Auteur Topic: [Kandidaat] Hadewych is de winnares  (gelezen 266150 keer)

Offline Tunnelbouwer

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #400 Gepost op: 12-02-2012, 01:29:58 »
...

Vervolgens heeft ze het bij het uitleggen van de opdracht in de verlaten mijn over 'vrouwtjes en mannetjes' als ze het over de snoeren heeft.

...

Maar dit laatste is erg frappant, ze noemt aggregaat C en E eigenaardig genoeg Christine en Evelien. Dat vind ik erg interessant, want zij speelde in het verleden twee personages die ook zo heetten. In 2009 speelde ze Christine in 'Zwart Water', in 2006 had ze een rol in 'Nachtrit' met de naam Evelien Schroeder. Ofwel is ze heel clever om dat er zo in te gooien, anders is het gewoon een verborgen hint. Serieus, ik vind het veel te toevallig dat ze zich net die twee namen voor de geest haalt.

Ja ja, mijn net sluit zich langzaamaan rond de lieve, fanatieke maar stiekeme Hadewych!

Sorry maar in deze twee punten zie ik toch echt niks.. Wat betreft het mannetje/vrouwtje, dit is denk ik de meest gebruikte term om aan te geven of het hier om de stekker of om het stopcontact gaat. En dit geldt niet alleen voor stekkers, maar eigenlijk voor alles in de techniek waarbij je iets inplugd (USB-sticks, HDMI-kabel etc).

Ook de namen is een zeer veel gebruikte manier om duidelijk te maken over welke letters je het hebt. De klank van de letters B - C - D - E - G - J - P - T - V - W, zeker als je deze door de portofoon hoort, is namelijk vrijwel identiek. Een vergissing is dan snel gemaakt, en dus worden er namen gebruikt met de desbetreffende beginletter. Waar de ene persoon gewend is om het over Alfa, Beta te hebben, denkt de ander aan Adriaan, Bert etc. Als je dus snel een naam bij een beginletter moet verzinnen is het logisch dat je op een naam komt waarmee je bekend bent.

In dezelfde lijn: denk terwijl je WIDM kijkt aan een naam met beginletter: T - W en je komt al snel op Tim - William..

Offline Molle Pietje

  • Forumlid
  • Back to the roots in 2015
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #401 Gepost op: 12-02-2012, 11:40:16 »
Het lijkt erop dat Hadewych's enthousiasme oprecht is.
Ze lijkt mij zo iemand die eerst even de kat uit de boom kijkt in een gezelschap en nu helemaal los gaat.
Ik dacht bij de kruizenopdracht (waar ze voor het eerst meer het voortouw nam) molacties te zien maar die werden keurig ontzenuwd door Lightman.
Krijg steeds meer het idee dat we het niet moeten zoeken in de fanatiekere deelnemers (zoals Maarten en Frits waren en ook William).
Nee dan Liesbeth,doet net zo weinig als Tim.
Wat een nepverbazing bij haar groene scherm: dat schudje van ongeloof...ik geloofde er iig niks van.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #402 Gepost op: 12-02-2012, 11:56:11 »
Ze lijkt mij zo iemand die eerst even de kat uit de boom kijkt in een gezelschap en nu helemaal los gaat.
Ik dacht bij de kruizenopdracht (waar ze voor het eerst meer het voortouw nam) molacties te zien maar die werden keurig ontzenuwd door Lightman.

Al vanaf aflevering 1 neemt Hadewych regelmatig het voortouw (gletsjer, brug, trap afl. 2, etc.), alleen viel het toen nog niet zo op.

Offline Moni

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #403 Gepost op: 12-02-2012, 12:53:32 »
Sinds afgelopen aflevering is ze toch wel definitief mijn mol. Ik had haar in eerste instantie afgestreept door dat tegenhouden van Tim en William bij de toren, maar dat zou ook een mislukte molactie geweest kunnen zijn. Het zijn vooral de dingetjes die ze af en toe zegt die ik verdacht vindt. De gezichtsuitdrukkingen zijn misschien wel a la Soundos, zoals ik hier en daar lees, maar ze is actrice, dus voor haar niet moeilijk te faken. Ze weet welke opdracht er gaat komen en wat voor verbaasde uitdrukking daarbij hoort. In het gesprekje met Liesbeth vind ik haar juist verdachter overkomen dan Liesbeth. Ze reageert verbaasd wanneer Liesbeth zegt dat ze een vertrouwensband hebben, maar verder in de uitzending in een biecht zegt ze Liesbeth en ik hebben een vertrouwensband (alsof dat al een tijdje zo is). Dat blijkt toch niet echt uit dat voorgaande gesprekje vind ik. En eerder in dit topic had ik al geschreven dat ze zegt tegen Tim: de moeder van wie jij denkt dat de Mol is. Dat vind ik een erg kromme zin om als kandidaat te zeggen, terwijl er op het kaartje staat: hoe heet de moeder van de Mol.

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #404 Gepost op: 12-02-2012, 14:50:19 »
Hadewych is de mol. Zie de visopdracht. Daar ligt gewoon 3x een HA Door het vierkant kun je er 3 x een dubbele H en A uithalen. Je moet dan over dwars kijken. Een H rechtop en een H over dwars.

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #405 Gepost op: 12-02-2012, 15:06:27 »
Dan nog iets opvallends. Live.avro.nl is te zien in aflevering 1 bij Hadewych en in aflevering 2 bij de vogels in de lucht.
Wie vloog steeds en storte altijd neer maar nu vloog ze heerlijk over de diepe kloof.

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #406 Gepost op: 12-02-2012, 16:33:45 »
Dan trek ik ook nog even een oude vergeten hint erbij (niet van mezelf) ... waar misschien toch meer inzat dan we toen dachten:

4-2 6-3 ... 8-4 H-D (Hade)

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #407 Gepost op: 12-02-2012, 16:39:46 »
Kan 1 van de experts iets zeggen over de reactie van Hadewych op haar groene scherm ?
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Ali Kanarie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #408 Gepost op: 12-02-2012, 16:42:08 »
Nouja, tenzij je er écht zwaar van overtuigd was dat je eruit ging.. Vind ik het best wel overacteerd.. XD Maar ik heb er niet zoveel verstand van en ik heb een tunnelvisie.. :p

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #409 Gepost op: 12-02-2012, 16:59:47 »
Kan 1 van de experts iets zeggen over de reactie van Hadewych op haar groene scherm ?

Foto 1: asjemenou!  ::oink::
Foto 2: ik dacht toch zeker de test niet bijster goed gemaakt te hebben...  ???
Foto 3: Hmm...  :-\\

 ;D Zoveel leuker dan de onderschriften te verzinnen van 12:12 of 11:11 elke aflevering  ::rofl::

Het enige wat ik eruit kan halen is dat Hade oprecht verbaasd is en met open mond staat te kijken hoe ze een groen scherm kreeg. Met in gedachte dat ze dit niet 1,2,3 verwacht had. Zeker niet omdat het polsen bij Liesbeth, A-M en Tim het haar er niet helderder voor geest ging staan. Tegelijkertijd valt het kwartje dat Frits of Liesbeth zal gaan (zie foto 2) En foto 3 toont hoe dan verward achterblijft :P

Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #410 Gepost op: 12-02-2012, 17:01:17 »
Ik zit inmiddels diep geworteld in de tunnel van Hadewych .. waar steeds meer dingen op hun plaats vallen.

Zoals bijvoorbeeld haar betoog in de bus in aflevering vier. Iets in de trant van 'Het is veel te gezellig, we delen teveel met elkaar, moeten we daar niet eens mee stoppen' ... wat je zo kunnen interpreteren als een poging om de andere kandidaten duidelijk te maken dat ze elkaar niet te veel moeten vetrouwen ... wetende dat de onderhandelingen eraan komen en dat het daarbij handig uitkomt als men elkaar niet vertrouwt. Ik zie het niet als een echte molactie maar het is wel toevallig dat juist zij er op juist dat moment over begint. Daarnaast lijkt dit een typische actie voor een kandidaat, waardoor ze misschien juist zelf weer extra vertrouwen wint.

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #411 Gepost op: 12-02-2012, 17:14:23 »
Ik zit inmiddels diep geworteld in de tunnel van Hadewych .. waar steeds meer dingen op hun plaats vallen.

Zoals bijvoorbeeld haar betoog in de bus in aflevering vier. Iets in de trant van 'Het is veel te gezellig, we delen teveel met elkaar, moeten we daar niet eens mee stoppen' ... wat je zo kunnen interpreteren als een poging om de andere kandidaten duidelijk te maken dat ze elkaar niet te veel moeten vetrouwen ... wetende dat de onderhandelingen eraan komen en dat het daarbij handig uitkomt als men elkaar niet vertrouwt. Ik zie het niet als een echte molactie maar het is wel toevallig dat juist zij er op juist dat moment over begint. Daarnaast lijkt dit een typische actie voor een kandidaat, waardoor ze misschien juist zelf weer extra vertrouwen wint.
Ze zei daarbij ook raar wat een palindroom is.

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #412 Gepost op: 12-02-2012, 17:17:26 »
It's you, you are the mole, Hadewych.  >:D

Jon style. :P
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #413 Gepost op: 12-02-2012, 17:27:42 »
It's you, you are the mole, Hadewych.  >:D
Ze zij het zelf nog toen ze één laagje! Eén laagje! aanhad:
'It's me, it's Hadewych!'
...óf niet!

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #414 Gepost op: 12-02-2012, 17:35:11 »
Ik ben nu alles aan het verzamelen lol.
Nog meer zaken die opvallen.
Hadewych wil gelijk de vrijstelling pakken in aflevering 6 en zegt vervolgens sorry. Ze speelt in Gulpje en Phileine zegt sorry.
In IJsland heb je de kroon als munteenheid en ze heeft gespeeld in De Kroon als Maxima.
Ze zei Evelien in aflevering 6 en die rol heeft ze in Nachtrit gespeelt.

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #415 Gepost op: 12-02-2012, 17:40:35 »
Ze zei daarbij ook raar wat een palindroom is.

Dus?

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #416 Gepost op: 12-02-2012, 17:58:30 »

Offline Tunnelbouwer

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #417 Gepost op: 12-02-2012, 18:05:28 »

Ze zei daarbij ook raar wat een palindroom is.

Dus?

Dit is mij ook niet duidelijk. Zei ze wat een palindroom is op een manier die raar is? of zei ze daarbij raar, wat een palindroom is? ;D

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #418 Gepost op: 12-02-2012, 22:52:48 »
Had iemand eigenlijk al gemeld dat "3-1=2" ook een hint naar Hadewych kan zijn? (Als een verwijzing naar de eerste molactie: het terugbrengen van de drie uur naar twee uur tijd.) Zij staat in de loods bij dat bord te wachten.

Ook het al genoemde "Hoog, kijk omhoog" met zes pijlen omhoog, met daarboven het bord "Gulpje" van Hadewych is een hele mooie mogelijke hint.

Offline jumper

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #419 Gepost op: 13-02-2012, 00:57:23 »
Had iemand eigenlijk al gemeld dat "3-1=2" ook een hint naar Hadewych kan zijn? (Als een verwijzing naar de eerste molactie: het terugbrengen van de drie uur naar twee uur tijd.) Zij staat in de loods bij dat bord te wachten.
Volgens mij ben jij de eerste Heinz. Scherp opgemerkt weer.