Auteur Topic: [Kandidaat] Hadewych is de winnares  (gelezen 266128 keer)

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #440 Gepost op: 13-02-2012, 21:13:41 »
Hadewych en DIE.....DIE MF of MP = Mollenpakker en vervolgens roept Hade dat ze een scherpschutter heeft gedood OID. Anne Marie was degene die de hooibaal heeft geraakt, als een echte scherpschutter?. Kan het zijn dat Hadewych, anne heeft uitgeschakeld tijdens lichtmasten opdracht?

Je eerste zin snap ik niet, maar inderdaad, mijn eerste gedachte donderdag was dat Hadewych Anne-Marie heeft afgeschoten. Zou een superstoere actie zijn van Molletje Hadewych :-)

Oh en dat van die twee rollen was inderdaad pas een paar keer gemeld :-)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #441 Gepost op: 13-02-2012, 21:19:36 »
Waar de rondleiding me blijft dwarszitten blijft de opdracht op de gletsjer me hoop geven wat betreft Hadewych als Mol.

Hadewych zegt er drie kokers te vinden en tekent de kaart voor Marit. Marit pakt drie kokers mee. In geen van de drie kokers zit geld. Dit is raar, omdat in elk van de vijf clusters (minstens) één koker met geld zou moeten zitten. (Aanname 1.)

Als we er van uitgaan dat de drie kokers die Marit pakt de drie kokers zijn die Hadewych zag liggen (aanname II) zijn er volgens mij twee voor de hand liggende opties: 1. Hadewych kon maar drie kokers vinden terwijl er meer lagen in haar cluster, waaronder die met het geld. 2. Hadewych had ook een vierde koker met geld gevonden maar heeft die als molactie laten verdwijnen.

Ik ben benieuwd wat anderen hier van denken. Dus zowel mijn twee aannames als de twee opties die ik noem. ::vergroot::

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #442 Gepost op: 13-02-2012, 21:24:23 »
Ik ben benieuwd wat anderen hier van denken. Dus zowel mijn twee aannames als de twee opties die ik noem. ::vergroot::

Je aannames zijn denk ik correct. Maar stel dat Hadewych slechts 3 kokers kan vinden, dan had Marit er best meer kunnen vinden toch ?
Je idee dat Hadewych die met geld verstopt heeft, vind ik wel mooi  :P .
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Stylo1972

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #443 Gepost op: 13-02-2012, 21:24:51 »
Je eerste zin snap ik niet, maar inderdaad, mijn eerste gedachte donderdag was dat Hadewych Anne-Marie heeft afgeschoten. Zou een superstoere actie zijn van Molletje Hadewych :-)

Oh en dat van die twee rollen was inderdaad pas een paar keer gemeld :-)

@tumtum Hadewyh roept DIE = engels voor sterf Sterf Moth**Fu** of Mollenpakker Sterf !! Vervolgens verteld ze dat ze de scherpschutter heeft uitgeschakeld Bedoelt ze met scherpschutter misschien Anne? die heeft als enige de hooibaal geraakt, en op die afstand moet je wel een scherpschutter zijn. Hoop dat het nu iets duidelijker is ;)))))

Offline Stylo1972

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #444 Gepost op: 13-02-2012, 21:26:17 »
Je aannames zijn denk ik correct. Maar stel dat Hadewych slechts 3 kokers kan vinden, dan had Marit er best meer kunnen vinden toch ?
Je idee dat Hadewych die met geld verstopt heeft, vind ik wel mooi  :P .

IDD alsze de mol is dan was het voor haar een eitje om even mat haar voet op een koker te staan en die verdwijnt dan diep in het sneeuw!!!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #445 Gepost op: 13-02-2012, 21:28:56 »
Je aannames zijn denk ik correct. Maar stel dat Hadewych slechts 3 kokers kan vinden, dan had Marit er best meer kunnen vinden toch ?

Ik vind het niet waarschijnlijk dat de koker met geld beter verstopt zou zijn dan de kokers zonder geld of met de -500 euro erin. Dat zou de opdracht onnodig nog ingewikkelder maken.

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #446 Gepost op: 13-02-2012, 22:02:54 »
Waar de rondleiding me blijft dwarszitten blijft de opdracht op de gletsjer me hoop geven wat betreft Hadewych als Mol.

Hadewych zegt er drie kokers te vinden en tekent de kaart voor Marit. Marit pakt drie kokers mee. In geen van de drie kokers zit geld. Dit is raar, omdat in elk van de vijf clusters (minstens) één koker met geld zou moeten zitten. (Aanname 1.)

Als we er van uitgaan dat de drie kokers die Marit pakt de drie kokers zijn die Hadewych zag liggen (aanname II) zijn er volgens mij twee voor de hand liggende opties: 1. Hadewych kon maar drie kokers vinden terwijl er meer lagen in haar cluster, waaronder die met het geld. 2. Hadewych had ook een vierde koker met geld gevonden maar heeft die als molactie laten verdwijnen.

Ik ben benieuwd wat anderen hier van denken. Dus zowel mijn twee aannames als de twee opties die ik noem. ::vergroot::

Ik heb ook nog eens even gekeken. Aanname II lijkt me voor de hand te liggen, maar op basis van de beelden kan ik niet confirmen dat het daadwerkelijk dezelfde plek is. Ik kan de achtergrond die we zien bij Marit niet plaatsen in het landschap van Hadewych.
Wat ik wel denk te zien is dat de koker die Marit pakt niet één van de drie kokers is die ik bij Hadewych in beeld zie. En de tweede koker die je bij Marit nog ziet kan ik ook niet plaatsen.

Volgens mij is er nog een optie 1b, namelijk dat Hadewych op het moment dat ze Frits roept nog maar 3 kokers gezien heeft, maar er uiteindelijk wel meer vindt en op de kaart zet (waarbij de vijfde koker met geld alsnog kan zijn weg gemoffeld natuurlijk).

Ik ben bang dat het allemaal net te kort/beperkt in beeld is, met als voordeel dat we er lekker op los kunnen speculeren!
Wat mij beterft kan het op dit moment zelfs zo zijn dat Marit de kokers van Dio vindt. Het is trouwens opvallend dat Marit helemaal geen kaart bij zich heeft.
_____

EDIT> Lolz... wiens schoenen zijn dit (plaatje)? Dit komt in beeld op het moment dat Dio zegt kokers gevonden te hebben (de indruk wordt gewekt dat het Dio is)... Maar dit is de plek waar Marit een koker pakt!!!
Als Hadewych de mol is, heeft ze misschien Marit totaal naar de verkeerde plek gestuurd! (Waardoor Marion geen kokers kan vinden, omdat ze te veel naar links toe loopt.)
Aanname 2 klopt dus helemaal niet. Komen we ook een maand later achter. :P
« Laatst bewerkt op: 13-02-2012, 22:21:16 door Rat »

Offline lightman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #447 Gepost op: 13-02-2012, 22:20:40 »
Waar de rondleiding me blijft dwarszitten blijft de opdracht op de gletsjer me hoop geven wat betreft Hadewych als Mol.

#nieuwsgierig Zit de rol van Hadewych bij de laatste puzzel van de visopdracht je niet dwars? Anne-Marie was er in haar eentje nooit in geslaagd om die balk op tijd op de goede plek te krijgen. De goede en snelle hulp van Hadewych bij het sjouwen was essentieel voor het slagen en binnenhalen van de € 2000,-.
Facial expression, body language, context, interpretation!

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #448 Gepost op: 13-02-2012, 22:23:11 »
@tumtum Hadewyh roept DIE = engels voor sterf Sterf Moth**Fu** of Mollenpakker Sterf !!  Bedoelt ze met scherpschutter misschien Anne?
Kijk, ik zou zo genieten als we in de laatste aflevering zulke biechten van de mol zien.
Dus niet; vertellen dat je de mol bent tijdens alle afleveringen, of erg verdacht te zijn gemaakt gedurende de afleveringen door regie/productie.
T/m de laatste aflevering moet het speculeren blijven, imho.
Dat maakt het leuk!
Maar gewoon zulke zalige molacties!!!
AM afschieten en vloeken op de scherpschutters...;)
En neen, natuurlijk moeten wij dat nu niet zien (pas achteraf).
Maar we kunnen er wel heerlijk over speculeren.
En weer krijgt Loebas wat meer hoop!
Edit; AM mag het ook doen hoor:) medekandidaten afschieten...;)
« Laatst bewerkt op: 13-02-2012, 22:25:28 door Loebas »
Omnia vincit amor

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #449 Gepost op: 13-02-2012, 22:29:12 »
Aanname 2 klopt dus helemaal niet. Komen we ook een maand later achter. :P

Het is ook een verschrikkelijk verwarrende opdracht, helemaal met de weinige informatie die we krijgen. Maar wederom: heel scherp gespeurd Rat!

@lightman: de enige die verdacht is bij de vispuzzel is William die steeds wil overleggen. Anderen (op Frits na) blinken er uit in goede acties: Tim en Anne-Marie die hun goede oplossing doordrukken, Liesbeth die William afkapt en ze tempo laat maken. Dat Hadewych Anne-Marie helpt met de balk is ook wel een goede actie, maar weigeren was wel erg verdacht geweest. En je zou zelfs kunnen zeggen dat ze wat treuzelt met die balk.

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #450 Gepost op: 13-02-2012, 22:40:13 »
#nieuwsgierig Zit de rol van Hadewych bij de laatste puzzel van de visopdracht je niet dwars? Anne-Marie was er in haar eentje nooit in geslaagd om die balk op tijd op de goede plek te krijgen. De goede en snelle hulp van Hadewych bij het sjouwen was essentieel voor het slagen en binnenhalen van de € 2000,-.
Hier is AM ah treuzelen en had ze (AM) de balk al kunnen neerleggen maar neemt nog wat extra seconden.
Hadewych legt de balk eerder neer...inderdaad...maar;

Moet eerst nog eens nakijken wat er vooraf gaande is.
Iemand kan veel mollen en uiteindelijk toch bij het slagen "deelgenoot" zijn.
In de ogen van kandidaten een goede slag slaan. "Kandidaat spelen".
Wat doe je als een kandidaat molt en jij de mol bent? Daarom;)
Je kunt imho wel alles heel sec bekijken/beoordelen, maar een mol zal ook consessies moeten maken...
Immers, je wilt mollen maar als Mol wil je je niet verdacht maken (kandidaten doen dit liever wel...).
Vergeet niet (al eerder vermeld) dat Hadewych een hele goede actrice is (speelt Shakespeare....!).

Hoop dat ik donderdag @ 21.30u. mij hier blij melden zal....:)
Omnia vincit amor

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #451 Gepost op: 13-02-2012, 22:44:58 »
Het is ook een verschrikkelijk verwarrende opdracht, helemaal met de weinige informatie die we krijgen. Maar wederom: heel scherp gespeurd Rat!
Maar het kan dus alsnog een molactie van Hade zijn. Persoonlijk vind ik het op deze manier sterker: Marit zegt tegen William dat ze zeker weet waar ze moet zijn, loopt zonder de kaart en vindt ook kokers. Hadewych zou haar best eens de verkeerde kant op gestuurd kunnen hebben.

Voor mij blijft ze nog even onderaan mijn lijstje bungelen, maar ik zal mijn schoen alvast klaar zetten.  :-\\

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #452 Gepost op: 13-02-2012, 22:47:55 »
En je zou zelfs kunnen zeggen dat ze wat treuzelt met die balk.

::rofl:: Ik ben blij dat ik niet de enige ben met tunnelvisie ::)
Maar ja, je hebt gelijk, maar die visopdracht was ook wel erg moeilijk om te laten mislukken volgens mij... Hade was dan de enige die (behalve Frits) enigzins iets half verkeerd deed :)

Hoop dat ik donderdag @ 21.30u. mij hier blij melden zal....:)

Ja, voor mij geldt hetzelfde ::jaja::
Vreesde vorige week ook al het ergste ::)
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Moni

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #453 Gepost op: 13-02-2012, 22:50:02 »
En je zou zelfs kunnen zeggen dat ze wat treuzelt met die balk.

Ja dat vind ik ook. Ik kan alleen nog niet helemaal ontdekken wie er het langste treuzelt van de twee en helaas voor de mol net binnen de tijd i.p.v. net te laat neergelegd.

Offline Moni

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #454 Gepost op: 13-02-2012, 22:55:18 »
Nog even over de visopdracht. Ik heb teruggekeken naar de aanwijzingen van Hadewych bij de tweede visopdracht (dus in maximaal drie stappen de vis een andere kant op laten zwemmen) en volgens mij wil zij de vis zo leggen dat hij met zijn staart (of kontje zoals Anne-Marie zegt) naar de zee ligt en het mondje strandopwaarts. Als dat zo is dan is de derde opdracht om in 2 stappen de vis naar zee te laten zwemmen niet meer mogelijk volgens mij. Alleen vind ik niet dat Hadewych haar zin daarin ver genoeg door kan drijven. Ze wordt overruled door anderen.

Offline lightman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #455 Gepost op: 13-02-2012, 23:05:07 »
Dat Hadewych Anne-Marie helpt met de balk is ook wel een goede actie, maar weigeren was wel erg verdacht geweest. En je zou zelfs kunnen zeggen dat ze wat treuzelt met die balk.

Vind je? Met 15sec op de klok vraagt Anne-Marie: "Hadewych, iemand?" Hadewych staat aan de andere kant in de buurt van Liesbeth en Frits. Twee seconde later hoor je AM op de achtergrond al zeggen "die kant op", vermoedelijk tegen Hadewych. Wanneer ze, met nog 10sec op de klok, weer in beeld komen zijn ze ook al in beweging met de balk. Dit is in mijn woordenboek geen treuzelen. Verder vind ik het tempo van Hadewych behoorlijk hoog, AM lijkt haar amper bij te kunnen houden. Maar goed, ik was alleen even nieuwsgierig.  :)
Facial expression, body language, context, interpretation!

Offline peterterh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #456 Gepost op: 14-02-2012, 00:22:28 »
Wellicht al langsgekomen

Citaat van: Hadewych
Als je dus een pijl en boog in handen krijgt en je staat daar op een helling, en euhh, er is een vlot en je moet dat in de brand steken dan vergeet je bijna waar het over gaat. Je wilt gewoon dat vlot in de fik zien gaan.

Het gaat er dus voor haar om het vlot NIET in de fik te laten gaan...

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #457 Gepost op: 14-02-2012, 08:27:20 »
Vind je? Met 15sec op de klok vraagt Anne-Marie: "Hadewych, iemand?" Hadewych staat aan de andere kant in de buurt van Liesbeth en Frits. Twee seconde later hoor je AM op de achtergrond al zeggen "die kant op", vermoedelijk tegen Hadewych. Wanneer ze, met nog 10sec op de klok, weer in beeld komen zijn ze ook al in beweging met de balk. Dit is in mijn woordenboek geen treuzelen. Verder vind ik het tempo van Hadewych behoorlijk hoog, AM lijkt haar amper bij te kunnen houden. Maar goed, ik was alleen even nieuwsgierig.  :)

Ergens tussen onze beide visies (ik wil graag geloven dat Hadewych de Mol zou kunnen zijn, jij wil graag dat het Tim is) zal wel de waarheid liggen. Maar ik denk dat we het er over eens kunnen zijn dat de enige die echt verdacht is bij deze opdracht William is. En niet Tim of Hadewych.

Offline jumper

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #458 Gepost op: 14-02-2012, 09:51:42 »
Gefeliciteerd Heinz, met je nieuwe avatar ;)

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #459 Gepost op: 14-02-2012, 11:18:46 »
Gefeliciteerd Heinz, met je nieuwe avatar ;)

Haha, ik had eerst niet eens door dat het Heinz was  :D