een discussie over gevormd kan worden. Het is een discussieforum en we zitten hier allemaal met het zelfde doel: De mol ontmaskeren. Informatie via een PM versturen/krijgen nodigt m.i. niet uit tot disussie. Terwijl dat wel de opzet is van een forum.
Over eventueel spoiler gevaar hoef je je geen zorgen te maken. Ik neem aan dat je analyses gebaseerd zijn op afl.1 + 2. Dus iedereen heeft in feite al kunnen zien wat jij ziet als niet-mol-gedrag.

Daarbij lees ik graag theoriëen over iemands (niet)molschap. Dat is het leuke aan WIDM. Sommige theorieën lijken heel plausibel, maar kloppen niet en bij andere theoriëen kan je op je klompen aanvoelen dat ze niet juist zijn, maar daar zit dan weer een kern van waarheid in. Samen uitpluizen welke hints/aanwijzingen/etc. naar de mol leiden en welke niet. Dat maakt WIDM ook zo uniek.   

Ik vraag me daarom af of er een reden is waarom je jouw theorie enkel via PM wilt delen.

Voor de rest ben ik erg benieuwd wat vanavond ons gaat brengen in molland.

Offline Sprien

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Kleine hamsters, grote avonturen!
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #110 Gepost op: 19-01-2012, 15:02:55 »
Voor de rest ben ik erg benieuwd wat vanavond ons gaat brengen in molland.

Ik ook! Oh, en vanaf hier gaan we ook weer verder met een zinnige discussie over Hadewych. Als Lightman zijn theorie niet wil delen hier op het forum is dat zijn goed recht. Als anderen dat niet begrijpen: ook oke. Maar dan moet het daar ook niet verder over gaan. Nogmaals, hier weer verder over Hadewych, wat mij betreft een hele leuke kandidaat!! ::ok::
The sun came up and reality set in.

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #111 Gepost op: 19-01-2012, 15:12:35 »
Hadewych gaat mollen vanavond, let maar op!
2024: wie is de Mol?

Offline lightman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #112 Gepost op: 19-01-2012, 17:18:44 »

Voor de rest ben ik erg benieuwd wat vanavond ons gaat brengen in molland.

Ik ook! Oh, en vanaf hier gaan we ook weer verder met een zinnige discussie over Hadewych. Als Lightman zijn theorie niet wil delen hier op het forum is dat zijn goed recht. Als anderen dat niet begrijpen: ook oke. Maar dan moet het daar ook niet verder over gaan. Nogmaals, hier weer verder over Hadewych, wat mij betreft een hele leuke kandidaat!! ::ok::

Sluit ik mij volledig bij aan.  :)
« Laatst bewerkt op: 19-01-2012, 17:52:24 door lightman »
Facial expression, body language, context, interpretation!

Offline Tweety

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe fucking diem!
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #113 Gepost op: 19-01-2012, 20:32:02 »
Dit jaar vind ik dat het woord 'min' vaak terugkomt. Zelfs in de titel van aflevering 2: "in de min".  Achternaam: Minis

Min is .. de mol!  ::vergroot::
Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline Bubbeltje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Mag ik jouw pet Edo? Ik eet hem thuis wel op."
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #114 Gepost op: 19-01-2012, 20:58:23 »
Sjekkel? Seizoen Milouska. Interessant.
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst.

Offline Kitsune

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • GOING UNDERGROUND
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #115 Gepost op: 19-01-2012, 21:38:52 »
Weer wat opvallende dingen gezien. Maar ik vind wel dat ze het héél goed speelt als Mol  ???.. die gezichtsuitdrukking bij de test! Het maakt me enorm aan het twijfelen...

Liesbeth.. Hadewych.. Liesbeth.. Hadewych.. welke moet ik kiezen?  ::niet-ok::
De Mol? Liesbeth > Hadewych > Liesbeth.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #116 Gepost op: 19-01-2012, 21:43:40 »
Hadewych is de Mosterd! ::boogie::

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #117 Gepost op: 19-01-2012, 21:45:10 »
Dat ze een joker een sjekkel noemde was wel opvallend ja! Zo is een joker al lange tijd niet meer genoemd. Eerdere seizoenen bekeken?

Hadewych stijgt in ieder geval als een raket naar boven in mijn verdachtenlijst.

Offline Tweety

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe fucking diem!
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #118 Gepost op: 19-01-2012, 21:47:40 »
Bij mij staat Hadewych ook met stip op nr 1.

Haar onschuldige koppie....jaja. Maar wel meteen voor je joker gaan. En oude afleveringen terugkijken en net doen of je Phelps niet kan lezen... mmmm
Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline Bubbeltje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Mag ik jouw pet Edo? Ik eet hem thuis wel op."
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #119 Gepost op: 19-01-2012, 21:51:33 »
Dat ze een joker een sjekkel noemde was wel opvallend ja! Zo is een joker al lange tijd niet meer genoemd. Eerdere seizoenen bekeken?

Hadewych stijgt in ieder geval als een raket naar boven in mijn verdachtenlijst.

Waarschijnlijk vorige seizoenen bekeken, lijkt mij. Stijgt ook bij mij.
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst.